[AtmosFear 3] Cromm Cruac - Zróżnicowana Pogoda

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 08 Mar 2010, 20:02

Tak, musisz dodać parametr -mblur do skrótu (ikony).
Powinno to wyglądać mniej więcej tak "G:\Games\STALKER-ZP\bin\xrEngine.exe" -mblur (parametr poza cudzysłowiem)
Potem musisz odblokować rozmycie przez konsole: r2_mblur [0.000,1.000]

Więcej o tym tutaj
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Reklamy Google

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez lukass w 08 Mar 2010, 20:28

Ale to podobno działa tylko na dx9.
Mam pirata!
Awatar użytkownika
lukass
Ekspert

Posty: 827
Dołączenie: 25 Paź 2009, 13:18
Ostatnio był: 07 Sie 2010, 12:16
Ulubiona broń: --
Kozaki: 45

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Windmaker w 08 Mar 2010, 20:37

Dzięki, zobaczę co da się zrobić - a ciekawi mnie to, że w SoH-u nie trzeba było zmieniać nic w samym pliku exe-skrócie.
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Kontroler w 13 Mar 2010, 21:40

Mam do was pytanie o?łaca mi się to zainstalować, jak gram na dx8?
Awatar użytkownika
Kontroler
Ekspert

Posty: 780
Dołączenie: 11 Lis 2009, 21:29
Ostatnio był: 24 Paź 2022, 10:53
Miejscowość: Świebodzin
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Fast-shooting Akm 74/2
Kozaki: 131

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Windmaker w 13 Mar 2010, 21:47

Raczej tak - to są tekstury, więc niezależnie od Dx-a zmienią wygląd nieba - a moi? zdaniem zmiany są świetne i niebo nareszcie wygląda tak jak powinno.
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Vandelshoff w 13 Kwi 2010, 11:21

Ja natomiast zamiast nieba mam lekką pikselozę... niebo jest nieostre, częściami rozmazane.
Co jest?
Vandelshoff
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 05 Gru 2009, 17:30
Ostatnio był: 19 Sty 2018, 23:14
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 13 Kwi 2010, 12:06

Tekstury nieba mają rozdzielczość 512x512 na jedną 'ścianę' sky-boxa. Jedna 'ściana' to 90 stopni. Przy 60 stopniowym polu widzenia w Stalkerze widzisz tylko około 350px tej tekstury. Jeśli grasz w rozdzielczości np. 1600x1200 to ten wycinek jest powiększony ponad 4x. Nie ma siły, żeby nie było pixelozy.

Spróbuj zainstalować opcjonalne tekstury wysokiej jakości (1024x1024). Można je pobrać : tutaj.
UWAGA: te tekstury wymagają przynajmniej 500MB więcej pamięci RAM niż normalne i mogą powodować problemy na systemach z mniej niż 3GB RAM.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Vandelshoff w 13 Kwi 2010, 21:24

Normalnie gram na 1680x1050, zmieniłem na 800x600 - to samo, rozdzielczość nieba się nie zmieniła, taka sama pixeloza. :|
Vandelshoff
Kot

Posty: 46
Dołączenie: 05 Gru 2009, 17:30
Ostatnio był: 19 Sty 2018, 23:14
Kozaki: 0

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez atikabubu w 13 Kwi 2010, 21:28

To raczej ińsza ińszość. W Oblivionie też był problem tzw. soupy clouds. Tekstury chmur wyglądały tragicznie przez niedopasowanie mipmap i błędy w kompresji DXT5 ;)
Fiat justitia ruat caelum
W10 x64 / Ryzen 3600 4.2 GHz/ Gigabyte GTX 1070 / 16 GB DDR 4
Pierwszy opek/ LA Persona (Firefox) / Hińskie bajki obejrzane
Awatar użytkownika
atikabubu
Very Important Stalker

Posty: 1459
Dołączenie: 23 Lut 2008, 13:10
Ostatnio był: 10 Cze 2024, 14:24
Miejscowość: Zajebista
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: RP-74
Kozaki: 569

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 13 Kwi 2010, 23:27

Prawda, ale w Stalkerze tekstury nieba nie mają MIP-map a stopień kompresji jest identyczny z oryginalnym.
Nie wiem czy można jeszcze podnieść poziom kompresji i czy to w ogóle pomoże.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Dawid0ss w 16 Kwi 2010, 23:29

Chciałbym zapytać czy będą kolejne wersje moda ? :E
Pzdr

i5 13600KF
RTX 4070 Ti
2x16GB DDR4 3600Mhz
Awatar użytkownika
Dawid0ss
Łowca

Posty: 402
Dołączenie: 02 Kwi 2008, 17:32
Ostatnio był: 16 Cze 2024, 20:17
Miejscowość: Warszawa
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Bulldog 6
Kozaki: 5

Re: [AtmosFear] Cromm Cruac - Zmodyfikowana Pogoda

Postprzez Cromm Cruac w 19 Kwi 2010, 20:55

Tak, będzie jeszcze przynajmniej jedna z dynamicznie zmieniającą się głębią ostrości. Skrypt jest gotowy w 80%. Działa dobrze w otwartych obszarach ale wciąż wywala się podczas blowouta i w podziemiach.
Pierwsze screeny:
v1.4 preview 1, v1.4 preview 2, v1.4 preview 3

Poprawiłem też obsługę save-ów. Po wgraniu pogoda nie zmienia się na diametralnie różną od tej kiedy sejwowaliśmy jak ma to miejsce teraz.

No i planuję v2.0 z kompletnie nowymi teksturami nieba posklejanymi ze zdjęć zrobionych przeze mnie. No ale to w raczej odległej przyszłości. Na razie robię zdjęcia od czasu do czasu.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość