[Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstury

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 04 Kwi 2012, 11:07

Obawiam się, że silnik SoC-a tych modeli nie uciągnie. Są zbyt szczegółowe. Może ten z LA da radę. Poza tym wymaga to rekompilacji wszystkich leveli. W CoPie są tylko 3 do poprawienia więc to nie problem.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez vandr w 04 Kwi 2012, 11:29

Rozumiem. No trudno :)
Na kiedy przewidujesz zakończenie prac? W ogóle, to jak wygląda tworzenie tekstur iglaków/liściastych drzew? Robisz fotki, czy jak? Co jak co, ale mają one sporo szczegółów.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Lis 2023, 13:28
Kozaki: 1747

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 04 Kwi 2012, 12:13

Tekstury renderuje w 3ds Max. Daje mi to więcej swobody choć jest bardziej pracochłonne.
A co do terminu to dopiero zacząłem i nie wiem kiedy skończę :)
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez trojanuch w 04 Kwi 2012, 18:00

Hehe - fajnie wiedzieć że znów pracujesz :)

Jeśli mogę mieć request: fajnie by było mieć jak najwięcej powykręcanych / zmutowanych drzewek (coś jak w Red Forrest w SoC) - imo wszystko w CoP-ie jest zbyt 'normalne' i przez to traci trochę klimat.

Np anomalia 'Pine oak' w Zatonie powinna być otoczona podobnymi dziwnymi tworami. Nie mówiąc o Prypeci.

Pozatym - skoro już będziesz rekompilował levele pod kątem roślinności - nie wiem ile polygonów zostało jeszcze do limitu (w x-ray jeśli dobrze rozumiem jest limit - znacznie poszerzony dla CoPa stąd tak duże poziomy) ale super by było gdyby regiony 'leśne' maksymalnie zagęścić o jakieś drzewka, krzaczki itp (nawet vanillowe) - znów nasuwa się Red Forrest z SoC lub taki, 'leśny' fragment Garbage na prawo od wejścia do levelu. Imo trochę więcej wszystkiego - i mamy las wcale nie gorszy niż ten z Obliviona.
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 04 Kwi 2012, 18:41

No też myślałem o tym, żeby zagęścić trochę niektóre okolice. Zwłaszcza na Zatonie (np. okolice Sosnodębu i ten płaskowyż gdzie startujemy).
Martwię się tylko, że po dodaniu skomplikowanych modeli drzew oraz ich pomnożeniu silnik po prostu klęknie. Zwłaszcza z 3-krotnym zasięgiem widzenia w AF3
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez WheeljackSPW w 04 Kwi 2012, 23:38

A ile poly ma taki model? Jeżeli nie 158x więcej niż oryginalny to powinno uciągnąć. :P
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 13 Kwi 2012, 04:06

Ok 3-4 tys. triangli wiec nie az tak wiele wiecej od waniliowych drzew (przynajmniej tych wysokich). Te nizsze w wanilii maja duzo mniej wiec moje chyba tez bede musial uproscic.

EDIT:
W.I.P. Pare łobrazków z Zatonu. Zrobione na niskiej jakości kompilacji stąd ta czarna trawa miejscami i niedoświetlone obiekty.

ImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImageImage
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive WheeljackSPW.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez trojanuch w 13 Kwi 2012, 08:49

Pytań brak lol :)

A te brzózki są mistrzem :) Jeszcze trochę 'naszych' drzewek (np wierzby, olchy) i będzie zaje*iście.

Brakuje mi też trochę bardziej 'rozłożystych' okazów które były w SoC (więc może wystarczy import z przeróbkami zamiast rzeźba od zera), np takie:
http://stalker.filefront.com/screenshots/File/116950/39
lub takie:
http://stalker.filefront.com/screenshots/File/116950/15

Nie mówiąc o wspominanych 'wykrętach', bardzo brakuje mi tych:
http://stalker.filefront.com/screenshots/File/116950/29
i tego uschniętego pnia:
http://stalker.filefront.com/screenshots/File/116950/5

Także tyle sugestii z mojej strony.

Ze screenów które zapodałeś zdecydowanie najwięcej na ten moment zyskało to miejsce:
http://up.oblivionlost.pl/images/384178 ... 806000.jpg
Image
Crazy Misery Brewer
Awatar użytkownika
trojanuch
Modder

Posty: 430
Dołączenie: 17 Gru 2007, 07:31
Ostatnio był: 03 Lis 2021, 13:37
Miejscowość: Łódź
Kozaki: 160

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 14 Kwi 2012, 11:58

Ot i wierzby:

ImageImageImageImage

A to miały być chyba olchy :)
Image
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian

Za ten post Cromm Cruac otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Eleventh, scigacz1975, Junx, trojanuch, vandr, Inevitable, Kontroler.
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Werewolver w 24 Kwi 2012, 19:08

Zamierzasz zrobić cuś podobnego do CS? Mam w dużej mierze na myśli Czerwony Las, który jak w realu składałby się z sosen i brzóz? :)
Image
Awatar użytkownika
Werewolver
Tropiciel

Posty: 216
Dołączenie: 06 Lut 2011, 13:53
Ostatnio był: 03 Kwi 2014, 20:53
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Storming Obokan
Kozaki: 37

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Cromm Cruac w 30 Kwi 2012, 11:49

No nie wiem, nie wiem. CS ma 3 razy więcej lokacji niż CoP a i SDK jest jakieś dziwne. Przynajmniej dziwnie się na moim kompie zachowuje. Nie mówię 'nie' ale prędko się to nie stanie.

Po zakończeniu prac nad wersją do CoP-a zamierzam upublicznić wszystkie nowe modele drzew w formacie SDK więc jak się komuś zachce to będzie się sam mógł tym bawić.

---

Z innej beczki. Sprawdziłem obciążenie systemu z nowymi drzewami i zagęszczoną roślinnością. Wychodzi na to, że spadek FPS jest rzędu 30%. To i tak dość mało bo spodziewałem się ok 50-60%. Testowałem na nowej Prypeci gdzie dodałem ok. 50% więcej drzew i krzaków.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Absolute Texture Packs] Cromm Cruac - wyostrzone tekstu

Postprzez Junx w 30 Kwi 2012, 11:58

Cromm Cruac napisał(a):Wychodzi na to, że spadek FPS jest rzędu 30%. To i tak dość mało bo spodziewałem się ok 50-60%.


Może było już takie pytanie, ale jeszcze raz można się zapytać. Jakie masz parametry maszynki swej, żeby można było "porównać" twą do innych.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 08 Cze 2024, 00:45
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość