Parę pytań do doświadczonych modderów

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez kubekpop w 21 Sie 2011, 14:59

Witam. Mam kilka pytań na temat modowania S.T.A.L.K.E.R.a.
1. Wiem, że są różne narzędzia do edytowania stalkera: SDK, programy do edycji all.SPAWN itp. Do czego one służą? Mam na myśli to, co można nimi zrobić (w wypadku all.SPAWN co tam się zmienia - jakie są efekty)
2. Na jakiej zasadzie działają tekstury? Załóżmy, że zrobiłem np. model nowej broni - jak zrobić do niego teksturę, żeby się nakładała na model?
3. Jaki jest dobry (lub trochę gorszy) darmowy program do obsługi modeli w stalkerowym formacie, który działa pod Win7 64bit?
4. Na ile czasu szacowali byście naukę obsługi tych programów w podstawowym zakresie dla osoby nowej w tych sprawach?
Mam na myśli dość proste odpowiedzi, bez szczegółów. Pytam, bo znudziło mi się edytowanie ltx-ów, i może bym spróbował czegoś nowego, bo mam strasznie dużo wolnego czasu :E Pytania odnoszą się także do pozostałych części gry, więc odpowiedzi na podstawie SoC i CS też mnie urządzają
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Reklamy Google

Re: Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez WheeljackSPW w 21 Sie 2011, 15:14

SDK ma szerokie zastosowanie, w skrócie to mapy, obróbka (nie edycja) modeli, particle, shadery. W all.spawn masz spawna. :P Dodajesz odpowiedni wpis i na skadowsku pojawia się burer.

Rozłożenie textury na modelu edytuje się w programie do modeli, jest mój tutek na wiki, w milku idzie to nieco topornie, ale lepsze to niż nic.

Maya, 3Ds Max, milk też powinien latać.

Miesiąc, dwa, zależy ile będziesz próbował. Radziłbym Ci zacząć zabawę z SDK od ShoCa. :)

Za ten post WheeljackSPW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kubekpop.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez kubekpop w 21 Sie 2011, 15:25

Wielkie dzięki. Na razie modele sobie odpuszczę i pobawię się SDK. Jutro zacznę, bo pobiorę go w nocy (wtedy mam nielimitowanego neta). A jak to jest? W SDK trzeba wpisywać jakieś funkcje, czy inne rzeczy samemu, czy podczas przeglądania mapy wybiera się jakiś punkt, i potem z jakiegoś menu wybiera się akcję?
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160

Re: Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez MatrixSTR w 21 Sie 2011, 16:01

Poczytaj najpierw poradniki. Sporo się z nich dowiesz.
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez utak3r w 17 Wrz 2011, 00:12

Wheeljack napisał(a):Radziłbym Ci zacząć zabawę z SDK od ShoCa. :)


Od tego trudniejszego do opanowania i niekompletnego? Na dodatek nie działającego w pełni na Win7x64, który to system ma pytający?... bez sensu :P
Instaluj chłopie SDK 0.7 do CoPa.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Parę pytań do doświadczonych modderów

Postprzez kubekpop w 27 Wrz 2011, 18:10

Wielkie dzięki za radę. Właśnie ostatnio instalowałem SDK do SoCa zgodnie z Twoimi instrukcjami, i nie działało. Sam program nie chciał się uruchomić, i pisał, że ponowne zainstalowanie aplikacji może naprawić problem. A więc spróbuję z CoPem.
Ostatnio podbity przez kubekpop, 27 Wrz 2011, 18:10
Awatar użytkownika
kubekpop
Przewodnik

Posty: 956
Dołączenie: 05 Sty 2011, 20:56
Ostatnio był: 05 Lut 2020, 11:37
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: UDP Compact
Kozaki: 160


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości