MMORPG w świecie Stalkera

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 21:02

Dobra, to teraz mam złe wieści dla wszystkich zapaleńców: praca nad implementacją kodu silnika gry i integracja z silnikiem 3d dla jednej osoby to przynajmniej 2-3 tygodnie, by otrzymać prostą scenę z możliwością poruszania się po niej. A z racji, że dawno nie programowałem, to muszę sobie przypomnieć najpierw C++, a potem zacząć się bawić w szukanie dobrego silnika o właściwościach modułowych.

Co do przydzielania funkcji, to mamy sporo ludzi od tekstur i modelowania, ale muszę wiedzieć do czego jesteście zdolni ;). Zróbcie coś ciekawego i dajcie screeny do tego. Tylko bez pośpiechu. A na osobny temat przyjdzie pora. W tej chwili, to brakuje nam wstępnych założeń, nad którymi praca potrwa przynajmniej do końca tego tygodnia (jako, że mam tylko dwa dni wolne w tygodniu i pracuję dość długo i w różnych godzinach).

Nad wstępem do fabuły można się zastanowić później, gdy już będziemy mieć "whitepaper". Postaram się zebrać wszystko do kupy i w czwartek przedstawić wstępne założenia.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Reklamy Google

Postprzez Lukass1613 w 07 Kwi 2008, 21:04

Dobra ja biorę się, za concept arty.Jak coś zrobię to wrzucę screena.
Do roboty panowie !:P
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez panRebonka w 07 Kwi 2008, 21:08

No proszę, jaki odzew. Cieszy mnie to. Zaczynam właśnie montować prostą stronę projektu, za jakiś czas (jutro pewnie) wrzucę na sieć.

Co do grafiki 3d - ja się tym chętnie zajmę. Postacie i animacja szkieletowa to nie jest moja mocna strona póki co, ale poza tym dam radę... Z postaciami pewnie też, kwestia czasu.
Wolałbym uniknąć kopiowania contentu ze Stalkera, kopiowania w ogóle. Tekstury to nie problem - ja mam ich trochę, własnych. Poza tym aparat, stara fabryka, nieczynny peron i dalej z tematem...
Co do miejsca akcji - myślę że nie w Czarnobylu. Nie wiem czy miejsce naprawdę istniejące czy nie. Anomalie jak najbardziej i to śmiertelnie niebezpieczne, nie takie przez które w lepszym armorze przebiegamy nie troszcząc się o nic...
Kilka takich pomysłów na lokacje (ogólnie kawał miasta od strony morza - trochę jak Gda :) ):
- port, cmentarzysko łodzi - pełno zardzewiałych wraków, wpół zatopionych lub zatopionych w całości, w środku fanty do wyjęcia ale i różne potworne paskudztwa...
- miasto z odrapanymi przedwojennymi kamienicami, ruinami starówki i wplecioną w to komunistyczną betonową architekturę, pocięte kanałami (najlepiej dużą ilością); budynki do których można wejść, prowadzić ostrzał z okien itp; anomalie - przejście na drugą stronę ulicy może nie być prostą sprawą
- duża ilość podziemi, piwnic, labów z lepszymi fantami ale i większą ilością "stworów" - kto się nie boi niech złazi pod ziemię...
- opuszczone więzienie mogłoby być niezłym polem walk/ siedzibą frakcji
- urwany most jako siedziba frakcji?
Poza tym dużo wody, możliwość pływania i nurkowania

Znacie film z Brucem Willisem "I am Legend?". Film słaby, ale podobał mi się opuszczony i zrujnowany Nowy Jork porośnięty haszczami. Coś w ten deseń uzyskać byłoby pięknie.

Poza tym jeżeli chodzi o modele - możnaby stworzyć coś w rodzaju bazy modeli, na zasadzie 3dwarehouse w google earth - ktoś coś zrobi i wrzuci na ftp. Tekstura, model, lokacja...

Co do postaci - pomysł pewien. Wędrowanie po Zonie miałoby pewne negatywne skutki - mutacje (losowo zmieniające statystyki lub nawet dające umiejętności), choroby, których efekty możnaby niwelować za pomocą chemii - im dłuższy staż gracza, tym więcej trzeba jej łykać. Chemia uzależnia, kosztuje, na głodzie powoduje halucynacje i obniża sprawność... Mogłoby być ciekawie

Klasy postaci według mnie:
badacz - strój najbardziej odporny na działania środowiska, detektor anomalii
strzelec - wiadomo, refleks i szybkostrzelność
zabójca, skradacz - jak ktoś przede mnę napisał
grotołaz - wspinanie, dostawanie się do miejsc niedostępnych, skok itp
pływak - wiadomo
fanatyk - psi, wywoływanie halucynacji, szczucie mutantami?

Poza tym imo brak przyrostu hp i siły z levelu na level - poprawić nam się może endurance, refleks (proponowałbym jakiś delay po naciśnieciu myszki, który będzie się zmniejszał), skok (ale nie 10 metrów), regeneracja.
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez SandFighter w 07 Kwi 2008, 21:19

Ja z mojej strony proponuję zapomnieć o słowie "zona" i nauczyć się nowego słówka, które pasuje bardziej do tego tematu, jakim jest "strefa". W przeciwnym wypadku projekt będzie naznaczony piętnem Stalkera...

Jeśli brać pod uwagę skille i inne podobne ustrojstwa, to przyda się naprawdę widok TPP, w którym można będzie normalnie grać i celować, bez obawy o jakieś dziwnie posiane kule. Na pewno chciałbym spróbować swoich sił z dynamiczną zmianą pozycji gracza (tak jak opisałem to kilka postów wyżej), gra nabierze tempa, a gracze wsiąkną na długie tygodnie. Myślę o uproszczeniu życia poprzez zastosowanie jednego modelu animacji szkieletowej i dopracowaniu go tak, by można było tylko zmieniać ustawienia położenia kamery (z TPP na FPP i na odwrót). Zyskamy w ten sposób sporo zasobów. Animacje muszą być szczegółowe. Poza tym potrzebujemy programistów! W tym jednego ważnego gościa: programisty sieciowego, który umiałby zoptymalizować połączenia z serwerem i inne temu podobne, stworzyć cały protokół sieciowy do komunikacji z serwerem itp.

Myślę, że umieszczenie dość pokaźnego arsenału (korzystając z zasobów strony guns.world.ru), by każdy znalazł coś dla siebie. Do tego jak najbardziej realna amunicja i statystyki dla broni. Balistyka odpowiednio wyważona.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez ThaiWarrior w 07 Kwi 2008, 21:21

Racja, myślę, że WoW jest tutaj wyznacznikiem grywalność wśród MMO. Sam miałem z nim pewien epizod ( na największym polskim priv serv ). Istotny jest prosty system komunikacji pomiędzy graczami. Kanał ogólny, lokalny( w danej lokacji, zęby rozmowa w podziemiach nei była do przeczytanai dla wszystkich w grze), frakcyjny, prywatny, dróżynowy. Aby był aktywowany w prosty i logiczny sposób. Możliwość tworzenia spontanicznych teamów które można zalożyć/rozwiązać jednym kliknięciem. Dzielenie zdobywanego doświadczenia pomiędzy ludzi z drużyny. Zbalansowane środowisko potowrów ( no bo co ta za frajda ginąć w lokacji startowej? ). Skoro jesteśmy przy tym aspekcie. Trzebaby wymyśleć w miarę racjonalny sposób odradzania gracza. Bo chyba nie zakładacie, zę po śmierci jest game over i trzeba postać od nowa budować? Mogłyby być porozrzucane enklawy-skupiska anomalii po strefie, w których poprzez świadomość-Z odradzają się stalkerzy. Wiadomo w miejscu nabliższym ciała gracza( yyyy to coś na kształt WoWowskich cmentarzy, tak palnałem, sami to oceńcie ) i póżniejsza wędrówka ciała astralnego po te fizyczne. Możnaby się odradzać też odrazu żywym. Alternatywą byłoby obudzenie się w trupiarce na terenach granicznych strefy-wybór należy do was. Zgadzam się też co do tego, że nie mozna się ograniczycdo dwóch pancerzy na frakcje. Warta uwagi byłaby umiejętność budowania pancerzy, uzbrojenia( jak warsztaty w Kotor-ach, tu analogicznie ze złomu, znadjowanych części, innych broni, artefaktów, itp ) i póżniejsza ich odsprzedaż.
Image
Awatar użytkownika
ThaiWarrior
Retired

Posty: 571
Dołączenie: 26 Lut 2006, 18:44
Ostatnio był: 11 Gru 2017, 22:00
Miejscowość: Zgorzelec/Żagań
Kozaki: 37

Postprzez panRebonka w 07 Kwi 2008, 21:34

ThaiWarrior - Co do odradzania się graczy, pomysł można zaczerpnąć z Pikniku, gdzie to strefa "rekonstruowała", tworzyła fantony ludzi poległych w niej, takie kopie pozbawione świadomości. Taką śmierć gracz mógłby przypłacić otępieniem przez pierwsze kilka minut na przykład.

Co do Świadomości Z i innych pomysłów ze Stalkera - lepiej chyba byłoby o tym zapomnieć.

EDIT:

Jedna rzecz o której zapomniałem napisać - Złota Kula w środku Strefy, która rzeczywiście spełnia życzenia (inna sprawa jak to rozwiązać - losowo, generowane na podstawie statystuk postaci czy jakieś manu wybory) i powoduje zmianę, taki reset anomalii i artekaktów w strefie. Mogłoby to ożywić rozgrywkę imo.

Poza tym gra bardziej wzorowana na Pikniku - niewiadomi, niepojęci i niemożliwi do zrozumienia Obcy, którzy zostawili po sobie śmietnik i nie ma ich... A nawet jak są to porozumienie z nimi nie jest możliwe.
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez ThaiWarrior w 07 Kwi 2008, 21:48

Tak faktycznie. Niepomyslałem o smaczku z Pikniku. To byłoby chyba najlepsze. Rozumiem, że wstępnie terenem rozgrywki będą obszary naszego kraju? To może okolice Bornego Sulinowa? Mamy tam poligony, zabudowania wojskowe, wioskę. Mogłabybyć to jedna z lokacji. Spore jęzioro w pobliżu. Oczywiście najważniejsze jest stworzenie jakiegoś szkieletu, na którym by się pracowało. Umiejscowienie w konkretynych lokacjach to taka końcowa plastyka jak rozumiem? Duże prawdopodobieństwo, że się myle.

Edit:

Widzisz, ja majac na myśli grę MMO mam przed oczami stalkera. Muszę się przestawic, bo jak na razie wszystkie pomysły z mojej strony bazują na produkcie z Ukrainy :)
Image
Awatar użytkownika
ThaiWarrior
Retired

Posty: 571
Dołączenie: 26 Lut 2006, 18:44
Ostatnio był: 11 Gru 2017, 22:00
Miejscowość: Zgorzelec/Żagań
Kozaki: 37

Postprzez panRebonka w 07 Kwi 2008, 21:57

Ja wiem czy końcowa plastyka? W SoC to właśnie umiejscowienie, lokalizacja akcji w Czarnobyly imo zrobiła połowę tej gry. Poza tym to świetny chwyt marketingowy był - tak jak metro 2033 teraz (tych samych twórców chyba) w moskiwskim metrze. Rewelka. Oryginalnie piknik miał miejsce w USA bodajże, Połączenie świata stalkera z czymś w rodzaju amerykańskich miast-duchów przy route66 byłoby bardzo smaczne imo... pustynia i turlające się z wiatrem kolczaste rośliny rodem z amerykańskich filmów... Ale wiadomo że najłatwiej zrobić to w PL. Ja optowałbym za wycinkiem większego miasta, bazy i opuszczone wioski za bardzo jednak do Stalkera podobne imo...
To nie ziemniak, to nie stonka - to niezwykły panRebonka
Awatar użytkownika
panRebonka
Kot

Posty: 19
Dołączenie: 07 Kwi 2008, 13:34
Ostatnio był: 12 Maj 2008, 22:48
Miejscowość: Gdańsk
Kozaki: 0

Postprzez ThaiWarrior w 07 Kwi 2008, 22:00

To chociaż jakieś przedmieścia z ląkami i laskiem niech będą. Wiesz jakie piękne są zachody słońca w takich lokacjach? Do tego dochodzi klimat gry.....mmmmm.... Bo z kolei akcja rozegrana w jednym mieście to przywodzi mi na myśl F3 :)
Image
Awatar użytkownika
ThaiWarrior
Retired

Posty: 571
Dołączenie: 26 Lut 2006, 18:44
Ostatnio był: 11 Gru 2017, 22:00
Miejscowość: Zgorzelec/Żagań
Kozaki: 37

Postprzez Michu w 07 Kwi 2008, 23:51

Huh, było by ciekawie gdyby takie coś powstało. Kamera z widokiem ''na karabin'' jak w stalkerze. Nie wiem jak to jest możliwe żebyście sobie poradzili (grafika 3d, serwery, grafika 2d), ale powodzenia.
Fajnie by było, gdyby nicki graczy nie były widoczne nad baniami, wtedy można by było się nieźle kryć po krzakach i innych miejscach, wkurza mnie w większośći multi że gracze są zaznaczeni na mapce, albo mają wielkie nicki i HP nad głową.

Nie lepiej by było bez tego, krycie się w trawie ze snajperką, ukrywanie po budynkach i takie tam.

Pozdro.

Btw : I'm a legend , fajny film co chcesz!. I to chyba z ... Will Smithem.
Awatar użytkownika
Michu
Very Important Stalker

Posty: 1557
Dołączenie: 10 Lip 2007, 00:34
Ostatnio był: 30 Cze 2024, 22:02
Miejscowość: Jelenia Góra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 131

Postprzez Lukass1613 w 08 Kwi 2008, 00:04

Ja bardzo liczę,że ten projekt nie skończy się jescze w fazie pomysłów.
Sam zaczynam już klecić concept arty,później może tekstury (wiem,że będzie ich
dużo :P).Bardzo fajnie by było zlepić chociaż jakąś alphe.Może jakby ktoś to
zobaczył to by się podłączył i nam pomógł.

SandFighter jako hmm boss projektu,jak pisze postara się pomieszać z silnikiem gry
jak mu się uda to będzie pierwszy duuży krok.Ogólnie zapał jest,zobaczymy
co z tego wyjdzie.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez SandFighter w 08 Kwi 2008, 00:06

Nicków nie będzie nad głowami, mapka będzie tylko w PDA, w tym tez urządzeniu będą zaznaczone dostępne kontakty z opcją "send message", "join", "more info" itp. Poza tym wszystkie kontakty "human players" będą neutralne dopóki nie wystąpi zwarcie między postaciami/frakcjami itp.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości