Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Tutaj dyskutujemy w tematach, które nie pasują do żadnej części S.T.A.L.K.E.R.'a.
Regulamin forum
Chcesz zadać pytanie lub masz problem? Napisz w tym dziale, a Twój temat na pewno zostanie usunięty.

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez Tajemniczy w 02 Maj 2012, 06:40

:arrowu:
No przydałyby się jakieś interaktywne przedmioty. Fajnie by było ebnąć bandytę czy wojskowego pustą butelką po Kozaku w łeb lub jakimś krzesłem albo skrzynią :D .
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Reklamy Google

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez pan kozaq w 02 Maj 2012, 14:47

Kolejny zastrzyk ekwipunku:
Maczeta- po kilku latach wyparła nóż, gdyż po kilku zwarciach trawa zaczęła rosnąć do nawet 3 m, więc stalkerzy albo nie zapuszczali się w bardziej zarośnięte tereny albo karczowali trawę. Drugim powodem było to, iż nie dość że maczeta była dłuższa od noża, to jeszcze można nią było rzucić.
Cena- 3500 rubli. Do kupienia u wszystkich handlarzy.
Granatnik przeciwpancerny ,,Panzerfaust" (pancerna pięść) -pozostałość po II wojnie światowej. Przez Powinność używany był w czasie wielkiej wojny z Wolnością jako tani zamiennik granatnika RPG-7. Cechował się prostotą obsługi, mniejszą wagą od RPG-7 i wielką trudnością znalezienia.
Cena- nie do kupienia. Możliwość znalezienia w odpowiednich schowkach.
Miotacz ognia- prowizoryczna (z wyglądu) broń służąca na początku do karczowania traw, potem do wypędzania przeciwników z pomieszczeń.
Cena- 35.000 rubli. Napalm- 1000 rubli (do pełna)
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 25 Gru 2018, 19:00
Miejscowość: RYTOMOCZYDŁA
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez lektors w 04 Maj 2012, 00:29

Łuk angielski - cena 10000RU.

Długi łuk wytwarzany z jednego kawałka drewna. Ze względu na praco- i czasochłonny proces produkcji jest on drogim przedmiotem. Strzela standardowymi strzałami z metalowym grotem, ale jest też możliwość użycia strzał zapalających (grot owinięty szmatą polaną benzyną i podpaloną) oraz strzał zatrutych (strzały pokryte są mieszanką wydzieliny ze skóry drzewołaza i cyjanku) - powodują one śmierć potencjalnej ofiary w kilka sekund (o ile strzała przebije skórę). Ze względu na niską energię wystrzeliwanych strzał jest używany przeciwko mutantom lub nieopancerzonym stalkerom.

Zalety:
- Prostota użycia
- Nie wymaga konserwacji
- Niezwykle cicha
- Łatwa do pozyskania amunicja

Wady:
- Cena
- Krótki zasięg skuteczny (max 100 m.)
- Lot strzały jest w znacznej mierze zależny od wiatru
- Niskie możliwości penetracji pancerza
Image
Awatar użytkownika
lektors
Tropiciel

Posty: 363
Dołączenie: 14 Cze 2009, 20:32
Ostatnio był: 03 Lut 2017, 05:22
Miejscowość: Toruń
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 55

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez kondotierfred w 04 Maj 2012, 18:59

Coś na wzór egzo, ale będące tylko stelażem zakładanym dodatkowo na posiadany kombinezon lub pancerz. W zakresie dynamicznym, zwiększałby wytrzymałość i skoczność , zmniejszał zapotrzebowanie na energię. W zakresie statycznym, zwiększał możliwość udźwigu i posiadał kilka kieszeni na umieszczenie ( niezależnie od ich ilości na kombinezonie- pancerzu ) artefaktów i małej wymiarowo broni np MP-5, obrzyn, krótkie AK. Zasilanie bezterminowe z artefaktu uzyskiwanego w anomaliach elektrycznych lub baterii z sygnalizacją wyczerpania, możliwych do doładowania u mechaników ( Opcja napraw ), automatyczna w anomaliach elektrycznych, lub minipanela fotoelektrycznego, umieszczanego w jednej z kieszeni. Ale wtedy nie możemy z nich korzystać ( opcja działania stelaża automatycznie wyłączona ). Jeśli wepniemy w gniazdo zasilania 1 baterię, parametry maleją o połowę, ale wtedy drugą możemy ładować z panela. Cena to 1/3 ceny egzo. Panel ładowania + 2 baterie, w cenie 1/2 ceny artefaktu. Kupujemy u każdego kto go ma. Ładowarkę i baterie tylko u mechaników i handlarzy. Psuje się i wymaga napraw.
Awatar użytkownika
kondotierfred
Tropiciel

Posty: 215
Dołączenie: 08 Cze 2011, 21:31
Ostatnio był: 20 Cze 2023, 18:48
Kozaki: 25

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez pan kozaq w 07 Maj 2012, 13:22

Drogi lektorsie!
Możliwość zdjęcia wroga z 100m po cichu, wyciągnięcia z niego amunicji daje wiele radochy i ułatwia życie.10000 RU to dużo jak na kota i tylko dla niego. W późniejszych fazach np. w SoCu TRs 300 kosztuje 10000 RU. Jeśli chodzi o drewno możemy do budowy użyć różnych typów: wiązu, cisu lub dębu. Jednak jak wiemy dąb jest nieelastyczny przez co trudno byłoby go naciągnąć.Aczkolwiek gdyby znalazł się siłacz to i zwykłą strzałą dałoby radę przebić nawet coś pokroju egzoszkieletu (obrażenia zależne są od odległości więc z 20-30m byłby trup na miejscu. Przy strzałach ognistych użyłbym smoły zamiast benzyny.
Dziękuje za uwagę.
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 25 Gru 2018, 19:00
Miejscowość: RYTOMOCZYDŁA
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez Tajemniczy w 07 Maj 2012, 14:51

Dla mnie łuki, miecze itp nie za bardzo nadają się do Stalkera. Co najwyżej jakieś nożyki miotane, maczety, motylki- to rozumiem. No ale kolo gnający przez Zonę z łukiem jak w jakimś Diablo albo Gothicu troszkę nie pasuje. Poza tym taka broń nadawałaby się tylko do ataku z zaskoczenia (strzała zza krzaka albo muru) no bo z łukiem to np w bazie wojskowych albo bandytów to byś długo nie poszalał ;) .
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez pan kozaq w 07 Maj 2012, 17:16

Świetne zastosowanie: strzel z łuku w łeb zombiaka, wyciągnij strzałę i rusz dalej. Co do zastosowań byłaby to raczej broń dla doświadczonych stalkerów. Ewentualnie można by zastąpić łuk kuszą(wiem że to ściąga z metro 2033 no ale :E )
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 25 Gru 2018, 19:00
Miejscowość: RYTOMOCZYDŁA
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez Gizbarus w 09 Maj 2012, 12:18

Wątroba Zony

Artefakt, który na początku wydawał się nie mieć żadnych specjalnych właściwości - ot, zwyczajny ciemnoczerwony półartefakt o kształcie wątroby, znaleziony w Oazie po którejś tam emisji. Jednak całkiem przypadkowo, kiedy jeden z naukowców z ekspedycji postanowił zapić myśl o kolejnym niezbyt udanym wypadzie, odkryto jego właściwości (artefaktu, nie naukowca) - mając go przy sobie możesz wlać w siebie nawet i beczkę spirytusu i nie zakręci ci się w głowie, ani nie będziesz mieć kaca. W ogóle nie wspominajmy o tym, że wątroba nawet po najgorszej libacji będzie świeżutka jak u niemowlaka... Stąd ta nazwa. Artefakt uznano za dość specyficzny 'żart' Zony i oddano do dalszych "badań".
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir

Za ten post Gizbarus otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger, Tormentor, FilipM3, Dżuz, Alchemik, Paus.
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 20 Sty 2024, 22:24
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez NihilusEG w 09 Maj 2012, 20:52

"Pancerz wspomagany"
Pancerz przypominający wyglądem egzoszkielet. (Więcej rurek). Zwiększał by wagę i mobilność. Wykonany by był z nomeksu, wojskowego lekkiego kevlaru i pokryty mocniejszym stopem duraluminium co czyniło by go niezwykle lekkim i zachowującym mobilność. Na plecach zamontowany miał by system ulepszeń jak w przypadku egozszkieletu (system do oddychania + wyjścia na serwomotory) Serwomotory nie tylko ulepszały by możliwość biegania, wzmacniały by także skok, energooszczędność. Konserwacja była by droga i znalezienie do niego części i baterii do ładowania systemów takich jak : noktowizja z czujnikiem temperatury, laserowy przecinak (płotów itp) , oraz konserwacja napędów wspomagających było by nie lada wyczynem nawet dla wymagającego stalkera.
Płyty były by luźno poukładane, zciśnięte ze sobą na dosyć luźnej zasadzie co nie zmiejszało by jednak przepustowości na kule.

Będę to dopracowywał. Póki co niezbyt mam czas. Ale to moja koncepcja. Postaram sie wypisac statystyki itp :)
Cena u kupca pow: 1 mil rubli.

Jako iż nie jestem zbyt dobrym grafikiem to w wolnej chwili mogę narysować jak to mniej więcej by wyglądało :D
Ostatnio edytowany przez NihilusEG, 09 Maj 2012, 22:36, edytowano w sumie 1 raz
"Był Wrzesień i Grunwald i był Lenino
Był Narwik i Arnhem i Monte Casino
Jagiełło, rycerze, lotnicy, piechota
A wszystko spie*dolił nam Andrzej Gołota."

Za ten post NihilusEG otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive szczypiorofix.
Awatar użytkownika
NihilusEG
Stalker

Posty: 94
Dołączenie: 02 Maj 2012, 01:30
Ostatnio był: 08 Lip 2020, 14:33
Miejscowość: Skadowsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 8

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez Tormentor w 09 Maj 2012, 22:21

Image

Dmuchawiec
Rzadki i tajemniczy artefakt o nieznanym pochodzeniu. Jego charakterystyczny wygląd sprawił, że stalkerzy zaczęli nazywać go Dmuchawcem. Delikatna budowa i waga powodują, że Dmuchawiec dzięki sile wiatru potrafi pokonać spore odległości, przez co nieraz przypadkowo ląduje u stóp przypadkowych stalkerów. Ze względu na sporadyczne występowanie jest sporo wart. Właściwości "Dmuchawca" są słabo znane, wedle hipotez artefakt potrafi zmieniać swoje oblicze oraz specyfikę zależnie od stanu pogody. Według Sacharowa "Dmuchawiec" przed emisją zaczyna gwałtownie się poruszać i wytwarzać słabo wyczuwalne ciepło. Ta niepotwierdzona teoria rozeszła się po niektórych zakątkach Zony i sprawiła, że stalkerzy poczuli chęć posiada tej zabawki.

Właściwości:
Promieniowanie +3% (w nocy +4%)*
Image

Za ten post Tormentor otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Alchemik, STALKIER998, Kudkudak.
Awatar użytkownika
Tormentor
C O N T R I B U T O R

Posty: 1029
Dołączenie: 15 Lis 2010, 21:42
Ostatnio była: 18 Lis 2023, 20:59
Miejscowość: Yantar
Ulubiona broń: --
Kozaki: 289

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez Merhius w 29 Maj 2012, 22:45

Bronie:
Cegła- można nią uderzyć lub rzucić, ogólnie zadaje małe obrażenia, jednak po trafieniu w głowę cel (człowiek) traci na pewien czas przytomność (nie działa jeśli cel ma hełm) przez co można go swobodnie dobić lub okraść . Można nią płoszyć mutanty, czyli np. obrzucając cegłami stado psów, sprowokujemy je do ucieczki. Gdy rzuci się nią w anomalie, działa jak śruba. Cena:10 rubli, można też łatwo znaleźć w zrujnowanych budynkach.

Artefaktyczny granat- artefakt zamknięty w dużym słoiku, gdy rzuci się nim w przeciwnika słoik pęka a uwolniony artefakt generuje anomalie (podobno artefakty, w teori, tak mogą). Więc kupujemy słoiki i ładujemy do środka niechciane artefakty (tanie badziewie typu Meduza itd.) i rzucamy, w zależności jaki artefakt załadujemy to otrzymamy dany krókotrwały efekt np. przeciwnicy zostaną zmiażdżeni, podpaleni, porażeni itd. Cena: słoik 15 rubli.
Pewnie zaraz ktoś zapyta czemu nie rzucić poprostu artefaktem? Dlatego że zmaterializowany artefakt będący na świeżym powietrzu znika lub generuje słabą anomalie (w teori), więc jak byśmy nim rzucili to mógłby w powietrzu jakiś metr od nas zniknąć albo urwać nam ręke anomalią. Dlatego używamy pojemnika który uwolni artefakt gdy roztrzaska się o ziemię w pobliżu wroga.
Ciekawostak: granat załadowany artefaktem grawitacyjnym ma niewielkie szanse że po zabiciu wroga, z jego ciała powstanie Skrętak lub inny artefakt organiczny.

Sprzęt:
Szlugi- w drobnym stopniu leczą obrażenia psioniczne ale w zamian zmniejszają wytrzymałość postaci. Cena: 100 rubli.

Zestaw do czyszczenia broni- wycior do lufy, twarda szczoteczka, baniaczek z oliwą, szmatka (jeśli czegoś zapomniałem to przepraszam) dzięki nim można w drobnym stopniu naprawić zużytą broń. Cena: 300 rubli.

Papier toaletowy- wreszcie możemy zrobić kupe w Zonie! :E Domyślnie potrzeba chodzenia do kibelka powinna być w grze. Cena: 15 rubli.

Krzesiwo- dzięki niemu wreszcie można rozpalać ogniska, jak inni normalni stalkerzy. Cena: 100 rubli.

Sprzęt do gotowania- jedzenie powinno się psuć, więc możemy kupić przybory kuchenne i składniki a następnie ugotować sobie coś nad ogniskiem. Cena: 750 rubli.

Sprzęt do oprawiania zwierząt- Wreszcie można oskórować dzika lub wyjąć pazury pijawce. Można też wycinać mięso a następnie je upiec. Uwaga: po zjedzeniu mięsa np. zmutowanego dzika, zalecane jest zażycie leków przeciwpromiennych. Cena: 800 rubli.

Wnyki- przydatne do zabawy w myśliwego i do zabezpieczenia naszego obozowiska na noc. Cena:1000 rubli.

Spiwór- potrzeba spania musi być zaspokajana. Cena: 250 rubli.

Napoje- Tak samo jak potrzeba picia, napoje wszelakie muszą być (kurde, zaraz ze Stalkera zrobie Simsy :) ). Różnorodność w napojach to taki niepotrzebny smaczek w grze. Dobre przy walce z kacem po :wódka: Cena: różna.

Kawa- można ją zaparzyć nad ogniskiem. Powoduje że nie chce nam się spać i zwiększa naszą wytrzymałość. Cena: 50 rubli.

Termos- można w nim przechowywać kawę. Cena: 120 rubli.

Termowizor- dzięki niemu nawet w największych ciemnościach przeciwnik będzie się świecił jak pochodnia, niestety gorzej postrzegamy otoczenie. Cena: 6000 rubli.

Za ten post Merhius otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
Awatar użytkownika
Merhius
Stalker

Posty: 133
Dołączenie: 24 Maj 2012, 21:37
Ostatnio był: 27 Paź 2016, 02:55
Miejscowość: Gruzowisko koło reaktora
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: FT 200M
Kozaki: 94

Re: Nowy sprzęt - bronie, kombinezony, artefakty etc.

Postprzez pan kozaq w 03 Cze 2012, 14:45

Kilka uwag:
1. Cegła raczej trochę waży i paroma stado psów ich nie przepędzisz, a nawet jeszcze bardziej rozwścieczysz.
2. Granat-Artefakt: do ceny na końcu powinieneś dopisać dwa zera. W "Pikniku na Skraju Drogi" braci Strugackich był podobny artefakt, tylko nie pamiętam jak się nazywał.
3. Zamiast krzesiwa można by używać zapalniczki lub zapałek.


Nowy artefakt:
Pawęż:
Artefakt tworzy się w trampolinie gdy wpadnie w nią jakiś inny potężny artefakt (np. korale mamy).
Wytwarza się wtedy artefakt przypominający kształtem małą tarczę. Bardzo dobrze chroni przed pociskami, ale stalkerzy po przypięciu go sobie do pasa czują większy ciężar na ciele.

Właściwości:
Nakładka kuloodporna + 10%
Maksymalna waga -10kg.
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 25 Gru 2018, 19:00
Miejscowość: RYTOMOCZYDŁA
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

PoprzedniaNastępna

Powróć do Ogólna dyskusja

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości