MMORPG w świecie Stalkera

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

MMORPG w świecie Stalkera

Postprzez panRebonka w 07 Kwi 2008, 14:20

Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Od dłuższego czasu stale je odwiedzam, czytuję - czas coś od siebie napisać.
Zapewne domyślacie się, co będzie tematem mojego postu :). Proszę póki co nie wytaczać dział z ciężkimi agrumentami, że niemożliwe, że umarłoby, że trudno, po co. Pomarzyć zawsze sobie można, prawda?
Może pokrótce wyjaśnię, co takiego mi się marzy.
Od dłuższego czasu, znudzony projektowaniem log, pism, katalogów, czasopism i różnego reklamowego syfu, marzę sobie o gamedev'ie. Szkoły wszystkie się nareszcie pokończyły, więc czemu nie zacząć marzyć trochę poważniej? Jest czas i są możliwości, jest pewne doświadczenie przy kilku projektach (które pozdychały, niestety, z powodu studiów, matur, wyjazdów itp.).
Nie o tym ja jednach chciałem.
Jestem oczywiście fanem Stalkera i żal mnie ściska, gdy widzę to, czym być miał.
Przyszedł mi pomysł na grę mmorpg osadzoną w realiach Zony, imo coś takiego mogłoby byc świetne gdyby doszo do realizacji. Wierniejsze w założeniu powieści braci Strugackich (nawiasem mówiąc jestem wielkim ich fanem, polecam pozycje takie jak "Ślimak na zboczu". "Pora deszczów"), z rzeczywiście śmiercionośnymi anomaliami (a nie tylko pojedynczymi punktami, przez które beztrosko sobie przebiegamy w leppszym pancerzu), traktowanymi bardziej obszarowo niż punktowo. Z większym naciskiem na na łowienie fantów w postaci artefaktów (imo jadna z najfajniejszych rzeczy w grze), z większą ich ilością, zbieraniem artefaktów które jest jakimś wyzwaniem dla gracza (a nie po prostu zgarniamy je z ziemi), otwartym terenem oczywiście, pełnym sekretow, opuszczonych miejsc czekających na odkrycie, mrocznych labów i podziemi, do których można sobie zejść (też jedna z fajniejszych części gry). Zona z całym terenem dostępnym od razu, ograniczonym anomaliami, radiacją itp - nie płotem, ze zredukowaną prędkością poruszanie się, gdzie każdy krok trzeba mierzyć i przemyśleć, gdzie ścieżki możnaby oznaczać... No, wszystko to, czego w grze tak mi brakowało. Plus ludzie w tym wszystkim - i to ich duża ilość... Nie npc.
Możnaby pisać, wymyślać. Nie wiem ilu spośród was zajmuje się grafiką, programowania, projektowaniem. Nie wiem czy ma sens takie przedsięwzięcie, czy znalazłaby się odpowiednia ilość osób. Ja ze swojej strony daję koncepty, grafikę 3d - lokacje, decale; bazę tekstur i stronę www.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE STRONY:
10 kwietnia 2008
Concept kolejnego zwierzątka - Stroterherk

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

UPDATE STRONY:
10 kwietnia 2008
Zaktualizowane zostały działy gracze i mechanika gry

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ostatnio edytowany przez panRebonka 10 Kwi 2008, 19:35, edytowano w sumie 2 razy
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez Missile w 07 Kwi 2008, 14:37

Najciężej będzie z programowaniem. O ile tworzenie grafiki nie jest rzeczą niewyobrażalnie trudną, którą potrafią tylko osoby po studiach/kursie, to programowanie już jest. Dodatkowo tworzenie grafiki jest przyjemniejsze od programowania i często przynosi dużo frajdy, czy też odstresowuje :D No i można ją tworzyć w programach na ogół dostępnych, dobrej jakości i w miarę prostych w obsłudze. Jeżeli znajdzie się choć jeden dobry programista to tylko wtedy widzę sens robienia takiego projektu.

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 15:20

Ja jestem chętny, jako programista, ale nadmienię z miejsca, że dawno nie miałem styczności z gamedev. Jeśli czas pozwoli, to zainstaluję sobie Visual C++ i rozejrzę się za jakimś OpenSource'owym silnikiem 3D, który można by wykorzystać na potrzeby gry. Próbowałem swoich sił w tym temacie kilkanaście miesięcy temu, ale projekt został zarzucony ze względu na maturę i studia. Teraz, gdy trochę odświeżę sobie wiedzę o C++ i Delphi, to możemy zacząć myśleć o tym wszystkim na poważnie :).

A masz może jakiś gotowy koncept, tzw. "whitepaper"? Potrzebowałbym tego, żeby móc ocenić w co się pakuję ;).

Czekam na konkrety i pozdrawiam!
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez panRebonka w 07 Kwi 2008, 16:01

SandFighter - co do konceptu, to pomysł jest świeży bardzo, wczorajszy więc dopiero musiałbym nad tym pomyśleć. Na pewno nie chodzi o robienie kopii Stalkera i umieszczanie akcji w okolicy Czarnobyla. Co mi do głowy wpadnie, to napiszę później. Co do silników, jest takie coś jak <a href="http://www.ogre3d.org">ogre 3d</a> i wygląda to całkiem.
Jeżeli chodzi o moje doświadczenie, to teraz nadrabiam zaległości, bo bawiłem się jeszcze za czasów sprzed pixel shaderów. przez długi czas problemem był po prostu sprzęt, na którym mógłbym robić cokolwiek.
Jak już nadmieniłem, pomyślę i napiszę jeszcze. Btw wszelkie sugestie, pomysły zawsze mile widziane.
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez Scurko w 07 Kwi 2008, 16:52

Podoba mi się ten pomysł. Ze względu na niewielką ilość czasu nie jestem w stanie czynnie uczestniczyć w tym projekcie :( (a wierzcie mi, chciałbym). A jeśli macie zadanie, które nie jest czasochłonne, to myślę, że się przydam.

Pozdrowienia

P.S. To jest naprawdę ciekawy pomysł, niech więcej osób się w to zaangażuje :wink:
Awatar użytkownika
Scurko
Tropiciel

Posty: 292
Dołączenie: 03 Lip 2007, 20:16
Ostatnio był: 16 Kwi 2022, 18:56
Miejscowość: Dębowiec k.Cieszyna
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 3

Postprzez Stalk3r w 07 Kwi 2008, 17:12

Ja mogę się zająć teksturami(rzecz jasna określonymi, broń odpada, bo znam tylko z II wojny światowej dobrze modele:D), ale co potem z nakładaniem tych tekstur na obiekty, bo ja z tym nie mam doświadczenia. Czasu mam w bród!

PS Tak nawiasem, możliwe, że TH..(TFU), GSC czy moglibyśmy pożyczyć ich tekstury i je poprzerabiać? I czy możliwe by było zrobienie gry w różnych porach roku? Chodzi o efekty typu śnieg itp.
Le Slavic Untermensch
Awatar użytkownika
Stalk3r
Tropiciel

Posty: 314
Dołączenie: 18 Paź 2007, 14:00
Ostatnio był: 24 Cze 2016, 01:41
Miejscowość: Nowhere
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 2

Postprzez Grzybson w 07 Kwi 2008, 17:31

robienie wlasnej gry .. hmm moze was nie doceniam ale zrobic cos ciekawego w np 8 osob jest malo prawdopodobne ale zycze powodzenia :wink:
Grzybson
Stalker

Posty: 167
Dołączenie: 09 Mar 2008, 15:31
Ostatnio był: 09 Mar 2016, 17:35
Kozaki: 0

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 18:05

Biorąc pod uwagę, że to projekt amatorski, to nie ma określonych ram i terminów, a gdy ustanowi się współpracę silnika gry z silnikiem 3D i parserem skryptów, to można zrobić cuda. Zajęcie jest niezwykle czasochłonne, ale oceniam je na bardzo realne.

Tekstury GSC można poprzerabiać, ale co z modelami? Gdy wybiorę już silnik 3D, to wtedy się zastanowimy nad modelami i ewentualnymi formatami tekstur. Naturalnie potrzebuję projektantów modeli 3D, którzy potrafili by mi stworzyć przykładowy model w czymkolwiek (3ds Max, Blender). Tekstury, to niejako wykończenie modelu, dlatego zostawimy to na koniec. Poza tym mam ochotę skorzystać z narzędzi nVidii i pobawić się formatami najpopularniejszymi wśród gamedeveloperów.

Gdy uda nam się sklecić "whitepaper", to zobaczymy co wtedy. No i jeden programista nie wystarczy. Potrzebujemy przynajmniej jeszcze dwóch osób. Jedną do silnika 3d, drugą do silnika gry, a trzecią do skryptów i parsera. Do tego kilku grafików, grafików 3d i kilka osób do działu design-concept.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Missile w 07 Kwi 2008, 18:15

Ja bym chętnie zajął się oteksturowywaniem wszystkich modeli- bronie, pancerze itd. Gdy zdobędę trochę więcej doświadczenia w Blenderze to może też postaram się porobić modele niektórych rzeczy (chociaż beczki, płoty i temu podobne proste rzeczy już umiem robić - ale to nic trudnego ;)). Modele róbmy najlepiej w formacie, który czyta blender, bo jest darmowy, ma duże możliwości i chyba najwięcej osób z nas go ma.
Fajnie, że jest już jeden programista :D

Missile
Wygnany z Zony

Posty: 452
Dołączenie: 15 Gru 2007, 15:17
Ostatnio był: 15 Kwi 2016, 20:14
Miejscowość: Valhalla
Kozaki: 9

Postprzez Lukass1613 w 07 Kwi 2008, 19:08

Pomysł bardzo ciekawy i twórczy.Powiem więcej gdyby taki projekt został wydany,zjadł by
stalkera na śniadanie.Problem tylko z silnikiem graficznym.Bo napisanie go samemu
od podstaw to chyba trudne zadanie.SandFighter masz jakiś konkretny na myśli?

Ja osobiście mógłbym się zajmować concept artami postaci, leveli itd.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 19:17

Dwa lata temu korzystałem z silnika Irrlicht, który sprawował się niesamowicie dobrze, a do tego jest łatwy w implementacji. Oferuje dość znaczne możliwości. Nie wiem jeszcze jak z obsługą shaderów, ale myślę, że da sobie z tym radę. Tylko jeden fakt: ja pozostaję przy shaderach 2.0, nie bawię się w HDR-y, może jak już silnik będzie hulał.

Screen 1, Screen 2, Screen 3.

Co o tym sądzicie? BTW, wiem, że Ogre3d oferuje większe możliwości, ale jest też niezwykle skomplikowany. Zresztą zobaczymy co z tego wszystkiego wyjdzie w praniu ;).
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez Lukass1613 w 07 Kwi 2008, 19:32

No silnik jak silnik ,trudno powiedzieć o nim coś więcej.

Teraz kilka przemyśleń.
Sądzę,że po zaimpletowaniu shaderów i innych graficznych dzisiejszych standarów
graficznych powinno być całkiem znośnie.Oczywiście tekstury to podstawa,ale
mamy na forum wielu uzdolnionych userów,także nie powinno być z tym problemu.

I kilka obaw.
Martwią mnie najbardziej inne aspekty.Według mnie gra powinna posiadać jak najmniej
skryptów,itd.Zastanawia mnie cała mechanika gry jak by to wszystko wyglądało.
Jakby to skonstruować by nie wyszedł z tego badziew.Przecież miałby być to mmorpg.
Takie gry wymagają bardzo dobrego rozważenia zasad w nich panujących.Podstawa
to dobre zbalansowanie posczególnych klas,broni i potworów.

Na koniec mam pytanie ja sobie to każdy wyobraża? Chodzi mi o mechanikę rozgrywki.
Wzniećmy burzę mózgów :P.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Następna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości