[Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 10 Lis 2017, 14:45

Nie teraz nie ma żadnych wylotów. Oczywiście mam kilka uwag ale są to totalnie personalne preferencje które mało kiedy są zgodne z większością ;)
:

-Zestaw nowych(a raczej starych) odgłosów ambient jest denerwujący i psuje odrobinę klimat. Większość dźwięków jest zdecydowanie za głośna, a spora ich część to dźwięki które totalnie nie pasują do Stalkera(pewnie dla tego ich nie użyto w Stalkerze, a mody jak Ambient Overhaul) je przywracają niepotrzebnie...)
Sam przez pewien czas starałem się zrobić paczkę dźwięków, która jest w dodatku Stalker Two-K Fx Pack ale po zrobieniu jakichś 30 plików odechciało mi się -_-

-Sporo ludu na mapach, nawet po zmniejszeniu ich ilości. Fakt że zabawa czasami jest świetna przy takiej ilości ale cholernie trudno czasami przejść jedną mapę, bo od razu po zabiciu grupy wroga... gdzieś obok pojawia się następna, i tak bez przerwy... Wczoraj próbowałem przejąć Agroprom, a dokładnie kamping przy przejściu na Jantar, i cały czas wojsko się pojawiało, non stop. dobre bite 2 godziny stałem i waliłem w nich z granatnika(strasznie dużo ammo do niego jest w grze, już po 4h miałem zapas chyba 120...).

-Stalkerzy trochę zbyt nerwowi są bo musiałem im FOV i zasięg wzroku zmniejszyć, bo dla przykładu w w magazynach wojskowych przechodziłem w wieczorem(prawie noc) przez skrzyżowanie tam gdzie jest zakręt do Radaru, i grupa monolitu na dole i wolność na górze od tak zobaczyli mnie zaczeli ostrzeliwać i musiałem się zwijać... zagadka czemu nie bili się między sobą pewnie nigdy nie będzie rozwiązana :D

-Pseudo-Giganci są trochę słabi. Tak samo jak w CoC i CoM, brakuje w tego typu grze(otwarty świat) bosów. Warto by było od czasu do czasu, nie za często zespawnić na mapie jakiegoś napakowanego pseudo-giganta albo paczkę chimer by przeczyścić trochę atmosferę. W tej chwili nawet chimery pistoletem można ubić...

-Kilka map, ma tę jedną teksturę nałożoną na wszystkie powierzchnie, ten sam problem co ma standardowe Martwe Miasto. Nie jest to coś ważnego, ale w niektórych miejscach psuje to wygląd.

-Niektóre ceny i wagi są niezbyt dobrze dobrane, ale to są drobne rzeczy, jak np, ogon pseudo-psa waży 0.213 a wielka łapa pseudo-giganta 0.368 Albo batonik czekoladowy ważący 300 gramów albo MRE waży 2KG gdy prawdziwe musi ważyć mniej niż 900gramów(średnia waga to 600-800) i dać ok 1200 kalorii, fakt że wymaga on wody ale nawet z wodą waga by wynosiła jakieś 1.2kg
Ale serio tutaj KAŻDY mod Stalkera nie ma odpowiednich ustawień, które i tak są czepialskie. Poprawiło by to oczywiście realność, ale samej rozgrywki nie więc to takie moje marudzenie :P



Co do noktowizora to serio polecam pobawić się z edytorem post-processing w SDK bo można fajne rzeczy robić. Ja cały czas używam animowanego noktowizora z mojej paczki, którzy jeszcze bardziej przerobiłem by migał częściej ale mniej denerwująco :D fakt że animacja ma prawie 80 sekund ale to w żaden sposób nie zmniejsza fps w grze.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Reklamy Google

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 10 Lis 2017, 15:33

Takie "pizdryki" to są błachostki. Na razie czekam na finalną wersje pod 1.5 coc'a, potem zobaczymy co będzie. Na razie testuje inne mody pod coc'a 1.4.22 .
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez ZiomB w 10 Lis 2017, 17:22

Swoją drogą polecam spróbować zagrać na trybie zapisu stanu gry tylko przy ogniskach (coś a'la Dark Souls).
Rozgrywka się zmienia diametralnie, teraz na prawdę musisz planować co chcesz zrobić by ujść z życiem. Ognisk jest dość dużo rozmieszczonych na levelach, więc nie jest to jakoś niezbalansowane, Problemy się zaczynają w północnej części Zony, w samym Jupiterze znalazłem tylko 2 ogniska, z czego obydwa blisko siebie (Anomalia kwasowa przy fabryce Jupiter oraz przyczółek bandytów na południowych zachodzie) oraz w podziemiach (w X16 jest jedno ognisko po środku).

Istnieje jakaś mapa pokazująca wszystkie ogniska w CoC/CoM?
Awatar użytkownika
ZiomB
Tropiciel

Posty: 377
Dołączenie: 03 Mar 2010, 21:13
Ostatnio był: 06 Kwi 2019, 00:36
Miejscowość: Crawley
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 65

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 10 Lis 2017, 17:30

ZiomB napisał(a):Swoją drogą polecam spróbować zagrać na trybie zapisu stanu gry tylko przy ogniskach (coś a'la Dark Souls).
Rozgrywka się zmienia diametralnie, teraz na prawdę musisz planować co chcesz zrobić by ujść z życiem. Ognisk jest dość dużo rozmieszczonych na levelach, więc nie jest to jakoś niezbalansowane, Problemy się zaczynają w północnej części Zony, w samym Jupiterze znalazłem tylko 2 ogniska, z czego obydwa blisko siebie (Anomalia kwasowa przy fabryce Jupiter oraz przyczółek bandytów na południowych zachodzie) oraz w podziemiach (w X16 jest jedno ognisko po środku).

Istnieje jakaś mapa pokazująca wszystkie ogniska w CoC/CoM?



Próbowałem tego, świetna zabawa, jednak dla osób co mają zaplanowany czas na grę, bo ja np często gram sesjami po nawet po 30min :/ Wcześniej po prostu robiłem ALT-TAB by schować grę(czasami cały dzień w tle siedziała zanim do niej wróciłem) ale ostatnio po którejś aktualizacji Windowsa, albo z jakich innych nie znanych mi przyczyn gra wiesza się często gdy ją minimalizuje na dłużej(i to nie tylko Stalker) :/


Co do ognisk to nie, nie ma takiej mapy ale można by było bezpośrednio na mapach w textures\map je zaznaczyć...
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez KOSHI w 10 Lis 2017, 19:54

Polecam robić checkpointy przy ogniskach na masterze w Gameplay Rebalanced :E . Klawiatura i myszka rozku*wione nie ma bata. Dobrze przymierzona seria na parę pestek, zwłaszcza od wojaka, i zgon nawet w exo 100%. Może w podstawce się to sprawdza, albo na poziomie rookie, ale przy takim ustawieniu jak piszę, to ch*j by mnie prędzej szczelił, niż bym miał radochę z takiego grania.
Image
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 16 Paź 2023, 14:40
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 10 Lis 2017, 20:18

Są różne wariacje mizerii pod coc'a. Call of Misery, Echo of Misery i ostatnio Last Day, ten ostatni w języku angielskim nawet. Ja gram na razie w swojego Hybrid'a, aby naprawić błędy, na teraz już zostały pizdryki, ale część naprawie jutro.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez trolololo w 10 Lis 2017, 23:23

A które zewowemu najbliżej? Bo wiem że devi od Misery strasznie zaciskają zwieracze i nie mało komu (jeśli komukolwiek) udostępniają elementy z Misery od ich modów.
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 11 Lis 2017, 05:39

Jedna lepsza od drugiej, musisz pograć i samemu ocenić.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 11 Lis 2017, 13:43

Ciekawa sprawa z Hybrid. Ktoś serio przesadził z zamawianiem granatów dla wojska -_-
Idę sobie przez kordon i dosłownie z każdej strony walą we mnie jak śnieżkami, nie patrzą czy ktoś z nich jest w zasięgu. Ściana? Jaka ściana?! Wal nadami, może trafisz...

Najlepiej jak na komandosa wybiegasz z za drzewa, prosto na nich, a ci zamiast mnie po prostu zastrzelić, odbiegają kilka kroków i ciup! leci śnieżka! :D Z odrobiną wprawy wydaje mi się że będę mógł wykonać większość misji po prostu biegając między nimi, aż sami się wytłuką rzucając tymi granatami pod nogi...
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Junx w 11 Lis 2017, 15:30

Wiem , ten spawn poprawie dziś w patch'u.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Akinaro w 11 Lis 2017, 16:12

Dla mnie to może zostać :] Świetna zabawa.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 24 Lut 2022, 16:19
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [Call of Chernobyl] Nowy wielki SandBox

Postprzez Diegtiarov w 11 Lis 2017, 16:21

AI jest o tyle upośledzone, że nie ma określonego opóźnienia pomiędzy wykonywaniem takich czynności jak rzut granatu, czyli napieprzają ile cytrynek w sakwie dali.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 19 Lis 2023, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość