[Problem] Nowe Menu

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

[Problem] Nowe Menu

Postprzez Junx w 21 Mar 2012, 10:16

Witam, chce zrobić nowe menu główne (tło), ale mam dwa problemy:

1. Jak "przerobić" z .jpg na .dds
2. "Podstawowa" tekstura ma mieć wymiary 873*873, ale też muszę "zostawić" tekturę na monitor panoramiczny, więc ile powinna mieć przed "obcięciem" do 873*873.

PS. Najlepiej przy użyciu Photoshop CS5.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez Cromm Cruac w 21 Mar 2012, 13:43

1. Otworzyć jpg w Photoshopie zapisać jako DDS (DXT3 lub DXT5 bez mipmap) :)
2. Menu główne (tło) powinno mieć wymiary 1024x768 dla normalnych monitorów i 1280x768 dla panoramicznych. Z tym, że dla panoramicznych to jest ta sama tekstura co dla normalnych z doklejonymi paskami po lewej i prawej stronie.

Image
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez Junx w 21 Mar 2012, 15:28

Już mam w .dds, ale mam problem w DXT3 jak i DXT5 bez mipmap mam takie coś...

Image
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 20 Wrz 2024, 22:08
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez vandr w 21 Mar 2012, 16:04

Spróbuj zamalować jeszcze pod spodem tekstury białe prostokąty na alfa, które chyba odpowiadają za te paski.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!

Za ten post vandr otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez Cromm Cruac w 21 Mar 2012, 17:34

vandr ma rację. Skopiuj swój obrazek do ui_actor_main_menu.dds i zamaluj na biało w kanale alpha wszystko co zajmuje obrazek (górna część tekstury - 1024x768) ale zostaw suwak tak jak był. Albo zamaluj alpha suwaka na czarno to całkiem zniknie.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 19 Wrz 2024, 22:19
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez djcycu w 21 Mar 2012, 19:07

Ja dopowiem tylko tyle że przy edycji DDS1-5 i inne wersje zamiast photoshopa można używać DXT BMP. W modelowaniu modeli i ich teksturowaniu używałem tego "manipulatora". Posiada prosty interfejs i ma możliwości zapisu kanału alpha dlatego też chcę polecić tym co chcą używać go na szybko bez pluginów itd. Cały jednak edit tekstur robicie już wyłącznie innym programem zaczynając od painta a kończąc na photoshopach i wzwyż...
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: [Problem] Nowe Menu

Postprzez r_populik w 21 Mar 2012, 21:06

Ja to powiem szczerze bez problemu robię sobie menu z dowolnego jpega w Paint.NETcie. Znajduję zdjęcie w odpowiednim rozmiarze, wycinam boczki (mam panoramiczny monitor), wklejam zdjęcie i boczki gdzie trzeba, a otoczkę do zaznaczania opcji zostawiam taką jak jest. Zapisuje wszystko zgodnie z tutorialem z mod.stalker.pl i wszystko jest ok.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość