Forum Stalker.pl • Zobacz temat - Usuwanie mapspota + efekty

Usuwanie mapspota + efekty

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez Plaargath w 23 Mar 2015, 13:25

Ahoj, mam zagwozdkę pewną. Otóż tworzę taki obiekt, który jest:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
[nowy_obj]:physic_destroyable_object
 

i ma między innymi takie parametry:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
class           = O_BRKBL
remove_time         = 1;10      ;after remove_time seconds object will be removed after it is breaked
hit_break_threthhold    = 0.      ;weapon impact can stand breakable_object
collision_break_threthhold  = 20000f;2000.f  ;collision impact can stand breakable_object
immunity_factor       = 130;1.3     ;hit power multiplier
immunities_section = nowy_obj_immunity ;;;;;; to jest dalej rozwinięte, wszystko wymaksowane, żeby się łatwo niszczył
 

Ów nowy_obj tworzę ze skryptu w ten sposób:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
local nowy_obj = alife():create("nowy_obj",db.actor:position(),db.actor:level_vertex_id(),db.actor:game_vertex_id())
local NowyMapSpot = ui_pda2_nowy_obj_location
level.map_add_object_spot_ser(nowy_obj.id, NowyMapSpot, "nowy_hint")
 

No i elegancko sobie mapspota w PDA tworzy na miejscu utworzonego obiektu.

Pytania mam dwa:
1)
Jak to zrobić, żeby map spot znikał, kiedy obiekt zostanie zniszczony? Jakiś callback trzeba gdzieś dorobić, czy wykorzystać jakiś już istniejący?
I co w ten callback wrzucić? Takie coś?
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
level.map_remove_object_spot(nowy_obj.id, string) -- co by tu miało być tym stringiem, też NowyMapSpot?
 

2)
Ze stworzeniem śmieci przy zniszczeniu sobie poradzę, ale jak dodać efekty czyli:
a) particle, żeby przy znikaniu ten nowy item narobił kurzu?
b) nowy dźwięk, żeby był emitowany z punktu, w którym ten nowy obiekt się rozwala (skomentowany mam tak, żeby NPC odpowiednio reagowali)?
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 25 Paź 2023, 21:53
Kozaki: 234

Reklamy Google

Re: Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez Cromm Cruac w 23 Mar 2015, 16:28

Parametry funkcji są takie
Kod: Zaznacz wszystko
level.map_remove_object_spot(id, spot_type)

więc NowyMapSpot

2) użyj funkcji explode() z surge_managera, którą ci kiedyś podesłałem.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez Plaargath w 23 Mar 2015, 16:52

Cromm Cruac napisał(a):więc NowyMapSpot

OK, a gdzie tą linijkę trzeba wrzucić?

Cromm Cruac napisał(a):użyj funkcji explode() z surge_managera

No ja, dzięki!
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 25 Paź 2023, 21:53
Kozaki: 234

Re: Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez tt44 w 23 Mar 2015, 19:23

Plaargath napisał(a):
Cromm Cruac napisał(a):więc NowyMapSpot

OK, a gdzie tą linijkę trzeba wrzucić?

Ja bym proponował coś takiego:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
if nowy_obj.health == 0 then
     level.map_remove_object_spot(nowy_obj.id, NowyMapSpot)
end
 

Za ten post tt44 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60

Re: Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez Plaargath w 23 Mar 2015, 21:39

No ja. Tylko gdzie ten warunek wrzepić, żeby mi się sprawdził w momencie jak na mapię rozwalę ten nowy_obj? Coś mnie już dziś przyćmiwa, nie mogę na to wpaść.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 653
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 25 Paź 2023, 21:53
Kozaki: 234

Re: Usuwanie mapspota + efekty

Postprzez tt44 w 23 Mar 2015, 22:13

No najlepiej w callbacku update w bind_stalker.

Za ten post tt44 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath.
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości