Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

...a raczej wszystko o wszystkim. Debaty na dowolne tematy.

Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez tomasz4815 w 24 Lip 2012, 15:16

Dobry :TM:.
Chciałem sobie spolszczyć pewną czcionkę zapisaną w formacie .fnt ale nie mogę dojść czym to rozbroić. Jest pewna gierka, która nie ma polskich znaków w czcionce. Czcionki te są w folderze z grą w formatach .fnt i .tex. I teraz pytanie: Którą czyta gra? Czy trzeba edytować obie? Jak i czym?
Jak coś mogę nawet zaupload'ować te czcionki.
Standardowo za pomoc :wódka:
====
Dzięki za wsparcie Kovek, nawet zgadłeś, że to do fallouta :E
Jak będę miał troszkę czasu (jeszcze dziś ;) ) spróbuję się z tym zmierzyć.
Ostatnio edytowany przez tomasz4815, 24 Lip 2012, 16:41, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97

Reklamy Google

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez KoweK w 24 Lip 2012, 15:41

Sam się nad tym męczyłem i szukałem sposobu, by to zrobić. Zapewne fonty do Fallouta? :)

Ściągasz High-Logic FontCreator i tam edytujesz fonty. Program bardzo łatwy w obsłudze. Wystarczy zdublować litery, na których będziesz dorabiał ogonki i kreski, a następnie użyjesz ich jako liter polskich. Przede wszystkim otwórz jakąś czcionkę, która posiada wszystkie polskie znaki i pospisuj wartości z "Properties -> Mappings" i "Value" danej litery. Np. duża litera "Ę" posiada kod "$0118" itd. Trochę mozolna praca.

Ściągnij DC Font Creator i tam wrzuć czcionkę (najpierw zainstaluj ją na komputerze). Font file size wybierz na 512x512 kodowanie ANSI. Możesz pobawić się też effectami. Potem tylko naciskasz render i w folderze masz dwa pliki .fnt i .tex. :P

Jak masz jeszcze jakieś pytania to pisz.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive tomasz4815.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez tomasz4815 w 24 Lip 2012, 17:24

No dobra mam już wszystkie wartości.
Ten High Logic Font Creator nie może otworzyć tych fontów .fnt...
Otwiera tylko ttf otf o bak...
Screen (przepraszam, że nie obcięty ale nie mam za dużo wolnego czasu teraz...):

Image

I co to tak właściwie jest ten DC Font Creator, szukam tego i nie mogę znaleźć :/
=============================================
Ostatnio edytowany przez tomasz4815 24 Lip 2012, 18:15, edytowano w sumie 5 razy
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez KoweK w 24 Lip 2012, 18:01

Musisz pobrać czcionkę w formacie ttf / otf. Innego rozwiązania nie ma. Sugeruj się nazwami tych .fnt. Ja znalazłem bez problemu.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez tomasz4815 w 24 Lip 2012, 18:15

Eh chyba się nie zrozumieliśmy...Najwyraźniej muszę Cię bardziej wtajemniczyć. Więc:
Ściągnąłem moda do FO3 o nazwie DarN UI (bardziej przejrzysty ekwipunek HuD itp.) ale w nim nie ma polskich znaków i się robią krzaki:

ImageImage

Niby jest na nexusie polski add-on ale jest on tak zabugowany, że nie warto go wgrywać nawet:

ImageImage

Co dziwne w tym menu wszystko chodzi gładko:

Image
Więc w pliku fallout.ini jest sekcja [Fonts], która określa, które czcionki gra zaczytuje. Stamtąd odnalazłem lokacje danych czcionek. Jest to Data/Textures/Fonts. I właśnie te czcionki chciałem edytować. Poprostu dodać polskie znaki "gramatyczne" (czy jakoś tak), bo te już "spolszczone" psują interfejs.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez KoweK w 24 Lip 2012, 19:41

Wiem, o co ci chodzi. Powiedziałem, żebyś ściągnął odpowiedniki tych fontów w odpowiednim formacie. Wpisz nazwę czcionki, np. Glow_Monofonto_Large w google i tyle... ściągasz, edytujesz, a potem konwertujesz.

Btw. spolszczyłem DarN UI jakiś czas temu. Jeżeli nie chcesz się bawić, to ściągaj stąd: http://newvegas.nexusmods.com/mods/46299

Myślę, że pod F3 też powinno działać.
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack

Za ten post KoweK otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive tomasz4815.
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez tomasz4815 w 24 Lip 2012, 21:24

:


KOVEK YOU ARE MY HERO !!!
Nawet nie wiesz jaka to ulga dla mnie :D Tyle się z tym męczyłem...Zakładałem tematy na różnych forach i nic. Zero odpowiedzi... Aż do dziś...O 13:16 czasu polskiego założyłem wątek na stalker.pl i opłaciło się...Moje pragnienie ziściło się! Zresztą...
Screeny mówią same za siebie:

ImageImageImageImage

Dobra, a teraz już na spokojnie (ochłonąłem). Z początku ten Twój patch nie chciał współpracować z FO3. Wszystko było za duże, zlewało się i ogólnie jeszcze gorzej niż było. Ale...Ale ruszyłem bańką i zadziałało. Mianowicie w fallout.ini zamiast Twojej sekcji [Fonts] trza (no może niekoniecznie to jedyna poprawna opcja ale ja tak zrobiłem i zadziałało) dać:

Kod: Zaznacz wszystko
sFontFile_1=Textures\Fonts\DarN_FranKleinBold_14.fnt
sFontFile_2=Textures\Fonts\DarN_FranKleinBold_16.fnt
sFontFile_3=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Medium.fnt
sFontFile_4=Textures\Fonts\DarN_FranKleinBold_Otl_12.fnt
sFontFile_5=Textures\Fonts\Fixedsys_Comp_uniform_width.fnt
sFontFile_6=Textures\Fonts\DarN_Sui_Generis_Otl_13.fnt
sFontFile_7=Textures\Fonts\DarN_Libel_Suit_Otl_24.fnt
sFontFile_8=Textures\Fonts\Glow_Futura_Caps_Large.fnt


Dobrze by było wrzucić (zaktualizować) opis na nexsusie aby inni nie męczyli się z tym kilka dni jak ja.
No Kovek jeszcze raz wielkie dzięki! ;) Temat do zamknięcia.

P.S Cieszyłem się jak ten chłopak w 1:23 :E
P.S 2 Co prawda chyba w czcionce monofonto brakuje małego "ż" i dużego "Ł", ale to już pikuś. Pewnie kwestia tego ini.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez KoweK w 24 Lip 2012, 21:54

tomasz4815 napisał(a):P.S 2 Co prawda chyba w czcionce monofonto brakuje małego "ż" i dużego "Ł", ale to już pikuś. Pewnie kwestia tego ini.

Czcionka "Monofoto" była już oryginalnie w grze i na pewno przez dystrybutora/producenta została odpowiednio przygotowana by działała z polską wersją. A jak naprawdę czegoś brakuje, to nic nie stoi na przeszkodzie, by literki dorobić.

- - -

Btw. też zadawałem masę pytań na różnych forach i nic - nawet na oficjalnych Falloutowych pomóc nie chcieli. Chyba z parę dobrych dni szukałem converterów i odpowiednich programów. Samo zrobienie czcionek i ich testowanie też zajęło parę h, ale w końcu mogłem pograć w takiego Fallouta w jakiego chciałem. :D
"kowunio jest stalkerem ubranym w sweter ochronny "wschód słońca" szukającym artefaktów w zonie szczecińskiej
legenda głosi, że zdołał ominąć korki i dostać się do centrum - żyły złota"

Wheeljack
Awatar użytkownika
KoweK
Główny Administrator

Posty: 5649
Dołączenie: 10 Cze 2005, 14:49
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 15:32
Frakcja: Bandyci
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 1473

Re: Edycja (spolszczanie) czcionki .fnt

Postprzez tomasz4815 w 24 Lip 2012, 22:03

Jutro jeszcze poszperam w tych czcionkach by wszystko chodziło perfekcyjnie, więc jeszcze póki co temat się może przydać. :)

xKoweKx napisał(a):Btw. też zadawałem masę pytań na różnych forach i nic - nawet na oficjalnych Falloutowych pomóc nie chcieli. Chyba z parę dobrych dni szukałem converterów i odpowiednich programów. Samo zrobienie czcionek i ich testowanie też zajęło parę h, ale w końcu mogłem pograć w takiego Fallouta w jakiego chciałem. :D


Dlatego naprawdę niski ukłon w Twoją stronę. Słowa nie opiszą wdzięczności, którą czuję. Odwaliłeś kawał dobrej roboty. Swoją drogą pokazałeś, że masz dużo samozaparcia.

* * *
Yay! Udoskonaliłem ten skrypt z fallout.ini i teraz chodzi PERFEKCYJNIE bez żadnego ale. Nic nie trzeba robić z fontami tylko zmienić jedną linijkę w sekcji [Fonts]. Poniżej zamieszczam całkowicie, absolutnie poprawną wersję tejże sekcji:

Kod: Zaznacz wszystko
[Fonts]
sFontFile_1=Textures\Fonts\DarN_FranKleinBold_14.fnt
sFontFile_2=Textures\Fonts\DarN_FranKleinBold_16.fnt
sFontFile_3=Textures\Fonts\Glow_Monofonto_Medium.fnt
sFontFile_4=Textures\Fonts\DarN_Sui_Generis_Otl_13.fnt
sFontFile_5=Textures\Fonts\Fixedsys_Comp_uniform_width.fnt
sFontFile_6=Textures\Fonts\DarN_Sui_Generis_Otl_13.fnt
sFontFile_7=Textures\Fonts\DarN_Libel_Suit_Otl_24.fnt
sFontFile_8=Textures\Fonts\Glow_Futura_Caps_Large.fnt

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 400
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 12 Lut 2019, 14:53
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 97


Powróć do Prawie o wszystkim

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości