Q: Z jakim paczem jest kompatybilny AtmosFear 3?A: Rekomendowane jest zpaczowanie gry do wersji 1.6.02 bo na takiej mod został stworzony i testowany.
Q: Z jaką wersją DirectX jest kompatybilny ten mod?A: AtmosFear powinien wyglądać podobnie na DX9 i DX10 oraz DX11(Pełne oświetlenie dynamiczne). Może być także używany z DX8 (Oświetlenie statyczne) ale cienie nie będą miały prawidłowego kierunku padania.
Q: Czy powinienen odinstalować poprzednie wersje AtmosFear?A: Tak, jest to wysoce rekomendowane. AF3 używa innych nazw plików konfigów i tekstur. Trzymanie poprzednich wersji spowoduje załadowanie już niepotrzebnych konfigów i tekstur co zwiękrzy zapotrzebowanie na RAM i czasy ładowania dwukrotnie.
Q: Jak odinstalować poprzednie wersje AtmosFear?A: Uruchomić menu Start > Cromm Cruac > Uninstall AtmosFear 2 CoP (zalecane) lub usunąć folder gamedata. Jeśli połączyłeś AF z innym modem zalecam usunięcie całej gamedaty i zainstalowanie modów od nowa.
Q: Czym rozpakować archiwum z instalką?A: Zalecam program 7zip. Win-rar (zwłaszcza starsze wersje) lubi gubić pliki z archiwów 7z
Q: Nie mogę przejść poza ekran licencji w instalce. Przycisk 'Next' jest nieaktywny?A: Na Windows 7 i Vista z włączonym tematem Aero czasami nie wyświetlają się przyciski pozwalające zaakceptować licencję. Czasowo zastosuj temat Klasyczny Windows i przywróć Aero po instalacji. Możesz również po kliknięciu 'Next' na ekranie powitalnym nacisnąć Tab a potem kursor 'do góry' na ekranie licencji. Przycisk 'Next' powinien stać się aktywny.
Q: Czy wymagane jest rozpoczęcie nowej gry?A: Tak nowa gra jest WYMAGANA z AF3
Q: Czy potrzebne jest ładowanie ustawień user_atmosfear.ltx?A: Od wersji 3 nie jest to potrzebne. Prawidłowe ustawienia zostaną załadowane przy starcie nowej gry.
Q: Niebo jest za ciemne, ziemia za jasna itp.?A: Otwórz Opcje AtmosFear z głównego menu podczas gry i na ostatniej zakładce kliknij 'Załaduj domyślne ustawienia jasności'
Q: Słońce wschodzi na zachodzie, zachodzi na wschodzie. Dnie są za długie, noce za krótkie itp.A: W AF3 słońce ma prawidłową pozycję zgodną z datą 15 sierpnia w okolicach Czarnobyla. Wymaga to zastąpienia bibliotek renderujących (patrz sekcja Instalacja)
Q: Czy poprawione biblioteki renderujące to cracki?A: Skądże! Poprawione biblioteki pozwalają jedynie na pozycjonowanie słońca przez konfigi. Nie usuwają żadnych zabezpieczeń. Wciąz musisz mieć oryginalną grę by grać.
Q: Moje biblioteki renderujące zniknęły po deinstalacji. Nie mogę odpalić gry.A: Skopiuj je ręcznie z '\bin\dll_backup' do '\bin'.
Q: Gra wyświetla komunikat "Nie znaleziono punktu wejścia procedury ttapi_RunAllWorkers w bibliotece xrCPU_Pipe.dll" i odpala się tylko na statycznym oświetleniu.A: Problem z wersją patcha. Występuje u niektórych nawet po spatchowaniu do 1.6.02. Re-instalacja gry (i moda) powinna naprawić problem.
Q: Dlaczego elektrownia jest widoczna na północy skoro naprawdę znajduje się na Pd-Ws od Prypeci?A: W uniwersum S.T.A.L.K.E.R.a elektrownia znajduje się na północ od Prypeci (patrz mapy do Cienia Czarnobyla i Czystego Nieba).
Q: Czemu ładowanie gry trwa tak długo?A: Mod dodaje ponad 140 nowych tekstur czasem w wysokiej jakości (w zależności od wybranej opcji instalacji) Oto dlaczego.
Q: Gra wywala się po zaistalowani modaA: Na systemach z mniej niż 2GB RAM-u mogą wystąpić problemy z 'Out of memory'. Nie instaluj tekstur wysokiej jakości jeśli nie masz przynajmniej 3GB RAM. To samo tyczy się systemów 32bitowych gdzie xRay może wykorzystać jedynie 2GB RAMu.
Inną przyczyną może być niezgodność z innymi zainstalowanymi modami.
Q: Mam problem z AtmosFear i innym modemA: AtmosFear musi być poprawnie połączony z innymi modami.
Q: AtmosFear jest częścią innego moda lub kompilacji i mam problem z tym modem/kompilacjąA: Skonkatuj się z autorem moda/kompilacji. Nie biorę żadnej odpowiedzialności za nieprawidłowe połączenie AtmosFear-a
Q: Dlaczego zienia i rośliny wyglądają inaczej niż na screenach?A: Wszystkie screeny zostały zrobione z użyciem
Absolute Texture Packs.
Q: Czy po zainstalowaniu AtmosFear 3 spadnie ilość klatek na sek?A: Pewnie tak ale to zależy od komputera i systemu. Niektórzy gracze raportowali spadek wydajności ale inni nawet 10% wzrost.
Q: Kiedy używam noktowizora widać brzydkie kwadratowe pixele na niebie.A: Są to artefakty kompresji. Noktowizory znacznie podnoszą jasność zwłaszcza w ciemnych obszarach ekranu tam gdzie artefakty kompresji występują najczęściej. Zrobiłem co mogłem, żeby ten efekt zniwelować ale nic nie poradzę na kompresje bitmap.
Q: Niebo ma dziwne kolorowe plamy zwłaszcza w 'szarych' obszarach.A: To z powodu zastosowanych 16bitowych tekstur. Zmniejszają one zapotrzebowanie na RAM o 25% ale 16bitowa paleta zastępuje czasem szary kolor lekko purpurowym lub zielonkawym kolorem.
Q: Dlaczego nie ma już ultra wysokiej jakości tekstur?A: Jedyne zalety tekstur ultra to nieco ostrzejszy horyzont i gwiazdy. Chmury są i tak lekko nieostre więc nie ma powodu do zwiększania rozdielczości tekstur. No i czasy ładowania oraz zapotrzebowanie na RAM było ogromne.
Q: Czy opublikujesz ultra tekstury później?A: Nie. Kropka.
Q: Gdzie mogę znaleźć więcej odpowiedzi?A: W tym wątku. Użyj wyszukiwarki
Q: Kiedy zrobisz AtmosFear pod Cień Czarnobyla?A: AF2 jest już gotowy od paru miesięcy i będzie częścią Lost Alphy. Ponieważ umówiłem się z Dez-em, że nie wypuszczę osobnej wersji przed LA nie liczcie na premierę wcześniejszą niż LA. No chyba, że LA padnie.