Witam
Zgodnie z zapowiedzią i sugestiami, które się pojawiły w temacie
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?f=77&t=15346&start=3996 otwieram listę życzeń do Świętego Mikołaja w sprawie tego co chcielibyśmy widzieć w Misery
Prośba o wpisanie
- co wg was powinno się znaleźć w Misery
- w jakim celu, ewentualnie jak to miałoby działać wyglądać.
Zakres życzeń dowolny - począwszy od np. działa przeciwlotniczego aż po przybory codziennego użytku
Niewykluczone że przedmioty z listy się w Misery nie pojawią ale nigdy nic nie wiadomo dlatego proszę o poważne propozycje i konstruktywną krytykę.
pozdrawiam Adam
(do moderatorów - proszę nie usuwac tematu, tytuł żartobliwy ale jednak poważny)
- - -
wpiszę wszystkie swoje pomysły które pojawiły się wcześniej lub znalazłem w innych modach,
1. Radio
Informacje wyświetlane na ekranie (patent z The Fraction War)
Stalkerzy informują się nawzajem gdzie znajdują się jakieś mutanty, lub mają cos ciekawego do sprzedaży (TFW).
Opcja mogłaby być dodana/ wyswietlana po zakupie sprawnego walkie-talkie.
Walkie-talkie uszkodzone mogłoby być naprawione przez Azota po wykonaniu misji znalezienia dla niego części elektronicznych.
Opcja wg mnie przydatna budująca wrażenie że cała mapa "żyje", cos się dzieje.
Dodatkowo widząc informacje o pojawieniu się mutanta można się tam wybrać na polowanie.
Ze względu na dużą ilość mutantów w Misery i częstotliwość ich pojawiania można się ograniczyć do najmocniejszych.
2. Raporty z przejścia z lokacji do lokacji. (patent z TFW)
Wprawdzie w CoP sa tylko 3 lokacje plus podziemia ale raporty z przejścia z lokacji do lokacji zbudowałyby odpowiednie napięcie.
Podczas przejścia pojawia się np. komunikat ze spotkaliśmy stado mutantów, pare pestek poszło, uszkodzenie kombinezonu o 5%, można np. dodać taką opcje ze spotkaliśmy grupe stalkerów którzy nie przeżyli spotkania z kontrolerem, po dokładnym przeszukaniu znaleźliśmy tylko jakiś zardzewiały pistolet i pojawia się on nam w wyposażeniu.
Żeby nie było że ludzie sobie uzbierają cały ekwipunek biegając tam i z powrotem, byłyby to jakieś drobne itemy. Dodatkowo jeżeli np. gracz by wszedł z 1 do 2 lokalizacji np. 3-4 razy na godzine, czyli chodziłby tam i z powrotem w nadziei na otrzymanie jakiegoś "super wypasionego Gausa" wtedy prawodpodobieństwo spotkania np. kontrolera czy nibyolbrzyma by się zwiększało i gracz znajdowałby się w nowej lokacji np. z życiem 10% i uszkodzonym pancerzem. Osoby którzy graja w Black Road podczas takich wędrówek mogłyby zobaczyć komunikat, "zobaczyłeś stado niby olbrzymów, uciekłeś ale jesteś poraniony, kombinezon stracił 10% wytrzymałości plus utraciłeś broń" w takim przypadku load gry byłby 100% ale odstraszyłoby to tych co by się chcieli wzbogacić na takich wędrówkach.
3. Mój ulubiony patent czyli lina - wiem że sa zerowe szanse ale jak lista to lista
Gdy ja zobaczyłem zastanowiłem się po co jest do diaska lina ...
Jeżeli się dobrze orientuje jest ona do naprawy kombinezon itd. A gdyby tak lina działała zgodnie ze swoim przeznaczeniem ?
Podam przykład - w CoP w różnych lokalizacjach sa np. wieże, budynki gdzie nie można się dostać
linę można byłoby używać przekładając do ręki i rzucając jak granat czyli przycisk 4, (Y można zmieniać tryb granatu wiec jako 3 opcja byłaby lina)
Mamy linę i przed sobą wieże, rzucamy linę i możemy się wspiąć po niej na wieże która poprzednio nie była dostępna. Jaki jest sens korzystania z takiej wieży ? Dla jednych to będzie udogodnienie podczas nocnych polowań na mutanty, dla innych miejsce gdzie można np. w skrzynce lub plecaku rzucić klamoty.
Można by było np. za pomocą liny wejść na wieże lub nawet na budynek.
Lina mogłaby być na stałe lub znikać co jakiś czas np. gdyby spodobała się jakiemuś stalkerowi który ja "pożyczył sobie". Lina byłaby dostępna w sklepie i w schowkach, można by było np. jej używać w tej wielkiej pogłębiarce.
Co do strony wizualnej przypomniała mi się akcja z pijawkami gdzie mocowaliśmy pojemnik z zaworem i odkręcalismy zawór. Przy linie można by było uzyć animacji np. naprawy i po kilku minutach wejście na np. wieże byłoby odblokowane.
Nie chodzi o animacje wchodzenia po linie tylko o możliwość wejścia na wieże.
4. Misje dla Brodacza, Trapera, Naukowców dotyczące sprzedaży części mutantów.
Np. Zleceniodawca potrzebuje 5 części ciała np. NibyOlbrzyma albo Chimery - gdy mu dostarczymy płaci nam powiedzmy x 2 czyli 200% normalnej stawki. Misje takie mogłyby być losowe lub powtarzające się co jakiś czas.
Nagroda mogłaby być pieniężna lub rzeczowa.
5. Obrona Skadowska/stacji Janów przed mutantami/zombie. - zlecenia od Brodacza/Hawajczyka.
Można np. dodać misje po załatwieniu zombiaków w leśniczówce/tartaku.
Zauważyłem ze jak ich nie załatwiamy to można ich spotkać jedynie tam.
Jak załatwimy ich to nagle się rozłażą po większej ilości mapy.
Misja polegałaby na tym ze przychodzi komunikat lub np. info od Brodacza żeby do niego zajrzeć, ponieważ dotarł jeden ocałały stalker z grupy który widział bardzo duże skupisko zombie. I właśnie kieruje się do Skadowska.
Mielibyśmy np. do 24 godz na załatwienie problemy inaczej zombiaki się tam wybiorą.
Nie weszłyby na Skadowsk ale byłby potężnie utrudniony dostęp do Skadowska.
W Janowie takim miejscem gdzie mogłyby się pojawiać zombie jest tunel który oczyszczamy dla Trapera.
Gdy wykonamy misje dla niego po pewnym czasie możemy dostać info że czas się przejść i zrobić tam porządki inaczej banda np. 20 zombie podejdzie pod stacje.
6. Plecak i kłódka (Patent z TFW)
Plecak to jest coś co mi się strasznie spodobało w TFW, sorry ze tak nawiązuje ale uważam ze dobre rzeczy należy łączyć..
W TFW plecak jest opcja gdzie możesz rzucić na ziemie, zostawić klamoty i iść dalej.
Dodatkowo jest także opcja kłódki która blokuje nam skrzynie aby inni nie mogli się do niej włamać.
Wiem że to w Misery może by było bez sensu ale z drugiej strony zamiast wracasz przez całą mapę objuczony sprzętem, napojony herkulesem i stalkerem i robiący po 5 kroków (w tym zadyszka) lepiej by było mieć taki plecak gdzie np. wrzucamy go w jakieś miejsce gdzie się nie pojawi NPC, kanały czy na rurze i robimy kursy tam i z powrotem.
7. Własna "baza"
Są takie miejsca w Zatonie/Jantarze gdzie jest pomieszczenie bez drzwi które można zaadaptować na swoją bazę.
Np. w lokalizacji gdzie szukamy części dla Azota jest pomieszczenie gdzie się można skryć przed emisją.
Można tam porzucić plecak i zostawić np. żywność, jakieś dodatki, śpiwór itd.
W Misery są miny którymi można zaminować wejście i pozostawić dla siebie jedna ścieżkę.
A co gdyby była możliwość żeby w takich pomieszczeniach były drzwi ? (czy jest możliwość dodania ich? )
8. "Odblokowanie" budynków i wież.
W CoP jest sporo budynków oraz są wieże które są niedostępne.
W przypadku budynków to po prostu drzwi narysowane na ścianie a wieże po prostu mają uszkodzone drabinki.
Poprzednio wspomniałem o linie która mogłaby udostępniać nam możliwość wejścia na wieże.
Czy istniałaby możliwość odblokowania tych punktów ?
Byłyby to kolejne miejsca gdzie można byłoby zostawiać plecaki, szukać schowków, spać itd.
9. Dodatkowa lokacja
Po prostu 4 mapa do gry.
Dlaczego by się przydała nowa mapa ?
Wg mnie ilość mutantów na mapie i częstotliwość ich pojawiania jest trochę za duza.
Popatrzmy na sytuacje, jesteśmy na Skadowsku i zombie tłuką się po okolicy, spać nie pozwalają. Wychodzimy na zewnątrz, krótka walka, zbieramy łup, sprzedajemy i jesteśmy trochę do przodu z kasą.
Rano wychodzimy ze Skadowska i idziemy np. w kierunku tartaku/leśniczówki.
Robimy np. 100-200 metrów i się natykamy na psy, robimy następne np. 200 metrów i znowu jakiś mutant nas bierze na cel. Dochodzimy do tartaku a tam zjazd rodzinny mutantów i zombie.
A to wszystko w odległości - nie wiem 800 m od domciu ?
Wniosek - jak dla mnie to są za małe mapy lub za mało map na tyle różności.
Gdyby dodać jeszcze ze 1-2 lokalizacje to byłoby ok ale tak to po prostu za dużo mutantów jak dla mnie.
10. "Strzelnica" - czyli sprawdzamy celność broni.
Mówiąc strzelnica nie mam oczywiście na myśli strzelnicy z prawdziwego zdarzenia ale przypomniała mi się sytuacja z SOC.
Wychodząc z baru 100 radów i idąc w kierunku wysypiska mijaliśmy posterunek Powinności który bronił się przed psami. Zabijając psy można było uzyskać artefakt "Kotlet". Nie wiem jak dużo osób zauważyło ale na jednym z drzew wisiał trup do którego można było strzelać. Po celnym strzale trup się ruszał. Pudło - trup wisiał bez zmian.
Wiem ze to może lekko masakryczne ale czy istniałaby możliwość zamontowania takiego obiektu jako celu do ćwiczeń praktycznych ?
Wiem że lepiej strzelać do zombie i mutantów ale sądzę ze przydałoby się cos takiego.
11. "Czujnik podczerwieni" w hełmie
Wiem ze przy karabinie FT2000 bodajże jest taka opcja w upgrade że można widzieć "ramki" określające przeciwników oraz tego czy sa friendly czy nie.
Czy istniałaby opcja dodania takiego ułatwienia ? Oczywiście byłaby zasilana bateriami np. specjalnego typu aby nie biegać z włączoną opcją cały czas.
To tyle z mojej listy marzeń.
Wiem ze szanse są małe na to aby coś z tego zobaczyć w grze ale zapraszam do tworzenia i zgłaszania swoich propozycji a osoby zajmujące się Misery jeżeli znajdą jakąś interesującą opcje o komentarz.
pozdrawiam Adam