Siema! Jak zapewne część z Was wie, powstaje pełnoprawna, licencjonowana, duża gra planszowa osadzona w świecie Stalkera. Kampania na Gamefound się już co prawda skończyła, natomiast chciałem Was zapytać, kto się na kampanię pokusił i czeka na egzemplarz? Może będzie w przyszłości okazja się zgadać i pograć.
PROTOTYP PLANSZY
Grę tworzy polskie Awaken Realms, twórcy m.in. bardzo dobrej planszowej adaptacji This War of Mine, oraz popularnej gry Nemesis. Gra będzie zawierała dwa sposoby prowadzenia rozgrywki: kampanię z elementami legacy pozwalającymi podejmować decyzje fabularne, gromadzić stalkerów i rozwijać ich, jak również gromadzić ekwipunek, artefakty i inne, oraz moduł Zone Survival, który wykorzystuje losową generację misji, lokacji i wyzwania, by tworzyć szybsze scenariusze w konwencji roguelike.
PRZYKŁADOWE ZDARZENIE LOSOWE
ROZWÓJ POSTACI W MODULE "PERSONAL STORIES"
ZONE SURVIVAL MODE
Rozgrywka toczy się na mapach tworzonych z elementów zawierających różnego rodzaju obiekty, w tym budynki mogące zawierać loot, anomalie, jak i przeciwników, zarówno ludzkich, jak i mutanty. Przeciwnicy kierowani przez przygotowany algorytm SI będą reagować na hałas, jak i na zagrożenia, którym my, jako kierujący stalkerami, będziemy musieli sprostać. Szeroki wachlarz dobrze znanego uzbrojenia, oraz ekwipunku z własnymi, różnorodnymi cechami, w tym oczywiście artefaktami, umożliwią stosowanie odmiennych taktyk dla osiągnięcia celu.
EKWIPUNEK
MUTANTY
W kampanii pokazano ogrom nadchodzących elementów wchodzących w skład całego zestawu. W trakcie gry będziemy mogli walczyć jako, oraz przeciwko najważniejszym frakcjom, z nieoczywistymi towarzyszami takimi jak pies, kruk, szczur, czy mięsacz, stawić czoła zmienności Zony i wiele, wiele więcej.
Bardzo interesującym wątkiem gry planszowej jest dla mnie to, czy content pokazany w niej pojawi się również w wersji video. Widzimy nowe mutanty takie jak zmutowane jelenie, izlomy, czy gigantyczne kleszcze i pająki. Także zmutowani towarzysze są ciekawym pomysłem. Byłoby niemałą niespodzianką gdyby pojawiły się one w grze.
PREZENTACJA PROTOTYPU
ZASADY GRY
Dziękuję Wam za uwagę
QA Analyst w Fool's Theory | W Gamedevie od 2019 roku The Farm 51 | Intermarum | Fool's Theory