A ja się cieszę, że CoP jest tak różny od SoC, bo dzięki temu nie ma nudy. Każdy psioczy, że CoP nie ma klimatu, błąd. Ma tylko, że zgoła odmienny. Założę się, że jakby był bardzo zbliżony do Cienia to dla odmiany pojawiły by się słowa krytyki na lenistwo i odgrzewanie starych pomysłów. A to jaki wolimy to już każdego indywidualna sprawa. Ktoś chce sobie "postalkerzyć" i podumać w samotności będzie się prawdopodobnie lepiej czuć CoP, ktoś chce ciągłej akcji, walki z elementami horroru to Cień. Każdy znajdzie coś dla siebie. SoC jako pierwszy jest bardziej surowy, z toną bugów, niedopracowań i irytujących patentów, które później poprawiono/zmieniono.
Gdzieś wspomniałem, że CoP to dla mnie prawie idealna koncepcja STALKER-a, po czym Ktoś odpisał, że 2 lata to dużo i można dokonać dużo zmian. W tym temacie dokładnie:
viewtopic.php?p=256619#p256619Trochę się nie zgodzę. Patrząc na to ile powstawał SoC i widząc efekt jaki dostaliśmy w rzeczywistości to te dwa lata jest śmieszne wręcz. Przez tyle czasu robili tę grę a i tak wyszła zabugowana i niedopracowana w wielu aspektach produkcja. Po czym dwa lata później dostajemy część robioną od PODSTAW a jakość wykonania między SoC a CoP jest ogromna pod każdym względem. Można mówić, że klimat gorszy. Ale nie zmienia to faktu, że technicznie te gry dzieli przepaść.