[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 09 Sie 2012, 23:51

jest ona wciąż na speedyshare tylko tam ustawili tak że tylko premium może pobierać plik, nie wiem czemu... a kopii na dysku nie mam.


Już nie raz pisałem żeby nie dawać na w/w serwer bo chcą premium, ale to było zanim chcieli...
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez tomasz4815 w 10 Sie 2012, 09:52

Co masz na myśli pisząć kursor?

No poprostu...myszkę :D
Grot strzałki, a w środku kręcący się znaczek radioaktywności. Nie lubię tej śmiesznej łapki z misery. to co wiesz jak to przywrócić?
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 03:16
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [MISERY]

Postprzez r_populik w 10 Sie 2012, 10:01

Skasuj 8 plików z cursor w nazwie z katalogu gamedata\textures\ui

Za ten post r_populik otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive tomasz4815.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [MISERY]

Postprzez tomasz4815 w 10 Sie 2012, 10:05

Dzięki, podziałało, a te spolszczenie znalazłeś?
Zawiera opisy itemów po polsku?
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 03:16
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [MISERY]

Postprzez r_populik w 10 Sie 2012, 10:20

Niestety nie mam, musiałem wywalić. Może ktoś inny będzie miał.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: [MISERY]

Postprzez tomasz4815 w 10 Sie 2012, 11:08

JEŚLI MA KTOŚ POPRAWIONE SPOLSZCZENIE OD @WEREWOLVER byłbym naprawę wdzięczny za link.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 03:16
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 11 Sie 2012, 23:24

Nowy filmik:
http://www.moddb.com/mods/stalker-miser ... the-hunter

Można zobaczyć w komentarzach co już dostało dodane/zmienione.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [MISERY]

Postprzez tomasz4815 w 12 Sie 2012, 09:03

Odpaliłem wkońcu tego moda i narazie nie żałuję. Po patch'ach 1.5 i 1.6 rozgrywka staje się realistyczna ale nie przesadzona, nie ma wrażenia, jak to wcześniej niektórzy pisali "utrudniania na siłę". Pierwszą rzeczą, która rzuciła mi się w oczy i powaliła na ziemię dosłownie to optymalizacja. Tak nie mylicie się...Optymalizacja. Odziwo gra chodzi zdecydowanie płynniej, szybciej i stabilniej (nie żartuję) niż podstawka. Mogę spokojnie powiedzieć, że jeszcze takiej płynności na full detalach w CoP nie miałem! Mam 3GB RAM (tylko), nie ustawiałem niczego, a wszystko śmiga aż miło. Zapisz, wczytaj, co tylko dusza zapragnie.
Headshoty wkońcu działają jak należy. Jak strzał w dyńkę, to strzał w dyńkę i nie ma dyskusji, w przeciwieństwie do podstawki. Kolejnym plusem jest "wymuszana" strategia walki. Siedząc w jednym miejscu raczej nic nie zdziałasz, trzeba się przemieszczać i próbować zachodzić wrogów od tyłu, z flanki itp. Od teraz gra jest na myślenie, taktyka "rambo" nie ma tutaj racji bytu. Nie wspominam już o takich nowostkach jak rozpaczliwe samobójstwa przeciwników w sytuacjach bez wyjścia, szalenie niebezpiecznych mutantach itp. Bardzo mi się podoba nowy design jak i audio oraz animacje dla broni. Wkońcu mamy stalkera, w którym czuć, że mamy w łapie broń, a nie kawałek tektury (tak chodziło mi o słowo "tektury", nie mylić z "tekstury") przypominającej giwerę.
Strzałem w dziesiątkę okazało się wprowadzenie specyfikacji głównego bohatera. Mamy do wyboru trzy klasy: snajper, zwiadowca i szturmowiec. Każda klasa posiada inne umiejętności, atrybuty fizyczne i wyposażenie, co za tym idzie inny ekwipunek na start. Co prawda trza się męczyć z plikami w gamedacie przy zmianie klasy ale można przymknąć na to oko. Wprowadzenie różnych typów postaci jak i zaimplementowanego ATMOSF3AR 3 autorstwa Cromm Cruac to tylko kolejny krok do udoskonalania 'MISERY'. AF3 razem z grafiką N.Aaroe świetnie współpracuje, urozmaica grę i buduje wspaniały klimat.
Kolejną zaletą według mnie jest zwiększona "aktywność" (aktywność to może nie to słowo) anomalii. W vanilii latałem bez kombinezonu po anomaliach (bo się szybko psuł :E ), wyciągałem artefakty i nie sprawiało to absolutnie żadnego problemu. W "MISERY" można zapomnieć o takiej taktyce. W "Skórzanym płaszczu" wszedłem na kilka chwil do "kotła" by pomóc Pietrusze i zjechało mi prawie pół paska życia...Z tym samym ekwipunkiem poszedłem do podziemi spalonego gospodarstwa i dałem sobie spokój z chodzeniem po anomaliach "na golasa". Zdążyłem zdobyć 3 artefakty. Nawet na full z'upgrade'owana na maxa SEVA rozwiązuje jedynie połowe problemów związaną z wchodzeniem w skupiska anomalii. Teraz naprawdę czujemy, że nadstawialiśmy swój tyłek dla tego niezwykłego tworu, a jak przyjdzie co do czego, okazuje się, że możemy to sprzedać za marne 2 kafle. W sumie to dobrze, bo w podstawce po opuszczaniu Zatonu nie miałem co robić z pieniędzmi. Czyli kolejna rzecz budująca klimat.
I chyba niewątpliwie największą zaletą (oprócz klimatu ale o tym za chwilę) jest to, jakoby mod zmuszał nas do kompletnie innego postrzegania Zony jako strefy niebezpiecznej. Trzeba zmienić typowo stalkerowe przyzwyczajenie: "farmię na wszystkich napotkanych stalkerach/mutantach etc." na typowo realistyczne: "Hmm...Wrogi patrol...Cholera muszę uważać...Uff...Chyba mnie nie zauważyli, mogę ruszać dalej." Ktoś już o tym wspominał...Bodajże użytkownik @swirekster. Jak dla mnie ten "ficzer" niesamowicie podnosi klimat całej rozgrywki. Teraz na każdym kroku czyha śmierć. Podróżowałeś w nocy bez ogródek? Zapomnij! To samobójstwo! Również podniesienie cen oraz ograniczenie ilości amunicji u handlarzy sprawiło, że trzeba ją oszczędzać. Mi na początku było szkoda każdej kulki. :D Zwykła wersja CoP przy tym modzie to plucie ołowiem w każdym możliwym kierunku. No i wkońcu zaczniesz szanować zombie. :E Duży nacisk jest postawiony na survival. Toczy się prawdziwa gra o przetrwanie. Moim skromnym zdaniem niemalże każdy aspekt 'survivalowy' został w miarę dobrze oddany (oczywiście każdy ma swoje, indywidualne gusta i niektórych krew zalewa jak im postać co 2h głodnieje. Jak dla mnie brakuje tylko kilku patentów z innych gier np. pragnienie, temperatura ciała, choroby (np. przenoszone przez mutanty) czy (może trochę absurdalne ale i tak to tylko mżonka) potrzeby fizjologiczne :E No co? W 'Postalu' to było. :D Brakuje mi również możliwości wynajęcia własnej kajuty na Skadovsku z własnym schowkiem (kajuta mogłaby być właśnie w tym pomieszczeniu), szafą na kombinezony, stojakami na broń czy półkami na hełmy/maski. Taki patent trochę ze Skyrim'a. ;)
No i ostatnia, najważniejsza i niezaprzeczalnie najbardziej wartościowa cecha całej produkcji, mianowicie klimat...Aż brakuje mi słów by cokolwiek napisać...Tekstury w HD, specyficzna kolorystyka, oświetlenie i masa innych rzeczy (na których się za bardzo nie znam) buduje niesamowitą wręcz atmosferę. Brud, smród,(i ubóstwo :E ) melancholia. W istocie rzeczy te trzy słowa oddają to co mam na myśli. Takiego klimatu w stalkerze jeszcze nie widziałem. Oczywiście nie tylko grafika jest odpowiedzialna za ogólną atmosferę gry, bo składają się na nią m.in. gameplay,audio(o którym nie wspomniałem ale co tu dużo opisywać - jest świetne) poziom trudności, ekonomia w grze etc. ale ma w tym duży udział. i jeszcze raz podkreślam: Mimo, że strona wizualna gry prezentuje się dużo lepiej, nie ma spadków płynności, wręcz przeciwnie - wzrost FPS'ów!
Reasumując: Mod świetny, nie zgadzam się ze zdaniem @djcycu'a, że ten mod "to zwykły gniot". Może pierwsze wersje były przesadzone ale po patch'ach gra się świetnie. Zdecydowanie jednak nie polecam nowicjuszom, rozgrywka może dać więcej flustracji i "annoying'u" niż zabawy. Modziwo przeznaczone dla weteranów stalkera (być może też innych shooterów aczkolwiek nie zwolenników BF czy CoD), inni gracze poczują jedynie irytację przez gameplay(po uj ja zbiram te zasrane arty jak i tak dostanę za nie tylo 2 niecałe kafle), ogólną trudność itd. Wiele osób (również z naszego form) nie dało szansy modowi lub odrzuciło go przez wrażenie "utrudniania na siłę" i ogólnie źle dobrane configi. Jeśli wtedy was to gnębiło spróbujcie teraz! Wszystko jest poprawione i na miarę realizmu. Co prawda każdy musi musi podstosować moda "pod siebie" ale to już kwestia ustawienia wartości zaproponowanych przez @vandr'a. Chyba, że czekacie na 'MISERY 2.0' albo na 'LA' :ati:
Mod standardowo po angielsku ale można przywrócić polskie dialogi oraz Mirosława Uttę.
Jasny gwint! Ale się rozpisałem!
P.S Serdecznie chciałbym podziękować użytkownikom @r_populik oraz @Junx za niesamowitą pomoc otrzymaną na PW przy podstosowywaniu moda "pod siebie". Wielkie dzięki chłopaki, bez Was byłbym w ciemnej dupie. :E

Niżej linki do jakże wspaniałych patch'y i usprawnień (wrzuciłem to czego używam, może komuś się przyda):
ver. 1.5

ver. 1.6

Fix językowy od r_populik (polskie dialogi + stare rzeczy)
:

http://www.mediafire.com/?bx3fd118jn8e832
Rozpakuj i wrzuć do gamedata\configs\text.

Wydajniejsze teksturki (Texture Optimization Pack):

Fix do Texture Optimization Pack autorstwa r_populik (info wyżej, w jego poście; naprawioną teksturę otrzymałem na PW)Mam nadzieję, że się nie pogniewa jeśli ją udostępnię innym.
:

http://www.sendspace.com/file/jebma0
wrzuć do gamedata\tekstures\sky\af3_partly

Przywracanie Utty:
:

Usuń katalog "scenario" z gamedata\sounds\characters_voice

Jak ktoś ma panoramiczny monitor albo nie podobają mu się celowniki z MISERY polecam wrzucić Absolute Scopes by Cromm Cruac :arrowd: . Wrzucam specjalną wersję, podstosowaną tak aby działało z MISERY (to jest dla tych co nie umieją albo im się nie chce :E ). Teksturki można se podmieniać wedle życzenia, to już nie jest trudne. ;) Skompilował oczywiście r_populik, agregat jeden :D . Uwaga: Wpierw należy pobrać i zainstalować "surową" wersję Absolute Scopes.

Jak kogoś wpienia fakt, że nie można iść spać w dowolnym momencie r_populik ma lekarstwo!
:

http://www.sendspace.com/file/y13fz7
Wrzuć do gamedata\scripts

"Makarov z tekstu" i trochę info:
:

_|______________,,_
/ `--||||||||-----------|
/_==o _____________|
),---.(_(__) /
// ( ),----".'
//___//
//___//
Jakby linki wygasły dajcie znać, mam wszystko na dysku, wrzucę gdzieś jak ktoś będzie tego potrzebował. A i nie dziękujcie mi tylko r_populik'owi i Junx'owi.
Ostatnio edytowany przez tomasz4815 16 Wrz 2012, 16:32, edytowano w sumie 10 razy

Za ten post tomasz4815 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive kolokolo98, Cromm Cruac, trojanuch, Junx, Fenishi.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 03:16
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [MISERY]

Postprzez Cromm Cruac w 12 Sie 2012, 11:13

Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2546
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 30 Lis 2024, 16:35
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1080

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 12 Sie 2012, 20:23

@ tomasz4815: Swą recenzją [tak, przeczytałem całą] aż znowu chce mi się grać w MISERY, na razie swoje projekty okładam i zobaczymy. W tej chwili mam wersję 1.1, ale dodam patche i będzie ok [skoro tak twierdzisz, że lepiej jest ;) ]

PS. Dzięki za miłe słowa i drobiazg ;) Jak coś jeszcze byś chciał to pisz na PW.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [MISERY]

Postprzez tomasz4815 w 12 Sie 2012, 21:18

Z rańca jakaś wena mnie pierdyknęła... :E A tak wogóle to nie miała być recenzja tylko krótki opis ogólnych odczuć związanych z modem po 1 wieczorze grania, jak widać przybrało to nieco inną formę i zostało całkiem pozytywnie odebrane przez użytkowników. :E
@Junx Dwie rzeczy mogą Ci się nie spodobać: Głód i Wytrzymałość. Przy aktywnym trybie grania (dużo biegania) postać łaknie co jakieś 3-4h. Jak dla mnie desperackie poszukiwanie żywności w Zonie jest całkiem ok, jeszcze nigdy się tak nie cieszyłem na widok darmowego żarcia w schowku... :E , a co do wytrzymałości - mi tam pasuje, jak nie jesteś głodny możesz zapylać. Można przecież sobie samemu to skonfigurować.
A z apteczkami nie jest źle. Ograbiłem kilka schowków + dwa questy i mam ponad 10 zwykłych i dwie wojskowe i coś ok. 15 bandaży.
I granaty są bardzo przydatne.

W pierwsze wersje nie grałem (odkurzałem wtedy gothica i jakoś na stalka nie miałem większej ochoty) i bardzo się cieszę, bo zepsułbym sobie wizję tego moda, olał patche itp.
Awatar użytkownika
tomasz4815
Łowca

Posty: 404
Dołączenie: 17 Lut 2011, 12:46
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 03:16
Miejscowość: Tam, gdzie atik czołgiem jeździ.
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 96

Re: [MISERY]

Postprzez Junx w 12 Sie 2012, 22:53

Grałem w wersję 1.0 i jakoś było dla mnie "Be". Potem pograłem w wersję 1.1 [MISERY+PGR] , ale jakoś nie przemówiło do mnie jak Monolit :P i jakoś nie miałem ochoty grać, teraz po Recenzji może czas odkurzyć MISERY ;)
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 15 Gru 2024, 03:49
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości