Kilka pytań (głównie o skrypty)

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez PainChiller w 31 Sie 2015, 17:57

Witam. mam do was pytanie:

Jak zwiększyć spawn wszystkiego? bo ostatnio mam straszną ochote na bezsensowną sieczkę w stalkerze.
Więc proste pytanie - Co muszę zrobić by zmieniać wartości spawnu itd. - I nie dawać linków do gotowych modów, Bo modyfikować będę inny istniejący i Bardzo rozbudowany mod :P

:wódka: za logiczne odpowiedzi :)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Reklamy Google

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez Ranger801 w 31 Sie 2015, 19:08

Głównie grzebałem w SoC-u więc nie jestem pewien ale...
Kod: Zaznacz wszystko
[spawn_bandit@hostile]
spawn_squads = simulation_duty
spawn_num = 1

...jeżeli w spawn_num zmienisz 1 na np.5 to chyba zrespawnuje się więcej drużyn, takie wpisy są w gamedata\configs\scripts\*nazwa lokacji\smart\

Nie jestem pewien czy to zadziała ale można spróbować ;)
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez PainChiller w 31 Sie 2015, 20:00

Niet. czy Tak. ale działa to tak - Nie ma ich więcej, ale respią się w większych grupach (a przynajmniej tak zauważyłem to podczas 40 minutowego testu :P)
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez PMG w 31 Sie 2015, 20:38

Zależy w jakim sensie chcesz zwiększyć ten spawn. W sumie łatwo jest osiągnąć efekt jatki, jeśli zwiększy się ilość NPC w każdej grupie. Możesz to zrobić tak:

Otwórz plik squad_descr.ltx (configs/misc). Masz tam rozpisane stalkerskie drużyny i grupy mutantów, które randomowo spawnują się w Zonie. Możesz zmienić wartość npc_in_squad. Oto przykład - grupa stalkerów-nowicjuszy:

Kod: Zaznacz wszystko
[stalker_sim_squad_novice]:online_offline_group
faction = stalker
npc_random = sim_default_stalker_0, sim_default_stalker_1, sim_default_stalker_2
npc_in_squad = 2, 3


Ostatnia linijka określa najmniejszą i największą ilość NPC w jednej grupie. Poeksperymentuj z tymi wartościami, ale lepiej unikaj większych niż 10, mi wywalało w takim przypadku do pulpitu. Możesz się upewnić, jeśli chcesz ;) .
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 06 Gru 2023, 13:29
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez Ranger801 w 31 Sie 2015, 20:52

Można by też dołożyć więcej respawnów, wstawić je smart_terrainom które ich nie mają.
Ranger801
Łowca

Posty: 410
Dołączenie: 22 Wrz 2012, 11:57
Ostatnio był: 28 Sie 2016, 16:12
Miejscowość: Miejsce zamieszkania nieznane
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 94

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez alundaio w 09 Wrz 2015, 04:09

PMG napisał(a):Zależy w jakim sensie chcesz zwiększyć ten spawn. W sumie łatwo jest osiągnąć efekt jatki, jeśli zwiększy się ilość NPC w każdej grupie. Możesz to zrobić tak:

Otwórz plik squad_descr.ltx (configs/misc). Masz tam rozpisane stalkerskie drużyny i grupy mutantów, które randomowo spawnują się w Zonie. Możesz zmienić wartość npc_in_squad. Oto przykład - grupa stalkerów-nowicjuszy:

Kod: Zaznacz wszystko
[stalker_sim_squad_novice]:online_offline_group
faction = stalker
npc_random = sim_default_stalker_0, sim_default_stalker_1, sim_default_stalker_2
npc_in_squad = 2, 3


Ostatnia linijka określa najmniejszą i największą ilość NPC w jednej grupie. Poeksperymentuj z tymi wartościami, ale lepiej unikaj większych niż 10, mi wywalało w takim przypadku do pulpitu. Możesz się upewnić, jeśli chcesz ;) .


But there are only enough jobs for 3 npcs per max population for all smart terrains in vanilla Call of Pripyat. They will end up using the backup 10 cover point jobs, that gulag_general creates for every smart_terrain, where they look like they are taking a poop. It's only okay to do this for mutants.
alundaio
Kot

Posty: 10
Dołączenie: 09 Sie 2015, 04:32
Ostatnio był: 29 Gru 2016, 16:39
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Big Ben
Kozaki: 5

Re: Kilka pytań (głównie o skrypty)

Postprzez PainChiller w 09 Wrz 2015, 09:55

Niby Okej, ale nadal jest nieciekawie.
NPC jest dużo w grupie, ale znaleźć ich jest nie lada wyzwaniem :P

jak na razie wszelkie próby to Crash(z pustym logiem oczywiście :P) albo sytuacja grupy Tysiąć-Pięćset-sto-dziewięćset stalkerów na jedną grupe i dwie grupy na całą Zone :P
Ja nie kłamię, Ja oszczędnie dysponuje prawdą.
Awatar użytkownika
PainChiller
Modder

Posty: 705
Dołączenie: 29 Gru 2013, 16:16
Ostatnio był: 18 Sty 2023, 01:50
Miejscowość: Gdzieś w Poznańskiej Zonie
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Gauss Gun
Kozaki: 190


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości