[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 24 Wrz 2017, 09:51

Chciałem z bólem serca napisać tych kilka słów dla graczy którzy myśleli że Misery w końcu doczeka się bardziej zbalansowanego i realistycznego systemu obrażeń.
Przykro mi, tak jak kilka nowych elementów jest naprawdę fajnych system obrażeń w Misery 2.2 jest chyba jeszcze bardziej śmieszny niż w poprzedniej wersji :D
Uśmiałem się od pachy do pachy grając te dwie godziny i oglądając filmy innych graczy...

Oczywiście nie samymi obrażeniami mod żyje, jednak trudno "wczuć się w grę" gdy wywalasz cały magazynek w zwykłego stalkera i musisz jeszcze poprawić siekierą :E

Cholernie szkoda, bo mod ma kilka super rozwiązań, ale to jest dosłownie wałkowanie CoPa po raz setny tylko po to by pobawić się kilkoma nowymi elementami.

W samej rozgrywce nie ma nic nowego. Jest ten początkowy hype i frajda a potem powoli zaczynasz rozumieć że robisz dosłownie to samo co wcześniej, a z tych wszystkich zmian jakie reklamowali widzisz mniej niż połowę...


W poprzedniej miserji zmieniałem balans obrażeń by był bardziej.... zbalansowany(gdzie nie ma tak że wróg bierze na klatę cały magazynek a gracz ginie po 3 strzałach, tylko równe 1:1 dla wszystkich) ale w tej to nawet nie chce mi się drugi raz uruchamiać gry.
Serio wolę dziesiąty raz zagrać w Call of Misery niż wałkować Misery 2.2 tylko dla kilku fajnych elementów(bo np lepszego AI, skradania czy lepszej optymalizacji to ja nie widziałem jeszcze...)

Oczywiście jest to tylko moja opinia więc ja tam daje mu 5.5/10 Duży Hype, duży wkład w reklamę ale MIZERne efekty w samej grze....

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive caleb59.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez GajgerW w 24 Wrz 2017, 13:40

Jutro składam wniosek o urlop. :wink:

:kotek: Interface i nowe ikonki świetnie wyglądają.
:P Rozwaliłem tych gości od pogłębiarki (po jednej kulce w oko) z Mosina./ tak jak sobie wymarzyłem/
Na razie szukam zapalniczki do :u4: i jak się rozbiera te klamoty na części zapasowe.
:D Karteczka ze stanem ekwipunku to jest to :E

Edit: Podobno jest ciężko w ZUO, więc idę narąbać chłopakom trochę drewna. :E :E :E
Nie posiadasz wymaganych uprawnień, by zobaczyć pliki załączone do tej wiadomości.
Ostatnio edytowany przez GajgerW 24 Wrz 2017, 22:47, edytowano w sumie 3 razy
MISERY 2.2.1 100/100

:

попутного ветра :)
Awatar użytkownika
GajgerW
Stalker

Posty: 137
Dołączenie: 22 Gru 2011, 01:11
Ostatnio był: 17 Gru 2024, 17:17
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 49

Re: [MISERY]

Postprzez pan kozaq w 24 Wrz 2017, 14:54

GajgerW napisał(a):Jutro składam wniosek o urlop. :wink:


Nie ma sensu, wrócisz tylko wku*wiony do pracy.
Aktualnie plusy 2.2 to to, że nie krzaczy przy ładowaniu (opisywałem niedawno błąd) oraz doszło sporo przedmiotów użytku codziennego (ktoś coś gdzie znaleźć zapalniczkę? Ani fajka ani piecyka odpalić...). Potwory bardziej odporne, stalkerzy też- headshoty i śrut na mutki to jedyne sensowne rozwiązanie moim zdaniem. Szkoda, że bronie ze schowków nie są w idealnym stanie (albo na takie trafiałem). Na plus wyświetlane teksty anegdotek, cośtam chyba soundtrack zmieniony... Trzeba pograć kilka dni, może ten balans obrażeń się naprawi, lub amunicja ppanc zacznie działać cuda.
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 18:05
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 24 Wrz 2017, 16:37

Popatrzyłem sobie na tego Misery 2.2, i stwierdzam że te obrażenia
:

. Na początku myślałem że ludzie po prostu przesadzają, ale bandzior faktycznie wytrzymuje magazynek z pistoletu :pogarda: I do 20 kos :u3: Nie wiem jacy ludzie pracowali nad obrażeniami, ale ktoś sfrustrowany mógłby powiedzieć w złości, że
:

W sumie nie ma jakichś specjalnych nowości. Ot, więcej tego samego. Jeśli komuś się podobało, nie znudził się jeszcze CoP-em w vanilliowym wydaniu fabularnym, to będzie zadowolony. A jeśli mu się nie podobało, albo się znudził to pobierze i powie
:

. Jak naprawicie obrażenia, to będzie gut. Bo Misery chyba powinien być przede wszystkim raczej realistyczny niż upierdliwy. Ale przynajmniej zdaje się łatwiej zarabiać, chyba ze względu na więcej przedmiotów i zdaje mi się że lepszy loot. Kiedy dotarłem do Skadowaska i posprzedawałem rzeczy to miałem kilka prawie 7k rubli, a pewnie da się więcej wycisnąć. Dziękuję, dobranoc :stonoga:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...

Za ten post trolololo otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive pan kozaq, caleb59, Akinaro, Kałach, Sivert, Gwizdek.
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 24 Wrz 2017, 19:01

Pic z tym, że nawet po zedytowaniu handlarzy i kupnie najlepszego sprzętu... w zasadzie damage jest tak samo poroniony -_-


Serio nie rozumiem ludzi którzy myślą że taki damage jest dobry. Nie jest on ani wymagający ani realistyczny, jest upierdliwy.
Czy naprawdę tak ciężko ustawić by gracz i NPC mieli taki sam balans? Ja jako zwykły gracz mogę ustawić tak by obrażenia były na zasadzie:
Ty dostajesz jeden/dwa w łeb = jesteś trup.
On dostaje jeden/dwa w łeb = jest trup.
Ty dostajesz kilka w klatę = zdychasz wykrwawiając się.
On dostaje kilka w klatę = zdycha wykrwawiając się.

Pic polega na dobrym kombinezonie i nie graniu jak Quake waląc do przodu w podskokach. Na dodatek można ograniczyć amunicję i jest miód gra.

Bo przecież stalker ma naprawdę fajną konfiguracje w damages.ltx rozdzielony na częsci, więc łatwo wszystko ustawić. fakt że zajmuje to trochę czasu, ale warto. Ja zawsze ustawiam sobie to w CoC i CoP właśnie na balans 1:1 gdzie nie ma tak że ty zdychasz po kilku kulach w klatę a NPC z uśmiechem na twarzy bierze magazynek w twarz...
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 24 Wrz 2017, 19:46

Z tego, co słyszałem, zapalniczka powinna być gdzieś u Brodacza. Nie jestem jednak tego pewien, nie mam zbyt czasu na zasuwanie w Misery ostatnio.

Jakby ktoś porobił jakieś dobre modyfikacje obrażeń, to proponuję się nimi podzielić tutaj lub na ModDB. Na pewno byłoby to pomocne dla wielu graczy.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [MISERY]

Postprzez pan kozaq w 24 Wrz 2017, 19:52

Polecam odpalić na chwilę recona. Startowy gear (skorpion z tłumikiem) jest OP, skradanie polega na kucnięciu i tyle. Dodatkowo można uciec z buta przed mutkami, czego inne klasy nie zrobią.
Fajny bajer- demontaż. Możemy z niego dostać złom (nie znalazłem innego zastosowania oprócz sprzedaży) i części naprawcze- podnoszą sprawność broni o 1-3 procent. Fajny bajer, jak się znajdzie świetnego gnata, a zestaw naprawczy go nie łapie.
Jeżeli przeciwnik potrzebuje całego maga w klatę, trzeba go szybko opróżnić :D
Image
Image
Image
Awatar użytkownika
pan kozaq
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 07 Mar 2012, 15:51
Ostatnio był: 16 Lis 2024, 18:05
Frakcja: Wojsko
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 43

Re: [MISERY]

Postprzez Mito w 24 Wrz 2017, 20:34

Moich kilka zdań na temat:
Zmiany balansu ekonomicznego są całkiem OK. Teraz kaska wpada sporo szybciej, oceniam to na jakieś... 2-3x szybciej.
Gracz jest jeszcze delikatniejszy, niż wcześniej... Nie żeby to było coś dziwnego (przeżyjesz kulę w klatę czy brzuch lub kolizję z rozpędzonym półtonowym dzikiem?), ale wszelkie opancerzenie powinno to poprawić... Najwyraźniej tego nie robi.
Demontaż broni jest całkiem fajny... Z ciężkiego, nic nie wartego złoma można nawet odrobinę zyskać rubelków, co jest zawsze przydatne, towar też staje się lżejszy, a części zamiennych można użyć bez żadnych narzędzi, co może być przydatne, chociaż te 1-3% to prawie nic. Ale zawsze coś.
Z zombie jest o wiele łatwiej dorwać amunicję, jeżeli dobrze widzę.
Broń ze schowków nie jest w idealnym stanie, jak wcześniej - ale chyba dalej nie ma poważnie niczego przeciwko używaniu spluw w na prawdę złej kondycji.
Czy tylko mi się wydaje, czy cała gra marginalnie lepiej chodzi? I że nawet najmniejsza dawka promieniowania zaczyna podjadać zdrowie? I czy napromieniowanie naturalnie usuwa się jeszcze wolniej?

Jeżeli chodzi o balans walki, to chyba najlepszym rozwiązaniem byłoby żeby gracz miał te same zasady, co przeciwnicy, tzn - strzał w głowę, giniesz, seria w klatę, giniesz - i tyczy się to też wroga. To oczywiste. To, w jaki sposób gracz działa, powinno być uzależnione od jego stanu majątkowego. To znaczy: nie masz kasy i amunicji - używasz jej bardzo ostrożnie, planując i strzelając w głowy, próbować ubijać niektórych przeciwników nożem/siekierą. Ale jeżeli masz dość amunicji, żeby jej nie żałować, seria w tułów przeciwnika powinna być dobrym rozwiązaniem. Czyli elementem odsuwającym graczy od pójścia w stylu Rambo powinny być jego zapasy amunicji - można użyć prostej metody "spray'n'pray", ale to jest bardzo drogie.

Swoją drogą, zastanawiam się dlaczego w Misery jest zablokowany wybór poziomu trudności w opcjach... Nie żebym narzekał, ale bardzo mógłby się on przydać, aby pozwolić graczom nieco złagodzić grę (zamiast instalowania gry ponownie w Rookie Mode).

Przy okazji, jak tam jest w ogóle ze skradaniem? Ja zauważyłem tylko, że przeciwnicy z bliska w dzień są nieco bardziej spostrzegawczy, niż wcześniej.
Spolszczenie do Misery: The Armed Zone (Ja & Imienny)
Ciekawe kiedy ilość moich kozaczków przekroczy moje IQ Image
Awatar użytkownika
Mito
Legenda

Posty: 1007
Dołączenie: 17 Sie 2014, 21:21
Ostatnio był: 29 Mar 2019, 02:46
Kozaki: 271

Re: [MISERY]

Postprzez Diegtiarov w 24 Wrz 2017, 20:50

Miałem zassać i zobaczyć... ale widzę, że moje twierdzenie o tym, że Mizeria stała się memem pociągniętym na dno przez nieudolne wykonanie swojego konceptu okazuje się słuszne.
:

Gra może być trudna z powodu AI lub mechanik, a nie masochistycznego przestawiania pokręteł w jedną stronę.
Image

Za ten post Diegtiarov otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Mito, Kałach, Akinaro.
Awatar użytkownika
Diegtiarov
Stalker

Posty: 99
Dołączenie: 30 Maj 2010, 16:36
Ostatnio był: 19 Lis 2023, 17:32
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 16

Re: [MISERY]

Postprzez Bylu w 24 Wrz 2017, 20:57

Chyba gram w inne Misery 2.2. Start gry, 2 minuty i trafiłem na grupę 5 bandytów w miejscu startowym assaulta (zaskoczyli mnie, bo zawsze było tam pusto na starcie). No i rozgromiłem ich zardzewiałym Ak47. Poszło ok 40 sztuk ammo, średnio 8 na osobę? No i trochę z tego poleciało po ścianie, bo jak pisałem zaskoczyli. Czysta instalacja CoP i M2.2 . Wszystkie ustawienia domyślne przy instalacji. Więc nie wiem w czym problem. Czuć, że SI poprawione, bandyci fajnie mnie flankowali. Faktycznie lepszy loot. Słyszałem delikatnie zmieniony ambient oby jeszcze w radiu zagrało coś nowego. Szkoda, że nie zmienili grafik w menu

Za ten post Bylu otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive mayer99.
Awatar użytkownika
Bylu
Kot

Posty: 20
Dołączenie: 10 Cze 2017, 15:10
Ostatnio był: 22 Lis 2024, 22:16
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Obokan
Kozaki: 4

Re: [MISERY]

Postprzez trolololo w 24 Wrz 2017, 21:22

Na rookie modzie to se możesz :caleb:
Poza tym, serio? Nie widzisz że bandzior w kurtce wytrzymuje 7 strzałów i dalej jego wartość bojowa jest taka sama jak na początku? :u3:
Dobra, pal licho 7 strzałów na bandytów w kurtkach. Weś Pan ić do ZUO i se postrzelajta do najomników.
Mówię serio - gość w kombinezonie Czystego Nieba wytrzymuje jakieś 20 kos pod żebro, i cały magazynek z pistoletu startowego :pogarda: No i zobacz sobie ile trzeba aby ciebie powalić - jeden strzał jest śmiertelny w kurtce jeśli od razu się nie opatrzysz :u3:
Deszczyk pada , RAM mi zjada...
trolololo
Legenda

Posty: 1106
Dołączenie: 25 Wrz 2013, 13:03
Ostatnio był: 24 Mar 2023, 18:36
Miejscowość: Na granicy LTE
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 118

Re: [MISERY]

Postprzez Akinaro w 25 Wrz 2017, 10:08

Tak przy okazji jak już narzekamy to Psi-anomalie i kontrolerzy to artykuł na 20 stron :D

Kontroler w dziurze pod spaloną farmą... przechodzisz sobie obok, przez 4 sekundy ekran robi się niebieski... i giniesz... :E
Zrozumiał bym gdyby gracz widział go ale tutaj misery dalej króluje :D


PS. Cały czas cieszę się z tego, że w Misery kierujemy anemikiem :D
Mamy tutaj Stalkera z wojskowym wyszkoleniem i doświadczeniem, który nie potrafi biegać przez dłużej niż 10 sekund i utrzymać nawet pistoletu w czasie wystrzału :E
Dla lepszego pokazania co mam na myśli oto filmik z otyłymi kolesiami którzy na obiad i kolacje jedzą... piwo, a mimo to potrafią utrzymać broń i strzelać celnie :D


Ale co tam! nasza postać w Misery ma po prostu "zły dzień" xD

Za ten post Akinaro otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive GajgerW.
Awatar użytkownika
Akinaro
Modder

Posty: 221
Dołączenie: 01 Cze 2016, 10:52
Ostatnio był: 30 Sie 2023, 16:06
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 115

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości