Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Postprzez Koma w 02 Sie 2014, 19:59

Siemanko.

Ostatnio zacząłem zastanawiać się nad przeniesieniem wielgachnych map z Lost Alpha do Zewu Prypeci, mianowicie z poniższych powodów:

- Zew Prypeci korzysta z nowszej wersji silnika X-Ray, która wspomaga DirectX 11, podczas gdy Lost Alpha korzysta z DX10.1 - nie ma teselacji.
- W Zewie Prypeci zaimplementowano tak zwane "smart terrains" które odpowiadają za swobodne przemieszczanie się NPC'ów z jednej strefy na jedną, co umożliwia ich migrację i przenoszenie się z jednej mapy na drugą, co alundaio zademonstrował tutaj.
- Bo tak mi Świadomość-Z rozkazała.

A więc mam wszystko poinstalowane tak jak trzeba - Jest X-Ray SDK 0.7, jest X-Ray Re-Converter z 19 stycznia 2012 roku, zrobiłem mapping dysków, skonfigurowałem obydwie rzeczy tak jak trzeba, skopiowałem jedną mapę - Kordon z LA i tekstury związane z jego terenem, itp, itd.

Włączam SDK. Wbijam w linię komend, przenoszę się tam, gdzie jest mój SDK i uruchamiam konwerter z takimi parametrami, jak było napisane na ModDB.


Kod: Zaznacz wszystko
converter -level cop:la01_escape -mode le -with_lods



Patrzę jak mi się poziom konwertuje, a na samym końcu przy zapisywaniu wyskakuje mi, że converter.exe przestał działać, ale myślałem że to nic. Biorę drugą mapę - Wysypisko. Konwerter ustawiony tak samo jak przedtem, tylko że z parametrem "cop:la02_garbage". Pod koniec było już OK i nie wyświetliło mi tego błędu, ale nie do tego zmierzam.

Jak próbuję otworzyć ten poziom, to mi SDK od X-Raya odmawia posłuszeństwa, ładowanie stoi na 9%, wiesza się i na tym koniec. Wyłączyłem go menedżerem zadań, włączam go jeszcze raz, i co?

I dupa. Nie chce się za chiny włączyć - zawias w trakcie ładowania, nie zostawia przynajmniej żadnego loga. I tak przy każdej przeportowanej mapie z LA. Tylko reinstalka od nowa pomogła. Coś musiałem zrobić nie tak, albo ominąć, tylko nie wiem co.


pls halp

Za ten post Koma otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WheeljackSPW, Sony95.
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27

Reklamy Google

Re: Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Postprzez vandr w 02 Sie 2014, 21:56

Koma napisał(a):- Zew Prypeci korzysta z nowszej wersji silnika X-Ray, która wspomaga DirectX 11, podczas gdy Lost Alpha korzysta z DX10.1 - nie ma teselacji.


Ta rzekoma "teselacja" jest w ZP gówno warta i objawia się tylko spuchnięciem NPC'ów jakby przez 2 dni podawano im na prasie hydraulicznej za pomocą łopaty zamiast widelca żarcie o wątpliwej wartości odżywczej.

Biorąc pod uwagę całość - szkoda zachodu.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Postprzez Koma w 02 Sie 2014, 22:34

A skąd panie vandr może pan wiedzieć, czy to szkoda zachodu czy nie?

Może tak, Lost Alpha była raczej zawodzącym mutantem z pedalską tęczą w końcówce, ale mapy mają wielgachne, z wielką uwagą włożoną w eksplorację terenu, co samo w sobie jest świetnym poligonem doświadczalnym dla osób piszących fabuły.

Dlatego PLIS, jeśli masz coś, co może mi pomóc w przeniesieniu tego do ZP, to powiedz.
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27

Re: Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Postprzez impulse_101 w 02 Sie 2014, 23:23

Zrozum ze w xray nie ma żadnej tesselacji, to coś co dodali to jest tylko dla marketingu.
Image

Za ten post impulse_101 otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative Pangia.
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: Jak przeportować mapy z Lost Alpha do Zewu Prypeci?

Postprzez Koma w 02 Sie 2014, 23:29

Może jest, może nie ma, ale ja chciałem specjalnie pod Zew Prypeci. Ja chcę tylko mieć problem portowania z głowy.
Awatar użytkownika
Koma
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 02 Sie 2014, 19:46
Ostatnio był: 23 Sty 2024, 18:43
Miejscowość: München
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 27


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości