Komentarze w ogg - program oggcomments.exe

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Komentarze w ogg - program oggcomments.exe

Postprzez YourEnemy w 01 Kwi 2010, 02:26

Witam, zrobiłem programik do przywracania komentarzy do plików ogg (automatycznie uaktualnia sumy crc - nie trzeba używać hexedytora i fixoggcs.exe). Program działa tylko na plikach ogg.

Program napisany w .NET C# - wymagane są zainstalowane odpowiednie biblioteki. (jeżeli masz Windowsa z najnowszym ServicePackiem prawdopodobnie nie musisz doinstalowywać .NET)
Jest to program "konsolowy" więc trzeba trochę z palca wpisywać. Ale dużo lepsze to niż hexedytory :D

Przykładowe użycie programu:
1) wypakowujemy za pomocą database depackera (lub wtyczki to totalcommandera ) wybrane katalogi z plikami ogg. Na przykład w grze Call of Pripyat wypakowujemy z pliku resources.db0 (w resources) katalog sounds.

2) nie zmieniamy położenia wypakowanych plików (tj. nie przenosimy na przykład pliku breath_1.ogg z katalogu actor do innego katalogu)

3) Teraz bierzemy się za stworzenie bazy danych "komentarzy".

3a) kopiujemy mój program (oba pliki) do katalogu w którym mamy wypakowane pliki z dźwiękiem (np do katalogu gamedata lub do katalogu sounds)

3b) uruchamiamy plik konsola (konsola.cmd)

3c) w nowym okienku uruchamiamy mój program wpisując "oggcomments.exe -dbrebuild -r" i wciskamy enter
(ja wpisuję z klawiatury oggc potem wciskam TAB i dopisuję -dbrebuild -r potem ENTER)

3d) powinno się pojawić:
Kod: Zaznacz wszystko
  Recursive: yes
  Database rebuild.
  Number of files that will be affected: 11714
  Continue? (Y/N)

wciskamy y
(ja miałem 11714 bo wypakowałem wszystkie pliki, cały sound z resources.db0 w CoP, tworzenie bazy trwało na moim komputerze 8 sekund)

3e) zostaje utworzona baza danych w pliku o nazwie commentsdatabase.txt (w moim przypadku plik ma 2,40MB)


mała uwaga, na tym etapie lepiej nie przenosić teraz mojego programu (oggcomments.exe, commentsdatabase.txt, konsola.cmd) w inne miejsce.


4) podmieniamy pliki ogg innymi plikami ogg (na przykład z innych gier, wiadomo ze muszą być 44100Hz mono).

5) przywracamy "komentarze"

5a) uruchamiamy plik konsola (konsola.cmd)

5b) w nowym okienku uruchamiamy mój program wpisując "oggcomments.exe -r" i wciskamy enter
(ja wpisuję z klawiatury oggc potem wciskam TAB i dopisuję -r potem ENTER)

5c) powinno się pojawić:
Kod: Zaznacz wszystko
  Recursive: yes
  Number of files that will be affected: 11714
  Continue? (Y/N)

wciskamy y
(ja miałem 11714, u mnie przywracanie komentarzy dla 11714 plików trwało 34 sekundy)

6) komentarze zostały przywrócone.



przełączniki:
-r przetwarzanie we wszystkich podkatalogach

-dbrebuild przełączenie w tryb tworzenia bazy danych na podstawie obecnych plików (w celu całkowitego odbudowania uprzednio kasujemy plik commentsdatabase.txt)

Przykłady uruchamiania:
przywracanie komentarzy:

oggcomments.exe -r pain*.ogg - szuka we wszystkich podkatalogach plików pasujących do wzorca (pain_1.ogg, pain_2.ogg)

oggcomments.exe -r pain* - to samo co wyżej

oggcomments.exe -r pain.ogg - wyszukuje we wszystkich podkatalogach pliku pain.ogg
oggcomments.exe -r pain - to samo co wyżej

oggcomments.exe sounds\actor\* - przywraca komentarze wszystkim plikom w katalogu sounds\actor



tworzenie (uaktualnianie) bazy danych:

oggcomments.exe -r -dbrebuild - przeszukuje pliki we wszystkich podkatalogach

oggcomments.exe -dbrebuild sounds\actor\breath_1.ogg - dodaje komentarz podanego pliku

oggcomments.exe -dbrebuild sounds\video\* - wszystkie pliki z sounds\video





Jeżeli tworzysz moda z dodatkowymi dźwiękami i chciałbyś, aby pliki ogg miały jakieś dobre komentarze możesz zrobić tak:
1) mój program w gamedata

2) tworzysz moda z nowymi gunami. na przykład spluwa z gwiezdnych wojen.
Masz katalog gamedata\sounds\weapons\phaser a w nim phaser_shoot.ogg, phaser_bore.ogg, phaser_reload.ogg
pliki nie mają jeszcze komentarzy ponieważ dopiero co je zrobiłeś w jakimś programie do tworzenia plików dźwiękowych (44100Hz mono,goldwave, nero waveeditor, etc).

3) wypakować do gamedata\sound\weapons pliki ogg gauss'a (lub jeżeli wolisz to innego guna)

4) skasowac stare commentsdatabase.txt, stworzyć nową bazę danych moim programem (patrz poprzednie punkty 3-3e)
oggcomments.exe -r -dbrebuild gauss*

5) otworzyć plik commentsdatabase.txt w notatniku, odszukać wpisy dotyczące gaussa, zdublować je, zmienić ścieżki zdublowanych wpisów na ścieżki do naszych ogg z phasera

np.
Kod: Zaznacz wszystko
49766F72626973...CDCCCC3D0105   sounds\weapons\gauss_bore_2.ogg
49766F72626973...000000400105   sounds\weapons\gauss_reload.ogg
49766F72626973...0000C8420105   sounds\weapons\gauss_shoot.ogg
49766F72626973...CDCCCC3D0105   sounds\weapons\phaser\phaser_bore.ogg
49766F72626973...000000400105   sounds\weapons\phaser\phaser_reload.ogg
49766F72626973...0000C8420105   sounds\weapons\phaser\phaser_shoot.ogg

ważne - ścieżka do pliku oddzielona jest znakiem tabulacji (klawisz TAB)

5) odpalić
oggcomments.exe -r

6) jeżeli dalej będziemy chcieli używać komentarzy z gauss'a do naszego nowego guna (phaser'a), to nie musimy powtarzać kroków 1 do 4. Ewentualnie tylko krok 5.




Ponieważ większość testów przeprowadziłem z programem skopiowanym do katalogu gamedata, sugeruję właśnie tam go skopiować.

Z powodu, że program powstał niedawno (i mogą być jeszcze jakieś błędy) nie podałem go na forum GSC. Uważam, że lepiej będzie, gdy pomogą mi w testach ludzie posługujący się moim rodzimym językiem.

Pozdro,
YourEnemy.
Załączniki
oggcomments.rar
(4.31 KiB) Ściągnięto 243 razy
YourEnemy
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 31 Mar 2010, 23:57
Ostatnio był: 20 Lut 2013, 02:22
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Reklamy Google

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości