Koniec ery poligonów?

...a raczej wszystko o wszystkim. Debaty na dowolne tematy.

Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 17 Sie 2011, 23:07

Pewna australijska firma postanowiła przełamać schemat w grafice komputerowej i zastąpić poligony voxelami. Technologia (Euclideon) jest jeszcze w wstępnej fazie testów, na razie brak shaderów oraz animacji ale drzemiący w niej potencjał jest na tyle zauważalny ze koncerny typu EA games powoli zaczynają zagłębiać się w ta tematykę.

Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Reklamy Google

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Piterxd w 17 Sie 2011, 23:57

Detale robią wrażenie, gotowy efekt końcowy zwaliłby chyba z nóg ;)
Image
Awatar użytkownika
Piterxd
Przewodnik

Posty: 947
Dołączenie: 20 Sty 2008, 18:15
Ostatnio był: 06 Maj 2014, 22:05
Miejscowość: Braniewo
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 182

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez wobes w 18 Sie 2011, 03:04

Wierzycie w te bajki? A pamiętacie firmę Caustic Graphics? Oni się chwalili, że stworzyli kartę potrafiąca renderować raytracingową grafikę w czasie rzeczywistym. Miał to być prawdziwy przełom. Wszyscy przez moment dopatrywali się w tym przyszłości gier. I co się okazało? Ano, że ich rozwiązanie było tylko ciut szybsze od istniejących rozwiązań, ale mimo wszystko za wolne żeby się do czegokolwiek nadawało.

Niech twórcy tej "animacji" przedstawią jakieś faktyczne demo, które będę mógł odpalić u siebie na laptopie, to może uwierzę. Tylko niech nie składa się, jak ten filmik, z miliona identycznych obiektów, ma być dynamiczne oświetlenie, cienie, ruch i idealna płynność animacji. Póki co wygląda to na marną prowokację jakiejś niszowej firemki.
wobes
Tropiciel

Posty: 219
Dołączenie: 22 Sie 2010, 20:20
Ostatnio był: 31 Mar 2015, 00:50
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 38

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Kpuc w 18 Sie 2011, 05:53

http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/napier ... ail_02.png
http://pclab.pl/zdjecia/artykuly/napier ... ail_03.png

Wygląda to świetnie , ziemia składa się z pojedynczych kamieni, pień drzewa nie jest kijem, czy kaktus który ma swoje kształty. Co z tego jak to była tylko reklama, jak zrozumiałem zrobienie tego zajęło im rok, wydawcą chodzi tylko o kasę i nic więcej.

Zapomnijcie o tym ;/ Koncerny nie chcą słyszeć o tym silniku, ten sam poziom pokazywano dobry rok temu, wielkim plusem jest to ze wirtualny świat jest zbudowany z atomów a nie pikseli do tego podchodzi super sprawa jak się chwalą autorzy czyli bardzo małe wymagania, ciekawy jestem tylko jak poradziły by sobie teraźniejsze karty graficzne ?

Już kiedyś widziałem silnik graficzny który nie używał do wyświetlania pixeli a trójkątów co znacznie zmniejszało wymagania graficzne i nie potrzeba było włączać filtrowania, minęło z 10 lat i słuch o tej technologi zaginą.
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Tajemniczy w 18 Sie 2011, 07:52

Bla,bla,bla... Pomarzyć dobra rzecz. Może i wygląda to ładnie ale niech pokażą demo jakiejś gry zrobionej w tej technologii. Na dzisiejsze czasy takiej grafiki nie utrzymałyby żadne karty graficzne. Bajeczki dla 10-letnich dzieciaków, tyle wam powiem. A z drugiej strony dobrze jest tak, jak jest, bo zmiany najczęściej wychodzą na gorsze :D .
Awatar użytkownika
Tajemniczy
Monolit

Posty: 2188
Dołączenie: 13 Sie 2010, 20:48
Ostatnio był: 14 Cze 2021, 19:41
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 517

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez shoter w 18 Sie 2011, 08:58

technologia jest do dupy żeby zrobić jakąkolwiek gre,zauważcie że potrafią załadować tylko ok 10 modeli do pamięci , nie ma ich więcej bo tyle zajmują że o zróżnicowaniu modeli nawet nie ma co mówić.Dodatkowo animowanie tego pozostawi wiele do życzenia twórcom więc sądze że to nie jest dla gier tylko popatrzcie jakie to ładne.
shoter
Kot

Posty: 30
Dołączenie: 24 Kwi 2011, 20:42
Ostatnio był: 10 Kwi 2014, 16:39
Kozaki: 2

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 18 Sie 2011, 09:48

Większość gier ma powtarzające się modele, obracane lub ustawiane pod innym katem tak żeby to nie rzucało się w oczy. Na filmiku masz wszystko ustawione w szeregu bo twórcy nie zajmują się modelowaniem mapy tylko testowaniem wydajności do ilości obiektów w tym przypadku. Nawet jak obetniesz ilość voxeli o polowe i dasz dwa razy większa ilość modeli to będzie to lepiej wyglądać. Zresztą cala ta technologia dopiero raczkuje a ty wymagasz żeby była już gotowa do zastosowania. W ciągu roku zrobili duży postęp i jeśli dalej to pójdzie w takim tępię to może z parę lat ujrzymy to w grach. Oczywiście nikt nie każe rezygnować z poligonów, można przecież stosować hybrydy np. pień drzewa z poly a liście z voxeli itp. Myślę ze takie koncepcje trzeba wspierać bo obecna tendencja polegająca na zamazywaniu blurem, deep of fieldem i HDRem tekstur może zaprowadzić nas w graficzny kozi róg.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Gabriel w 18 Sie 2011, 10:25

Nono, to Crysis i inne dzieci fotorealnej grafiki mają się przed czym kłaniać. Ciekaw jestem jaki sprzęcik pociągnie to cudo techniki. Przynajmniej nie będzie klonów tak często jak w innych grach.
Pamiętaj, by śmiać się z innych wpierw naucz śmiać się z własnych niedoróbek i nieczystości. Jeśli ktoś postrzega Cię jako idiotę, nie liczy się zdanie innych, bo dla innych będziesz zawsze zajebistszą osobą niż osoba wyzywająca Cię - ona z kolei będzie owym idiotą. Liczy się to za kogo ty się uważasz. Ciesz się wolnością i nie żyj pod mocą innych - poczuj smak zerwania kajdan.
Awatar użytkownika
Gabriel
Tropiciel

Posty: 234
Dołączenie: 02 Sie 2011, 10:00
Ostatnio był: 14 Gru 2011, 17:11
Miejscowość: dlzkcmsfj afgva rwet 9a/7
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 23

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Soviet w 18 Sie 2011, 10:54

Jak na razie to jest ściema i zwykłe voxele. Niech pokażą to coś w ruchu, z większa ilością modeli, jakimiś shaderami i w 60 fpsach. Jak napisał na swoim blogu notch, żeby zapisać informację o atomach na dwóch kilometrach kwadratowych wyspy, potrzebujemy 170 tysięcy dysków o pojemności 3 terabajtów...

No ale ciekawe co tam Australijczycy wykombinują.
r u avin a giggle m8? LA nie będzie.
Image
Awatar użytkownika
Soviet
Very Important Stalker

Posty: 2736
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:41
Ostatnio był: 19 Cze 2024, 22:59
Miejscowość: Wow
Kozaki: 787

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez Kpuc w 18 Sie 2011, 11:19

Tajemniczy napisał(a):Na dzisiejsze czasy takiej grafiki nie utrzymałyby żadne karty graficzne. Bajeczki dla 10-letnich dzieciaków, tyle wam powiem. A z drugiej strony dobrze jest tak, jak jest, bo zmiany najczęściej wychodzą na gorsze :D .



A byleś chociaż na stronie tego projektu i poczytałeś na jakiej zasadzie to działa ?

Jasne ze nie a od razu narzekasz ... To działa na zasadzie atomów czyli nie masz textur a informacje gdzie każdy atom się znajduje i na tej zasadzie składane są obiekty, atomy się powtarzają dzięki czemu wystarczy zrobić jeden atom i go klonować.

Nikt nie che o tym słyszeć bo developerzy w grach widza tylko kasę , zrobić sprzedać i tak w kółko. To nie pomaga autorom projektu.

Tutaj raczej jest potrzebny super wydajny procesor niż karta graficzna która w pamięci ma atomy powiedzmy 32 000 kolorów i je tylko wyświetla.

Problemem jak na razie jest rozmiar, taki słonik jak dobrze pamiętam a czytałem o tym tydzień temu zajmuje koło 10TB :facepalm:
Image
Awatar użytkownika
Kpuc
Legenda

Posty: 1810
Dołączenie: 06 Paź 2010, 09:10
Ostatnio był: 19 Lut 2024, 21:21
Miejscowość: zona
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 285

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez xionc w 18 Sie 2011, 11:43

E tam, Nie wiem czy ktoś pamięta ale w 1998 Novalogic wypuściło Delta Force które miało własnie grafe zrobioną na voxelach, nie powiem wtedy robiło to całkiem niezłe wrażenie ale już 2 lata później w Land Warrior wyraźnie toto odstawało od reszty. Pomysł nie jest nowy i dalej ograniczeniem są mozliwości sprzętowe.
Image
Awatar użytkownika
xionc
Przewodnik

Posty: 906
Dołączenie: 07 Maj 2005, 13:33
Ostatnio był: 19 Lip 2022, 20:36
Miejscowość: Zg-c
Kozaki: 171

Re: Koniec ery poligonów?

Postprzez impulse_101 w 18 Sie 2011, 12:05

Soviet napisał(a): Jak napisał na swoim blogu notch, żeby zapisać informację o atomach na dwóch kilometrach kwadratowych wyspy, potrzebujemy 170 tysięcy dysków o pojemności 3 terabajtów...


Tak, jeśli będziesz opisywał każdy atom z osobna na jednym układzie kartezjański ale to jest oczywiście idiotyczne rozwiązanie :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Przykład innej firmy pracującej na technologia voxeli:


Pozostałe dwa filmy:
:


Ostatnio edytowany przez impulse_101, 18 Sie 2011, 12:17, edytowano w sumie 1 raz
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Następna

Powróć do Prawie o wszystkim

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 7 gości