1. Co będzie potrzebne?- SDK z patchami (
link do tematu)
- converter (link wyżej)
- Milkshape (trial do ściągnięcia stąd:
LINK )
- pluginy do Milkshape (
LINK!)
-wypakowana gamedata
-model eotecha (
Przeklej ;posiada uciętą szynę RIS którą można wywalić)
2. no to do roboty 
Instalujemy Milkshape'a, następnie do głównego folderu wrzucamy pluginy, otwieramy plik xray_path.ltx i w pierwszej linijce dajemy ścieżkę do SDK
- Kod: Zaznacz wszystko
$sdk_root$ = false| false| O:\SDK\level_editor\
Teraz tak
Otwieramy Milkshape i klikamy file -> import -> S.t.A.L.K.E.R (sep 10 2008) i szukamy model HUDa który chcemy zmienić (w formacie .ogf) u mnie to był
- Kod: Zaznacz wszystko
wpn_g3_hud.ogf
i klikamy na niego 2 razy. powinniśmy zobaczyć coś takiego

Następnie przechodzimy do zakładki Groups i klikając podwójnie zaznaczamy i odznaczamy wszystkie elementy do póki nie znajdziemy lunety (czyli dopóki nie będzie ona i tylko ona zaznaczona na czerwono
Następnie usuwamy ją naciskając Delete.
Kolejnym krokiem jest import celownika i
UWAGA
musimy mieć wcześniej wycięty ten celownik z innej broni i koniecznie w formacie .ogfklikamy kolejno file -> import -> S.t.A.L.K.E.R (sep 10 2008) i importujemy go

Teraz z powrotem klikamy Groups i sprawdzamy czy czasem nie wycielimy czegoś źle i czy w celowniku nie ma żadnych niepotrzebnych grup, gdy takie znajdziemy to usuwamy.
Następnie zaznaczamy w zakładce Groups cały celownik i przechodzimy do zakładki Model i wybieramy Move
Następnie klikając na niego w okienku i przeciągając ustalamy jego pozycję. Możemy też wybrać Scale i odpowiednio go powiększyć.
Gdy już jest wszystko ustawione trzeba teraz połączyć go odpowiednio z kością
przechodzimy do zakładki Groups i wybieramy grupy które chcemy żeby były cały czas widoczne (czyli nawet jeśli nie mamy założonego celownika) zaznaczamy je przechodzimy na zakładke joints w okienku szukamy wpn_body i klikamy na Assign

Następnie w zakładce groups zaznaczamy tą część którą chcemy widzieć tylko wtedy gdy mamy założony celownik. Przechodzimy na zakładke joints w okienku szukamy wpn_scope i klikamy na Assign
Trzeba pamiętać że każda (nawet najmniejsza część modelu) musi być przyłączona do jakiejś kości, inaczej będzie ona po prostuodchodzić od broni w czasie animacjii w zasadzie to tyle.
Teraz naciskamy file -> export -> S.t.A.L.K.E.R (aug 19 2008) wpisujemy nazwę w formacie
nazwa.object musimy pamiętać o dopisaniu .object na końcu, inaczej nam się nie wyeksportuje i tyle. Koniec pierwszej części możemy zamknąć MilkShape
3. SDKBierzemy oryginalny model (ten którego edytowaliśmy na początku) i wrzucamy go do folderu z Converterem. Następnie wykonujemy 2 polecenia:
- Kod: Zaznacz wszystko
converter.exe -object nazwa_broni.ogf
w moim przypadku to:
- Kod: Zaznacz wszystko
converter.exe -object wpn_g3_hud.ogf
oraz polecenie
- Kod: Zaznacz wszystko
converter.exe -skls nazwa_broni.ogf
czyli u mnie to
- Kod: Zaznacz wszystko
converter.exe -skls wpn_g3_hud.ogf
po tym powinny nam się pojawić dwa nowe pliki: jeden z rozszerzeniem .object a drugi z .skls
Otwieramy Actor Editor'a
klikamy load i otwieramy plik nazwa_broni.object który utworzyliśmy w converterze
gdy już się otworzy (nie zwracamy uwagi na komuniakty o braku tekstury bo właśnie po to go otworzyliśmy

) klikamy po prawej stronie na Surface i w prawym dolnym rogu sprawdzamy ścieżki do tekstur i od razu kopiujemy je do SDK do odpowiednich folderów w katalogu level_editor\gamedata\textures

Gdy już wrzucimy tekstury wyłączamy i włączamy Level Editor'a i wybieramy File->Load i otwieramy nasz model który edytowaliśmy w milkshape, następnie edytujemy tekstury dla broni. Klikamy po prawej stronie na Surface i w prawym dolnym rogu wybieramy ścieżki do tekstur klikając 2 razy na pole z nazwą tekstury i wybierając odpowiednie z okienka które się pojawi
tekstury dla lunety musimy już znaleźć sami, wrzucić ją do tekstur i wybrać
należy pamiętać że dla kolimatora, jeśli chcemy mieć przezroczystą szybką w nim, musimy wybrać jeszcze odpowiedni shader: models\model_arefGdy już ustawimy tekstury klikamy z prawej strony na Motions a następnie w prawym dolnym rogu klikamy na Append i w okienku które się pojawi wybieramy plik nazwa_broni.skls który utworzyliśmy w converterze

po tym powinna nam się pojawić lista animacji i po kliknięciu na którąś powinna być odtwarzana (należy zwrócić uwagę czy podczas odtwarzania wszystkie dodatki które dodaliśmy nie odchodzą od modelu,takie coś występuje gdy jakiejś grupy nie połączymy z Jointem w MilkShape)
Gdy wszystko jest w porządku naciskamy File->Export->export OGF... wpisujemy nazwę i wsio
4. Końcowe ustawieniaTeraz należy wrzucić nasz zmodowany model hudu, model normalny, tekstury, dźwięki i konfig do gejmdaty w głównym folderze stalkera (co i jak
LINK )
jeśli zmieniliśmy nazwę HUDa należy zmienić też nazwę w odpowiednich linijkach w konfigu
jeśli dodaliśmy kolimator musimy też w konfigu w linijce
- Kod: Zaznacz wszystko
zoom_offset = -0.10,0.06,-0.05
kolejno
- Kod: Zaznacz wszystko
zoom_offset = lewo/prawo,góra/dół,przód/tył
ustawić odpowiednią pozycje broni przy celowaniu (to już musimy sami ustalić eksperymentują z wartościami

)
Gdy już wszystko zrobimy można zacząć sprawdzać naszą broń


