Czego szukasz w modach?

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez WheeljackSPW w 02 Maj 2011, 15:33

Nie e. To są zje*ane mapy, wypadanie na mapę na środku ulicy to niedopracowanie, to samo z ociosanymi siekierą czymś-tam, autor albo nie dopatrzył, albo mu się nie chciało. Brak śmieci można usprawiedliwić zwiechami podczas gry. Zrobiłem na pewnej mapie bazę, dużo klamotów, skrzy itp, w grze patrząc na tą bazę mam 20 fpsów. :F O tym, że w Level Editorze miałem 5 nie wspomnę. :P
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Reklamy Google

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez mimi215 w 04 Maj 2011, 18:13

Zależy do jakiej gry mod. Ja w modach szukam najczęściej nowych broni, zadań, grafiki ulepszonej może nie bo mój komp taki nowoczesny nie jest, do tego jakiegoś klimatu, muzyki i tyle chyba... Ogólnie wszystkiego co by zrobiło rozgrywkę lepszą i ciekawszą...
"Nie ważne jak daleko zajdziesz na końcu i tak czeka na ciebie monolit "
Awatar użytkownika
mimi215
Stalker

Posty: 141
Dołączenie: 31 Gru 2009, 02:04
Ostatnio był: 04 Wrz 2016, 14:28
Miejscowość: Sukmanie
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 0

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Jarexxx w 04 Maj 2011, 18:24

Zawsze szukam jak najwyższego poziomu realizmu, wiadomo, nigdy nie będzie ,,realistycznie" dopóki NPC będą głupimi ludkami.
Jednak np. chciałbym aby wiatr miał wpływ na tor lotu pocisku, deszcz, to, że przeleciał przez krzaki, chciałbym aby można było rozwalać ściany.
Albo na przykład nie ładować od razu magazynka do pistoletu, tylko mieć magazynek, wbijać w niego naboje itp, aby hud był jak najbardziej okrojony.
Ale znowu, żeby też była dobra zabawa.
Co do modów graficznych, koncepcje wszystkie mają te samą, i są praktycznie takie same, tylko tekstury pozamieniane, a na dodatek, żeby zmienić kolor, trzeba podać kolor, a w zonie jak na moje oko kolory są nie mile widziane, tylko krew, szaro i ponuro, tymczasem mody graficzne są cukierkowe.
Fabuła fabułą, bardziej obchodzi mnie A-Life, gdyby A-Life było bardzo rozwinięte, to fabuła by nie była potrzebna, bo celem było by to co w grach MMO, być najlepszym.
Powinna być też okrojona ludność, wszędzie więcej dzikiego życia, a nie budynek co pięć metrów, dla mnie budynki powinny być w pobliżu elektrowni, i od czasu do czasu gdzie nie gdzie jakiś domek, i głównie las, i puste dalekie pola czasami, powiedzmy z jakimiś dzikimi roślinkami, a nie wszędzie ta jedna trawa, jakieś chwasty, i nie tak jak w priboi kwiatki.

Ogólnie chciałbym mod, który sprawi, że zona będzie strasznym pustym miejscem, gdzie od czasu do czasu kręcą się prawdziwi twardziele, a nie same koty, będzie ponuro, nie co bardziej realistycznie, szarawe tekstury, zero słońca, powiedzmy, że w zonie nastała ,,zima nuklearna" i pył unoszący się w powietrzu nie pozwala słońcu się przebić, więc rośliny aby chwytać światło, były by bardziej ciemne, przykładowo brązowe, czarne, aby pochłaniać całe promieniowanie świetlne.
Sama ruska broń, i nie to, że odrzut z kałasznika jest taki, jakby miał dziury w lufie po bokach, i tymi dziurami wylatywały pociski, tylko celnie, ale za to odrzut nie tylko w górę, ale i na boki, broń powinna być czyszczona wyciorami, inaczej w trakcie strzelania, po jakimś czasie dochodzi do rozerwania lufy poprzez nagromadzenie się w środku brudu, naprawianie tylko przez handlarzy, które jest czasochłonne i dużo kosztuje.
Mutanty widziały by nas z dużej odległości, tak samo jak wrogowie itp.
Kamizelki itp, powinny być obiektami dynamicznymi, zniszczalnymi, czyli np, jest punkt 555 x 555, doszła w niego kulka, jest dziura, jeżeli dojdzie jeszcze jedna kulka w punkt 555x555 to dostajemy my, nie kamizelka, i tracimy zdrowie, i przykładowo niechby tydzień trwała regeneracja tego miejsca na naszym ciele, np. była to ręka, ledwo strzelamy.

Wymagania mam wielkie, niestety nawet profesjonalne studia takich gier nie robią, a naprawde dużo ludzi by grało w bardzo realistyczne gry...
Za Polskę !

Za ten post Jarexxx otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WheeljackSPW, The Witcher, KoweK, jalkavaki, Freelancer.
Awatar użytkownika
Jarexxx
Stalker

Posty: 161
Dołączenie: 27 Cze 2009, 13:40
Ostatnio był: 19 Wrz 2013, 15:30
Miejscowość: Włocławek
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 48

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez jalkavaki w 05 Maj 2011, 12:16

Nie robią takich gier/modów ponieważ poza kilkoma zapaleńcami nikt by w to nie grał ("jak to ten NPC którego ledwie zobaczyłem zabił mnie z takiej odległości? OSZUSTWO!").
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.

Za ten post jalkavaki otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Dżuz.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1379
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 20 Lip 2022, 06:45
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 193

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Freelancer w 05 Maj 2011, 18:16

Zgadzam się z Jarexxx'em. Realizm przede wszystkim. Atmosfera ponurej, złowrogiej i wyludnionej zony także, najlepiej taka jak w buildzie 1935. Stalkerów maksymalnie 2-4 na poziom, łażących, zbierających coś itp. do tego czasami rozpalane jakieś małe ognisko, przy którym siedzi 2-3 ludzi, za każdym razem w innym miejscu. Amunicja i apteczki na wagę złota, do artefaktów dostać się można tak jak do schowków (czyli trzeba kombinować, skradać się, unikać anomalii itp.).
Bez frakcji typu Powinność i Wolność, bo każdy starałby się przeżyć, a nie szerzyć jakieś poglądy. Broń zredukowana, Stalkerzy mają tylko karabinki z II WŚ albo zardzewiałe strzelby myśliwskie. 30 różnych odmian jednej broni to także rzecz interesująca, tylko żeby ikona w ekwipunku była wspólna, a zmiany w kolorystyce losowe. Jednym słowem, nigdy nie wiesz jak dokładnie będzie wyglądała broń, może będzie miała elementy z ciemnego drewna, z kompozytu, albo będzie widniał na niej podpis poprzedniego właściciela.
Wojsko byłoby za to uzbrojone po zęby i przez to stanowiłoby śmiertelne zagrożenie. Wdawanie się w walkę z żołnierzem to już by był nie lada wyczyn, a atak patrolu to pewna śmierć. Za to powinno być coś, czego mi brakuje najbardziej, czyli rozwinięty system skradania się. Misje w Agropromie albo Mrocznej Dolinie powinno się przechodzić bez jednego wystrzału, a wszystko dzięki, skradaniu, chowaniu, czołganiu (tak jak w CoDzie w misji w Czarnobylu).
Bar wyludniony. Marzy mi się zobaczyć mod, w którym teren baru będzie dziki tak jak Rostok. Samo pomieszczenie baru powinno znajdować się głęboko pod ziemią, wejście powinno być ukryte i aby się dostać się do tej piwnicy powinno się przejść przez labirynt innych pomieszczeń, służących jako prowizoryczne "strefy buforowe".
Ogólnie więcej łażenia po piwnicach, laboratoriach i innych ciasnych przestrzeniach by się przydało. Podoba mi się jeszcze motyw z przekupieniem Kuzniecowa. To również powinno być rozwinięte. Powinny być trzy drogi dostania się na następny poziom: czołganie po polu anomalii, przekupienie stacjonujących przy wejściu wojskowych, okazanie stosownej przepustki. Im bliżej CEJ, tym odpowiednio więcej anomalii, droższe łapówki, trudniej zdobyć przepustkę. Jakby dodano do tego całkowicie nowe, rozbudowane i przemyślane tereny (żeby było po czym chodzić i co zwiedzać) to jak dla mnie wyszedłby mod idealny :E
Zapomniałbym o fabule. Oczywiście powinna być całkowicie nowa (jak TT2), albo mocno zmodyfikowana (jak Soljanka). Na pewno bez zadań jak w eRPeGach "idź tu, porozmawiaj z tym, kup tamto, wymień na to, przynieś tu, zbierz 10 sztuk tego, zanieś temu, odbierz tutaj i dopiero pierwszy quest zaliczony" (oczywiście wszystko w najbardziej oddalonych od siebie lokacjach). Bez zbędnego biegania, a zadania ciekawe, ale nie przedłużane na siłę.

Za ten post Freelancer otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WheeljackSPW.
Awatar użytkownika
Freelancer
Kot

Posty: 8
Dołączenie: 02 Kwi 2011, 12:53
Ostatnio był: 05 Sty 2014, 23:23
Miejscowość: Pogranicze
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 1

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Hssiss w 05 Maj 2011, 21:45

Ja osobiście również z chęcią skorzystałbym z moda, który "wyludniłby" zonę.
Jednakże mało komu chce się takie robić (jeśli w ogóle), więc skupiłem się, na rzeczach możliwych do osiągnięcia:
Broń, mutanty, tekstury.

1) Broń.
Tylko to, co zostało w spadku po "niezwyciężonej" armii radzieckiej i pokonanej przez zonę armii ukraińskiej (na jedno wychodzi). PM, PB, Stechkin, TT? Jak najbardziej. Rodzinka AK? (Nie za dużo) Nie widzę problemu. SVD, SVU
RPG 7, PKM (wymontowany z BTR), granaty, Groza, VSS, Val? Oczywiście. (VSS to niemal znak rozpoznawczy stalkera).
Natowska broń? Nie. Bo skąd? Może pojedyncze sztuki z naaaaaprawdę dobrą własną historią (np. G36E i FN 2000 od Żwawego). Broń zdobywana jest na zwłokach nieostrożnych wojskowych lub z zapasów placówek, których załogi poległy przy pierwszej emisji - to nie podlega dyskusji. (Albo - to z czym przylazłeś, to masz)

Ale nawet obecność "pukawek" takich jak np. M249 czy XM8 w modzie mogę wybaczyć (zwyczajnie je usunę) jeśli...
CHOLERNY ZAMEK I WYLOT ŁUSEK BĘDZIE PO LEWEJ STRONIE BRONI! BLADŹ!
Uniosłem się, ale dostaję białej piany jak widzę taką "broń dla leworęcznych" i tłumaczenie: Bo tak ładniej wygląda.
ku*w...
Wypadałoby by wymiana magazynka w którejkolwiek broni typu AK czy SVD też nie zakrawała o pomstę do nieba. Ten "pipek" (zwalniacz magazynka) trzeba w cisnąć... to nie opcja, to konieczność.
(A majorek ma to w nosie, albo raczej programista)
http://www.youtube.com/watch?v=Nkhq_3nKoyg(od 0:53)
Ten filmik wyżej przedstawia sposób w jaki magazynek zmieniają żołnierze Specnazu.
Mógłbym się jeszcze długo rozwodzić, co mi się w broni ze stalkera nie podoba, ale zdaję sobie sprawę, że połowy to nie interesuje, ćwiartka ma to w nosie, a pozostali cierpią, bo alternatywą jest nie granie.

2) Mutanty.
Zombie? Czemu nie, w końcu w "Pikniku" się pojawiały, nie były agresywne, ale były.
Brak mi mutantów, z którymi można by wejść w interakcję. Np Izolm czy połamaniec z OL podobno był inteligenty i w zamian za kiełbasę czy chleb dzielił się wiedzą ze stalkerami (albo obrabiał ich we śnie). Głupi uwierzyłem. Dostałem sierpowym z raz czy pięć - zaczynam uciekać. Rzucam za sobą konserwy, wódkę, chleb, kiełbasę i nic...
Nie wierzcie na słowo opisom z gry, można się przejechać. Wszystkie mutanty ze stalkera są ok (wyjątkiem jest Kopacz, ale to inna bajka). Ale, ale odeszliśmy od tematu - mutanty w modach:
Zwierzęta, najlepiej takie, które miały swoje naturalne terytorium w zonie lub przybyły tuż po katastrofie. Czemu nie ludzie? Ludzie, moi kochani mają często gęsto licznik Geigera i zdrowy rozsądek (albo to albo to), zwierzęta nie. (Tu będzie wymagana jakaś polemika) Oczywiście snork, kontroler, pijawka by zostały - bez żadnych wątpliwości.

3) Tekstury.
Zona ma być szarobura? Tak i nie, zona ma być martwa, ale powinny też być "oazy", gdzie roślinności szlag nie trafił i jest choć trochę zielono. Coś jak pożar lasu z kilkoma miejscami, gdzie drzewa się nie spaliły... do końca.

Jeśli chodzi o nowe lokacje, wyludnienie zony i kilka innych waszych fajnych pomysłów, jestem za. Choć wyludnienie powoduje u mnie mieszane uczucia. Jeśli wyludnimy zonę to dobrze by było ją również wymutancić trochę. Ale to tylko moje zdanie.
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez thainoodles w 05 Maj 2011, 22:05

Realizm i martwa zona sie przekreślają, w końcu w rzeczywistości cały ten obszar jest soczyście zielony i gęsto porośnięty, I tak właśnie powinna wyglądać strefa w stalkerze moim zdaniem. Wyludnienie zony jak już nie raz wspominałem bardzo by mi pasowało, dodatkowo ograniczyłbym do minimum ilość "ludzkich" mutantów, bo jednak 99,7% mieszkańców dzisiejszej zony zostało wysiedlonych, więc skąd niby tyle by sie ich brało? Za to zwiększyłbym ilość mutantów "zwierzęcych" i chętnie zobaczyłbym jakieś nowe. Nowe bronie? OK, pod warunkiem że będą rosyjskie, nie bardzo mi leżą te natowskie prawie że laserowe pukawki, tak samo z miejsca wywaliłbym egzoszkielet, nie pasuje imo w ogóle do klimatu gry. Jeśli chodzi o fabułe jestem bardzo wymagający i imo jedyny taki mod do stalkera godny uwagi to priboi, no wybaczcie ale całe te ziewy monolitu to dla mnie totalne badziewie i tylko sie gotowałem jak w ten szajs grałem, sztucznie wystrzelony w kosmos poziom trudności i za przeproszeniem z dupy wyjęta i naiwna fabuła - dziękuję, postoję.

Czyli wychodzi na to, że lost alpha jedyną mą nadzieją jest.

Za ten post thainoodles otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pyr0,
Negative Jarexxx.
thainoodles
Stalker

Posty: 65
Dołączenie: 14 Lut 2011, 10:28
Ostatnio był: 18 Wrz 2016, 22:51
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 25

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Darth ReX w 06 Maj 2011, 23:05

Wheeljack napisał(a):Nie e. To są zje*ane mapy, wypadanie na mapę na środku ulicy to niedopracowanie, to samo z ociosanymi siekierą czymś-tam, autor albo nie dopatrzył, albo mu się nie chciało. Brak śmieci można usprawiedliwić zwiechami podczas gry. Zrobiłem na pewnej mapie bazę, dużo klamotów, skrzy itp, w grze patrząc na tą bazę mam 20 fpsów. :F O tym, że w Level Editorze miałem 5 nie wspomnę. :P

Zależy od gry. Ja, pisząc tamtego posta, generalizowałem. Ale popatrz na mody do Half Life 2.
http://media.moddb.com/images/mods/1/10/9420/4.jpg
To jest przykład. Przeszedłem tego moda i to jest właśnie najgorsza mapa. Nie byłoby może w niej nic złego, gdyby nie to, że cały level tak wygląda. Inne mody zaś potrafią być porządnie zaprojektowane. A co do wypadania - no cóż, często zdarza się, że twórca nie wpadnie na to, że gracz może gdzieś zwyczajnie wyskoczyć, dzięki czemu znajdzie się... poza mapą. Głupie to, ale bardzo często zdarza się też w zwykłej grze, a nie modzie. Ile razy oglądałeś mapę od spodu?
|| Ryzen 5 3600 3,6GHz | 32GB DDR4 RAM | XFX Radeon RX 580 8GB | Windows 10 Pro x64 ||
Awatar użytkownika
Darth ReX
Redaktor

Posty: 2050
Dołączenie: 08 Lut 2008, 17:27
Ostatnio był: 14 Cze 2024, 18:14
Kozaki: 224

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Szpagin w 07 Maj 2011, 15:00

Cóż, ja właściwie nie oczekuję niczego po modach. Jakoś żaden nie przypadł mi do gustu, a próbowałem kilku niezłych (L.U.R.K. i OL do SoC, S.M.R.T.E.R. do CoP), ale do żadnego się nie przekonałem. Ograniczam się jedynie do modyfikacji zmieniających tekstury i poprawiających animacje.
Image
Awatar użytkownika
Szpagin
Legenda

Posty: 1187
Dołączenie: 26 Wrz 2009, 11:39
Ostatnio był: 15 Gru 2021, 23:24
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 238

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez rusek w 08 Maj 2011, 00:16

Osobiście w modach szukam:
1)Realizmu ludzi (żeby boty zachowywały się jak każdy inny stalker) i tekstur (żeby np prypeć wyglądała jak prypeć ;) )
2)Żeby było tych stalkerów dużo, dużo mniej. Moim zdaniem Czarnobyl czy też Prypeć jest miejscem opuszczonym... Ludzie powinni być spotykanie raz od święta lasu, chyba że w barze albo w kordonie, a tu gdzie się nie spojrzeć od groma ludzi (stalkerów, bandytów, najemników etc.)
3)Powinny być emisje i więcej dzikich zwierząt
4)Powinno być ponuro i powinny się zmieniać pory dnia (dzień-noc)
5)Broń powinna być skuteczniejsza... normalnie jakby w gościa wsadziło się magazynek z kałacha to zostałoby z niego sitko...Nieważne byłoby jaki ma pancerz. z takiej odległości jak w grze padłby od razu... a w grze walisz z bliska w wojskowego stalkera albo egzoszkielet cały magazynek i gówno to daje.
6)Powinno być mniej artefaktów. W końcu każdy tego szuka a jak leżałoby to na ulicy to każdy mógłby sobie podejść i sobie wziąć bez pomocy stalkerów.
7) Wszystkie artykuły medyczne, broń, pancerze, powinny być droższe a zadania mniej opłacalne. Nie powinno być tak że ma się najlepszy pancerz w grze i 50000RU na koncie.
8)Powinno dać się ulepszać i modyfikować broń i pancerze.
9)Na końcu w elektrowni nie powinno być takiej rozwałki. Tam się zlecieli chyba wszyscy żołnierze i monolit a leciały chyba tylko 3 śmigłowce.
10)Po całej butelce Kozaczka powinna być większa bomba. Co najmniej jak po 5, a po 2-3 odlot totalny - głęboki sen (czy też jak inni wolą "zgon"). Chyba że kozak to piwo... :facepalm:
11)Mutki typu pijawka czy też kontroler powinny być fhoj silniejsze a nie takie buraki jak są... w końcu nawet najbardziej doświadczeni stalkerzy boją się na nich trafić. Z samego opisu ucieczki Ducha z laboratorium x16 albo x18 dowiadujemy się że kontroler jest za***cie silny a ja wychyliłem się zza ściany strzeliłem raz w głowę i było po kontrolerze. Tak samo z pijawkami. Podbiega taka, seria z kałaszka i nie ma piajwki. Moim zdaniem pijawki powinny być tak samo silne lub nawet silniejsze jak w modzie AMK.
12)Wyrzuciłbym zombie... a jakbym w ogóle miał ich zostawić to bez broni. a jakby mieli mieć broń to powinni używać tylko ataków wręcz. Widział kto kiedy zombie strzelającego z gnata? :P
To chyba tyle...
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
rusek
Kot

Posty: 6
Dołączenie: 04 Maj 2011, 13:35
Ostatnio był: 14 Maj 2011, 18:39
Miejscowość: BAR
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Floper Szczur w 14 Maj 2011, 23:38

W podstawowego Stalkerka grałem wiele razy i zbrzydł mi dopiero jak zainstalowałem pierwsze mody. Do Zewu były to SMRTER i Foto Zona oraz Atmosfear.Później przerzuciłem się na Signerous Moda i Absolute Texture packi z Atmosfear2 oraz Władce Zony z Signerous.
W Cieniu lubię ABC Inferno plus Absolute Texture Packi. Grałem też w Obvilion Lost i Priboy So(T)ry. I Atlas Spawn menu moda.
W CN to TFW i mody na grafike plus Władca Zony.

Dla mnie dobry mod musi dawać:
-Nową fabułę.
-Trochę nowych gratów.
-Zmieniać Spawn.
-Dodawać nową muzykę.
-BYĆ NIELINIOWYM(najlepiej jak można dołączyc do Monolitu :E ).
-BYĆ STABILNYM.
-Posiadać spawner(gdy chce się pobawić lub miałem buga)

Opcjonalnie:
- Dodawać nowe mutanty.
- Nowe elementy rozgrywki.
- Nowe texturki.
- Zmieniać AI.
- Zmieniać poziom trudności.

Do większych modów daje zwykle mniejsze mody(mod to modyfikacja gry nawet ta najmniejsza) z texturkami na bronie, dzieci Zony czy kombinezony. Ale takich maleństw nie wymieniam choć cieszą oko :wink:
:

Tylko Monolit może was uratować.
Awatar użytkownika
Floper Szczur
Stalker

Posty: 82
Dołączenie: 01 Lip 2010, 02:08
Ostatnio był: 07 Sty 2013, 06:35
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: RPG-7u
Kozaki: 19

Re: Czego szukasz w modach?

Postprzez Pijawol w 24 Cze 2011, 07:24

Jeśli to mechanika gry, to to czego akurat potrzebuję. :E
Awatar użytkownika
Pijawol
Legenda

Posty: 1277
Dołączenie: 15 Wrz 2010, 16:52
Ostatnio był: 16 Cze 2024, 08:54
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 313

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 10 gości