[MISERY]

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

Re: [MISERY]

Postprzez Provski w 21 Mar 2014, 00:08

Pełna wersja waży 5GB po rozpakowaniu. Co do broni to wg. mnie jest bardzo dobry balans. Bandycie, dla przykładu, w torso wystarczy władować ok. 5-7 pocisków z AKS-74 żeby padł. W głowę jak to w głowę - raz, i delikwent leży.
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 07:38
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Reklamy Google

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 21 Mar 2014, 01:51

@Wiewiór

Co do robienia sobie wrogów: Na początku gry są to bandyci, a jeśli się rozpędzisz, również najemni.
W zasadzie są oni z natury wredni, więc to oni zazwyczaj zaczynają do nas strzelać. Nie mamy tu wyboru czy nas lubią czy nie. Może potem.

Dodatkowo na początku dobrze mieć w Zatonie kumpli i u powinności i wolności. Zawsze można się schować za ich plecami kiedy goni nas sfora nibypsów.


Zabawa zaczyna się w Janowie, kiedy to, oprócz bandytów możemy jeszcze zrobić zadania dla wolności lub powinności, takie jak Zaciukanie Morgana Freemana w Zatonie, kiedy to chciał podkładać głos razem z bandytami.
Oddajemy nagranie w PDA z jego złotym głosem albo dowódcy powinności, albo wolnościowcom.
Potem gadamy z jedną z tych frakcji o zatrudnieniu do bunkra naukowców. W tym momencie ta druga frakcja powinna już zacząć się na nas patrzeć swoimi złośliwymi, krwiożerczymi oczętami.

Z reguły wspieram wolność, gdyż jako przeciwnicy są nieco trudniejsi do wypatrzenia w terenie.
Kamuflaż...czarny, powinności zazwyczaj daje ich nam na tacy.
(Dodatkowo przesłanki anarchistów w tej części nieco bardziej do mnie przemawiają)

Potem zwyczajnie uśmiechasz się w barze do przeciwnej frakcji miną typu 'hueh hueh hueh nic mi nie zrobicie'
i mówisz głośno: ' O! MUSZĘ WYJŚĆ W ZONĘ, ŻEBY ZNALEŹĆ TEN SCHOWEK, W KTÓRYM UKRYŁEM SPRZĘT TYCH DUPKÓW Z POWINNOŚCI/WOLNOŚCI. ALE NIE MÓWCIE NIKOMU, TO TAJEMNICA!

Po czym wychodzisz.

Możecie mi wierzyć, każdy członek wrogiej frakcji będzie chciał nam wsadzić kosę w plecy.
I tylko przypadkowo wtedy mieliście ze sobą wyrzutnie RPG, lub snajperę z amunicją przeciwpancerną.
Ale wy się przecież tylko broniliście...
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 21 Mar 2014, 02:06

Myślałem, że jakieś exploity znasz, albo coś. ;) W zasadzie co do najemnych mamy jakiś wybór? W Zatonie zawsze wspieram Samotników, a Morgan dostaje kulkę jeszcze przed pierwszą wizytą w Stacji Janów.

Może już się na tyle pośpieszyłeś, że mi powiesz, jak to z questami Wolności/Powinności - w becie już po jednym queście frakcji zostawało się jej przyjacielem.
Zgaduję, że przywrócono wymóg kilku questów dla zawarcia bliższych znajomości?
(Wolność chyba przejęła magazyn mundurowy Czystego Nieba w Nędzy, bo koty biegają w takich ładnych, błękitnych buzach :suchar: )
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 21 Mar 2014, 05:39

Zaprawdę powiem, ze tak się zdarza. Po pierwszym razie frakcje obraża. Wysyła potem bojówki własne. I nam facjaty chcą obić strasznie.

Uważaj zatem komu pomagasz. Moralny ciągniesz za sobą bagaż.
Lecz plusy leżą w konfliktach na dnie. Zabijesz chamów, coś w kieszeń wpadnie.
Pociągniesz serią, niby przypadkiem. 'W obronie własnej', śmierć duszy bratniej.

:(
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez paintball_0 w 21 Mar 2014, 11:08

@swirekster, opisujesz trochę wcześniej beta testy. Nie uważasz, że takie speed-runy na dłuższą metę tylko psują grę? Jasne, musisz wszystko przelecieć w 2 godzinki bo ekipa czeka. Ale dajesz im feedback z perspektywy człowieka, który obleciał mapę dookoła w 20 minut i zrobił 40 questów w godzinę. Sprawdzałeś daną misję 70 razy, wiesz co do centymetra gdzie który przeciwnik ma respa i gdzie rzucić granat nawet nie patrząc na mapę. A potem piszesz, że mod jest za łatwy...
Awatar użytkownika
paintball_0
Legenda

Posty: 1285
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 15:12
Ostatnio był: 30 Sty 2017, 23:03
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2U Special
Kozaki: 184

Re: [MISERY]

Postprzez Wiewi0r w 21 Mar 2014, 11:57

@Paintball, swirekster nigdzie nie napisał że jest ZA łatwo, tylko że wczesne wersje Misery były dużo gorsze...
Co do przeciwników: z tego co gdzieś pisano w temacie, spawn mutantów jest losowany przy każdej nowej grze, więc... Tylko questowi są na tyle oskryptowani, by na początku akcji łazić po tych samych ścieżkach, a potem już coś tam kombinują.
I niestety najemnicy z oczyszczalni dalej żrą uran. :/

@swirekster, drugi po Ałunie wierszokleta Głębokiej Zony :)
Things are going to get unimaginably worse, and they are never, ever, going to get better.
- K.V.
Za Wilkiem nawet w ogień skoczę.
Попутного ветра!

Za ten post Wiewi0r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive swirekster.
Awatar użytkownika
Wiewi0r
Przewodnik

Posty: 965
Dołączenie: 27 Maj 2013, 22:33
Ostatnio był: 24 Sty 2018, 17:29
Miejscowość: Warszawa/Częstochowa
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper TRs 301
Kozaki: 164

Re: [MISERY]

Postprzez Provski w 21 Mar 2014, 14:44

Mam jedną uwagę co do modu... Mizerja miała wprowadzić realizm ale jednego aspektu realizmu mi baardzo brakuje. Chodzi mi o system magazynków w broniach. Dużo bardziej by to urozmaiciło rozgrywkę i dodało realizmu. Chodzi mi o to żeby zamiast kupowania samych naboi, trzeba by było kupować magazynki i naboje. O ile się nie mylę, to Gunslinger mod dodaje taką funkcję, ale jakbym go wrzucił do stalka razem z Misery to by się to skończyło crashem :/
Gram na becie więc jeśli takie coś jest w pełnej wersji, to niech mnie ktoś oświeci :E
Твоя цель здесь. Иди ко мне.
Твой путь завершается. Иди ко мне.
Вознаграждён будет только один.
Твоё желание скоро исполнится.
Пришло время. Я вижу твоё желание.
Путь завершён, человек. Иди ко мне.
Иди ко мне. Ты обретёшь то, что заслуживаешь.
Provski
Tropiciel

Posty: 374
Dołączenie: 17 Maj 2011, 09:03
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 07:38
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 42

Re: [MISERY]

Postprzez Trikster w 21 Mar 2014, 14:51

W pełnej wersji jest tak samo. Co do samej koncepcji ręcznego ładowania magazynków, to nie zamierzamy jej wcielać w życie - wszyscy w teamie uważamy, że poziom uciążliwości w tak uciążliwym modzie jak MISERY byłby nie do zniesienia. ;)
Awatar użytkownika
Trikster
Łowca

Posty: 440
Dołączenie: 21 Maj 2012, 21:23
Ostatnio był: 20 Lis 2024, 22:18
Kozaki: 188

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 21 Mar 2014, 15:02

Najemnicy z oczyszczalni mają bardzo fajne pancerze. Ostatnio kiedy grałem, miałem troszeczkę większy problem niż zwykle, gdyż amunicja pistoletowa zaczęła mieć mniejszą moc przeciwko pancerzom. Jednak sytuacja zmieniła się o 180 stopni, kiedy użyłem ak74 z amunicją przeciwpancerną. Przeciwnicy padali do 2 trafieniach.

@pintball
To nie tak. W zasadzie jedyną przewagę, jaką mam nad całkiem nowym graczem, to kolejność rozwiązywania questów, który jest dla mnie zwyczajnie szybszy, bez niepotrzebnego szukania po mapie kolejnych questów (gdyż już wiem, gdzie się znajdują i na czym polegają) oraz Ogólne ogarnięcie działania w grze (Jak się skradać w stakerze, jak strzelać z małej i dużej odległości, co jest opłacalne a co nie)

Powiedzmy sobie szczerze: Mizerja jest przeznaczona dla graczy, który już grali w wersję podstawową i chcą sobie odświeżyć tytuł nowym poziomem trudności i podejściem do rozgrywki. Tak więc wymagana jest jakaś podstawowa wiedza o świecie gry. Zresztą w grze jest pełno pisanych tekstów, które nie dość, ze dodają do immersji, to jeszcze mogą robić za tutorial. Całkiem zieloni albo zacisną zęby i zaczną pomalutku poznawać cały świat, albo wrócą do vanilli, żeby ogarnąć najpierw samą podstawową grę. Mizery zresztą ma opcję Rookie. Nie ma wstydu, że ktoś sobie na tym gra. Nie każdy chce, ucząc się, co chwilę wczytywać grę.

Ja nie wiem, co zespawnuje mi się za rogiem, jest to zawsze ryzyk fizyk. Jednak ja wiem, kiedy użyć jakiej broni (jak ktoś wchodzi walczyć ze snorkami karabinem powtarzalnym, do którego ma jeszcze mało, drogiej amunicji to sam jest potem sobie winny, że go zjadają)
Lub dlaczego ginę, jeśli biegam w samych majtach po polu anomalii.
Dla nowego gracza takie małe rzeczy mogą być ogromne (OJezzzu, te dziwne mackowate stwory mają bugi, bo im tekstury znikają kiedy biegną...)

W Misery stoi nie od dziś jak byk: Wysoki poziom trudności.
Chłopaki nie maja zamiaru zmieniać go do poziomu... samoregenerującego się życia, podświetlonych, świetnie widocznych na tle otoczenia przeciwników, tylko dlatego, że w dzisiejszych grach jest to modne, gdyż i poziom graczy bardzo stopniał.

Są tutaj odpowiednie tryby, dla odpowiednich ludzi. Nikt nie zabrania dodatkowo samemu pozmieniać sobie niektórych opcji w grze, gmerając w plikach.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Prohibition w 21 Mar 2014, 15:25

Może mi ktoś przypomnieć gdzie się znajdują narzędzia na Zatonie ?

Z góry dzięki.
Awatar użytkownika
Prohibition
Stalker

Posty: 60
Dołączenie: 04 Mar 2010, 22:44
Ostatnio był: 01 Lis 2021, 21:49
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 5

Re: [MISERY]

Postprzez swirekster w 21 Mar 2014, 16:05

Stalowy las pod schodami
Baza bandytów, na rurach, zaraz przy bramie głównej.

Za ten post swirekster otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Prohibition.
Awatar użytkownika
swirekster
Tropiciel

Posty: 273
Dołączenie: 06 Cze 2010, 20:36
Ostatnio był: 21 Mar 2017, 23:22
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 178

Re: [MISERY]

Postprzez Prohibition w 21 Mar 2014, 16:17

A do kalibracji ? Bo pamiętam ,że w 2.0 zanim się ruszyłem z Zatonu miałem już "Eksperta Bojowego" (czy jakoś tak).
Awatar użytkownika
Prohibition
Stalker

Posty: 60
Dołączenie: 04 Mar 2010, 22:44
Ostatnio był: 01 Lis 2021, 21:49
Miejscowość: Prypeć
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 5

PoprzedniaNastępna

Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości