S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Jarexxx w 26 Cze 2011, 18:15

Ekwipunek ekwipunkiem, gdyby zona była odludniona, to było by lepiej, i tak powinno być, mniej ludków, ale bardzo ciężkich do zabicia, w sensie inteligentnych, trudno dostrzegalnych, celnych, tak aby gracz czuł się przytłoczony sytuacją, wtedy nadmiar ekwipunku by nie istniał.
Za Polskę !
Awatar użytkownika
Jarexxx
Stalker

Posty: 161
Dołączenie: 27 Cze 2009, 13:40
Ostatnio był: 19 Wrz 2013, 15:30
Miejscowość: Włocławek
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 48

Reklamy Google

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Los Bobos w 27 Cze 2011, 18:27

Moim zdaniem druga część S.T.A.L.K.E.R' a powinna być prequelem Cienia Czarnobyla. Powinna opowiadać o tym jak pierwsi Stalkerzy dopiero zaczęli wchodzić i poznawać Zone. Frakcje ograniczyć do minimum. Wszyscy neutralni dla siebie, oczywiście oprócz bandytów. Powinność i Wolność jeszcze się nie określiły więc nie mają po co walczyć. Na razie są tylko grupami składającymi się z 20-40 członków. Bazy i wszystkie wioski powinny być tylko na obrzeżach strefy, a im dalej w jej głąb tym straszniejsze potwory i dziksze obszary. Z bronią powinno być krucho, tylko podstawowe i to w małej ilości. Żeby nie było śmieci powinni zrobić mniej, ale bardziej wymagających przeciwników.

Tak to sobie wymarzyłem :wink:

Za ten post Los Bobos otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Afrose.
Los Bobos
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 09 Lip 2010, 21:40
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 08:00
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez thainoodles w 27 Cze 2011, 18:48

Ja bym wolał uniknąć tak bezpośredniego powiązania, zresztą prequela już mamy i jakoś nie zachwyca. Ale reszta Twoich pomysłów mi się podoba. Ja bym w dwójce skupił się na:

- stworzeniu map, mają być duże, szczegółówe i budować niesamowity klimat

- zapgrejdowaniu a-life. Zona powinna naprawde żyć własnym życiem, chciałbym ograniczyć skrypty do minimum, losowe mutanty spawnują się w losowej ilości w losowym miejscu, chociaż byłby duży problem żeby zaprojektować to tak żeby dobrze działało. No i w ramach niespodzianki czasami gracz mógłby spotkać niezmutowane zwierzę, taki miły akcencik

- wywaleniu wszystkich tych natowskich pistoletów na wode i w ogóle ciężkiej broni i opancerzenia, egzoszkielet i rpg-7 ani trochę nie pasują do klimatu zony

- żeby kolofdjutowcy sie nie nudzili poza bezpiecznymi obszarami powinna występować duża ilość silnych mutantów

- fajnie by było gdyby twórcy zaimplementowali element surwiwalowy - jak jesteś zmuszony spędzić noc gdzieś w głuszy rozpalasz ognisko i dosypujesz do niego specjalnego proszku, powiedzmy jakiegoś feromonu czy kij wie czego który odstraszałby mutanty od Twojego obozu na kilka godzin w czasie których tniesz komara w swoim śpiworze

- powtarzam po raz setny, znacznie mniejsza liczba NPC, za to większa ich "personalizacja" i brak respawnów - jak zginie typ to go nie ma i *uj, tak jak wspominałem niech będzie opcja socjalizacji - napotykasz w nocy 4 stalkerów zgromadzonych wokół ogniska, witacie się, siadasz obok nich, obracacie kozaczka zagryzając kiełbachą i słuchając opowieści z zony


To mój koślawy pomysł na gre idealną. :E
thainoodles
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 14 Lut 2011, 10:28
Ostatnio był: 18 Wrz 2016, 22:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 25

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Los Bobos w 27 Cze 2011, 22:36

Źle się wyraziłem. Chciałbym fabułe nienawiązującą do żadnej z poprzednich części.
Los Bobos
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 09 Lip 2010, 21:40
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 08:00
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Rieekan w 28 Cze 2011, 10:11

A ja myślę, że fabuła sprzed wojen frakcji miałaby szansę rozwinąć wiele wątków.
Moglibyśmy spotkać Taczenkę i jego kumpli, być świadkami powstania Powinności i stworzenia Wolności przez Lingowa i Czechowa. Może nawet moglibyśmy mieć jakiś wpływ na to. Spotkalibyśmy Monoliciarzy jak jeszcze byli normalni i zobaczylibyśmy jak przebiegał ich exodus za barierę. Można by się też przyczynić do zagłady frakcji "Dzień Sądu" o której wspomina Barman i spotkać członków grupy Striełoka.

Niezależnie od fabuły, chciałbym aby w dwójce została znacznie ulepszona natura oraz pogoda i efekty z nimi związane, np.: realistyczniejszy deszcz, powstawanie po nim kałuży, pogięcie wysokiej trawy po przejściu postaci itp.
Przydałyby się też nowe rodzaje artefaktów, bardziej prawdopodobne np.: zmutowana kora drzewa, którą można by było zdrapać nożem. Odpowiednie drzewo można by odkryć tylko w nocy, po oświetleniu latarką zaczynałoby lekko świecić.
Albo anomalne gniazdo żyjące w symbiozie z jakimiś owadami. Po podejściu owady zaczęłyby nas gryźć i spadałoby HP. Ale można by strzelić z daleka w gniazdo, poczekać aż owady wyzdychają i zabrać kawałki. Albo otumanić owady granatem dymnym, zabrać gniazdo w całości i dostać więcej kasy.
Image

Za ten post Rieekan otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Greyeeh.
Awatar użytkownika
Rieekan
Stalker

Posty: 107
Dołączenie: 06 Sie 2010, 18:07
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 14:58
Miejscowość: Nołłer
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Sniper VLA
Kozaki: 8

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez Los Bobos w 28 Cze 2011, 13:51

Rieeken dobrze, że wspomniałeś o granatach dymnych, bo naprawdę by się przydały. Można by np. rzucić granat dymny koło pijawki przez co stałaby się widoczna.
Los Bobos
Kot

Posty: 29
Dołączenie: 09 Lip 2010, 21:40
Ostatnio był: 08 Maj 2013, 08:00
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 28 Cze 2011, 13:55

Btw. granaty dymne są w SOC-u, tylko po czemu one służą - ktoś wie?
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5663
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 13:54
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez walec w 28 Cze 2011, 15:41

Optymalizacja silnika- na dzień dobry ! jeszcze nigdy nie nakopałem się tyle w opcjach co przy stalkerach, ciagle lagi czy to statyczne czy dynamiczne oswietlenie , winda XP czy 7 patche pierdoły sroły i inne prefetch duperele, stalkera 2 kupie na pewno na PS3. Co do innych oczekiwań? otóż nie posiadam :D Metal Gear Solid to to nie będzie na bank ale zapewne całkiem przyzwoity kawał kodu :E , zresztą szpece od modów nie dadzą nam nudzić ,niestety tylko na PC
Image
Awatar użytkownika
walec
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 11 Cze 2011, 02:48
Ostatnio był: 09 Sie 2021, 09:53
Miejscowość: Świętochłowice
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 14

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez KoweK w 28 Cze 2011, 16:01

Mówienie o Metal Gear Solid przy S.T.A.L.K.E.R.'ze odnośnie optymalizacji... :facepalm:
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5663
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 26 Wrz 2024, 13:54
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1475

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez impulse_101 w 28 Cze 2011, 16:51

xKoweKx napisał(a):Mówienie o Metal Gear Solid przy S.T.A.L.K.E.R.'ze odnośnie optymalizacji... :facepalm:


Metal Gear Solid _________________ S.T.A.L.K.E.R.

Metal - STAL no jakieś powiązanie jest :E
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez walec w 28 Cze 2011, 17:24

Nie czepiajcie się :D MGSa podałem jako porównanie, bo mało który szpil był tak innowacyjny (Snake Eater dokładnie) a że stary ze mnie dziad i wybredny się zrobiłem to innowacji poszukuje,którą to GSC ju przy SOC położyła na łopatki wiekszość znanych mi FPS-ów. A stalker2 ? To będzie baaaaaaardzo dobry ale jednak kotlet odgrzewany niestety...Sądzicie że developerzy zrobią taki skok jeśli chodzi o rozgrywkę jak Valve pomiędzy HL a HL2?- szczerze życzę ale jestem wielce sceptyczny, kapusty już trochę w końcu zarobili, starać im się może niechcieć :wink:
Image
Awatar użytkownika
walec
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 11 Cze 2011, 02:48
Ostatnio był: 09 Sie 2021, 09:53
Miejscowość: Świętochłowice
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 14

Re: S.T.A.L.K.E.R. 2 - Temat ogólny

Postprzez wobes w 28 Cze 2011, 18:26

Przykład ze skokiem w Half Life jest kiepski, bo gdyby technika pozwalała na zrobienie w czasach jedynki tego co w dwójce to by pewnie zrobili. Dziś ograniczenia techniczne na dobrą sprawę nie istnieją, twórcy gier mogą robić co im się podoba, mogą zaimplementować dowolny mechanizm, co najwyżej obetną trochę grafikę jak będzie mało klatek, bo ramu i procesora rzadko kiedy dziś brakuje. Dawniej, gdy rozwój sprzętu komputerowego, głównie procesorów i kart graficznych, był bardzo szybki, można było mówić o takich skokach jakościowych w rozgrywce, teraz to się mija z celem.

Jeśli chodzi o "odgrzewanie kotletów" (w kontekście strzelanek) to już właściwie wszystko zostało powiedziane, więc żeby zrobić coś naprawdę innowacyjnego to trzeba by zerwać z koncepcją strzelanki i opracować jakiś nowy gatunek gier. A wtedy co by pozostało ze Stalkera? Na prawdziwe innowacje w grach był czas jakieś 5-10 lat temu. Dziś powstaje tak dużo gier, że ze świeczką szukać nowości w rozgrywce, wszystko już wcześniej gdzieś się pojawiło. No chyba, że miałeś na myśli innowacje typu: chodzenie na szczudłach w kąpielówkach po bagnach, żeby sobie radioaktywnej wody do butów nie nalać i pancerza nie zamoczyć. To ja już wolę klasycznego stalkera, z przyjemnym modelem rozgrywki, z jego efektami pogodowymi i żyjącym światem.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: svt08 oraz 3 gości