MMORPG w świecie Stalkera

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Postprzez KoweK w 14 Kwi 2008, 19:45

Lukass1613 napisał(a):Wymodziłem następny concept postaci.
Jak mówiłem spodobał mi się pomysł panaRebonki odnośnie tego,że
w strefie spotykało by się stalkerów w różnym wieku od sczyli po
dojrzałych mężczyzn. Oto mój concept przedstawiający doświadczonego stalkera:

Image


Sorki, że się wtrącę, ale mam nadzieję, że w końcowej wersji tego "doświadczonego stalker'a" tej pacyfki nie będzie...
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5648
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1471

Reklamy Google

Postprzez Lukass1613 w 14 Kwi 2008, 19:57

A to niby dlaczego? Taki miał być ten concept i nie zmieni się ani teraz ani w przyszłości.
O to chodzi,że ma tam się ta pacyfka znajdować. Taki element ubioru tego stalkera i tyle.
Nie każdy będzie np.coś takiego posiadał. Ten koleś poprostu sobie dla jaj ją przyczepił.
Tak to sobie wymyśliłem i tak zrobiłem ;)

Ps. Zresztą w oryginalnym Stalkerze,niektórzy goście maja pacyfki na kombinezonach
na głowie, a dokładniej na potylicy.
Edit:
Mam pytanie do SandFightera bo coś nie pisze nic ostatnio w temacie.
Coś ciekawego zrobiłeś z silnikiem? Jak tam prace?. Szkoda ,że tak mało ostatnio do
nas zaglądasz ;)
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez maciekt w 15 Kwi 2008, 20:55

Czyżby projekt umarł jeszcze przed jego oficjalnym rozpoczęciem?
maciekt
Tropiciel

Posty: 346
Dołączenie: 30 Cze 2007, 15:46
Ostatnio był: 13 Mar 2024, 19:42
Kozaki: 1

Postprzez cmlPL w 15 Kwi 2008, 21:17

Ale czemuż, ja od piątku zabieram się za poważne tworzenie lokacji stacja kolejowa i mam nadzieje, że ktoś też zacznie pracować :>
cmlPL
Łowca

Posty: 468
Dołączenie: 19 Sie 2007, 21:33
Ostatnio był: 06 Paź 2013, 05:06
Miejscowość: Niedaleko KowKa
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Sniper Obokan
Kozaki: 2

Postprzez Sölve w 15 Kwi 2008, 21:18

Mam nadzieję, że pomimo pesymizmu MaćkaT, projekt nie umarł, rozwinie się i powstanie piękna gra.
Awatar użytkownika
Sölve
Stalker

Posty: 92
Dołączenie: 08 Paź 2007, 19:45
Ostatnio był: 09 Kwi 2021, 14:11
Kozaki: 0

Postprzez Microtus w 15 Kwi 2008, 22:26

kowek napisał(a):
Lukass1613 napisał(a):Wymodziłem następny concept postaci.
Jak mówiłem spodobał mi się pomysł panaRebonki odnośnie tego,że
w strefie spotykało by się stalkerów w różnym wieku od sczyli po
dojrzałych mężczyzn. Oto mój concept przedstawiający doświadczonego stalkera:

Image


Sorki, że się wtrącę, ale mam nadzieję, że w końcowej wersji tego "doświadczonego stalker'a" tej pacyfki nie będzie...


Kowek tu masz odpowiedź :wink: :
http://pl.youtube.com/watch?v=4VHKpGJX29s
War. War never changes...
Bury
zapraszam do lektury :)
Awatar użytkownika
Microtus
Legenda

Posty: 1028
Dołączenie: 18 Cze 2007, 14:31
Ostatnio był: 19 Sty 2019, 22:54
Miejscowość: łorsoł
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 106

Postprzez Kacperxy w 15 Kwi 2008, 23:18

Mam pewien pomysł dotyczący komunikacji (a właściwie namierzania) między graczami. Była propozycja dotycząca zakładania frakcji/drużyny (jak się mylę poprawcie) to można by dodać namierzanie na mapie "świata" ludzi z naszej drużyny. Np. z kolegami założyłem frakcję/drużynę, włączam grę i widzę że gdy mnie nie było, poszli na wypad, więc zamiast szukać ich wszędzie po prostu zerkam na mapę i szybko do nich biegnę/jadę pomóc im. Ułatwiło by to komunikację w drużynach/frakcjach. Oczywiście ta opcja była by dodatkowa z opcją jej włączenia i wyłączenia.

Drugim moim pomysłem jest to że, np. mamy kolegę, ale jest samotnikiem i nie chce dołączać do żadnej frakcji/drużyny. Często z nim handlujemy czy idziemy razem na wypady i chcemy móc skuteczniej (czyt. szybciej) go odnaleźć. Więc można by było dać opcję że ktoś nas może oznaczyć jako swojego przyjaciela niezależnie do jakiej frakcji/drużyny należy i miałby opcję żebyśmy mogli widzieć na mapie gdzie sie znajduję. To też ułatwiło by komunikację, i też było by jako opcja dodatkowa.

Trzecim moim pomysłem jest wskaźnik widoczności i słyszalności, ale nie w sensie że np. ktoś nas widzi to wskaźnik widzialności nam to sygnalizuje, tylko że pokazuje jak dobrze jesteśmy ukryci np. gdy stoimy w cieniu, pasek widzialności jest bardzo niski, a gdy stoimy w południe na środku polany to maksymalnie wysoki. Wskaźnik słyszalności mógł by działać jak ten co jest w stalkerze.

Mam jeszcze pomysł dotyczący broni, oprócz wszystkich broni podstawowych, powinny być bronie modyfikowane np. MP5 z lepszą lufą która zwiększa celność itp.
Można by jeszcze dać możliwość modyfikowania broni samemu np.znajdujemy lepszą sprężynę powrotną zamka do MP5, idziemy z tym do rusznikarza, a on za odpowiednią opłatą montuje ją nam w bron,i co zwiększa nieznacznie szybkostrzelność.

Uff, ale się naprodukowałem.
Awatar użytkownika
Kacperxy
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 18 Sie 2007, 15:52
Ostatnio był: 03 Maj 2020, 00:58
Kozaki: 0

Postprzez Lukass1613 w 15 Kwi 2008, 23:45

Dzięki za pomysły,nawet ciekawe. Można by w grze umieścić jakiś system GPS.

Komunikacja między graczami to rzeczywiście ważna rzecz. Można by to zrobić np. w formie
smsa albo telefonu, jak wybierało by się na "wypad" to wysyłało by się taką wiadomość
do kolegi i razem wybierało w poszukiwaniu artefaktów.
"Szczęście dla wszystkich za darmo! I niech nikt nie odejdzie skrzywdzony"
Awatar użytkownika
Lukass1613
Tropiciel

Posty: 375
Dołączenie: 08 Mar 2008, 23:34
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 15:56
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 4

Postprzez fjk w 16 Kwi 2008, 08:05

z SMS'em świetny pomysł...
a można by i "kupować" lepsze telefony... a mp. jak masz taki lepszy z MMS'em itd. to przysyła ci wraz z zadanie mzdjęcie miejsca albo coś.. ale oczywiście zrobićtak żeby kasy nie było wszędzie pełno... i uwzględnić "anarchistów" czyli Freedom (albo coś w tym stylu) handel wymienny, pomoc wzajemną - jak ktoś poytrzebuje pomocy to jacyś anarchole pomogą jak są w okolicy... albo jak ktoś potrzebuje amunicji a ma dużo np. medykamentów to sie wymienia z gościem co ma dużo ammo a mało medykamentów.. =P właściwie jeśli idzie o "anarchistów" (Freedom czy jak by to miało być) to mogę dać troche pomysł zarys "dlaczego powstali" itd... i jeszcze jedno... możliwość rozbijania namiotów =P to by siebardzo przydało...
We have our objectives... That's all.
Awatar użytkownika
fjk
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 27 Lis 2006, 17:41
Ostatnio był: 01 Sie 2010, 11:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 1

Postprzez SandFighter w 16 Kwi 2008, 09:30

Cześć, dawno nie pisałem, co nie oznacza, że nie przeglądałem tematu ;). Z braku odpowiedniego kompilatora korzystam na razie z darmowego Dev C++, ale przeniosę potem kod do VS 2005, bo na tym się gier nie da robić! :P

Silnik jest naprawdę niezły i obsługuje mnóstwo bajerów z DX9. Udało mi się ustawić początkową scenę i bawię się kamerkami. Mam przykładowy model postaci z tutoriala do DX9 wraz z animacjami i udało mi się ustawić kamerę zarówno dla trybu FPP jak i TPP, przy czym w FPP będziemy mieć możliwość wreszcie spojrzeć na nogi naszego gieroja (oh, yeah!) ;). Ale będę miał kilka uwag dla designerów modeli postaci (to w późniejszym czasie), bo modele będą musiały być sparowane pod względem wzrostu itp. (by możliwa była implementacja odpowiedniego widoku kamery w FPP, który uwzględni prawdziwy widok z oczu postaci oraz widok trzymanej giwerki).

Co do komunikacji, to sms odpada - mamy PDA, możemy pisać IM właśnie za pomocą tego urządzenia. W dodatku PDA pozwoli nam na prawdziwe ściąganie i zapisywanie danych (mam już szkielet aplikacji przypominającej OS dla palmów gotowy), bo wyposażymy go w pseudo-OS, który nam to umożliwi. Tylko podrasujemy go graficznie, żeby był bardziej klimatyczny.

W tej chwili mogę tylko wypróbowywać działanie silnika i uczyć się rozwiązań takich jak FOV (Field of View), LOD (Level of Detail) i innych, by móc wyrenderować naprawdę potężną mapę z miejsca. W dodatku próbuję zrozumieć zasady ładowania plików do gry, bo okazuje się, że to nie taka bułka z masłem, ale damy radę (planuję spróbować przyspieszyć ładowanie plików do takiej szybkości jak w The Elder Scrolls IV: Oblivion).

GPS, to sprawa nieodzowna. Do PDA będziemy dodawać sygnatury PDA innych stalkerów, o ile i oni się zgodzą, by móc ich odnaleźć w świecie gry. Także kumple z drużyny automatycznie dostaną opcję namierzania reszty grupy, to jest naprawdę nizły pomysł.

Co do wskaźników, to raczej powinniśmy sobie odpuścić, bo będziemy w większości poruszać się i walczyć wśród inteligentnych postaci, a nie komputerowego AI. Ale coś mi się wydaje, że można wyposażyć naszych bohaterów w detektory ruchu (po zakupie oczywiście), mogłyby działać jak mapka ze Stalkera (pokazywać gdzie mniej więcej porusza się cel, jakikolwiek, nie tylko NPC, czy gracz), tzn synchronizować się z nią.

Jeśli uda mi się skombinować mój ulubiony kompilator to zabiorę się za jakieś konkretniejsze rzeczy, bo w tej chwili uczę się silnika i nie ma sensu zagłębiać się w pisanie pod Dev C++, VC++ jest o wiele lepszy, a dyrektywy kompilatora się nie przenoszą, więc nie będę jeszcze rozpoczynał nic na poważnie.
SandFighter


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Postprzez fjk w 16 Kwi 2008, 12:09

ale co do tych detektorów ruchu... to one ofkors się niekiedy "łamią" i np. pokazują anomalie jako osoby (dlatego bo to anomalie właśnie są...) no i niekiedy dają info z opóźnieniem... i jak z "respawnem"?
We have our objectives... That's all.
Awatar użytkownika
fjk
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 27 Lis 2006, 17:41
Ostatnio był: 01 Sie 2010, 11:07
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 1

Postprzez koza w 16 Kwi 2008, 14:12

a jak będą porozumiewały się osoby stojące obok siebie? bo chyba nie będziemy wysyłać sms'a do kolegi, który stoi tuż obok? zastanawia mnie czy lepiej będzie użyć jakichś szybkich, krótkich komend głosowych typu "podążaj za mną", "zauważyłem wroga" czy po prostu zaimplementowac czat. co do detektorów widoczności to mam podobne zdanie jak SandFighter: co z tego, że wskaźnik będzie pokazywał, że jesteśmy mało widoczni skoro ktoś może nas doskonale widzieć choćby np. przez lornetkę.
Awatar użytkownika
koza
Kot

Posty: 12
Dołączenie: 09 Lut 2008, 13:22
Ostatnio był: 19 Kwi 2008, 16:22
Kozaki: 0

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości