Moje uszanowanie.
Tak drogą małej przedmowy – niniejszy post jest opisem systemu RP jaki wraz z Gizbarusem chcielibyśmy wprowadzić w życie. Jest to zatem niejako temat o charakterze pilotażowym i mającym na celu wprowadzić zainteresowanych w grze Role-play na naszym ukochanym forum.
Ten temat służył będzie zatem nie tylko jako miejsce możliwości zgłoszenia swojego uczestnictwa poprzez stworzenie karty postaci (o której słów kilka - później). Owe miejsce, służyć też będzie usprawnianiu całego systemu zanim weźmiemy się za realne role-play. Tak więc każdy, kto uważa, że ma coś istotnego do przekazania bądź skrytykowania naszego pomysłu – z radością go do tego zachęcam.
Podstawy SystemuMechanika:Rodzaje broni (tj. ich klasy, obrażenia, zasięg, celność i waga)
Pistolety i rewolwery: [uszk] II, [zas] II, [cel] III, [waga] I
Pistolety maszynowe: [uszk] II, [zas] II, [cel] II, [waga] II
Strzelby: [uszk] IV, [zas] I, [cel] II, [waga] III
Karabiny szturmowe: [uszk] III, [zas] III, [cel] III, [waga] III
Karabiny snajperskie: [uszk] IV, [zas] V, [cel] V, [waga] IV
Broń ciężka: [uszk] V, [zas] III, [cel] IV, [waga] V
Broń biała: [uszk] I-V, [zas] I, [cel] III, [waga] I
Gdzie w wypadku uszkodzeń:I - zadrapania i rany powierzchowne
II - lekkie obrażenia tkanek, ewentualnie poważniejsze stłuczenia
III - średnie rany, poważne złamania, krwawienia
IV - poważne rany, oberwane kończyny, uszkodzenia narządów wewnętrznych
V - rany śmiertelne
Rodzaje pancerzy (tj. ich klasy i skuteczność są zależne od jakości znalezionego lub nabytego przedmiotu oraz modyfikowalność poszczególnych pancerzy):Kamizelka kuloodporna: [fizyczne] III-V, [chemiczne] I-II, [mentalne] I-II
Kombinezon stalkerski: [fizyczne] I-III, [chemiczne] II-IV, [mentalne] II-III
Strój ochronny: [fizyczne] I-II, [chemiczne] II-V, [mentalne] III-V
Ubranie maskujące: [fizyczne] I-II, [chemiczne] I-II, [mentalne] I-II
Opis wszystkich części składowych systemu trójstopniowego składania postaci:CIAŁO:- łowca - zwinny i szybki, jesteś w stanie poruszać się cicho i niepostrzeżenie. Twoje ciało nie jest dobrze zbudowane, niemniej jesteś w dobrej kondycji, więc możesz przemieszczać się szybciej niż robią to inni.
- naukowiec - może i słaby fizycznie, ale za to bez problemu radzisz sobie z obsługą tych wszystkich skomplikowanych narzędzi, maszyn, komputerów i tym podobnych. Dodatkowo masz realne możliwości by przy użyciu narzędzi tworzyć nowe urządzenia.
- żołnierz - wytrzymały i silny, potrafisz nosić więcej wyposażenia i zniesiesz większe rany. Twoja siła fizyczna jak i budowa ciała jest znacznie większa niż przeciętnych ludzi.
UMYSŁ:- łowca - twoje zmysły są doskonale wyczulone i wyćwiczone, dzięki czemu widzisz i słyszysz więcej. Masz naturalnie wyuczony wewnętrzny zmysł czujności, przez co jesteś bardziej odporny na atak z zaskoczenia.
- naukowiec - nie ma dla ciebie rzeczy, której nie jesteś w stanie zrozumieć, poznać czy wyjaśnić - wystarczy tylko dłuższa lub krótsza chwilka czasu.
- żołnierz - walka to twoje życie i żywioł - istniejesz po to, by walczyć, a walczysz po to, by zabijać.
DUCH:- łowca - boisz się otwartych konfrontacji, ale za to w dziczy czujesz się jak w domu.
- naukowiec - nie potrafisz wyobrazić sobie życia bez zagadek - a zwłaszcza bez rozwiązywania ich. Twoja postać to typowy badacz.
- żołnierz - gdy upadasz, nie zostajesz na ziemi - podnosisz się dalej, bo tak byłeś szkolony.
Niniejszy system uwzględnia także kwestie survivalu, na które gra kładzie dość duży nacisk. Niemniej wszelkie elementy przetrwania, wpływu natury na postaci graczy jest pod kontrolą Mistrzów Gry.
Ekwipunek początkowy każdej postaci to – nóż, śpiwór, PDA lub mapa i kompas (do wyboru), zapalniczka lub zapałki, nieduże racje żywnościowe, mały plecak i standardowy ubiór wojskowy nabyty w miejscowym, cywilnym jeszcze sklepie z militariami
Tyle jeśli chodzi o mechanikę. Będzie ona usprawniana i rozważana w niniejszym temacie, dopóki nie uznamy z Gizbarusem, że jest ona na właściwym poziomie.
Kwestia spraw organizacyjnychNajpierw problem kart postaci, o które w odpowiednim czasie poproszę zadeklarowanych uczestników by je stworzyli. W miarę czasu będzie tu wrzucony schemat takiej karty. Niemniej dopóki cały system gry jest w fazie alphy, to chcemy mieć z Gizbarusem pewność, że nie trafi on do użytku jako niekompletny.
Byłbym wdzięczny każdemu, by nie pisał niepotrzebnych postów w tym temacie (przez posty niepotrzebne rozumiem – jakieś zbędne komentarze, śmieciowe nabijanie postów, zbędne off-topy oraz nic nie wnoszące bzdury). Podkreślam jednocześnie, że temat ten służy przede wszystkim do usprawnienia systemu, w którym w przyszłości mamy grać, a także ku rejestracji potencjalnych graczy.
Kilka słów odnośnie świata przedstawionego. Jako, że forumowe RP zwyczajowo ciągnie się dość długo, toteż warto zaopatrzyć się w odpowiednie ramy czasowe takowej obszernej sesji. Toteż póki co, na czas prac nad alphą tego systemu, czas akcji winien oscylować w granicach maksymalnie od początkowej daty 2007r. - czasu Strefy, do najwyższej daty - 2009r. To pozwoli na uzyskanie w miarę przystępnej pozycji startowej.
Mapa świata przedstawionego - przynajmniej ta z wersji alpha.
Wszelkie pytania proszę kierować na PW do mnie lub do Gizbarusa lub stawiać je tutaj w temacie. Będziemy na nie zbiorowo raz na jakiś czas odpowiadać.
Podziękowania dla Gizbarusa za stworzenie alphy mechaniki tego systemu RP.