[Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Regulamin forum
Dział "Modyfikacje Gotowe" służy do dyskusji o modyfikacjach, które już są stworzone lub do zadawania pytań na ich temat. Znajdziemy tutaj również linki do ściągnięcia modyfikacji (które powinny, a raczej muszą być w pierwszym poście tematu danej modyfikacji).

Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu - koniecznie w tagu [CODE].

Przy cytowaniu plików *.LTX stosować tag [SYNTAX="ini"], przy cytowaniu plików *.script [SYNTAX="lua"] a przy cytowaniu plików *.xml - [SYNTAX="xml"].

Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs\xray_nazwaużytkownika.log
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Pytania na temat modyfikacji zadajemy w wątku dla niej stworzonym lub tworzymy nowy, jeśli takowego nie ma.

Gdy chcemy założyć nowy wątek, obowiązkowe jest przeczytanie tego tematu.

[Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Windmaker w 07 Sie 2011, 12:51

Po wielu trudach odpaliłem wreszcie kilka modów, które bardzo chciałem uruchomić. Niestety mimo, że gra się uruchamia, mogę grać... do pierwszego save - po jego zrobieniu - normalnie przez menu, i próbie wczytania, ląduje już pod sam koniec wczytywania gry na pulpicie. W log-u mam takie oto coś:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : !m_error_code
[error]Function      : raii_guard::~raii_guard
[error]File          : D:\prog_repository\sources\trunk\xrServerEntities\script_storage.cpp
[error]Line          : 748
[error]Description   : .... - zew prypeci\gamedata\scripts\bind_stalker.script:447: attempt to concatenate field '?' (a nil value)


Mam zainstalowane mode: S.M.A.R.T.E.R. 0.41, Atmosfear 3, Absolute textures - Nature, Structure, Scopes i Scopes Smarter. Pliki, które się pokrywały łączyłem tyle ile wydawało mi się, że trzeba było przez WinMerga.

Dodam, że gra na patchu 02, świeża instalacja, tak jak i świeże mody dopiero co ściągnięte. Kiedyś - tj. bodajże w zeszłym roku, gra chodziła na podobnej kompilacji - tyle że był wtedy Atmosfear 2 bez problemów. I małe pytanie czy może z tym mieć coś wspólnego Service Pack 1 do Windowsa 7? Bo to jedyna różnica w konfiguracji komputera od poprzedniej instalacji.

Byłby ktoś w stanie mi pomóc?

Uwagi moderatora:

Logi dajemy w [code], nie w [quote]. - Wheeljack
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Reklamy Google

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Cromm Cruac w 07 Sie 2011, 15:22

Błąd jest w bind_stalker.script w linii 447. Coś musiałeś źle połączyć. Co jest w tej linii? Wklej w code paręnaście linii przed i po tej feralnej.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Windmaker w 07 Sie 2011, 15:34

Sęk w tym, że właśnie tego pliku nie ruszałem :D

A to cały jakby element - linie od 440 do 496:

Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
function actor_binder:load(reader)
        set_save_marker(reader, "load", false, "actor_binder")
        object_binder.load(self, reader)
        --' Çŕăđóćŕĺě óđîâĺíü ńëîćíîńňč
        local game_difficulty = reader:r_u8()
        printf("load game_difficulty %s", tostring(game_difficulty))
        get_console():execute("g_game_difficulty "..game_difficulty_by_num[game_difficulty])
        local stored_input_time = reader:r_u8()
        if stored_input_time == true then
                self.st.disable_input_time = utils.r_CTime(reader)
        end
        xr_logic.pstor_load_all(self.object, reader)
        self.weather_manager:load(reader)
        release_body_manager.get_release_body_manager():load(reader)
--      self.surge_manager:initialize()
        self.surge_manager:load(reader)
        self.f_surge_manager_loaded = true
        sr_psy_antenna.load(reader)
        sim_board.get_sim_board().simulation_started = reader:r_bool()

        xr_sound.actor_load(reader)
        local n = reader:r_stringZ()
        if(n~="nil") then
                self.last_level_name = n
        end
        xr_statistic.load(reader)
        treasure_manager.get_treasure_manager():load(reader)
        n = reader:r_u8()
        for i = 1,n do
                db.script_ids[reader:r_u16()] = reader:r_stringZ()
        end

        task_manager.get_task_manager():load(reader)

--      self.actor_weapon_on_start = reader:r_bool()
       
        self.loaded_active_slot = reader:r_u8()
       
        self.loaded_slot_applied = false

        local b = reader:r_bool()
        if(b) then
                self.deimos_intensity = reader:r_float()
        end

        local stored_achievement_time = reader:r_bool()
        if stored_achievement_time == true then
                self.last_detective_achievement_spawn_time = utils.r_CTime(reader)
        end
        stored_achievement_time = reader:r_bool()
        if stored_achievement_time == true then
                self.last_mutant_hunter_achievement_spawn_time = utils.r_CTime(reader)
        end
        set_save_marker(reader, "load", true, "actor_binder")
end

Uwagi moderatora:

Skrypty dajemy w [ syntax="lua" ], pliki ltx w [ syntax="ini" ], xmle w [ syntax="xml" ]. - u3
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez utak3r w 07 Sie 2011, 19:07

Wygląda na to, że nie odczytuje wartości zmiennej game_difficulty, i błąd powstaje podczas próby uruchomienia funkcji z jej użyciem. Przeszukaj pliki, w które ingerowałeś, na okoliczność tej zmiennej.
Image

Za ten post utak3r otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Windmaker.
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Windmaker w 07 Sie 2011, 21:11

Zanim zabiorę się za przeszukiwanie pytanie do Cromm Cruac-a czy któryś plik z Atmosfear 3 czy Absolute Textures mógłby w taki parametr ingerować - osobiście sobie nie przypominam takiego czegoś. Zresztą niewiele to zmienia bo jak wrzucam pliki bez łączenia/nadpisywania - czyli Atmosfear i Absolute na Smartera to tym bardziej się wszystko sypie - crash silnika bez logu.

Zaraz od nowa pliki przejrzę i zobaczymy - dodam do tego posta informację jak coś znajdę.

P.S. A co do adnotacji w moim poprzednim poście - jest gdzieś do tego instrukcja? Bo się z tym tu jeszcze nie spotkałem ;)

---

Pozwolę sobie na double posta - mam nadzieję, że to nic złego ;)

Otóż udało mi się naprawić save - tak mi się zdaje, ponieważ póki co mogę wczytać save po wyłączeniu i włączeniu od nowa gry co przedtem kończyło się wysypem. Nie wiem w czym leżał problem bo tak prawdę mówiąc lekko bezmyślnie łączyłem pliki, problem tylko w tym, że sobie teraz hud rozwaliłem :D ale może uda mi się to naprawić.

Więc chyba można uznać to za sprawę zamkniętą - tyle tylko, że mam jedno pytanie - czy ktoś mógłby się zastanowić nad zrobieniem fixa kompatybilności dla Atmosfear 3 i Absolute Textures do Smartera? Bo łączenie tych modów mimo, że jest możliwe, to nastręcza sporo problemów - owszem zależy co się chce uzyskać. Głównie problem leży w hud-zie bo to są pliki, które się różnią między Smarterem a w.w. modami najmocniej, a jednak nic nie pobije jakości jaką gwarantują te mody razem wzięte :)

Uwagi moderatora:

Jak to nic złego? Regulamin przeczytałeś? - Wheeljack
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Cromm Cruac w 08 Sie 2011, 00:38

Połącz SMRTERA in AF3 poprawnie (używając tego tutka) i wszystko powinno być OK. Absolute Textures (nature i structures) są kompatybilne z oboma modami więc żaden merging nie jest potrzebny.
Image

"Twoja opowieść mnie znudziła albowiem nie była o mnie" - Król Julian
Awatar użytkownika
Cromm Cruac
Modder

Posty: 2542
Dołączenie: 22 Sty 2010, 19:01
Ostatnio był: 01 Cze 2024, 23:08
Miejscowość: Londyn / Bielsko-Biała
Kozaki: 1077

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Windmaker w 08 Sie 2011, 01:24

Dzięki, aczkolwiek już to mniej więcej robiłem - ręcznie pliki robiłem, a nie porównywałem je tak jak w tym tutku, tyle tylko, że niektóre linijki w Atmosfear są zupełnie inne niż te w Smarterze i na odwrót i tu moje pytanie co robić w takich sytuacjach? O ile dobrze zauważyłem, to dotyczy to np. emisji itp. Różni się często kilkanaście linijek z których nie ma wspólnych elementów i nie są to dodane linie.

Dodam, że zależy mi tak naprawdę na tym, aby mieć wszystkie efekty z Atmosfear zamiast tych z Smartera i teraz pytanie czy po prostu wszystko co się nie zgadza zamieniać na to z Atmosfear?
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez utak3r w 08 Sie 2011, 08:37

Windmaker napisał(a):P.S. A co do adnotacji w moim poprzednim poście - jest gdzieś do tego instrukcja? Bo się z tym tu jeszcze nie spotkałem ;)


Jeszcze nie, dlatego Ci ją w skrócie przytoczyłem ;) To nowa rzecz na forum.
update: i już jest u góry w ramce ;)
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [Problem] Crashe podczas wczytywania gry z modyfikacjami

Postprzez Windmaker w 08 Sie 2011, 15:48

Podsumowując: udało mi się naprawić początkowe błędy - gra się włącza, savy się wczytują i... działa tyle o ile, ale bugtrapy co chwilę dostaję - na szczęście udaje mi się je naprawić. Głównie to pojedyncze brakujące pliki a w szczególności pliki związane z emisjami bo tam jest najwięcej różnic które ciężko wyłapać - tzn. pliki są tak różne, że nie wiadomo co przenosić itp.

Nie zmienia to jednak faktu, że przydałoby się porządny fix kompatybilności :)
"Stałem się śmiercią; niszczycielem światów" - Julius Robert Oppenheimer
"Wojna jest sztuką, ma więc swoich artystów i mistrzów"

>>> SmartAge.pl - Portal ludzi ciekawych świata <<<
Awatar użytkownika
Windmaker
Tropiciel

Posty: 214
Dołączenie: 21 Wrz 2008, 16:26
Ostatnio był: 22 Maj 2019, 15:46
Miejscowość: Poznań
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 1


Powróć do Zew Prypeci

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 8 gości