BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Wszyscy bali się premiery kolejnej gry z serii Stalker. Nikt nie potrafił odpowiedzieć na pytanie: co wpisać w tym cholernym opisie?
Regulamin forum
Przy zadawaniu pytania związanego z problemem dotyczącym modyfikacji, prosimy o podawanie treści całego loga błędu.
Lokalizacja logów:
Windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs
Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\S.T.A.L.K.E.R. - Zew Prypeci\logs
Steam - X:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\Stalker Call of Pripyat\_appdata_\logs

Logi tagujemy w [ CODE ][/ CODE ].

Jeżeli chcesz zadać pytanie na temat fabuły, to sprawdź najpierw, czy odpowiedzi nie znajdziesz w SOLUCJI.

BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez BlackWolf w 09 Wrz 2010, 09:30

Szybkie wprowadzenie:

Jestem nieco nieobiektywny ze względu na styl gry. Gram snajperem- nie odpowiada mi większość automatów, nie noszę egzoszkieletu, preferuję ciche (i skuteczne) metody walki.

Podsumowanie testowanego sprzętu i propozycje:

Automaty:
Groza- lekki modułowy system bojowy produkcji rosyjskiej w układzie bulpup (zwanym też bezkolbowym czytaj, bez kolby właściwej) przeznaczony dla komandosów Specnazu, dosyć dobrze odwzorowany w grze. Z rosyjskiego "groza" to po prostu "groza", ale też "burza"- obie wersje tłumaczenia dobrze oddają charakter broni.

Od Żwawego możemy zakupić "Burzę" czyli Grozę zmodyfikowaną z 9x39 na bardziej dostępne (żeby nie powiedzieć walające się pod nogami) pestki do AK,mów- 5,45x39- to właśnie ta broń pretenduje do miana najlepszego automatu w grze.

ZALETY
-Bardzo MAŁA WAGA (3.20kg do 3.50kg przy pełnym osprzęcie)
-OLBRZYMIA CELNOŚĆ- pod tym względem broń dorównuje SWD "Ryś" (obie bronie po modyfikacjach)
-Zintegrowany granatnik- dobre narzędzie eksterminacji potężniejszych mutantów i broń wsparcia.
-Szeroki asortyment dodatków: tłumik i lunety Układu Warszawskiego w tym noktowizyjna i z automatycznym namierzaniem celu- optykę możemy wymienić w terenie, zależnie od sytuacji.
-Wszech dostępność amunicji- pestki do kałaszy możemy przecież znaleźć wszędzie.

WADY
-przynajmniej w mojej rozgrywce, handlarz sprzedaje mniej rosyjskich 20mm pocisków do granatnika niż natowskich.

PRZEZNACZENI BRONI

Wysoce uniwersalny karabinek- ma niski odrzut, co w połączeniu z ekstremalnie wysoką celnością czyni z niego dobry materiał na broń para snajperską.
Poręczność broni i jej precyzja sprawiają też że nie traci w walce na bliskim dystansie, czy przy cichym oczyszczaniu budynków itp.

Na uwagę zasługuje trzystrzałowy tryb ognia, (rekompensujący mało zadowalające obrażenia zadawane przez jeden pocisk)- idealnie nadający się do precyzyjnego ostrzału z większych odległości, dzięki kontroli odrzutu i długości serii.

Karabin sam w sobie bardzo dobrze radzi sobie z ludzkimi przeciwnikami i słabszymi mutantami, natomiast dla bardziej wymagających mutków zawsze mamy w zanadrzu 20mm granat :)


Porównanie z bronią z danej klasy: celność :arrowu: :arrowu: :arrowu: poręczność :arrowu: :arrowu: obrażenia :arrowu: :arrowd:

SG 550 aka SGI Strieloka jest jedynym rywalem Burzy (porównanie broni zmodyfikowanych w kierunku parasnajperskim)

Dysponuje nieco większą siłą ognia, ale traci na poręczności i celności. Szybkostrzelność jest kwestią modyfikacji.
Na korzyść Burzy przemawia opcja montażu lunety z automatycznym namierzaniem celu, znacznie mniejsza waga i większy zoom lunet układu warszawskiego (x5 zamiast natowskiego x4)

Wygrywa z karabinkiem AS Wal (aka VLA). Ma mniejsze obrażenia, ale dyskwalifikuje konkurenta pod innymi względami. Znaczną przewagą jest zintegrowany granatnik i dostępność amunicji. Po zamontowaniu pełnego osprzętu jest cięższy tylko o 0.1kg

DYSKWALIFIKUJE G36 (aka G37) pod każdym względem- od dostępnych akcesoriów (przewaga granatnika, tłumika i wymiennej optyki) po statystyki- jedynie obrażenia obie broni mają równe.

Wygrywa z FN F2000 (aka FT 200M)- oba karabiny dysponują granatnikami zintegrowanymi, na rzecz Burzy przemawia szeroki zakres wymiennych dodatków, (w tym tłumik którego FNka mieć nie może) jak zwykle celność i poręczność (obsługa). Oba karabiny zadają równe obrażenia, FN dysponuje znacznie większą szybkostrzelnością.

Karabiny snajperskie- zacznę od ulubionej i szybko wyjaśnię wszelkie konkretne "za" i "przeciw".
VSS Vintorez (aka Wintar BC) wersji "Przepływ"

KARABINEK snajperski z zintegrowanym tłumikiem, o charakterze miejskim, nadający się dla zwiadowców i operatorów działających w absolutnej ciszy i ukryciu.

Jego największą wadą jest niska prędkość wylotowa pocisku 9x39, powodując gwałtowny spadek jego krzywej balistycznej ALE to można spokojnie wyeliminować do poziomu nie utrudniającego strzelanie do 150m

OGROMNĄ zaletą jest absolutna BEZODRZUTOWOŚĆ odpowiednio zmodyfikowanej broni, co gwarantuje nam możliwość umieszczenia kilku pocisków w tym samym miejscu.

Chociaż nie jest do tego stworzony, dzięki wysokiej poręczności (obsłudze) i niezłej szybkostrzelności można po cichu eliminować z niego wrogów na MAŁEJ odległości, jak i ściąganie celów z naprawdę daleka (granice zasięgu wzroku naznaczonego- wymaga to jednak treningu i doświadczenia)


Można (a nawet trzeba) wykorzystywać go jako ciche narzędzie totalnej zagłady- w większości przypadków (Ci jeszcze żywi) przeciwnicy nawet nie zorientują się że są atakowani, lub zrobią to gdy będzie już za późno i znakomita większość ich towarzyszy będzie dawno gryzła ziemię


Podsumowanie- dlaczego Vintorez?
-Niewykrywalność
-Precyzja
-Szybkostrzelność
-Znacznie łatwiej o pestki do tej broni niż w przypadku amunicji stricte snajperskiej.
-DOSTĘPNY JUŻ NA POCZĄTKU GRY
-Tej broni można używać od początku do końca gry, nieczęsto zachodzi konieczność wykorzystania innej- co powinno przemówić do entuzjastów broni precyzyjnej.


SWD- Karabin wyborowy Dragunova w wersji "Ryś". Ciężki i nieporęczny, od biedy nadaje się do walki na średnim dystansie, na dalekim... "dzieli i rządzi". Jest bronią stworzoną do strzelania z tak daleka jak tylko się da- huk wystrzału natychmiast zaalarmuje innych wrogów, a tłumika niestety nie przewidziano.

Zalety: ZOOM X 6- najlepsze przybliżenie celu w grze. Jest równie celny jak Vintorez (jeśli wierzyć systemowi porównań gry, celniejszy, choć obie bronie mają pełne paski tej statystyki). Przede wszystkim, zadaje OGROMNE obrażenia! Można z tej broni polować na silne mutanty (z dużej odległości).

Wada: Niestety w krajobrazie zony strzelec nieczęsto ma szansę na strzał z 200 i więcej metrów. Do tego odrzut i niska szybkostrzelność.

SWU- Naprawdę kiepska broń. Niby-kompromis pomiędzy SWD a Vintorezem (wybaczcie jeśli uraziłem czyjeś zdanie- w statystykach dostaje kopa od obydwu wyżej wymienionych modeli) słowem, do wszystkiego i do niczego. łączy niską dostępność amunicji SWD i tłumik Vintoreza, ale podczas gdy oba te karabinki doskonale sprawdzają się w swoich zadaniach (polowanie na mutanty i strzały z największych dostępnych odległości VS finezyjne i ciche likwidowanie wrogów strzałami w głowę) a ten karabinek znajduje się dokładnie pośrodku- i średnio radzi sobie z zadaniami swoich bardziej wyspecjalizowanych kompanów.

Jedyne godne uwagi cechy tej broni to przyjemny wygląd, tłumik i regulowany celownik- niestety akurat te dwie modyfikacje wymagają narzędzi do kalibracji, dostępnych dopiero w Prypeci.

Gdyby ten karabin przewyższał VSS Vintoreza siłą ognia, byłby naprawdę porządną bronią, niestety- w obecnej formie w grze zasadniczo nie warto brać go do ręki.


Karabin Gausa- Tylko dla tych których nie odstraszają futurystyczne pukawki. Jest bardzo powolny, ale celnością dorównuje SWD "Ryś" Amunicja jest bardzo droga, ale nie stanowi to większego problemu w chwili gdy staje się on dostępny. Broń wyposażono w kolimator o znacznym przybliżeniu (x6).
Strzały są ciche, ale nie bezgłośne- za pociskiem pozostaje błękitna smuga, co mnie osobiście straszliwie mierziło. Zasadniczo- broń snajperska dla tych, którzy wcześniej wybrali "Rysia", lubiących broń SF. Domyślam się że zwolennicy jako supportguna wykorzystywać będą wspomniany już FN 2000 aka FT200M o niemal równie futurystycznym wyglądzie. No cóż... Co kto lubi...

edit: obrażenie faktycznie są znacznie wyższe niż w wypadku rysia- za błąd w porównaniu pozwolę sobie obwinić twórców- najpierw zrobili system porównań wewnątrz gry, a później dali gausowi obrażenia przekraczające skalę.

Strzelba, przyjaciel każdego stalkera
Dopóki nie masz dostępu do większej ilości pocisków granatnikowych, ta broń nie raz i nie dwa uratuje twoje 4 litery. Powie Ci to Gonta i prawie każdy inny Stalker- strzelba pomoże Ci z mutkami jak mało co:

1) kiedy przyjdzie Ci walczyć z chmarą ruchliwych i ciężkich do trafienia przeciwników, nic nie zastąpi kilku ładunków loftek (dla laików- nie zwyczajnym śrutem a ładunkiem znacznie większych kulek, zwanych loftkami strzelamy w stalkerze) np kiedy masz do czynienia z chmarą chomików. No bez jaj, chyba nie strzelisz sobie z granatnika pod nogi? Szkoda pocisku i zdrowia, a maluchy potrafią być upierdliwe. Na zgraję psów też się nada.

2) Ciężej jest skasować lecącego snorka z broni kulowej niż z podręcznego garłacza- loftki zwyczajnie lepiej pokrywają cel, no i trafić skurczybyka łatwiej. Przy dobrych wiatrach, jeden strzał zrani kilku :)

3) Poltergeisty... Wielkiej krzywdy Ci nie zrobią, ale potrafią uprzykrzyć życie- żaden egzorcyzm nie działa tak jak 2-3 chmurki ołowianych kulek. Znowu- łatwiej trafić... to coś z strzelby, zwłaszcza kiedy nie za bardzo wiadomo gdzie u licha celować, a kule z automatu złośliwie omijają wrażliwe strefy "duszka".

4) Pijawki- na tą swołocz nie szkoda granatów, oj nie szkoda. Potrafi paskuda (dosłownie) krwi napsuć- możesz ściągnąć gnidę z SWD, o ile ją wypatrzysz- ale co zrobisz kiedy zaskoczy Cię nocą? Poza "ostrzegawczym" strzałem z granatnika prosto w tą zmutowaną mordę? Uciekniesz, i cofając się powoli, wyczekasz tą piękną chwilę gdy znajdzie się przed Tobą- nie musisz jej widzieć żeby nafaszerować ją ołowiem.

4) Bruery, Kontrolerzy, Chimery i Nibyolbrzymy.... Na te pierwsze od biedy wystarczy nóż- sprawdza się nawet nieźle.

Na resztę... Stary, kup już wreszcie ten granatnik! Naprawdę nie warto się męczyć!

Drapieżca- odpuść sobie normalną wersję chasera- za skasowanie chimer w skadowsku i janowie dostaniesz przyjemną w obsłudze, unikatową broń- można wprowadzić modyfikację trybu AUTO.

Po modernizacji mieści 9 shellek w magazynku rurowym- zadaje więcej obrażeń niż Egzekutor, ale strzela wolniej i ma mniejszy magazynek (o 3 pociski). Jest też lżejszy, co jest nie bez znaczenia jeśli nosisz go w plecaku na "specjalne okazje"- słowem jest bardziej oszczędny w zużyciu amunicji, a i tak daje radę. Mniej strzelasz- mniej amunicji potrzebujesz w plecaku- kolejny powód, dla ludzi którzy doceniają strzelby i ich niezastąpione w pewnych momentach walory, ale mimo wszystko nie są jakoś szczególnie zakochani w tym typie broni.


Egzekutor

Można zamówić od Żwawego na początku gry- to raz. Pasują do niego NATOwskie celowniki- to dwa- w tym noktowizyjny- nie bez znaczenia dopóki nie masz odpowiedniego hełmu/ kombinezonu. Opłaca się też korzystać z kolimatora 1.7, nawet z "podrzutu"- masz pewność że trafisz, kiedy musisz ostrożnie rozdzielać ołów. Siłą ognia na małym dystansie ustępuje tylko Drapieżcy a i to w kwestii ostrzału pojedynczego, bo w trybie auto wypluje z siebie więcej pocisków. Przeładowuje się KOSZMARNIE wolno, więc po opróżnieniu bębna szybko zmień broń, zamiast męczyć się z wpychaniem do magazynka kolejnych pocisków

Karabinier 12 pocisków, możliwy tryb AUTO, poręczniejszy i celniejszy od egzekutora, ale nie tak dobry jak Drapieżca. Wiecie jak to jest z tymi "pośrednimi" sprzętami? Jak z świnką morską- ani świnka, ani morska.

Floper Szczur napisał(a):Pistolety:
Stepowy Orzeł- Najlepszy pistolet w grze. Wielka siła ognia, możliwość zamontowania tłumiku i daleki zasięg. Bron w sam raz dla snajpera. Po ulepszeniu to dziecinka jest nie do powstrzymania. Amunicje trudniej znaleźć niż do zwykłych pistoletów ale ten pistolecik jest tego wart. Fajnie się też poluje na Chimery i Nibyolbrzymy :E

UDP compact Wilczarza - Pistolet wygrywa pod względem większego magazynka , możliwości zamontowania AUTO oraz szybkostrzelności. Polecam go dla szturmowców choć sam preferuje powyższy pistolet to jednak Łebszot załatwi sprawę.

Pistolety zaoszczędzają amunicji a sam wyżynałem bandytów tylko z pistoletem. POLECAM! Powinno się je stosować na słabszych przeciwników, jak brakuje amunicji lub dla satysfakcji(ale i tak nic nie pobije noża :D )


Dodam tylko że wadą pistoletów jest:
-dodatkowe zajmowanie miejsca w eq (i tak najczęściej pistolet w łapie trzymamy razem z detektorem)
-dodatkowy ciężar
-strasznie szybko wypluwają zawartość magazynka

najczęściej znacznie lepszym secondgunem jest chociażby UMP45 (to oryginalna nazwa broni z rl, w grze to zmodyfikowany viper na amo .45), strzelba lub inny automat (dla szturmowców).

Słowem- pistolety głównie dla klimatu
Stepowy orzeł- tłumik na tym pistolecie (oryginalnie Desert Eagle- .44 magnum lub .50 cala) w grze to potężna niedorzeczność xD równie potężna jak sama pukawka.
Zasadniczo- pistolety są dobre na ludzkich przeciwników i zombie.
Ostatnio edytowany przez BlackWolf 30 Gru 2010, 03:28, edytowano w sumie 8 razy
Polak, (nie)katolik, przestępca, alkoholik

Jesteś polakiem, mów i pisz po POLSKU, nie po "polskiemu"

Za ten post BlackWolf otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Srai, Darth ReX, Myśliwy, Sh00ter, Szagart, Kretox.
Awatar użytkownika
BlackWolf
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 08 Wrz 2010, 11:58
Ostatnio był: 25 Gru 2014, 19:57
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 25

Reklamy Google

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Srai w 09 Wrz 2010, 14:18

dodać można tylko, że bronie są dziwnie "skalibrowane". Pokusiłem się o matematyczne porównanie szturmowców pod względem celności, obrażeń i szybkostrzelności. Przy założeniu max 5 pkt za każdą dziedzinę (punktowanie od pierwszego do piątego miejsca) lista jest następująca:

1. FT 200M 28 – 11 pkt. wada, to ciężar 4.76 kg (dobry dostęp do amunicji);

2. Karabin szturmowy VLA 28 – 10 pkt. zaleta to ciężar 2.50 kg (słaby dostęp do amunicji);

2. eks-equo - "Burza" - 10 pkt. w sumie zaleta to ciężar 3.36 kg (bardzo dobry dostęp do amunicji);


3. "Strzała" / SGI 5k Striełoka 25 – 8 pkt. wada, to ciężar 4.66 kg (dobry dostęp do amunicji);

3. shock! eks-equo - TRs 301 - 8 pkt. zaleta to ciężar 2.87 kg (dobry dostęp do amunicji);

4. (sic!) - GP 37 - 7 pkt. w sumie zaleta to ciężar 3.76 kg (dobry dostęp do amunicji);

4. eks-equo - SGI 5k – 7 pkt. wada, to ciężar 4.66 kg (dobry dostęp do amunicji);


5. Tunder S14 - 6 pkt. w sumie zaleta to ciężar 3.67 kg (słaby dostęp do amunicji);


nie brałem pod uwagę w punktacji Użyteczności, Ceny :P , możliwości montowania Dodatków oraz ilości amunicji w magazynku...

Z prawdziwych snajperek dla weteranów Zony to tylko Ryś, Wintorezem nabawiłem się do woli w CS, który służył i za snajperkę i za szturmowca :)
Tacitisque senescimus annis
Najmądrzejsza rzecz, to wiedzieć co jest nieosiągalne, a nie w głupocie swojej, dążyć ku temu za wszelką cenę
- Zero Tolerancji -
Awatar użytkownika
Srai
Kot

Posty: 17
Dołączenie: 09 Wrz 2010, 09:53
Ostatnio był: 15 Lis 2010, 08:41
Miejscowość: krążek na bagnie...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez BlackWolf w 09 Wrz 2010, 14:50

Hmm... porównywałeś w pełni ulepszoną broń, czy "surową"?

W mojej ocenie powyżej opierałem się na testach w boju i "na sucho" (badanie odrzutu i skutecznej celności na równych dystansach)

A co do "burzy" po odpowiednim zmodyfikowaniu celność ma równą z Rysiem- i to chyba jest jej największa zaleta :)
Polak, (nie)katolik, przestępca, alkoholik

Jesteś polakiem, mów i pisz po POLSKU, nie po "polskiemu"
Awatar użytkownika
BlackWolf
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 08 Wrz 2010, 11:58
Ostatnio był: 25 Gru 2014, 19:57
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 25

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Srai w 10 Wrz 2010, 08:24

raczej "surowe" :

Tunder S14
(OTs-14 Groza)

Karabin szturmowy z granatnikiem. To świetna broń jak na warunki w Zonie: jest niewielka, niezawodna, ale uniwersalna i o dużej mocy. Tunder S14 to jeden z ulubionych karabinów wojskowych stalkerów.
Załączniki
groza.gif
• Celność: / 21
• Obrażenia: / 19
• Obsługa: inne Stalkery
• Użyteczność: / 21
• Szybkostrzelność: / 22
• Cena:
• Waga: 3.67 kg
• Dodatki: brak
• Ilość amunicji w magazynku: 20
• Rodzaje amunicji: standardowa 9×39 mm PAB-9, przeciwpancerna 9×39 mm SP-6, snajperska 9×39 mm SP-5, granaty VOG-25, granaty VOG-25R (standardowa 5,45×39 mm, przeciwpancerna 5,45×39 mm BP)
"Burza" - tylko różnice
• Celność: / 28
• Obrażenia: / 15
• Użyteczność: / 24
• Szybkostrzelność: / 25
• Waga: 3.36 kg
• Ilość amunicji w magazynku: 30
groza.gif (8.97 KiB) Obejrzany 23205 razy
Tacitisque senescimus annis
Najmądrzejsza rzecz, to wiedzieć co jest nieosiągalne, a nie w głupocie swojej, dążyć ku temu za wszelką cenę
- Zero Tolerancji -
Awatar użytkownika
Srai
Kot

Posty: 17
Dołączenie: 09 Wrz 2010, 09:53
Ostatnio był: 15 Lis 2010, 08:41
Miejscowość: krążek na bagnie...
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez BlackWolf w 10 Wrz 2010, 08:31

Po zaczęciu nowej rozgrywki postaram się zamieścić porównanie broni rozwiniętej w kierunku stricte szturmowym, chociaż nie wiem czy na zdrowie wyjdzie mi taki styl gry. Nigdy nie lubiłem akcji typu Rambo i nawet alarmowe sytuacje staram się rozwiązywać z rozmysłem.

Moja Zmodyfikowana "Burza"

Magazynek +10
Płaskość toru pocisku +80
Celność +80
Obsługa +15
Odrzut -50
Szybkostrzelność +10

UWAGA! W tej formie jest to broń niezwykle precyzyjna, wykorzystywana jako para snajperka na dystansie powyżej 100m wymaga tego samego od swojego użytkownika- karabin wiernie pośle kulę dokładnie tam, gdzie wymierzycie... Ale musicie wiedzieć, jak mierzyć- polecam trening w korzystaniu z siatki celowniczej na dystansach 50-100-150 metrów (dla skrupulatnych co 25m) inaczej możecie mieć mały problem z strzałem prosto w głowę na większej odległości. Prawdziwym sprawdzianem umiejętności będzie strzał z ok 100m do chomika- mamy do tego sposobność w Janowie, siedząc w gnieździe snajperskim na pogłębiarce w Kamieniołomach- chomiki często wychodzą od strony cementowni.

PORADA
polecam korzystanie z lunety z automatycznym namierzaniem calu- możecie nałożyć siatkę celowniczą na prostokąt obramowujący cel, co znacznie ułatwia obranie wyprzedzenia i właściwe obranie poprawki na wysokość.
Polak, (nie)katolik, przestępca, alkoholik

Jesteś polakiem, mów i pisz po POLSKU, nie po "polskiemu"
Awatar użytkownika
BlackWolf
Kot

Posty: 44
Dołączenie: 08 Wrz 2010, 11:58
Ostatnio był: 25 Gru 2014, 19:57
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 25

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Myśliwy w 01 Lis 2010, 22:37

Moją ulubioną bronią jest Burza. Jeżeli mamy osiągnięcie "PRZYJACIEL POWINNOŚCI" uważam , ze pociski do granatnika to bardzo maly problem. U sowy/Hawajczyka po wczytaniu u mnie zawsze jest po 3-6 sztuk. Problemem wiekszym jest to , ze 1 sztuka kosztuje okolo 300 RU :-/
Myśliwy
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 01 Lis 2010, 20:37
Ostatnio był: 28 Maj 2013, 22:25
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 1

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Canthir w 03 Lis 2010, 01:03

Może mało profesjonalny, ale sprawdzony i skuteczny zestaw, który nigdy mnie nie zawiódł, a składał się m.in. z:

An-94 Abakan - po ulepszeniach i z celownikiem w trybie dwustrzałowym używałem jak snajperki. Do szczęścia brakowało mi możliwości mocowania tłumika, np. przy składaniu wizyty bandytom czy monoliciarzom.
VSS Vintorez - obrażenia i moc obalająca jak ze snu, po ulepszeniu broń prawie sama strzela: wykrywanie celów i spłaszczona balistyka powodują, że kule lecą jak po sznurku tam gdzie ich miejsce. Tylko magazynek mały i o pestki ciężko w hurtowej ilości...
LR-300 - magazynek na 40 dość popularnych kul, możliwość mocowania tłumika i optyki, jak dla mnie broń na prawie każdą okazję.
'Eliminator' - po ulepszeniach chyba najlepszy przyjaciel wobec perspektywy spotkania mutantów. Na gryzonie, psy, snorki czy pijawki jak znalazł. Tylko, żeby dziad się dał szybciej przeładować...

Z moich sprawdzonych to tyle... Gaussa nie używam, SWD, SWU mają mało dostępne ammo i lichą szybkostrzelność, OC-14 Burza jakoś mi się nie podoba. Niby skuteczny, ale wolę albo AN-94 albo Vintoreza... Jakoś tak może subiektywnie. Z podobnej przyczyny zapewne w klasyfikacji nie mieszczą się takie zachodnie produkcje jak SIG SG550 czy L85.

Co do granatów/granatników słów kilka: przydatna rzecz. Wobec mutantów mało kiedy używam, częściej przeciw bandytom/monoliciarzom. Tych ostatnich można bardzo skutecznie razić w księgarni przez okienko na piętrze podczas gdy siedząc sobie wokół anteny. Granatnik pod AN-94 występuje u mnie raczej dla ogólnego 'joł' wyglądu niż użyteczności. Najczęściej nie mam doń dość granatów, albo odkładam je na cięższe okazje, poza tym więcej okazji trenowania używania ręcznych obronnych skłania mnie ku nim z racji większej precyzji celowania.
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 19 Sty 2022, 16:46
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez jalkavaki w 03 Lis 2010, 13:03

Canthir napisał(a):SWD, SWU mają mało dostępne ammo i lichą szybkostrzelność,

Dziwne bo ja podczas rozgrywki z amunicją do tych pukawek nie miałem problemów. Zawsze u handlarza znajdowało się kilkanaście sztuk do kupienia. Co do szybkostrzelności to są to karabiny snajperskie a nie maszynowe. Ich używa się z daleka, siedząc na jakimś wzgórku czy oknie.
Wojna jest zła. Ale gorsze są sukinsyny które nie mają nic za co byliby gotowi walczyć i umierać.
"Może nas wiedzie szalbierz chciwy paru groszy
Lecz lepsze to niż śmierć na wapniejących szańcach" - J. Kaczmarski, Stalker.
Awatar użytkownika
jalkavaki
Legenda

Posty: 1383
Dołączenie: 02 Kwi 2010, 11:20
Ostatnio był: 06 Mar 2025, 19:59
Miejscowość: Stetinum
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TOZ34
Kozaki: 194

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Canthir w 03 Lis 2010, 19:12

No z amunicją tragicznie nie jest, bo faktycznie można ją kupić, ale 5.45x39 można znaleźć wszędzie a 9x39 sporo dostaje się za misje i też zombie mają trochę. Fakt faktem broń snajperska powinna mieć mniejsze zużycie nabojów, ale jakoś zawsze wolę mieć ze sobą zapas na czarną godzinę.

Szybkostrzelność przydaje się o tyle, gdy pierwszy strzał nie jest śmiertelny i trzeba utłuc biegającego przeciwnika. Trafienie biegającej pijawki z >100m nie przychodzi samo, a pojemny magazynek i wyższa częstotliwość posyłania kul ułatwia zadanie.

Nie wiem jak to możliwe, ale raz zdarzyło mi się, że w kontrolera musiałem wpakować 5 nabojów z SWU, z czego 3 w łeb. Byłem nielicho zdziwiony, że broń, która powinna działać "na raz" wymaga poprawiania...
Смертельные аномалии, опасные мутанты, анархисты и бандиты, не остановят "Долг", победоносной поступью идущей на помощь мирным гражданам всей планеты!

Kiedy idziesz do Strefy, to sobie za konotuj: z towarem wróciłeś - cud boski, z życiem uszedłeś - daj na mszę, kula patrolu - fart, a cała reszta - jak los zdarzy.
- A&B Strugaccy; Piknik na Skraju Drogi

Nie da się tu żyć bez gorzałki... Chcę już o wszystkim zapomnieć. Cholera, to samo dzień po dniu. Kiedy to się wszystko skończy? To chyba przeznaczenie... Daj mi spokój! Życie i tak jest do dupy.

zdjęcia Zony
Awatar użytkownika
Canthir
Opowiadacz

Posty: 309
Dołączenie: 02 Lis 2010, 17:50
Ostatnio był: 19 Sty 2022, 16:46
Miejscowość: Szn
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 193

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Głuszec w 07 Lis 2010, 14:39

Na kontrolera to polecam ten ,,zmieniony" MP5, czy Żmiję, jak go nazwali w tej części. Oczywiście broń, którą zamawiamy u Żwawego nazywa się inaczej ale teraz wyleciało mi z głowy... W każdym razie radykalna zmiana to naboje .ACAP 45, a po ulepszeniu magazynek z 40 nabojami i uwaga... szybkostrzelność o niebo - a wręcz Czyste Niebo - lepsza od FN F2000 (FT200M). Z tą bronią zrobiłem tak - podbiegłem do kontrolera tak żebym miał pewną celność ale żeby on nie mógł mnie ,,podrapać" i przytrzymałem LPM z celownikiem na jego głowie... padł chyba po 14 strzałach, czyli trzymałem ten LPM przez 1,5 sekundy. Polecam, świetna na mutanty i bliski odległości, tylko trzeba mieć dużo amunicji.
Głuszec
Stalker

Posty: 60
Dołączenie: 11 Gru 2009, 23:46
Ostatnio był: 02 Lut 2013, 13:18
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez Afrose w 07 Lis 2010, 15:07

A ja powiem tak: na kontrolera oczywiście nóż i tyle !!!!! (to jest odp. na poprzedni post)
A tak to moja ulubiona broń to IL 86 - Optyczny już w budowany, tani, tania naprawa, i amunicje łatwo zdobyć !!
Awatar użytkownika
Afrose
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 04 Lis 2010, 16:10
Ostatnio był: 16 Lip 2019, 18:35
Miejscowość: Stacja "PROSPEKT MIRA"
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 54

Re: BROŃ- jaką i dlaczego wybrać do danych zadań?

Postprzez kris1275 w 07 Lis 2010, 19:52

BlackWolf jak doszedłeś do tego że Gauss dorównuje pod katem zadawanych obrażeń SWD Rys? Z Gaussa jednym strzałem zabija sie wszystko co biega po Zonie. Jeżeli jest w rękach wprawionego gracza. SWD Rys jest na to poprostu za słaby.
G36 jest jedna z najlepszych broni w grze. Burza dyskwalifikuje G36 pod każdym wzgledem? Gdzieś ty to wyczytał? Jest raczej na odwrót.
Piszesz że Wintar ma absolutna bezodrzutowość. Każda broń ma swój recoil. Wintar recoil ma mocno obniżony.
Celowniki optyczne do Egzekutora. Bez sensu tak jak pociski kulowe. To jest bron do walki na krótki dystans. Podbiega zwierzak na 4-5 metrów i strzelasz do niego. I tyle.
Awatar użytkownika
kris1275
Tropiciel

Posty: 249
Dołączenie: 05 Gru 2009, 14:10
Ostatnio był: 18 Sie 2015, 21:57
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 13

Następna

Powróć do Pytania i odpowiedzi

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 5 gości