Tworzenie mojego moda.

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Tworzenie mojego moda.

Postprzez Alchemik w 17 Mar 2010, 00:12

Za radą utak3r postanowiłem założyć temat, dzięki któremu stworzę swoje pierwsze trzy mody. Ułatwi Mi to życie i przy okazji się czegoś nauczę :D .
Wpierw zacznę od moda na zmianę ammo za zabicie mutków w Janowie. Drażni mnie niemiłosiernie, że Baterii do Gaussa jest tak mało, a Kardan sprzedaje tylko 6 sztuk za 2000.Pomógłby Mi ktoś pomóc zmienić amunicję w schowku, na Baterie do Gaussa,ammo do PKM-u i Granaty VOG-25 i M209?
Potem zajmę się resztą modów...
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Reklamy Google

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez djcycu w 17 Mar 2010, 00:58

Pomogę ci :) Wypakuj sobie gamedatę a potem odszykaj następujący folder:

gamedata/configs/weapons

Po jego otwarciu zobaczysz trochę plików *ltx. Każdy z nich to plik konfiguracji broni, są one nazwane odpowiednio więc znalezienie tych konkretnych będzie proste. Otwierasz sobie plik notatnikiem albo wordpadem i szukasz takiej linijki:

ammo_class = ammo_5.45x39_fmj, ammo_5.45x39_ap

Tutaj zawarta jest informacja z jakiej amunicji dana broń korzysta. Jak widzisz masz tutaj naboje 5.56x39 stosowane w AKM`ie. Aby zmienić ją np na naboje NATO czyli 5.56x45 to otwierasz sobie configurację np TRs`a i stamtąd kopiujesz z linijki ammo_class spis amunicji. Teraz wystarczy wkleić to do pliku z AKM`em i zapisać zmiany. Możesz też dokładać rodzaje amunicji aby korzystał z każdej. Wystarczy że będziesz sobie dopisywał typy amunicji i oddzielał je przecinkiem jak tutaj w przykładzie powyżej. Każdą broń modyfikuje się analogicznie do tego co napisałem więc nie powinno byc problemów.

To chyba proste :) Jeśli masz więcej pytań to wal tutaj albo do mnie na GG: 15790646
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez utak3r w 17 Mar 2010, 10:07

djcycu napisał(a):To chyba proste :)


...nawet bardzo, ale.... czytam post Alchemika, czytam i czytam... i za cholerę nie mogę znaleźć, gdzie pisał o zmianie rodzaju amunicji w jakiejkolwiek broni :|


Alchemik:
Alchemik napisał(a):zmienić amunicję w schowku


W jakim znów schowku?... mówisz o swojej osobistej skrzyni? Do tego trzeba by zmienić spawna, ale wiesz, że po takiej operacji będziesz musiał rozpocząć grę od nowa, prawda? ;)
Już łatwiej i wygodniej będzie Ci po prostu zmienić towar, którym handluje którykolwiek z handlarzy... dodaj np. Kardanowi, Sowie i Hawajczykowi, żeby mieli spore zapasy baterii, w cenie, w jakiej chcesz i tyle :)
Jak, to dopiero wieczorem będę mógł Ci napisać, jak będę w domu. Generalnie, w katalogu configs są zapisane reguły handlu.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Alchemik w 17 Mar 2010, 11:26

utak3r napisał: Do tego trzeba by zmienić spawna, ale wiesz, że po takiej operacji będziesz musiał rozpocząć grę od nowa, prawda? ;)


Spoko, grę zakończyłem tydzień temu, więc nie wpłynie to na rozrywkę.
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez utak3r w 17 Mar 2010, 13:05

Zauważ jednak, że efekt będzie znacznie słabszy i gorszy, do tego wykonanie znacznie trudniejsze :)
Zespawnujesz sobie coś tam, wykorzystasz i... po ptakach ;) Jak chcesz, ale łatwiej jest po prostu dopasować sobie reguły handlu.

Jeśli nadal się upierasz przy spawnie, rozpocznij już lekturę o edycji pliku all.spawn :) (uwaga: dla CoPa potrzebujesz wersji acdc właśnie dla niego, nazwana ona jest acdccop.pl)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez djcycu w 17 Mar 2010, 21:27

Kurde fakt pomyliłem się :/ Sory za błąd jednak myślę że się przyda komuś ta dodatkowa informacja :)
Szczegółowe mapy do S.T.A.L.K.E.R Zew Prypeci

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti. Amen
Awatar użytkownika
djcycu
Monolit

Posty: 3533
Dołączenie: 17 Wrz 2009, 16:38
Ostatnio był: 12 Sty 2021, 21:51
Miejscowość: "Łosiek"
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Tunder S14
Kozaki: 775

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Alchemik w 18 Mar 2010, 14:58

Dobra, Rozpakowałem Gamedatę i znalazłem katalog configs. Co dalej?
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Rokita w 18 Mar 2010, 16:24

Człowieku, weź trochę poczytaj to forum a znajdziesz odpowiedzi na większość nurtujących Cię pytań. Odnoszę bowiem wrażenie, że chciałbyś aby ktoś podał Ci moda na złotym talerzyku.
Zadajesz pytania o podstawy, które już powinieneś znać jeśli zamierzasz tworzyć własnego moda.
Pozdrówko
-----------------
Diabeł Rokita

Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić, i przychodzi taki jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi.
Awatar użytkownika
Rokita
Kot

Posty: 27
Dołączenie: 27 Lut 2010, 22:57
Ostatnio był: 18 Cze 2017, 10:58
Miejscowość: Łódź
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 0

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Alchemik w 20 Mar 2010, 15:58

Rokita, to dla mnie czarna magia, nigdy nie robiłem modyfikacji i poprosiłem o pomoc.

Wracając do modowania, ammo do Gaussa, PKM i Bulldoga jest u handlarzy, więc modowanie się udało :D .
1)Teraz zamierzam zmodyfikować misję od Oziorskiego z Oazą. Chcę by po wykonaniu wszystkich misji dla Niego (Trzech, bodajże), Doktorek oddał mi Serce Oazy.
2) Wie ktoś jak wprowadzić lub zmodyfikować jakiś budynek w Prypeci by zrobić z niego neutralną bazę? Chciałem zrobić sobie Bazę neutralnych Monolitian w księgarni, ewentualnie Domu towarowym (tym z narzędziami dla Kardana). Przydała by mi się też rada jak ze zwykłego NPC zrobić handlarza, dowódcę i barmana.

-----------------

Odrazu przepraszam za post pod postem, ale sytuacja jest nieciekawa.Wie ktoś jak wypakować spawn dla COP?
Robiłem wszystko według poradnika Freemana, ale utknąłem w punkcie 7.
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=68&t=5965
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Freeman w 20 Mar 2010, 20:21

Alchemik - w tutku zamieściłem informację, że są różne wersje ACDC w zależności od wersji spawn'a - czytaj zainstalowanego patcha, nie oczekuj że ACDC pod Shoc zadziała z CoP'em.
Na twój problem jest jednak rada - ACDC for CoP1.6.rar lub TU - paczka plików (strona GSC)- właściwy folder to ASDS_CoP_up.
Wymagany ActivePerl 5.8.8.

Edit: Co do pytania o tworzenie własnego obozu frakcji - spawn to dopiero początek drogi, ponieważ nie wystarczy zespawnować NPC w określonym miejscu. Trzeba jeszcze przypisać tzw. smart terrain - czyli obszar w którym będzie przebywała nasza postać i ustalić punkty po których będzie się poruszać, inaczej zespawnowany NPC pójdzie w bliżej nieokreślonym kierunku i zginie gdzieś w anomalii. Inaczej jest z mutantami - te przebywają bez smart terraina w zespawnowanym miejscu, ale gdy już do nich podejdziesz to rozbiegną się po całej mapie i nie będą się trzymać określonego terenu.
Z góry mówię - nie wiem jak stworzyć smart terrain - wiem za to w czym - SDK. Pytaj o szczegóły utak3r'a i Matrix'a Strefa14 - oni mają pojęcie o w/w edytorze i być może wiedzą co co kaman.
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: Tworzenie mojego moda.

Postprzez Alchemik w 21 Mar 2010, 19:09

Omijamy na razie punkt 2 i zajmiemy się oazą. Otóż chcę by Oziorski w zamian za wykonanie zadania z Oazą oddał
serce oazy i dopłacił jeszcze 6 granatów Vog-25. Przeczesując pliki w configs odkryłem tm_jupiter.ltx i znalazłem linijkę o misji z oazą
Kod: Zaznacz wszystko
[jup_b16_oasis]
icon = ui_inGame2_Oazis
prior = 1
storyline = false
title = {+jup_b16_oasis_art +actor_has_af_oasis_heart} jup_b16_oasis_artifact_back_name, {+jup_b16_oasis_art} jup_b16_oasis_art_name, jup_b16_oasis_name
descr = {+jup_b16_oasis_art +actor_has_af_oasis_heart} jup_b16_oasis_artifact_back_text, {+jup_b16_oasis_art} jup_b16_oasis_art_text, jup_b16_oasis_text
target = {+jup_b16_oasis_art +actor_has_af_oasis_heart} jup_b6_scientist_biochemist, {+jup_b16_oasis_art}jup_b16_oasis_artifact
condlist_0 = {+jup_b16_oasis_artefact_to_scientist} complete
on_complete = %+jup_b16_task_done =inc_counter(jup_b1_sci_task_controller_count) =inc_faction_goodwill_to_actor(ecolog:250)%

Nie wiem tylko czy to to i co zmienić by mieć nagrody jakie chciałbym dostać.
Ps: Jak zmodyfikuje się jakiś fragment folderu unpacked to potem wypakowuje się to do gamedata->configs ?
Proszę o odpowiedź.
Alchemik
Weteran

Posty: 656
Dołączenie: 17 Lut 2010, 12:59
Ostatnio był: 09 Sie 2017, 22:09
Ulubiona broń: --
Kozaki: 207


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości