Jeżeli chodzi o fabułę obecną w CoP - moim zdaniem jest bardzo dobrze, że pozostała taka, jaka zawsze była. Dlatego, że ze względu na to że oryginalnie Zew był tak masakrycznie nudny w kwestii samej gry, że kiedy postanowiłem ten jeden jedyny raz przejść całą grę, to zwyczajnie parłem wciąż naprzód (chociaż nie omieszkałem dokładnie wyskubać każdego schowka i wykonać każdego zadania
) nie zastanawiając się prawie wcale, co w ogóle robię. Zabij to, przynieś tamto, pójdź tam, ochroń tamtego. Kompletnie bezmyślnie...
Misery generalnie swoim poziomem trudności spowalnia samą grę, w tym wykonywanie zadań i podążanie za wątkiem głównym, poza tym takie rzeczy jak napad na najemników w ZUO ze "Znowu się strzelamy? Meh..." zmienia na dość pamiętne wydarzenie z życia Diegtiariewa... Po takiej walce to i sam gracz przed ekranem czuje się zmęczony, jakby faktycznie sam wystrzelał całe towarzystwo
. Ale po prostu dla mnie mod spowolnił grę na tyle, żebym zaczął zwracać uwagę tu i ówdzie na różne szczegóły, zawarte w fabule.
Jeżeli chodzi o freeplay w CoC, to widzę to tak: sam czysty freeplay z kilkoma zadaniami przynieś/zabij, jak teraz jest obecnie (chyba że coś przegapiłem) w CoC, ale zrobiony w stylu Misery, byłby też cholernie nudny. Z jednej strony tak, mamy mocno survivalowy freeplay, ale grzebanie w lokacjach, strzelanie ludzików i mutantów oraz zwiedzanie Zony bez żadnego podparcia fabularnego szybko zrobiłoby się monotonne. Jednak jakieś zadania się by przydały, żeby można się było za coś "zaczepić" podczas freeplay'a. Dlatego moją sugestią jest na dobry początek (jak już się ktoś faktycznie za to zabierze) upewnić się, że w grze jest przynajmniej po parę zadań "pobocznych" na lokację. Nie jakieś rozbudowane, ale może odrobinę bardziej ciekawe niż przynieś/zabij/pozamiataj.
Sporo roboty z tym? No, trzeba pamiętać że 1) mamy tutaj jednak dość sporą ilość główkujących osób, 2) taka sytuacja zapewne istnieje także w anglo- i rosyjskojęzycznej części graczy tego moda. Sugeruję, żeby zwyczajnie poprosić graczy o wymyślenie kilku wątków (teoretycznie zapożyczenie jakiegoś z forumowej literatury czy innych modyfikacji do gier z tej serii - ile Soljanka ma zadań w samym Kordonie to ja nawet nie). No i należy też pamiętać, że przynajmniej kilka osób tutaj lepiej lub gorzej zna stalkera od strony własnoręcznego modowania, być może dałyby one radę same (przynajmniej częściowo) zaimplementować kilka zadań do gry. Albo od razu domyślnie do CoC: Misery Edition
, albo jako addon, podobnie jak The Armed Zone.
Swoją drogą, ciekawe jak by tam wyglądały Bagna. Te związane z Czystym Niebem. W CS była to dość ciekawa lokacja i ją zawsze lubiłem, w CoC jest dodatkowo jeszcze bardziej klimatyczna (ciągle zdaje się, jakby coś miało wyskoczyć z trzcin)... A w CoC: Misery? To mogłoby być ciekawe. Nie widzę opcji, żeby stara cerkiew nie stała się jeszcze bardziej klimatyczna
.