Zmiana HUD'a (?)

Regulamin forum
Dział "Tworzenie Modyfikacji" służy do zadawania pytań odnośnie tworzenia modyfikacji, edytowania plików gry, oraz pisania tzw. tutoriali, czyli poradników odnośnie modyfikowania gry.
Nie zadajemy tutaj pytań odnośnie modyfikacji gotowych (nie dyskutujemy o nich!), prócz prób ich połączenia etc.


Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Zmiana HUD'a (?)

Postprzez sxw w 04 Cze 2011, 10:31

Witam chciałbym się zapytać co za co odpowiada i w jakim to pliku znaleźć?

oraz jak jest obliczana(?) pozycja X Y odkąd się zaczyna czy od lewego górnego rogu czy od środka strony czy moze od lewego dolo ekranu

po prostu chce zmienić aby nie ucinało mi kompasu oto SS

http://www.image-share.com/ijpg-696-221.html
no raczej w jakim pliku to chyba wiem ale jak przesuwam to przesunie mi się obrazek (ob ramówka) kompasu i tyle a ja chciałbym jeszcze tą mapkę :)
i jeszcze przydały by się inne rzeczy :D
Ulubiony zestaw broni VLA Special Assault Rifle i Knife

sxw
Wygnany z Zony

Posty: 15
Dołączenie: 24 Maj 2011, 18:20
Ostatnio był: 15 Mar 2012, 16:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez scigacz1975 w 04 Cze 2011, 11:08

szukasz lub wypakowujesz tym programem z gamedaty - gamedata\configs\ui\ui_hud.xml. Ciebie powinna zainteresować pierwsza sekcja
Kod: Zaznacz wszystko
<texture id="ui_hud_map" x="0" y="0" width="185" height="192" />
- to jest akurat z SOCa ale w Zewie będzie podobnie.

A tu masz tutka o określaniu współrzędnych na ekranie - powinien Ci parę rzeczy wyjaśnić. W większości wypadków współrzędne gra określa od lewego górnego rogu
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez sxw w 04 Cze 2011, 11:42

wielkie dzięki za odp. juz mam dawno rozpakowana grę :) z gamedata.db :D

mam takie cos ale nieweim gdzie to jest ...

Kod: Zaznacz wszystko
<w>
    <file name="ui\ui_actor_hint_wnd">
       <texture id="ui_inGame2_inv_trash"    x="5" y="651" width="29" height="36" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_lt"    x="0" y="0" width="60" height="150" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_t"     x="60" y="0" width="25" height="150" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_rt"    x="211" y="0" width="65" height="150" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_l"     x="0" y="112" width="60" height="28" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_back"  x="60" y="112" width="25" height="28" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_r"     x="211" y="112" width="65" height="28" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_lb"    x="0" y="318" width="60" height="85" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_b"     x="60" y="318" width="25" height="85" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_main_window_rb"    x="211" y="318" width="65" height="85" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_bar"           x="0" y="412" width="128" height="9" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_bar_alfa_line" x="0" y="422" width="128" height="9" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_bar_16"           x="0" y="412" width="101" height="9" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_bar_alfa_line_16" x="0" y="422" width="101" height="9" />

       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_Information" x="284" y="9" width="242" height="7" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_Properties" x="284" y="21" width="242" height="7" />
       <texture id="ui_inGame2_hint_wnd_upgrades" x="284" y="33" width="242" height="7" />


       <texture id="ui_inGame2_Radar_main_window" x="529" y="7" width="226" height="226" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_blue_bar" x="540" y="235" width="206" height="206" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_green_bar" x="1020" y="0" width="4" height="4" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_compass" x="838" y="271" width="170" height="170" />

        <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_main_window" x="782" y="14" width="222" height="126" />
        <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_red_bar" x="782" y="144" width="138" height="16" />
        <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_blue_bar" x="782" y="167" width="138" height="10" />

      <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_active_items_icon_b"    x="503" y="92" width="3" height="23" />
      <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_active_items_icon_back" x="506" y="92" width="3" height="23" />
      <texture id="ui_inGame2_Patroni_HUD_active_items_icon_e"    x="509" y="92" width="12" height="23" />

       <texture id="ui_inGame2_radiation_icon_part_1" x="501" y="124" width="21" height="21" />
       <texture id="ui_inGame2_radiation_icon_part_2" x="499" y="183" width="25" height="25" />
       <texture id="ui_inGame2_radiation_icon_part_3" x="496" y="251" width="31" height="31" />

       <texture id="ui_inGame2_blood_icon_part_1" x="505" y="153" width="13" height="20" />
       <texture id="ui_inGame2_blood_icon_part_2" x="503" y="218" width="17" height="26" />
       <texture id="ui_inGame2_blood_icon_part_3" x="500" y="289" width="23" height="33" />


       <texture id="ui_inGame2_circle_hunger_green" x="546" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_hunger_yellow" x="11" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_hunger_orange" x="11" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_hunger_red" x="11" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_bloodloose_green" x="593" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_bloodloose_yellow" x="58" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_bloodloose_orange" x="58" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_bloodloose_red" x="58" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Overweight_green" x="641" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Overweight_yellow" x="106" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Overweight_orange" x="106" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Overweight_red" x="106" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Gunbroken_green" x="688" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Gunbroken_yellow" x="153" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Gunbroken_orange" x="153" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Gunbroken_red" x="153" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Helmetbroken_green" x="735" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Helmetbroken_yellow" x="200" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Helmetbroken_orange" x="200" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Helmetbroken_red" x="200" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Armorbroken_green" x="782" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Armorbroken_yellow" x="247" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Armorbroken_orange" x="247" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_Armorbroken_red" x="247" y="969" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_radiation_green" x="826" y="983" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_radiation_yellow" x="291" y="886" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_radiation_orange" x="291" y="927" width="33" height="35" />
       <texture id="ui_inGame2_circle_radiation_red" x="291" y="969" width="33" height="35" />

       <texture id="ui_inGame2_triangle_Radiation_yellow" x="419" y="817" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Radiation_orange" x="419" y="857" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Radiation_red" x="419" y="899" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Fire_yellow" x="379" y="817" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Fire_orange" x="379" y="857" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Fire_red" x="379" y="899" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Biological_yellow" x="459" y="817" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Biological_orange" x="459" y="857" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Biological_red" x="459" y="899" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Psy_yellow" x="339" y="817" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Psy_orange" x="339" y="857" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Psy_red" x="339" y="899" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Psy_green" x="339" y="725" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Fire_green" x="379" y="725" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Radiation_green" x="419" y="725" width="37" height="33" />
       <texture id="ui_inGame2_triangle_Biological_green" x="459" y="725" width="37" height="33" />

       <texture id="ui_inGame2_shield_Psy" x="342" y="958" width="31" height="41" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_Radiation" x="384" y="958" width="31" height="41" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_biological" x="424" y="958" width="31" height="41" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_blood" x="465" y="960" width="29" height="36" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_force" x="502" y="960" width="29" height="36" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_health" x="369" y="681" width="29" height="36" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_stamina" x="401" y="681" width="29" height="36" />
       <texture id="ui_inGame2_shield_radiation_cleanup" x="433" y="681" width="29" height="36" />

       <texture id="storyline_task_spot_below" x="502" y="155" width="19" height="16" />
       <texture id="storyline_task_spot_above" x="502" y="141" width="19" height="16" />
       <texture id="secondary_task_spot_below" x="502" y="127" width="19" height="16" />
       <texture id="secondary_task_spot_above" x="502" y="113" width="19" height="16" />

       <texture id="ui_inGame2_bleeding_inv_green"    x="819" y="933" width="45" height="45" />
       <texture id="ui_inGame2_bleeding_inv_yellow"    x="727" y="933" width="45" height="45" />
       <texture id="ui_inGame2_bleeding_inv_red"       x="543" y="933" width="45" height="45" />
       <texture id="ui_inGame2_radiation_inv_green"    x="865" y="933" width="45" height="45" />
       <texture id="ui_inGame2_radiation_inv_yellow"    x="773" y="933" width="45" height="45" />
       <texture id="ui_inGame2_radiation_inv_red"       x="589" y="933" width="45" height="45" />
   </file>
</w>
Ulubiony zestaw broni VLA Special Assault Rifle i Knife

sxw
Wygnany z Zony

Posty: 15
Dołączenie: 24 Maj 2011, 18:20
Ostatnio był: 15 Mar 2012, 16:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez scigacz1975 w 04 Cze 2011, 14:01

Najprawdopodobniej w tej sekcji:
Kod: Zaznacz wszystko
<texture id="ui_inGame2_Radar_main_window" x="529" y="7" width="226" height="226" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_blue_bar" x="540" y="235" width="206" height="206" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_green_bar" x="1020" y="0" width="4" height="4" />
       <texture id="ui_inGame2_Radar_compass" x="838" y="271" width="170" height="170" />
ale musisz na wyczucie, strzelam w ciemno bo nie modyfikowałem huda w Zewie. Nazwy ikon mi mówią że chodzi o minimapę - tylko która to już :-/ :facepalm:
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez sxw w 04 Cze 2011, 15:09

no właśnie tez wiem ze to jest to ale jak zmieniam wartości to przenosi mi się tylko ob ramówka ...
Ulubiony zestaw broni VLA Special Assault Rifle i Knife

sxw
Wygnany z Zony

Posty: 15
Dołączenie: 24 Maj 2011, 18:20
Ostatnio był: 15 Mar 2012, 16:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez scigacz1975 w 04 Cze 2011, 15:34

może masz w za dużej rozdziałce plik zapisany - chodzi mi o dds-a z tą minimapą - i źle skaluje. Nie wiem, trudno mi coś powiedzieć. Zapytaj @CrommCruaca może Ci coś podpowie.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez Cromm Cruac w 04 Cze 2011, 19:29

Wszystkie pliki w textures_descr są tylko definicjami jak daną teksturę 'pociąć' i jak nazwać poszczególne kawałki.
Położenie elementów hud-a jest zapisane w configs/ui/maingame.xml (maingame_16.xml dla monitorów panoramicznych)
Podstawą odniesienia jest rozdzielczość 1024x768. Wszystkie pozycje (x,y) i rozmiary (width,height) odnoszą się do tej rozdzielczości i są ew. skalowane automatycznie przez silnik do większych/mniejszych rozdziałek ekranu.

Generalnie działa to tak: w pliku textures_descr/ui_actor_hint_wnd.xml mamy
Kod: Zaznacz wszystko
<texture id="ui_inGame2_shield_Radiation" x="384" y="958" width="31" height="41" />

Czyli z tekstury ui_actor_hint_wnd.dds 'wycięty' zostaje kawałek o pozycji (lewy gówny róg) 384,958 i rozmiarze 31x41 pixeli

Następnie w maingame.xml mamy:
Kod: Zaznacz wszystko
<indicator_booster_radia x="62" y="660" width="31" height="41">
   <texture>ui_inGame2_shield_Radiation</texture>
</indicator_booster_radia>

Co oznacza, że wycinek zdefiniowany powyżej jest umiejscowiony w pozycji 62,660 i ma rozmiar 31x41 pixeli (w odniesieniu do rozdziałki 1024x768). I tak ze wszystkimi elementami hud-a

Dla monitorów panoramicznych sprawa jest troszkę bardziej skomplikowana bo tu również wszystkie parametry odnoszą się do 1024x768 ale w rzeczywistości są rozciągane w poziomie do 1280x768. Musimy więc pomnożyć wszystkie x i width razy 0.8

Minimapa jednak to całkiem inne klocki. O ile definicje tekstur są takie same o tyle jej umiejscowienie i rozmiary są podane w procentach w pliku zone_map.xml.

---

PS. a co to z hud z twojego screena sxw? Bo mi się ta minimapa spodobała.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez sxw w 05 Cze 2011, 02:26

niewiem która to linia ..........


a wziąlem z iworkalone 1.2 dobry modzik :D
Ulubiony zestaw broni VLA Special Assault Rifle i Knife

sxw
Wygnany z Zony

Posty: 15
Dołączenie: 24 Maj 2011, 18:20
Ostatnio był: 15 Mar 2012, 16:59
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 0

Re: Zmiana HUD'a (?)

Postprzez Cromm Cruac w 05 Cze 2011, 14:58

Kod: Zaznacz wszystko
<level_frame x="0.15" y="0.15" width="0.217" height="0.217" stretch="1" alignment="c"/>

x,y - pozycja środka mapy na ekranie. Podane procentowo czyli 0,0 = lewy górny róg, 1,1 = prawy dolny.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości