Kilka pytań odnośnie modowania

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Kilka pytań odnośnie modowania

Postprzez Sosna w 28 Sie 2011, 23:50

Zapoznałem się (narazie pobierznie) z dodawaniem broni i amunicji na mod.stalker
i teraz mam pytanie:
gdybym miał przenieść np.: M95 z Bad Company2 do CoPa
musiałbym poprostu przekonwertować pliki na odpowiednie rozszerzenia i zrobić to co w tutkach
czy była by z tym jakaś większa jazda?
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Reklamy Google

Re: [Pytanie] Przenoszenie broni z innych gier

Postprzez WheeljackSPW w 29 Sie 2011, 01:39

W zasadzie niedużo, jedynie obawiałbym się tych zrytych CoPowych .omfów, bez doświadczenia będzie trudno, więc najpierw spróbuj przenieść broń do ShoC. :) jeżeli uda Ci się przekonwertować model i animki na stalkerowski format to będzie z górki wystarczy zrobić config.

Za ten post WheeljackSPW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Sosna.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

[PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez Sosna w 30 Sie 2011, 21:41

Dzięki za szybką odpowiedź. ShoCa obawiam się ,że nie mam więc będę raczej przyklejał CS-CoP i na odwrót
Dzięki

---

Próbuje zrobić piramidkę , dbam o to by wszystkie face'y były idealnie równe. Wychodzi idealnie równa piramidka.
Mam podzielone grupy (np.: B1, B2 jako boki, nie robię podłogi). Ustawiam teksturę (ścianę z cegieł z grafiki google)
,jest nawet "ceglana kulka" w oknie. Biorę np.: B1-select-materials-cegla-assign.
Piszę nawet przykładowo B1<mat:cegla>.
Tylko albo jest rozmazana albo nie ma w ogóle.
Raz była dobrze zrobiona jedna ściana.
Grzebałem także w Texture Coordinate Editor ale tam nawet nie pokazuje mi vertexów ani face (raz był jakiś krzywy ale nie mogłem go "naprostować" move po prostu nie działał ani select)
Męczę się z tym od ponad 2 godzin. Proszę o szybką pomoc.
--------------
Mam wersję 1.8.4. (ostatnia)
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez WheeljackSPW w 30 Sie 2011, 21:51

Możliwe, że zrąbałeś zapis textury, użyj tych ze stalkera. I pokaż screena. :P
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez Sosna w 30 Sie 2011, 22:58

Image
To próbuję wkleić
próbowałem też inne obrazki ale nic z tego.
Dodatkowo nie mam dostępu do stalkera ,bo mam tylko przy sobie lapka, który nie ma prn screena.
Jak by tego było mało to opcja "make screenshot" w milku nie działa (białe zdięcie).
Ehh, dzięki za szybką odpowiedź. Pobawię się jeszcze i najwyżej jutro za to się wezmę (wciągneło mnie).
-----
format .jpg
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez WheeljackSPW w 30 Sie 2011, 23:03

Format .jpg? .dds ma być, użyj textur ze stalkera i będzie działało.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez Sosna w 30 Sie 2011, 23:18

w sensie obrazka ,którego próbuje nałożyć na piramide (cegły)
BTW czym miałbym to skonwertować?
-------
ok. poczytałem na wiki o dds czym to zkonwertować??
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez WheeljackSPW w 30 Sie 2011, 23:24

No mówię, rozpakuj gamedatę i tam są textury. A jak już bardzo chcesz to otwórz ten obrazek w paint.netcie i zapisz tak jak jest to opisane w tutku na wiki. :)
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez Sosna w 30 Sie 2011, 23:35

ok, dzięki za pomoc (zczaiłem) jutro wrócę i dam znać.
----------
dupa, zmieniłem nawet z .jpg na .dds ale efekt jest ten sam.
Szukałem w internecie ,u wszystkich po nałożeniu tekstury w texture cordinate editor na teksturze mają facy i vertexy ,które muszą dopasować. Ja nie mam nic.
Może opiszę co robię:
Rozmieszczam vertexy jak tutaj: http://warsztat.gd/tutorials.php?x=view&id=115
W lewym dolnym oknie robię takich 5, środkowy podwyższam o 10 stopni.
Efekt jest taki jak na drugim obrazku. Łącze je w feca'y.Wszystkie zapisuje w grupy. 1 fasce jedna grupy. Razem 4 grupy.
Wybieram na każdy vertex select-vertex i snap together i weld together.
Otwieram materials, <none> wybieram obrazek, cegły zapisane w .dds .
Grupa1 (1 face)- select- materials- cegla -assign
i tak wszystkie 4.
Dzieje się tyle ,że moja figura jest brązowa i tyle.
Odpalam window- texture coordinate editor i mam coś takiego jak tutaj na trzecim obrazku http://warsztat.gd/tutorials.php?x=view&id=116 tylko ,że nie mam żadnych vertexów i faceów, tylko poprostu mój obrazek.
Próbowałem z front, back, left etc. ale nic. Brałem remap, reset, redraw etc.
Nic. Co robić? (oczywiście w podglądzie mam włączone textured
UPTADE
Image
Image
Image
Image
Nie wiem jakim cudem udała mi się jedna ściana....
Image
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez WheeljackSPW w 31 Sie 2011, 22:24

Otexturowanie milordzie, coś zwaliłeś, powinno się samo otexturować. W każdym bądź razie otexturuj każdą ścianę osobno, jest tutek na wiki.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez Sosna w 31 Sie 2011, 23:14

Pie.... nie ogarniam, jaki tutek na wiki??
Zobacze jak wrócę do domu na swoim kompie
widocznie jestem idiotą
Cześć
Sosna
Kot

Posty: 47
Dołączenie: 17 Sie 2011, 23:55
Ostatnio był: 25 Sie 2012, 11:35
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 2

Re: [PROBLEM] rozmazane materiały w MilK Shape3D

Postprzez WheeljackSPW w 31 Sie 2011, 23:29

Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Następna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość