Edycja HUD'a ?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Edycja HUD'a ?

Postprzez adam9609 w 05 Paź 2014, 09:31

Siemka !

Mam do was drodzy użytkownicy pytanie. Gram sobie na SGM 2.2 i gram, gram gram... Aż nagle zdobyłem kombinezon Wolności. Założyłem i troszkę się zawiodłem na łapkach jakie zobaczyłem od zwykłego egzo ( tak, mam jakieś urojenie z tymi łapkami ).
Moje pytanie jest takie, jak edytować i dodać osobne łapki do kombinezonu? Wystarczy podmienić w confingach kombinezonu ścieżkę na z edytowany HUD?

Dzięki za pomoc!
"Co tam? Ciągle żyjesz. Super..."
Awatar użytkownika
adam9609
Stalker

Posty: 63
Dołączenie: 26 Gru 2011, 14:24
Ostatnio był: 14 Lis 2016, 19:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez Pangia w 05 Paź 2014, 10:23

Jeżeli są w grze lepiej pasujące ręce z innego kombinezonu, to tak. Jeśli chcesz dodać całkiem własne, to chyba bez SDK się nawet nie obejdzie.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez adam9609 w 05 Paź 2014, 10:32

Eh.. chciałem tak jakby "kolorki pozmieniać" do tych rąk egzo z wolności.
"Co tam? Ciągle żyjesz. Super..."
Awatar użytkownika
adam9609
Stalker

Posty: 63
Dołączenie: 26 Gru 2011, 14:24
Ostatnio był: 14 Lis 2016, 19:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez vandr w 05 Paź 2014, 10:51

No to wystarczy jak edytujesz samą teksturę. Gamedata/Textures/Act. Jest kilka tekstur łapek (mają _arm w nazwie). Szukasz odpowiedniej i jedziesz.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez adam9609 w 05 Paź 2014, 10:53

Jak edytować i czym najlepiej ? :D

Chodzi o to że chcę łapy egzo skopiować i te kopie edytować.
Można tak?
"Co tam? Ciągle żyjesz. Super..."
Awatar użytkownika
adam9609
Stalker

Posty: 63
Dołączenie: 26 Gru 2011, 14:24
Ostatnio był: 14 Lis 2016, 19:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez vandr w 05 Paź 2014, 10:56

Nie. Kombinezon = jedna tekstura, tak więc edytujesz ją i to musi wystarczyć. Modyfikowaną teksturę zapisujesz w DXT1 z generacją mip-map'ów.
Ja używam Fotoszopa z pluginem Nvidii, ale możesz to zrobić również w PaintNet.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive adam9609.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez adam9609 w 05 Paź 2014, 11:00

Czyli tak. Może bardziej się rozwinie. Są egzoszkielety, tak? Ale na wszystkie jest ta sam HUD. Nie mogę zrobić tak, by do np. egzo wolności przypisać skopiowany lecz z edytowany HUD?

Jak edytować? Może po prostu dasz jakiś link z samouczkiem?
"Co tam? Ciągle żyjesz. Super..."
Awatar użytkownika
adam9609
Stalker

Posty: 63
Dołączenie: 26 Gru 2011, 14:24
Ostatnio był: 14 Lis 2016, 19:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 0

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez vandr w 05 Paź 2014, 11:07

O ile się nie mylę, to hudy i im przypisane na sztywno tekstury są w silniku, a nie w modelach kombinezonów. CHYBA, że są zapisane w modelach danego kombinezonu, to wtedy dałoby się to zrobić. Wystarczyłoby otworzyć dany model kombinezonu w Notepad++ i zmienić nazwę użytej tekstury rąk (HUD. Byleby zgadzała się ilość znaków w nazwie). Np: jeśli zwykłe egzo korzysta z tekstury: act_arm_4, to musiałbyś przypisać edytowaną przez Ciebie teksturę o nazwie dajmy na to: act_arm_w.

Tutorial edycji tekstur: http://me3explorer.wikispaces.com/Editi ... +Paint.Net
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Edycja HUD'a ?

Postprzez r_populik w 05 Paź 2014, 15:26

Można dodać nowe modele łap bez SDK, silnik nie ma nic do tego. Trzeba tylko w sekcji konfiguracyjnej danego kombinezonu znaleźć poniższy wpis:
Kod: Zaznacz wszystko
player_hud_section   = actor_hud_exo

i zmienić np. na
Kod: Zaznacz wszystko
player_hud_section   = actor_hud_exo_freedom


Teraz otwierasz actor.ltx, jedziesz na sam dół i powielasz tę linię
Kod: Zaznacz wszystko
[actor_hud_exo]:actor_hud
visual                  = dynamics\weapons\wpn_hand\wpn_hand_exo

po czym powieloną zmieniasz na
Kod: Zaznacz wszystko
[actor_hud_exo_freeedom]:actor_hud
visual                  = dynamics\weapons\wpn_hand\wpn_hand_exo_freedom


Jest to ścieżka do modelu rąk. Teraz trzeba tylko wejść w meshes\dynamics\weapons\wpn_hand, powielić model exoszkieletu, nadać mu nazwę wpn_hand_exo_freedom.ogf, po czym zhackować notepadem++ nazwy tekstury. Po zhackowaniu nazwy tekstury wchodzimy w textures\act, powielamy act_arm_1_exo.dds, nadajemy powielonemu plikowi nazwę taką jaką daliśmu zhackowanę teksturze, po czym przerabiamy teksturę na unikalną. I po sprawie.

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr, Pangia.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości