[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 27 Cze 2018, 18:10

Też tak myślałem, że ten długi numer przy condition_avail to jest jakaś suma która jest utylizowana przez ten skrypt, tak jak mówisz, na jako podstawie gra decyduje co się uszkodzi. Czyli w sumie ustawienie tego na 0 powinno wyłączyć mechanikę degradacji poszczególnych części, a przynajmniej przetestuję czy tak jest. Wg. mnie powinno być albo to albo wytrzymałość całej broni tak jak w podstawce. Bo obie te rzeczy na raz nie mają żadnego sensu.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez TxXonek w 27 Cze 2018, 18:22

Czy da się zmienić frakcje będąc wolnościowcem i przejść na inną strone barykady?

Na początku było fajnie, ale im dłuzej gram tym bardziej się męcze, wolność podbiła cały radar kosztem magazynów, a jak tylko zmienie lokacje i zajme się swoimi sprawami np. jakieś laboratorium to w magazynach baza leci cała odrazu, wgl nie interesują się tą lokacją, doszło to do tego stopnia że monolit zdążył opanować czerwony las i martwe miasto całkiem, teraz zabierają się z powinnością cały czas za wojskowe magazyny, zabierają ale nie zabrali bo ciągle siedze i odbijam teren z nadzieją że przyślą kogoś naprawdę a nie tylko komunikat xd powoli zaczynam mieć tego dość bo przez to baza jest pusta brak technika, handlarza itd. nie pojawiają się , a w radarze się przecież nie zrespią, przez to teraz kładę przysłowiowo lache na nich i chce zmienić frakcje.

wiem że moge zostać ekologiem (gadając z doktorem) i być w monolicie ( to akurat odkryłem sam, chociaż nie ma się czym szczycic bo to logiczne w sumie, kiedy wyłączamy mózgozwęglacz należy go włączyć ponownie, byłem ciekaw co się stanie i voila jesteśmy w monolicie xd)

ale czy da się zostać z kimś innym? myślałem nad zostaniem ekologiem żeby móc wtedy bezpiecznie podejść i pogadać z dowódcami innych frakcji by do nich dołączyć
TxXonek
Kot

Posty: 9
Dołączenie: 31 Gru 2011, 15:29
Ostatnio był: 27 Cze 2018, 19:13
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 28 Cze 2018, 09:21

Tak można.
Najszybsza metoda polega na znalezieniu frakcji neutralnej dla twojej aktualnej i tej do której chcesz dołączyć. Zamiast bawić się w misje po prostu zacznij zabijać wrogów tej frakcji by zdobyć reputacje aż będziesz miał możliwość dołączenia do niej. Po tym jak dołączysz to powtarzasz ten sam numer: zabijasz wrogów frakcji do której chcesz dołączyć, aż będziesz miał na tyle dobrą reputację by do niej dołączyć.

Jeśli możesz dołączyć do Ekologów, dołącz do nich, po tym będziesz neutralny dla innych frakcji i zabjając ich wrogów albo robiąc dla nich misje po pewnym czasie będziesz miał możliwość dołączyć do nich.

Inne addony i mody zmieniają to trochę ale ogólnie system działa tak samo: skaczesz od jednej frakcji do drugiej poprzez zdobywanie reputacji aż będziesz z nimi zaprzyjaźniony i dadzą ci możliwość dołączenia do nich.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Provski w 28 Cze 2018, 10:35

To mi podsunęło pewną myśl... Da się, jako samotnik, być na dobrych warunkach ze wszystkim frakcjami (oprócz monolitu oczywiście)?.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 25 Lip 2022, 20:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 28 Cze 2018, 11:13

Provski napisał(a):To mi podsunęło pewną myśl... Da się, jako samotnik, być na dobrych warunkach ze wszystkim frakcjami (oprócz monolitu oczywiście)?.


Dobrych nie, neutralnych... raczej.
Przy odpowiednim balansie zabijania tak by nie zdenerwować innych frakcji, ale taka sytuacja długo się nie utrzyma, frakcje są dynamiczne i po pewnym czasie losowo/poprzez walkę innych stalkerów dojdzie do zmian.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez HuczuL w 30 Cze 2018, 22:11

Mam problem z Stalker CoC, gdy poustawiam Sobie ustawienia graficzne to po paru sekundach robi się czarny ekran i ustawienia się resetują, Stalker Zew Prypeci mam na dysku systemowym tam gdzie GOG, a Stalker CoC mam w folderze na pulpicie Pulpit/Pliki/StalkerCoC .
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 01 Lip 2018, 09:31

HuczuL napisał(a):Mam problem z Stalker CoC, gdy poustawiam Sobie ustawienia graficzne to po paru sekundach robi się czarny ekran i ustawienia się resetują, Stalker Zew Prypeci mam na dysku systemowym tam gdzie GOG, a Stalker CoC mam w folderze na pulpicie Pulpit/Pliki/StalkerCoC .


Też to czasami mam :/

Ja zazwyczaj po ustawieniu wszystkiego wychodzę z gry zaraz po tym gdy pojawi się komunikat "By wprowadzić te zmiany należy ponownie uruchomić grę". Po tym ustawienia są zapisane tak jak chciałem.

Wygląda to ja by gra po prostu nie rejestrowała tego że kliknąłeś OK na "tak chce zachować te zmiany"... Dziwne tylko że czasami to robi...
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez HuczuL w 01 Lip 2018, 10:16

Spróboje, ale jak wcześniej grałem to tego nie było :/. Mam jeszcze pytanie, czy jest jakaś duża różnica między wersją 1.4.22 i 15? (Czy jakoś tak) ? Na stronie konkurenta jest, czy aby się opłaca zagrać czy czekać na finalną wersje?
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 01 Lip 2018, 11:28

HuczuL napisał(a):Mam jeszcze pytanie, czy jest jakaś duża różnica między wersją 1.4.22 i 15? (Czy jakoś tak) ? Na stronie konkurenta jest, czy aby się opłaca zagrać czy czekać na finalną wersje?


Z CoC 1.5 jest tak że jest to wciąż beta, a ludzie ją instalują jak gotowy produkt. Pograć można, jest stabilna, ma już dodatki, nie ma tak że gra się sypie, ale to wciąż jest beta w trakcie prac. Do ich końca jeszcze hohohoohoh czasu, więc nawet jak teraz ktoś zacznie grać to skończy zanim 1.5 wyjdzie...


Co do różnic, jest ich sporo i będzie więcej. Trochę pomagałem w mniejszych pracach graficznych w 1.5(poprawki kilku tekstur) i lista zmian jakie są w pracy jest spora. Ale nawet to co już jest w dostępnej becie 1.5 jest dobre: sporo optymalizacji, poprawek błędów, sporo mniejszych ficzerów i dodatków dla NPC, mutantów i map. Są zmiany w systemach handlu i walki... itp itd.

Problem w tym, że zmiany nie są wielkie, jest ich sporo ale głównie są to zmiany w kodzie i optymalizacji. To co jest aktualnie w pracy jest bardziej widoczne ze strony samej rozgrywki ale cudów się nie można spodziewać z jednego powodu: Alundaio jest nadętym ciulem....
Ma wiedzę i doświadczenie ale ma w swojej głowie jakiś dziwaczny plan dla CoCa który polega na tym by... jedynie go polerować i portować pierdoły z czystego nieba. Totalna stagnacja...

Z teamu chyba jedynie Balathruin i Wepl starają się jakoś urozmaicić samą rozgrywkę dając graczom jakiś powód do grania po raz kolejny w CoC, bo bądżmy realni, Coc jest nudnym modem jeśli nie wciśniesz do niego kilkunastu addonów.
Alundaio nie rozumie że tak, otwarty świat sam w sobie daje dużo powodów do gry, ale Stalker to nie sandbox, by cieszyć się z otwartego świata gracz musi mieć przynajmniej minimalną możliwość wpłynięcia na to co się dzieje i modyfikacji map, a nudne powtarzające się misje tego nie robią. Po co walić addony do frakcji i misji jeśli coc sam w sobie może to mieć, zrobione lepiej i będące bardziej kompatybilne z grą?
Wepl robi własną wersje CoCa z masywną ilością zmian(misje, efekty, dodatki) I szczerze bardziej czekam na jego moda niż na coca 1.5
Ostatnio edytowany przez Akinaro, 01 Lip 2018, 15:21, edytowano w sumie 1 raz
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez HuczuL w 01 Lip 2018, 14:59

Dziękuję Bardzo za odpowiedzi :D , a i twój sposób zadziałał jeśli chodzi o ustawienia, może na 2019 doczekamy się CoC 1.5 lub "inną" wersje CoC :) . Pozdrawiam i Dziękuję .
Łatwa droga jest zawsze zaminowana.
Awatar użytkownika
HuczuL
Stalker

Posty: 142
Dołączenie: 03 Wrz 2017, 16:03
Ostatnio był: 19 Lut 2019, 17:13
Miejscowość: Järna
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Chaser 13
Kozaki: 4

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez weasel w 01 Lip 2018, 22:15

Czy Dead Air nie powinien mieć swojego własnego osobnego działu ? Wiem, że bazuje na CoC, ale jednak w kwestii mechanik rozgrywki bardziej jest mu bardziej bliżej do Call of Misery niż swojej bazie.
Awatar użytkownika
weasel
Stalker

Posty: 101
Dołączenie: 20 Cze 2007, 23:41
Ostatnio był: 08 Sie 2020, 14:46
Miejscowość: Gdzieś w Lubuskim
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Combat Chaser
Kozaki: 10

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez tom3kb w 02 Lip 2018, 07:09

@weasel
Bo komuś się chce akurat robić ;)
Zawsze możesz założyć temat moda jak nie ma jeszcze takiego na forum.
Awatar użytkownika
tom3kb
Łowca

Posty: 540
Dołączenie: 10 Maj 2014, 17:08
Ostatnio był: 22 Sie 2023, 03:25
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 92

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości