[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Don Wano w 13 Lip 2014, 23:50

Jeśli masz na myśli HUD hełmu to: Opcje/Gra/HUD hełmu.
"Człowieka poznaje się po jego języku"
Awatar użytkownika
Don Wano
Stalker

Posty: 64
Dołączenie: 21 Mar 2014, 19:41
Ostatnio był: 26 Gru 2016, 17:36
Miejscowość: Opole
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 4

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Zabolo w 14 Lip 2014, 10:00

Mam kilka pytan :D:

Zacząłe mi dokuczac stuttering - chyba dlatetgo, że wybrałem zasięga alife na 350. Z tego co pamiętam to w oryginale w 2.1 jest to coś a'la 300 chyba.

Wiem, że trzeba zmienic switch_distance ale mam pewną zagwozdkę jak to zrobić.

Obecnie switch_distance w alife.ltx wygląda tak:

switch_distance = 350; 450; 550; 600; 650; 850

I teraz mam wszystkie wartości zmniejszyć o 50 czy jak? Wystarczy, że pierszwą wartośc zmienię z 350 na 300 czy musze wszystkie obnizyć o 50? A może to są kolejne progi?

pytanie nr 2 - jak to jest z prefetchingiem? Czy jeśli wgram moda co wywala prefetching (tak jak to jest defaultowo w Stalkerach Complete) to coś mogę popsuć??


Pytanie 3 - które oświetlenie sprawia najmniej problemów i jest złotym środkiem w stosunku jakość/wywalanie do pulpitu? Mam dośc dobra grafę (GTX 770) i w sumie fps jakoś nie spada zbyt mocno nawet na ultra settingach ale ten stuttering podczas deszczu..
Zabolo
Stalker

Posty: 70
Dołączenie: 14 Wrz 2008, 21:45
Ostatnio był: 18 Lip 2014, 14:32
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2U
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 14 Lip 2014, 10:15

Co do pierwszego pytania - pierwsza wartość po znaku równości jest tą ustawioną. Ale jeżeli zmniejszysz zasięg, to nie będzie gorzej? :) W końcu stuttering (pogadaj ze stalkerami, niektórzy w grze mają swoje teorie :suchar: ) to efekt kiedy postacie wchodzą w zasięg ALife i są fizycznie wrzucane na mapę...
Usunięcie stutteringu - objęcie ALife całej mapy... :E

AD 3. - Statyk na pewno zmniejszy ilość zwisów. :D A poważnie, nie wiem ile potrafi twoja grafika, ale na Dynamicznym oświetleniu obiektów gra i tak dużo zyskuje, nie wiem czy opłaca się iść w Full Dynamic. :?:
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 14 Lip 2014, 10:37

Wiewi0r napisał(a):Co do pierwszego pytania - pierwsza wartość po znaku równości jest tą ustawioną. Ale jeżeli zmniejszysz zasięg, to nie będzie gorzej? :) W końcu stuttering (pogadaj ze stalkerami, niektórzy w grze mają swoje teorie :suchar: ) to efekt kiedy postacie wchodzą w zasięg ALife i są fizycznie wrzucane na mapę...
Usunięcie stutteringu - objęcie ALife całej mapy... :E

Jeśli ma jakiegoś i7, to zapewne to mogłoby rozwiązać problemy.
Co do oświetlenia to zawsze ustawiaj drugą opcję, „Dynamiczne oświetlenie obiektów/Dynamic light rendering”, czyli poczciwego DirectX9 – w porównaniu do ostatnich opcji (DirectX 10) poza mokrymi powierzchniami podczas deszczu, nieco dokładniejszymi cieniami i nieznacznie niższym kontrastem (przynajmniej mi się zawsze wydawało, że na DX10 jest minimalnie ciemniej) nie ma zmian w grafice, a swoje zasoby to zżera.
Zabolo napisał(a):I teraz mam wszystkie wartości zmniejszyć o 50 czy jak? Wystarczy, że pierszwą wartośc zmienię z 350 na 300 czy musze wszystkie obnizyć o 50? A może to są kolejne progi?

To, co jest za średnikiem jest tylko komentarzem, którego gra nie odczytuje. Więc ty widzisz:
Kod: Zaznacz wszystko
switch_distance = 350; 450; 550; 600; 650; 850

…a gra widzi:
Kod: Zaznacz wszystko
switch_distance = 350

Więc zmieniasz tylko pierwszą wartość, tak jak Wiewi0r mówił. Domyślnie jest 300.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez Winiacz w 14 Lip 2014, 11:26

Wyszedł do tego jakiś trainer?
Bo nieopatrznie quicksave zrobiłem mając juchociąga metr za plecami, i ginę jeszcze zanim nawet kliknę by uruchomić po wczytaniu, a chwilowy godmode by się przydał.
Awatar użytkownika
Winiacz
Stalker

Posty: 64
Dołączenie: 19 Cze 2013, 11:54
Ostatnio był: 01 Sty 2020, 12:16
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 9

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 14 Lip 2014, 12:34

Wejdź w gamedata/creatures/actor.ltx i w sekcjach [actor_immunities_gd_<poziom_trudności>] (na wszelki wypadek we wszystkich, bo nie wiem jak Misery dokładnie to rozczytuje) ustaw wszystkie wartości na 0, a przynajmniej wound_immunity.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez Ahmed1109 w 14 Lip 2014, 13:47

Mam takie pytanie, kupiłem sobie M24 Zielonego Smoka ale pojawił się problem, podrasowałem go do regulacji celownika i zoom x12 ale nie potrafię celować z tej broni, a chodzi mi o to do czego mam się odnosić przy celowaniu z lunety.

Na początku myślałem że muszę namierzać za pomocą największego ^, ale okazało się że wcale nie trafiam i przez to straciłem 10 minut :facepalm:

O to celownik:
Image
Awatar użytkownika
Ahmed1109
Stalker

Posty: 174
Dołączenie: 28 Lip 2012, 22:04
Ostatnio był: 10 Gru 2017, 15:37
Miejscowość: Wioska kotów
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 14 Lip 2014, 14:42

hmm to Zielony Smok ma identyczny celownik jak M14DMR ?
Szkoda bo tego celownika akurat nie trawie :-(


@ mayer
chcesz screenshot jak wyglada mój celownik do SIGa snajperskiego czy chcesz plik z przerobionym celownikiem ??
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 14 Lip 2014, 15:07

Screena z celownikiem plz (jak coś dam maila na PW, jeśli będziesz tak miły), mi ta kropka specjalnie nie przeszkadza, z Sig550 sniper staram się eksterminować wrogów tak ze 100-150 metrów . Powtarzalność tej broni oraz tłumik to podstawa ;). Co do celownika M14 DMR i M24 Green Dragon to zgadzam się, że jest do bani. Myślałem, że może w Misery 2.1.1 zostało to zmienione :( ... Jak grałem w wersję 2.0.2 tylko dlatego z Sig550 Sniper przesiadłem się na TRG Sako...
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez Ahmed1109 w 14 Lip 2014, 16:20

Cóż, Zielony Smok zabija każdego na strzał (biedni wolnościowcy) ale puki nie będę wiedział jak celować to moja efektywność będzie do 4 liter... ogólnie dziwnie się z niego strzela, tak jakby pociski szybko opadały na dalsze odległości a czasem wgl nie opadały :facepalm:
Awatar użytkownika
Ahmed1109
Stalker

Posty: 174
Dołączenie: 28 Lip 2012, 22:04
Ostatnio był: 10 Gru 2017, 15:37
Miejscowość: Wioska kotów
Frakcja: Czyste Niebo
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0

Re: [MISERY]

Postprzez mayer99 w 14 Lip 2014, 16:54

I jeszcze 1 sprawa: nieszczęsny Noe...Rest in peace bro... Chcąc zbadać Ogończę 3 udałem się na barkę, a Noego ani śladu - została po nim jedynie strzelba. Wiem, wiem temat poruszany był, ale moim zdaniem to, że ginie jest bez sensu. Przyjmując, że ktoś nie grał w vanilię CoP raczej nigdy nie znajdzie teleportu na płaskowyż, poza tym nie mamy szans na odnalezienie artefaktu kompas, a tym samym na ukończenie misji :facepalm: . W moim przypadku Noe kopnął w kalendarz jakoś zupełnie na początku gry, bo cofając się praktycznie do pierwswzych save'ów w barce ino jego Spas był. Imo jeśli już Noe ma być śmiertelny, to chociaż niech jego zwłoki pozostaną na mapie wraz z planem dojścia do teleportu na płaskowyż i chociaż z 1 kompasem. LIPA.
Awatar użytkownika
mayer99
Łowca

Posty: 439
Dołączenie: 20 Lut 2011, 12:22
Ostatnio był: 23 Paź 2024, 10:24
Miejscowość: 3miasto
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 41

Re: [MISERY]

Postprzez alex_dragon w 14 Lip 2014, 17:17

ok podaj mi adres mailowy podesle ci screena i plik zmodyfikowany
postaram sie go wrzucic tez na forum ale przy moich zdolnosciach potrwa to trochę :-D

a propos Noe przeciez on i Topol oraz jego druzyna już jest nieśmiertelna w najnowszej wersji ....
czyżby wpadł nibyolbrzym albo cos bo ostatnio byłem świadkiem jak napadła banda snorków i Noe sobie poradził bez problemu
Ostatnio edytowany przez alex_dragon, 14 Lip 2014, 17:34, edytowano w sumie 1 raz
alex_dragon
Tropiciel

Posty: 251
Dołączenie: 12 Kwi 2014, 16:28
Ostatnio był: 17 Paź 2017, 01:31
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper SGI
Kozaki: 30

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości