[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 26 Mar 2014, 02:34

Niestety jest to tylko mod, który nie daje nam nowych misji, map.
Chłopaki nie są wstanie dawkować nam poziomu trudności i uczyć mechaniki rozgrywki poprzez samą grę, jest to spowodowane tylko tym, że jest to ten sam stary stalker, który bez modów bardzo dużo wybacza i jest śmiesznie łatwy.

Więc niestety będziemy skazani na uczenie się na własnych błędach i będziemy płakać przy tym krwią (oraz srać sejwami)


Co innego, jeśli byłaby to taka Lost Alpha, którą robiliby od samych podstaw, z własnymi mapami, postaciami i fabułą.

(Zresztą tytuł MISERY coś nam jednak mówić powinien)

Ps.
Niektóre z tych rekwizytów można sprzedać za całkiem niezłą sumę.
(cena bardzo zależna od kupca)

Nie wiem czy jeśli znalazłem przy zwłokach zdjęcie osoby, którą kochał, to immersja jest zła.
Tak samo nie powiedziałbym, jeśli ktoś ze stalkerów miał puszkę, w której kolekcjonował złote zęby swoich ofiar.
Lub książkę o nazistach u najemnika.
Lub zestaw do robienia dragów u bandziora.

Moim zdaniem pozwala mi to, jako graczowi na możliwość przebierania i wybierania w łupach, które zyskam.

Jeśli zasadzę się nocą na Bogu ducha winnego stalkera, wbije mu nóż w gardło a z jego jeszcze ciepłych zwłok wyłowię jedynie list do jego matki, pistolet z jednym pociskiem (może tak naprawdę szukał sobie miejsce na odebranie sobie życia), to nie powiedziałbym, że klimat jest... zły.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 08:40

Tak na prawdę to można się przyczepić do każdego moda, ale przecież twórcy nie dostają za to kasy nie jest to jakąś bramą do wielkiego świata robią to bo kochają tą grę i to przede wszystkim się liczy. Jeden zmarnuje sobie fabułę i grę przechodząc szybko setki razy tą samą misję, nie zwracając tak wielkiej uwagi na wyobraźnie, rozmyślając co tu też mogło się dziać. Inny poświęci kilka godzin, dni żeby skleić to. A dzięki takiemu zaangażowaniu możemy się cieszyć MISERY.

Tak naprawdę jest to trochę jak z Żoną/Dziewczyną każda ma swoje wady i zalety, można patrzeć tylko na wady i narzekać, a można się upajać zaletami ignorując wady. Jeśli chcesz grać w coś realistycznego to Misery jest dla cb i jeśli kochasz to nie będziesz zwracać na nie dorobienia.

A co do tych niepotrzebny przedmiotów są jak najbardziej potrzebne, do stworzenia klimatu dla gry który jest gigantyczny bez tego. Każdy przedmiot(jeśli masz wyobraźnię) ma swoją historię, i może dać wiele domyślenia.

Jeżeli zardzewiała amunicja którą trzymasz zabiła jednego stalkera a uratowała innego, bo w szczytowym momencie się zacięła??
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 26 Mar 2014, 10:07

Owszem, MISERY to DS: Stalker. Tak samo wymaga spostrzegawczosci, uwagi, cierpliwości, wytrwałości, zaglądania pod każdy kamień i za każdy róg, i OMG, odrobiny pomyślunku i planowania.

Nie jest też ani pierwszą, a na pewno nie ostatnią grą, do której szukam informacji.w sieci. Więcej - tutaj nie trzeba jakiś cudów na kiju by grę przejść. Poza tym, to "info w necie" samo się nie napisało przecież, ergo da się przejść.
Ludzie i recenzenci takie Dark Souls 2 przechodzili przed włączeniem multi, czyli. samemu. A jak się ostatnio przekonuję, wcale nie są bardziej PRO niż reszta graczy.

A, nauczyć się. W DS śmierć jest elementem rozgrywki, a tu ginąc nauczysz się, że do Kotła już nie wejdziesz w kąpielówkach. Zasadniczo(zazwyczaj) nie zginiesz dlatego, że złośliwy projektant ustawi wroga tak by respił ci się na tyłku w dopiero co oczyszczonym pomieszczeniu, więc może gra nie jest gópia, tylko po prostu wymagająca, a nie jest Kal of Śruty, gdzie przyjmujesx na klatkę wiaderko nabojów, przecierasz krew z gogli i cisniesz dalej. (Ale tu już się wyzłośliwiam.)

Mnie też różne rzeczy w Mizerji się nie podobają, np: był masakryczny spawn mutantów, (gdzie w szczytowym momencie w kamieniołomach radośnie się goniły dwa nibyolbrzymy, kilka dzików i ze 30 sztuk pomniejszego tałatajstwa - psy, koty, nibypsy, oddział Powinności... Albo chimery twardsze od nibyolbrzyma - jak pogram dłużej i znajdę czas, to posprawdzam), albo cena wódki ( ;) ) ale poza zgłoszeniem tego, swój ból dupy zachowuję dla siebie i lekarza prowadzącego.

Popieram też kolegę Szewczenko - nie ma rzeczy bez wad, to raz, a dwa, ile masz śmiecia wokół siebie, którego nie używasz/ nie potrzebujesz?

A ciebie kolego Paintball widzę pewien dysonans - chcesz wybiórczego realizmu, wyzwania, a jednocześnie chcesz sobie pograć. No ja już nie wiem. A wydaje się że wiesz do czego siadasz. Dostałeś praktycznie nową grę, za friko, a ty temu darowanemu koniowi liczysz żebra i zamawiasz pełen przegląd dentystyczny.

Bicz, plis.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez paintball_0 w 26 Mar 2014, 10:34

Założę się, że osoby robiące mody marzą o przyszłej zawodowej karierze w robieniu gier. Jeśli taka osoba nie dostanie po łapach za robienie złośliwości graczom (na przykład skrypt spawnujący mi "dla jaj" bandytę za plecami, bo to takie zabawne) to będzie te złośliwości robić zawsze i przy każdej nadarzającej się okazji.

Wy licytujecie się kto ile artów zebrał, albo ile skrytek znalazł. Ja takie informacje trzymam dla siebie bo mi to psuje zabawę z samodzielnego odkrywania sekretów mapy. Zamiast tego znajduję i opisuję elementy gry, które na dłuższą metę są szkodliwe i które po prostu nie powinny były się pojawiać.

Śmierć jako element rozgrywki jest dobra w grach typu Mortal Combat, albo Spelunky, w których fabuła nie istnieje, świat gry to dwuwymiarowa plansza i najprawdopodobniej będziesz musiał zacząć grać od samego początku bo nie ma sejwów.

Jeśli jedynym sposobem na rozpracowanie gameplayu jest przeczytanie skryptów SI i liczbowych parametrów przedmiotów w plikach gry albo szturm na pałę i wczytanie, to znaczy że ktoś tutaj spartaczył robotę.

Dla mnie szczytem hipokryzji w grach jest rozpływanie się nad immersją na forum, żeby chwilę potem włączyć grę i przez dwie godziny trollować przeciwników biegając w kółko. Nie mam pojęcia w jaki sposób recenzenci przechodzą gry, nie jestem recenzentem. Ale wyobrażam sobie że mając deadline na 10 czy 15 gier do przejścia na miesiąc nie przebierają w środkach żeby dany tytuł ukończyć, coś wysmażyć, dać ocenę i ruszyć z następnym. Nie da się być fanem wszystkich gier, gdzieś trzeba ciąć zakręty.

Jeszcze raz podkreślam- ogólnie rzecz biorąc uwielbiam tego moda! I nie wylewam swoich żali bo mnie zabili trzeci raz z rzędu. Ten mod mógłby być lepszy gdyby poprawić to i owo. Być może byłby trochę łatwiejszy ale nie to mam na celu, żeby ułatwiać sobie rozrywkę tanim kosztem.

Za ten post paintball_0 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 26 Mar 2014, 11:14

Krótko, bo wykład robi się ciekawy: społeczność żyje - jeden się pochwali,. że mu się pofarciło, ktoś inny zapyta o najlepszy kaliber na burery, trzeci zapyta się o questa. Inni wymienia się spostrzeżeniami, co u nich w grze spawner wylosował. Nikt z teamu nie zdradza gdzie na przykład, są te cholerne schowki, więc ludzie się dzielą informacją. Ostatni raz odnoszę się do DS. ;)
Nie musisz siedzieć w barze na Skadowsku, nikt nie broni Ci mieszkać jak traper- guru na szczycie Sosnodębu, radzić sobie samemu, a do ludzi schodzić kiedy xabraknie wyposażenia. Ale chyba łatwiej uczyć się na cudzych błędach (QED), i myślę że ja już w tej dyskusji kończę.
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez paintball_0 w 26 Mar 2014, 12:23

Na cudzych błędach uczę się w prawdziwym życiu, w prawdziwym świecie. Kiedy włączam Stalkera, to chcę się z nim zmierzyć sam. Jako Single Player. Jako nowy stalker, który dopiero co pojawił się w Zonie i chcący się z Zony uczyć a nie z internetu. Zawsze miałem takie podejście do Stalkera. Inne gry to inne gry, ta filozofia czasem się do nich tyczy a czasem nie. Szczególnie w grach, na których specjalnie mi nie zależy. Na przykład dopiero niedawno przeszedłem Assasin's Creed 1. Praktycznie tylko go odbębniłem, czego nie znalazłem doczytałem w Internecie, sekretne zakończenia i easter eggi obejrzałem na jutubie. Kolejnych części nawet nie dotykam bo działają poprzez platformę Ubisoftu i o ile wiem zasadnicza fabuła jest naciągana i nieskładna jak przedostatni sezon Lostów.

Nie mam nic przeciwko siedzeniu na Skadowsku, gadaniu ze stalkerami, czytaniu opisów przedmiotów itd. Ale w przypadku Misery wolałbym robić to w grze a nie na forum. Bo jeśli czytam na forum jak ktoś utłukł chimerę albo poltera to ten ktoś opisuje dokładnie tego samego mutanta, z którym ja mam się zmierzyć. Czyli równie dobrze mogłem otworzyć sobie poradnik w pdfie i przeczytać współczynniki. Gdyby któryś z forumowiczów zabił na przykład kompletnie innego osobnika w innej części mapy, to faktycznie byłaby to interesująca lektura, bo ja musiałbym zmierzyć się z mutantem tego samego gatunku ale występującym gdzie indziej. Byłby klimat, magia i immersja. Ale tak nie jest, więc wyczytywanie tego typu informacji jest zwykłym szukaniem solucji a nie porady.

Nie rozumiem jak można pisać na forum z prośbą o dokładny opis zabicia danego przeciwnika. Stań przy czwartej sztachecie od lewej strony przy murku pod rynną i rzuć granat tak na pół metra nad gałęzią drzewa, bo znalazłem buga w SI który powoduje, że najemnik zawsze się tam zacina i masz gwarantowanego killa. Przykład przerysowany ale tylko po to żeby wyraźnie zaznaczyć w czym tkwi problem.

Pytania o lokalizację najlepszej pukawki w grze to są ok, ale wypisywać istotnych problemów na poziomie koncepcyjnym to już nie wypada?
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 26 Mar 2014, 13:20

Od tego waszego pitolenia zaczyna mnie nachodzić ochota na zagranie w Misery, chociaż nigdy nie podobała mi się idea tego moda. Mam tylko jedno pytanie: jak to będzie chodzić na kompie z podpisu? W sensie: czy jest szansa, żebym na jakichkolwiek ustawieniach uzyskał chociaż te, dajmy na to, 40-50 FPS? Żeby nie było jak z SGM-em, że każdy mówił, że dobry, stabilny, a później okazało się, że na minimalnych mi się przycinał, wyglądał gorzej od Soldata i wywalał braki pamięci na zmianie map.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez vandr w 26 Mar 2014, 13:35

Spokojnie ci pójdzie. SGM był zaje*any źle napisanymi skryptami, więc chodziłby źle nawet na kompie z CERNu. ;]
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3878
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 26 Lis 2024, 06:08
Kozaki: 1749

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 26 Mar 2014, 13:46

Polecam jeszcze zainstalować zoptymalizowane teksturki:
http://www.moddb.com/mods/stalker-miser ... ongs-addon
i grać na trybie Rookie (Kot), jeśli przez ideę moda rozumiesz zawyżony poziom trudności (choć nawet w trybie kota gra jest znacznie trudniejsza niż Mistrz w vanilli).
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez KOSHI w 26 Mar 2014, 13:51

Tak czytam i czytam te wywody, i mi ręce ku*wa opadają paintball. Jest tyle modów, w które sobie możesz pograć i się nie stresować (i mają jakiś tam stopień trudności wyższy od podstawki), a tyś się tego uczepił. Co to, symulator życia ma być? Tak, mizeria ma zje*ane część rzeczy, które mi się osobiście nie podobają i wcale nie jest ich tak mało. Pograłem trochę, posprawdzałem, chęć na dalszą grę mi przeszła na razie. Mod nie jest jakiś tam zaje*iście trudny, tylko wymaga myślenia i kombinowania i tyle. Wyjście z sytuacji jest jedno, albo grasz w to z całym dobrodziejstwem, albo nie grasz, bo cię wku*wia coś tam z tego moda i nie możesz tego zdzierżyć. Proponuję każdemu napisać sobie własnego moda, jak tylko potrafi, i będzie w 100% zadowolony, bo będzie miał tak jak chciał, a nie jak inni chcieli / widzieli itp.
Image

Za ten post KOSHI otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Cromm Cruac, Wiewi0r.
Awatar użytkownika
KOSHI
Opowiadacz

Posty: 1325
Dołączenie: 16 Paź 2010, 13:13
Ostatnio był: 23 Lis 2024, 06:46
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 649

Re: [MISERY]

Postprzez Pangia w 26 Mar 2014, 14:09

O kurde, normalnie cud. Po pierwszym razie trafiłem na slot na ModDB. Przy okazji, mała literówka jest w pierwszym poście:
Profil na Fecebooku

;)
A co to ja jeszcze chciałem… Aha, instalacja przebiega normalnie i jest już zaaplikowane spolszczenie? Bo angielski sam w sobie by mi nie przeszkadzał, tylko że… no tak jakoś sucho on brzmi w centrum Ukrainy.
Proszę państwa, sto pięćdziesiąt kilometrów na godzinę w ciągu kilku sekund, wspaniały wynik. Gdyby w ten sposób można było wypie*dolić z polskiej polityki tych wszystkich śmieci z Okrągłego Stołu, Leszka Millera, byłoby… cudownie i każdemu bym ku*wa kupił po takim Ferrari, byleby w piz*u pojechali tym PROSTO do swojego ukochanego… Izraela. SYJONIŚCI Europy, jedźcie do siebie! Pozdrawiam, Zbigniew Stonoga. Nie jestem antysemitą!
Awatar użytkownika
Pangia
Monolit

Posty: 4280
Dołączenie: 27 Maj 2012, 10:49
Ostatnio był: 28 Lis 2017, 19:49
Miejscowość: Kukle Karakańskie
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 854

Re: [MISERY]

Postprzez Szewczenko w 26 Mar 2014, 17:03

Moim zdaniem mod jest świetny, są jakieś niedorobienia ale nie ma gier idealnych.Tak samo jak Fallout 3 też miał swoje uroki.Tak stalker z Misery całkowicie wymiata wszystko.

Można się przyczepić do błędów z spawnem albo z niepotrzebnymi przedmiotami, no ale czy to nie jest część realizmu.Można tak to wszystko czytać i tylko jedno przychodzi na myśl. Większość oczekuje 100% realizmu ale za razem jak najmniej pierdół itp, jedno wyklucza drugie.

Co do Spawnu ja takich sytuacji nie miałem zawsze chodzili albo biegali,ale na miłość boską nikt mi nie rodził się za plecami zaraz po zabiciu. A jeśli oczyszczę teren to naturalny jest fakt, że ktoś przyjdzie na jego miejsce. Większość
ryb tylko czeka aż się wyłowi największego drapieżnika by zająć jego miejsce.
Masz pytania dotyczące Snajpera?? Pisz na PRIV postaram się jak najszybciej odpisać.
Szewczenko
Stalker

Posty: 165
Dołączenie: 26 Sty 2014, 16:00
Ostatnio był: 09 Sie 2016, 15:54
Miejscowość: Jarosław
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 17

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości