[Lost Alpha] by dez0wave - Download, dyskusja

Co sądzisz o Lost Alpha DC?

Przewyższyło oczekiwania
50
44%
No jest dobre, ale szału ni ma
41
36%
LA to kupa
15
13%
Nie mam zdania
7
6%
 
Razem głosów : 113

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 08 Sie 2010, 19:16

Strzelanie do stalkerów jest jak najbardziej na miejscu :) Np najemnicy, wojsko, wrogi każdemu monolit i bandyci chociaż z tymi ostatnimi powinno się od czasu do czasu dać dogadać :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Reklamy Google

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Axideus w 08 Sie 2010, 19:25

djcycu napisał(a):Strzelanie do stalkerów jest jak najbardziej na miejscu :) Np najemnicy, wojsko, wrogi każdemu monolit i bandyci chociaż z tymi ostatnimi powinno się od czasu do czasu dać dogadać :)

Wiesz Djcycu lubię strzelać do stalkerów, naprawdę :E .Jednak jakby było trochę bardziej zbalansowane ilości mutków byłoby cudnie :) . Zawsze mnie gryzło że w piwnicach tak mało potworów. Przecie powinno ich być tam mnóstwo a nie tylko poltergeisty :P . Mam nadzieje że Dezo wraz z ekipą zrobią dobry balans między ilością stalkerów, a mutantów.
Wiem że jest to super trudne [ sam robiłem modyfikacje do left 4 dead 2 a tam granica była jeszcze cieńsza! :| ] ale jeśli dadzą rade to mod rzuci wszystkie inne mody łącznie z soljanką i wszystkimi częściami stalkera o ścianę. Wtedy powstanie arcydzieło :D . Mam nadzieję że przyłożą się do spawna bo bez dwóch zdań musi być dobrze zbalansowany. Ani nie za dużo, ani nie za mało.
Image
Awatar użytkownika
Axideus
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 30 Lip 2010, 00:27
Ostatnio był: 21 Lis 2015, 17:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Alvarin w 08 Sie 2010, 19:46

Wiesz Axid... czy naprawdę w piwnicach powinno być tak dużo potworów? Moim zdaniem jednak nie. To nie jest serious sam, gdzie liczy się ilość. Marzy mi się, żeby zona była opuszczona. Prawie całkowicie. Jak jesteśmy w cieniu czarnobyla, to moim marzeniem byłyby w tej grze 2 strefy walki z ludźmi. Jedna w kordonie, gdzie miałyby miejsca ciągłe i gwałtowne starcia stalkerów z wojskiem (w sporych liczbach i z jednej i z drugiej, a na pewno o wiele żywsze niż w oryginale), żeby było w nim malusieńko anomalii, całkowicie bez artefaktów i tylko z pojedyńczymi mutantami, ale nic większego/groźniejszego niż ślepy pies. Druga strefa walki (ale już w o wiele mniejszej skali, ale o wiele wyższej jakości) to prypeć i czarnobyl, gdzie miałyby miejsce starcia małych grupek stalkerów z poteżnym monolitem (ale też monolit liczebnościowo mniejszy conajmniej o 2/3). Tutaj pojedyńcze sztuki mutantów, ale za to najgroźniejszych mutantów, mnóstwo anomalii artefaktów itd.

A pomiędzy tymi dwoma strefami? Pustka... cisza... powiedzmy wysypisko czy agropprom... na każdej mapie góra 3-4 stalkerów, którzy często zamiast walczyć nawet jeśli należeli by całkowicie do innej frakcji musiałby współpracować z innymi, żeby przetrwać w strefach pełnych licznych słabych, lub pojedyńczych mocniejszych mutantów.

A przechodząc do rzeczy od której zacząłem - podziemia. One też powinny być całkowicie opustoszone. Nie powinno być tam zbyt dużo mutantów, za to dużo mniej światła (skąd tyle w stalkerze światła w piwnicach? Tuż przed drugim wybuchem wynaleziono nigdy nie wypalające sie żarówki i nie wyczerpalne źródła energii? :| ) ale powinna być gra na emocjach, jakieś dziwne odgłosy, jakieś majaki na pograniczu pola widzenia... trochę tak jak w fearze 1. Mutantów powinno być tam naprawdę niewiele, ale za to te należące do najsilniejszych. Żeby każdego z nich dało się pokonać tylko jakimś sposobem, jakąś taktyką, a do zabicia tradycyjną metodą było potrzebne całe kilogramy ołowiu i niewiele mniej apteczek, żeby każde takie spotkanie pamiętało się tygodniami, żeby później (np. na stalker.pl) można się było pochwalić "a wiesz, że w podziemiach X-16 ubiłem to i to? " i żeby to naprawdę był powód do uznania... a nie tak jak jest teraz, że miejsce do robienia nacięć na spluwach kończą sie po kilku minutach gry...

Za ten post Alvarin otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive djcycu.

Alvarin
Wygnany z Zony

Posty: 278
Dołączenie: 24 Kwi 2009, 21:00
Ostatnio był: 20 Mar 2012, 12:14
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: IL 86
Kozaki: 12

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez utak3r w 08 Sie 2010, 19:48

Axideus napisał(a):Mam nadzieje że Dezo wraz z ekipą zrobią dobry balans między ilością stalkerów, a mutantów.


Problem w tym, że dla każdego "dobry balans" jest całkiem inny ;)

Zonan napisał(a):i przede wszystkim KLIMAT.


Hmmm.... a cóż to takiego jest, ten klimat? Ha?
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Axideus w 08 Sie 2010, 19:53

Alvarin w sumie to masz rację :) . Przesadziłem z tymi mutantami bardziej chodziło mi o różnorodność. Zona powinna być mroczna, skażona radioaktywnym klimatem do cna. Niestety na silniku xray trudno mi sprecyzować co zmienić :| .
Żarówki, oświetlenie, gdzie nie gdzie grafa i więcej przerażających dźwięków! Dźwięk powinien w tej grze powodować wzrost adrenaliny u większości userów :mad: ! W cop zupełnie najlepsze dźwięki wycieli co od razu klimat zabiło. Gdyby dezo dorzucił trochę specyficznych odgłosów gra byłaby zupełnie inna. Gdyby jeszcze w zonie było mniej ale za to silniejszych mutantów i mniej stalkerów byłoby super. do tego taka mgła specyficzna z rana i wieczorem. Nie zabijająca aż tak mocno pola widzenia. Dająca za to podświadomy strach,. Arrr.. ależ bym się wtedy na ten mod rzucił :E .
Image
Awatar użytkownika
Axideus
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 30 Lip 2010, 00:27
Ostatnio był: 21 Lis 2015, 17:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 08 Sie 2010, 20:06

Powinni zbalansować to tak jak było to np w podstawce. Oblivion Lost zawalili... Czemu? Np tym mistrzem burerów w X18... To był kicz nad kiczem. Rozumiem że w X18 znalazło się tyle poltergeistów bo w sumie w tych kapsułach są zarodki. Burer? Hmmm jego to w inne laboratorium... Chimera? Do lasu z nią... Atakuje sama ale jest przebiegła i wytrzymała. Pijawka? Opustoszałe domy i podziemia. Psy? Przedpola czyli Kordon, wysypisko i jakieś lasy. Pseudopsy? Heh... Okolice baru to początki jego występowania. Głównie lasy bo to przecież wilki... Nibyolbrzym? To proste... Laboratoria i mocno skażone tereny łącznie z lasami. Snorki to wiadomo że opuszczone domy i laboratoria. No a zombie? Tam gdzie najwięcej promieniowania psionicznego... Żaden Kordon czy wysypisko... Kontroler? Rzadko spotykany ale często w laboratoriach. Oto moi mili przepis na świetny balans.
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Axideus w 08 Sie 2010, 20:18

djcycu napisał(a):Powinni zbalansować to tak jak było to np w podstawce. Oblivion Lost zawalili... Czemu? Np tym mistrzem burerów w X18... To był kicz nad kiczem. Rozumiem że w X18 znalazło się tyle poltergeistów bo w sumie w tych kapsułach są zarodki. Burer? Hmmm jego to w inne laboratorium... Chimera? Do lasu z nią... Atakuje sama ale jest przebiegła i wytrzymała. Pijawka? Opustoszałe domy i podziemia. Psy? Przedpola czyli Kordon, wysypisko i jakieś lasy. Pseudopsy? Heh... Okolice baru to początki jego występowania. Głównie lasy bo to przecież wilki... Nibyolbrzym? To proste... Laboratoria i mocno skażone tereny łącznie z lasami. Snorki to wiadomo że opuszczone domy i laboratoria. No a zombie? Tam gdzie najwięcej promieniowania psionicznego... Żaden Kordon czy wysypisko... Kontroler? Rzadko spotykany ale często w laboratoriach. Oto moi mili przepis na świetny balans.

No ciekawy balans... Dobra robota Djcycu. Najlepsze w stalkerze to atmosfera i chyba wiem co go głównie tworzy . Klimat to nic innego jak odgłosy zony. To one w głównej mierze decydują. One i alife NPC. Razem tworzą świetny żyjący świat. Gdyby dodać więcej takich unikalnych dźwięków byłoby jeszcze lepiej :D . Mocne i specyficzne, zbudzające podświadomy strach na zewnątrz i w podziemiach. Do tego lepsze oświetlenie czyli dużo mroku. Specyficzna mgła i uczucie wyludnienia zony. To byłaby mocna mieszanka :) .
Image
Awatar użytkownika
Axideus
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 30 Lip 2010, 00:27
Ostatnio był: 21 Lis 2015, 17:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Per$hing16 w 08 Sie 2010, 21:53

Ja bym oczekiwał prawie całkowitego opustoszenia. Idziesz , patrzysz na zawalone budowle , zatrzymujesz się w jednym na noc. Okazało się że akurat trafiłeś na żadko spotykane mutanty ,polujące w grupie w nocy.Słyszysz wszędzie odgłosy mutantów , zarzynanych stalkerów a ty biegniesz , adrenalina skacze jak szalona i natrafiłeś na małą grupkę stalkerów ... dokładniej zabitych.

Zero jakiś herosów czy bóg wie czego

To jest klimat , średnia ilość mutantów , mało stalkerów , mało anomalii , środków to życia. Żeby przeżyć , trzeba polować na mutanty , często na stalkerów.

Zona to nie jakaś bajka tylko horror. :)
Racing- Because football, baseball, bowling, & golf only require one ball.
Awatar użytkownika
Per$hing16
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 28 Gru 2008, 16:50
Ostatnio był: 06 Paź 2022, 00:13
Miejscowość: Myślenice
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 19

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez impulse_101 w 08 Sie 2010, 22:24

Axideus napisał(a):
djcycu napisał(a):Powinni zbalansować to tak jak było to np w podstawce. Oblivion Lost zawalili... Czemu? Np tym mistrzem burerów w X18... [..]

No ciekawy balans... [..] .


Tosz to podstawowa logika z SoC, czyli wiedziec kiedy przestac. Osobiscie uwazam ze wiekszosc "przegieć" w modyfikowaniu wynika raczej z chceci popisania sie odpicowanym mutantem/itemsem przez co "wyczucie smaku" moderow jest troszke przycmione :E Trzymac sie zalozen SoC'a/obliviona to napewno sie nikt nie zagalopuje.

Co do beta testerow to nawet jest zabawna sprawa .... jak jest bugowaty mod to ciagle slychac jeki i placze, wieszanie psow na tworcach ale jak sa oglaszane beta testy to nagle kazdy dzielnie przyjmie bledy na klate :E hipokryci :P
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez Axideus w 08 Sie 2010, 22:30

Impulse tacy zawsze się znajdą. To normalne. Co do zony racja powinna być wyludniona ale też nie za bardzo. Tak w sam raz. I przede wszystkim odgłosy nowe! Wycie psów, odgłosy pijawek, snorków, dziwne odgłosy samej zony. Tego właśnie brakuje. Według mnie dezo powinien też skupić się na tym :D .
Image
Awatar użytkownika
Axideus
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 30 Lip 2010, 00:27
Ostatnio był: 21 Lis 2015, 17:08
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 46

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez thebesciak125 w 09 Sie 2010, 01:06

popieram,a w zasadzie to chciałbym odgłosy po prostu z ALPH czyli takich jakie były w dawnym Oblivion Lost,np. grając w build 1580 (stara prypeć) zauważyłem że pijawki miały chyba inny odgłos niż w finalu.
Poza tym chciałbym również troszke Zombie ale CYWILI,tak jak w alphach właśnie.
Ogólnie : im bliżej będzie do OL tym lepiej,choć oczywiście NIE 100 % tak samo,bo niektóre pomysły GSC miało do bani.
Awatar użytkownika
thebesciak125
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 31 Paź 2009, 11:44
Ostatnio był: 27 Wrz 2024, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 0

Re: [Lost Alpha] by dez0wave

Postprzez djcycu w 09 Sie 2010, 01:21

Thebeściak: Dźwięki masz na 100% załatwione :) Lost Alpha ma na celu przywrócenie wszystkiego co było dawno w planach :) Co do dźwięków pijawki to wolę te nowe... Te stare to się zamiast w grozę wczuć to my wczuwamy się w kabaret...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość