[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Gizbarus w 19 Mar 2013, 09:29

Nowe zadania! \o/ W sumie pamiętam, jak A.Maiden gdybał, że najpewniej od tej wersji nie dodadzą nowych questów - dobrze widzieć, że jednak dorzucili coś więcej od siebie.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 19 Mar 2013, 10:43

Muszę cię rozczarować. Tu nie chodzi o nowe zadania. To po prostu rozbudowane gadki o dupie Maryni i o tym, że ten a ten schował to a to, tu i tam.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2546
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 16:35
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [MISERY]

Postprzez Gizbarus w 19 Mar 2013, 11:39

Cóż, na grafice jest napisane przynajmniej o dodaniu jednego questa - stąd ten zachwyt. No nic, zobaczy się w ostatecznej wersji, mimo wszystko.
A czy TY już przeczytałeś i oceniłeś moją twórczość?
"Samotność w Zonie" - nadal kontynuowana.
"Dawno temu w Zonie" - tylko dla weteranów forum.
"Za późno" - czerwona część cyklu "Kolory Zony"
"Akurat o czasie" - biała część cyklu "Kolory Zony"
"Za wcześnie" - niebieska część cyklu "Kolory Zony"
"Pęknięte Zwierciadło" - mini-cykl o Zonie w wersji noir
Awatar użytkownika
Gizbarus
Opowiadacz

Posty: 2895
Dołączenie: 18 Paź 2011, 16:44
Ostatnio był: 27 Sie 2024, 20:51
Miejscowość: Zadupie Mniejsze Wybudowania Kolonia II
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 19 Mar 2013, 13:07

Bardzo chciałbym usłyszeć od spotkanego na polu anomalii stalkera:
"Stary...
Odkupię od ciebie ten artefakt, moja córka nie przeżyje bez niego... ale mam tylko połowę normalnej sumy, ale błagam, nie zostawaj mnie tu."

Jeśli się zgodzimy, otrzymujemy tylko połowę sumy, ale zyskujemy... dobrze wyposażonego kumpla, który polezie z nami wszędzie i nie zostawi samego w ciemnej dupi3.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 19 Mar 2013, 13:37

Muszę cię rozczarować. Tu nie chodzi o nowe zadania. To po prostu rozbudowane gadki o dupie Maryni i o tym, że ten a ten schował to a to, tu i tam.


No nie do końca - tzn są to gadki o dupie Maryni - fakt :)

Jednak teksty na temat tego kto co gdzie schował - czyli skrytki są już dawno zrobione i teskty do nich są w istocie dość krótkie.

To co jest robione teraz to setki linijek rozmaitych tekstów które są implementowane jako dialogi, opisy elementów UI, opisy przedmiotów + kilkadziesiąt rozmaitych książek, dzienników i listów które są dodawane i pisane od '0'.

Duża część powstaje w oparciu o mój nowy system rzeczywistych jednostek opisujących wszystkie oddziaływania w grze (więcej o tym w jednym z kolejnych updatów :) )

To teraz, żeby nie było że rzucam to sobie ot tak, mała próbka (póki co exclusiv dla stalker.pl - także proszę nie kopiować nigdzie poza forum a już na pewno nie na żadną ang stronę !!!):

------------------

- reinterpretacja elektrycznych anomalii (by me):

ELECTRICITY

Exlusion Zone's electrical anomalies are certainly one of its potentialy most benefitial creations. Powerfull and constant electric arcs which are stretched seemingly in thin air, when harnessed could provide enormous ammounts of clean energy. Unfortunately all attempts to drain electricity from these sources have failed as whatever reality warp have caused their appearance, it is extremely sensitive to contact with any solid matter resulting in massive outbursts of energy. During these both voltage and current rise so enormously and erraticaly to be able to burn any capaciting circuit known to modern science.

Voltage peaks produced during the outburst often reach up to 4 megavolts (MV) (usually its around 3 MV) which allows the current to jump about 3,5 meter in thin air. Since the outburst's times are roughly around 50 miliseconds, energy produced inside the body remains in often survivable limits. Still, extensive health damage and severe trauma should be expected and the second outburst (which is very likely to occur if field is not exited promptly) is in most cases fatal.

As with all static electrical discharges the main way of protection is increasing of electrical resistance of the body. This can be achieved in many ways, primarly by wearing protective, non-conductive clothing. There are also military and civilian grade surge supressors available on the market. It is also known that certain 'artifacts' found in Exlusion Zone are very potent electrical resistors.

For the purpose of USS operations in Exlusion Zone effectivity of all electricy-protecting means and combat armors is counted in kilovolts (kV), which certain piece of equipment is able to supress during a single 3000 kV / 50 ms outburst of electrical anomaly.

• av. electrical anomaly power: ~3 MV
• single outburst dam. rate to unprot. body: 95%


------------------

- fragment dziennika naukowego (by Damjancd - nasz główny tekściarz):

"Walking Dead" Findings Report Number 39B, Second revision March 19, 34 Packet

These "zombies" as some local Stalkers like to call them, are barely an organism, let alone sentient. Their minds have been emptied of all thought and reasoning, and they are actually less than animals in regards to neurological activity. Their aggression increases as the body creates a never ending neurochemical barrage, they do seem very violent when given weapons, and should be approached with great care and attention. The most peculiar and frankly frightening aspect of their physiology is their ability to self sustain body parts, without being actually attached to the body to be fed required materials. We have kept a liver and a heart, functioning for over 3 months, completely separated from their host body. This is reminiscent to the ability of some artifacts and half artifacts to emit electricity or appear as if they are brand new. Further analysis does not provide any molecular or subatomic oddities, nothing remarkable except that they seem to be isolated from their surroundings.

This could be a solid explanation as to why, after being shot several times in their limbs or pelvis, in their peripheral organs and nonessential areas, they could function almost indefinitely without severe difficulties. Walking is usually impeded, running is completely out of the question, but the reflex of aiming and aggression through tools or weapons seems unaffected.

Please bear in mind that we would utilize the term "deactivated" instead of "killed" or "destroyed", since this appears to be a good way to distance ourselves from the human form they manage to maintain. The psychological impact of the term "deactivation" is also lessened as opposed to "destruction" and is of great importance to be employed for external use.

Deactivation requires physically severing the tie to their motor system. This would translate to shooting them in the head or spinal area for successful and complete deactivation. Take into account that sometimes their limbs will remain mobile even after deactivation, special precautions in those cases are advised. Attempt applying physical removal of spine elements or brain stem via surgical instruments, or if that isn't immediately available, well sharpened knife would also do the job.

Very rarely, certain dead would drop their weapons or refuse violence all together. These specimens are of great value to our research and deactivation is not advised. Proper isolation and further research in Zone laboratories is the proper procedure for these exceptions. Neuropsychologists are specifically interested in these specimens due to the potential for brain stem transplants that could theoretically aid Alzheimer patients who are in the severe stages of the disease. Military scientists have also reported interest in preservation of these specimens.

Whenever possible, avoid damaging kidneys and hearts upon deactivation due to the immense potential these organs have, if transplants ever prove viable. Foraging for organs on seemingly immobile dead is also a possibility, but avoid local Stalkers while proceeding with this since sometimes they have residual emotional ties, even when their Zombie friends are obviously completely non sentient. If a Stalker encounter is unavoidable while foraging, show them the eyes of the dead has shown very effective since they are completely unresponsive and usually appear very inhuman. Stalkers that are more easily frightened are usually more susceptible to this tactic. More seasoned Stalkers are usually easier to be reasoned with and they can suppress emotional reactions better. We have to use psychological rhetoric to deal with the local human population, especially since some are so stressed and spiritually scarred, that reasonable dialog is completely out of the question.

Arkady Cvetkovsky
Petty Science Officer of Laboratory and Research Bunker RX12


(podobne teksty piszemy np. dla wszystkich questowych dokumentów np. z fabryki Jupiter - nie będzie już vanillowych 2-zdaniowych streszczeń, tylko rzeczywista treść)

------------------

Komenty / uwagi?
Ostatnio edytowany przez trojanuch, 19 Mar 2013, 15:06, edytowano w sumie 1 raz
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive swirekster.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez Plaargath w 19 Mar 2013, 14:39

Komenty i uwagi mam takie, że 1) zapowiada się kawał dobrej roboty. Duża przeróbka według mnie MUSI zawierać zmiany i rozwinięcia tekstów. Myślę, że kluczem jest balans objętości tekściorów: dwa vanillowe zdania to za mało, ale weź pod uwagę, że namnażające się wpisy w Massive Effectach to znów było za dużo nawet dla bardzo zaangażowanego gracza. 2) Mam tylko nadzieję, że zrobicie coś, żeby technika czytania tych dokumentów również było imersywna - przynajmniej walnięcie statycznej tekstury tła a la PDA na czas czytania. Wiesz, coś żeby gracz nie miał odruchu wciskania pauzy na czas czytania, bo cenny czas do zmroku leci, tylko wczuwał się w sytuacje, że wokół jest przekichana zona, a ja tu właśnie aktywnie zajmuję się studiowaniem tekstu, łypiąc dokoła czy coś na mnie nie leci. 3) No i ciekaw bardzo jestem tych dialogów. Przyznam, że nudna, szkolna polszczyzna/angielszczyzna stalkerów w vanillach mnie po prostu słabi i potrafi konkretnie chrzanić klimat. Nie chodzi mi oczywiście o zwykłe dodanie powycinanych w tłumaczeniu wulgaryzmów - choć trudno uwierzyć, że w zonie miałoby ich nie słychać - tylko właśnie jakiejś psychologicznej szczerości, którą polskie tłumaczenie totalnie zatraciło. Jeden stalker na pytanie co słychać, co robisz odpowie jakoś leci, nie robię nic szczególnego, a inny ja p*** co za k*** dzień, weź daj spokój albo szluga kopsnij - w końcu większość napotykanych NPC'ów dziś kogoś ustrzeliła, uciekła przed napaścią, a jeśli nie to przynajmniej walczyła o przetrwanie w zonie, nie? Rozpisałem się strasznie, tak czy siak czekam z dużą ciekawością na efekt Waszej pracy.
Image Image

Merkantylizm, srerkantylizm.

Za ten post Plaargath otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive trojanuch.
Awatar użytkownika
Plaargath
Weteran

Posty: 655
Dołączenie: 23 Mar 2010, 15:12
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 15:17
Kozaki: 237

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 19 Mar 2013, 15:28

Oka - dzięki za uwagi i pozytywną opinię :) Cieszę się, że dostrzegasz potencjał.

W odniesieniu do Twoich uwag:

(...) że namnażające się wpisy w Massive Effectach to znów było za dużo nawet dla bardzo zaangażowanego gracza.


Tzn, jeśli mam być szczery to wizja jest taka, żeby nie było limitów - w sensie piszemy aż starczy energii i wszystko w ten czy inny sposób wrzucamy w grę.

Z czytaniem jest tak, że jest to czynność opcjonalna + możemy ją sobie dawkować. Więc obecność dużej ilości tekstów w grze nie koniecznie oznacza, że będzie to przytłaczające.

Ogólnie też mamy nieco odwrotne podejście do komercyjnych tytułów (i nie chodzi tylko o teksty tylko ogólną filozofię): gry ze sklepu starają się przede wszystkim dopieścić 'niedzielnego' gracza i liczą że 'hardcorowcy' jakoś tam się załapią. My staramy się dopieścić 'hardcorowca' i liczymy że ''niedzielny' gracz jakoś tam się załapie :)

-----

Wiesz, coś żeby gracz nie miał odruchu wciskania pauzy na czas czytania, bo cenny czas do zmroku leci, tylko wczuwał się w sytuacje, że wokół jest przekichana zona, a ja tu właśnie aktywnie zajmuję się studiowaniem tekstu, łypiąc dokoła czy coś na mnie nie leci.


Dokładnie tak jak mówisz - chcemy, żeby podczas czytania normalnie upływał czas 'w tle' i mogło zdarzyć się coś niespodziewanego, jeśli czytamy bez bezpiecznego schronienia.

Co do UI masz rację - ale niestety nie będzie on zbyt 'atrakcyjny'. Opisy przedmiotów, czyli 'teksty' dokumentów i książek będą wyświetlały się w inwentarzu jako ich 'opis'. Mieliśmy nieco inne plany, ale już z przemożnej chęci wypuszczenia moda kiedykolwiek i ogólnego braku czasu zdecydowaliśmy z tym akurat już nie kombinować.

Dodatkowo (niestety) musiałem zwiększyć nieco rozmiar okna 'opisu przedmiotu' żeby zmieściły się dłuższe teksty i rozbudowane opisy - także po wyświetleniu zasłania on czasem więcej ekranu niż powinien z punktu widzenia 'estetyki'. Ogólnie więc w cały tym aspekcie będzie liczyć się wyłącznie treść, podana w 'najprostszej' dostępnej formie.

-----

No i ciekaw bardzo jestem tych dialogów. Przyznam, że nudna, szkolna polszczyzna/angielszczyzna stalkerów w vanillach mnie po prostu słabi i potrafi konkretnie chrzanić klimat.


Hehe, ok:

- próbka 'randomowej rozmowy' (by damjancd):

I played the violin back home. Was one of the best, I even had the chance to meet the president twice. I knew the strings so well, I could caress them in ways other violinists could only dream of. When I was recruited into the army, I though I'd do my duty, get through a couple of years for my country, then get back to doing what I love. In my training squad, sarge didnt like me too much. He used to call me 'great artist' when giving me orders to clean toilets with my toothbrush. He must have also known how to pull certain strings, cause as my first assigment they've sent me here, right after bootcamp. I haven't been able to leave this place ever since, even after my duty time has ended. Back home, at first they expected of me to return to my previous glory and brilliance, but they didn't know what happened here. It's this evil shit, the radiation or the Zone itself. It seeps into me each day, and my hands tremble, my bones hurt. I play some guitar once in a while, but that piece of rotten wood of an instrument sounds like Chimera claws ripping your guts. And it sure feels like that every time they make me play it. I feel that the guitar takes me back a bit closer to the beauty of before, the strings, the music, but at the same time it burns me deeply knowing that I could never be that person again. If only I had a violin here, any old thing would do, I could maybe once again take a whiff of the time before I died inside.


:)
Ostatnio edytowany przez trojanuch 19 Mar 2013, 18:50, edytowano w sumie 3 razy
Image
Crazy Misery Brewer

Za ten post trojanuch otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Plaargath, tefinho88.
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [MISERY]

Postprzez impulse_101 w 19 Mar 2013, 16:33

Takie dłuższe zapiski powinny być w audio logach coś jak w doom3, bioshock czy farcry2. Puszcza się znalezione nagranie i w miedzy czasie można przeszukiwać pomieszczenie analizując jednocześnie monolog :D co jest mniej nużące. Ale nawet duże studia devel. sobie odpuszczają bo sporo z tym roboty wiec ciężko stawiać wymagania co do sceny moderskiej bo to by pod sadyzm podchodziło.
Image
Awatar użytkownika
impulse_101
Legenda

Posty: 1305
Dołączenie: 20 Sty 2009, 16:47
Ostatnio był: 08 Lut 2020, 16:44
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Viper 5
Kozaki: 275

Re: [MISERY]

Postprzez SkullDagger w 19 Mar 2013, 17:18

Poza tym jak ktoś nie ogarnia angielskiego na tyle żeby słuchać i rozumieć, a podczas czytania można sobie co nieco przetłumaczyć.
I5-3570K 3,40Ghz 3,80Ghz in Turbo
GA B75M-D3V GoodRam 8GB 1600Mhz
GTX 660 2GB Win 7 64bit
Awatar użytkownika
SkullDagger
Ekspert

Posty: 882
Dołączenie: 26 Sie 2011, 01:04
Ostatnio był: 21 Lis 2024, 23:39
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 63

Re: [MISERY]

Postprzez jalkavaki w 19 Mar 2013, 18:54

Zapowiada się masa tłumaczenia :)
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.

Za ten post jalkavaki otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive SkullDagger.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1383
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 20:50
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 194

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 19 Mar 2013, 22:44

Ja mam taką uwagę, że - poza tym rzecz jasna, że nie mogę się już doczekać - teksty po angielsku są dość średnie (najlepszy jest ten o skrzypcach). Nie wiem, czy to zamierzone: wiadomo, ludzie nie zawsze mówią/piszą poprawnie, więc mogę sobie wyobrazić, że stalkerzy również mogą podpadać pod kategorię ludzi "nieokrzesanych". No i nie wiem, jaką wagę przykładacie do jakości nowych tekstów; jeśli sporą - trzeba jeszcze trochę nad nimi popracować, żeby poziomem dorównywały reszcie moda. Bo ogólnie pomysł przedni, tylko wykonanie takie sobie.

Ah, i zawsze mogę pomóc w korekcie, bo z językiem angielskim mam do czynienia niemal codziennie jako tłumacz/korektor/czytelnik. :)
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez trojanuch w 19 Mar 2013, 23:30

Właśnie na takie podejście liczyłem :)

Wysłałem Ci prv.

@jalkavaki

A chciałbyś się ewentualnie zająć tłumaczeniem przed premierą?

Ogólnie to nie widzę problemu żeby mod dostępny był od razu z wersją polska (nawet częściową). Także jeśli chcesz to możemy wrócić do tematu za jakiś czas.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości