Tworzenie modeli ogf

Tworzenie modeli ogf

Postprzez Kacperxy w 18 Maj 2008, 18:44

Mimo że gdzieś na forum przewijały się tematy o robieniu modeli nikt nie podał dokładnie jak to zrobić, albo trzeba było szukać linków do Pluginów itp. Zebrałem to wszystko w jedno

Aby zrobić modele potrzebne są 3d studio max (najlepiej 7), SDK do stalkera i stalkerowski plugin do 3ds max.Ogf2smd służy do konwertowanie plików ogf do smd razem ze wszystkimi animacjami itp. i te pliki może otworzyć 3ds max, więc można podejrzeć jak powinien być zrobiony model. Co do robienia broni to próbowałem i nie udało mi się, ale będę jeszcze próbował, co nie oznacza, że się nie da. Więc jak ktoś ma czas niech spróbuje. Modele jest zrobić bardzo ciężko, bo po pierwsze trzeba dobrze znać 3d studio max(chociaż nie zawsze), po drugie Plugin albo 3ds max nie zawsze chcą współpracować i czasem nie można wyeksportować modelu.

Jeżeli jednak was to nie odstrasza to możecie spróbować

LINKI:
Artykuł o eksportowaniu modeli do stalkera
Ogólny artykuł o robieniu modelu broni do huda
Stalkerowski plugin do 3d studio max( Jeżeli nie znasz rosyjskiego to aby pobrać kliknij "Скачать")
Program do konwertowania ogfów do smd-czyli ogf2smd3(które otwiera 3ds max), konwertuje razem ze wszystkimi animacjami więc się przyda by zobaczyć jak powinien być zrobiony model
Linki do wersji trial 3d studio max 7( na dole kliknij na "Скачать 3D Studio Max 7")
Stalkerowski SDK

UWAGA! Plugin sprawia dużo problemów, więc jak coś zrobicie nie będzie się chciało wyeksportować czy jak będziecie mieć jakikolwiek problem to piszcie tu, trochę już w tym siedzę, więc powinienem pomóc.

PS: Jest to trudne, ale nie zniechęcajcie się. Ja też zaczynałem od zera.
Awatar użytkownika
Kacperxy
Kot

Posty: 38
Dołączenie: 18 Sie 2007, 15:52
Ostatnio był: 03 Maj 2020, 00:58
Kozaki: 0

Reklamy Google

Postprzez Adriano w 18 Maj 2008, 20:15

Ja dorzucę od siebie coś : :)

Pluginy działają tylko do wersji 7 (do 6 nie testowałem) . Pluginy zaczną działac gdy się poda prawidłową scieżkę do SDK ... W innym wypadku nie będą działac .

1. 3ds maxa 7
2. X-Ray SDK
3. Sciągamy Pluginy Pobierz
4. Wklejamy je do 3ds maxa [DYSK:\3dsmax7\plugins]
5. Pik xray_path.ltx ...konfigurujemy w nim scieżki :
$server_root$ = false| false| E:\Program Files\X-Ray SDK\level_editor <<<trzeba podac scieżkę do SDK
$local_root$ = false| false| E:\Program Files\X-Ray SDK\level_editor <<<trzeba podac scieżkę do SDK
6. Po tym pluginy działają :D

... :wink:

Teraz możemy zabrac się do roboty .
Tutoriale:
wer. ENG
HuD Broni

Po robocie w 3ds maxie ,zabieramy się za X-Ray SDK
Otwieramy Actor editor przez ActorEditor.bat

File>load
Ustawimy wszystkie parametry:
* Shader: models/model
* Compile: def_shaders/def_vertex
* Game Mtl: objects/small_box

Gdy wszystko skończymy ,zapisujemy jako OGF i wrzucamy do gry. (tylko jeszcze trzeba umiec)
File>Export

Ja osobiście zrobiłem 2 modele które działały w grze . Jednak ze względu na ich okazałośc przestałem próbowac.

by adrianos
Image
Awatar użytkownika
Adriano
Stalker

Posty: 71
Dołączenie: 23 Mar 2008, 15:08
Ostatnio był: 29 Paź 2015, 23:42
Miejscowość: Bar
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 0

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez BJ Blazkowicz w 22 Kwi 2009, 07:51

A że tak się zapytam... Jest ktoś na forum kto zna się na tworzeniu owych modeli i mógł by wykonać taki model?
Ponieważ mam trudności (a może raczej nie mam talentu) do tworzenia modeli (od razu zaznaczam że nie chodzi mi o stworzenie nowego modelu tylko o przeróbkę już istniejącego). Jeżeli umieściłem posta w nieodpowiednim temacie to z góry przepraszam administrację ale nie znalazłem bardziej odpowiedniego tematu.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez zdzicho w 19 Cze 2009, 20:06

Na początek oczywiście witam. Mam do was parę pytań dotyczących tych modeli. Mam 3d studio max 7 ale przy odpalaniu pojawia się komunikat że pluginy nie działają. Obawiam się że to przez to że mam źle skonfigurowany plik tekstowy xray_path.ltx. Więc pierwsze pytanie brzmi: czy ten plik należy wkleić do folderu plugins?
Może sprecyzuje. idąc krok po kroku tak jak jest pokazane na tej stronie http://sdk.stalker-game.com/en/index.ph ... t_tutorial zatrzymałem się na poleceniu "choose material type by pressing on Standart (1) button. Choose S.T.A.L.K.E.R. Mtl (2)" nie ma S.T.A.L.K.E.R. Mtl i wydaje mi się że to przez to że pluginy nie działają
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 02 Cze 2024, 05:57
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 20 Cze 2009, 00:33

plik xray_path.ltx należy wrzucić do głównego folderu 3dmaxa. jedno pytanko umiesz tworzyć modele w 3dmaxie? bo przydała by mi się jedna mała przeróbka
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez zdzicho w 20 Cze 2009, 13:54

Zrobiłem tak jak mówiłeś http://img34.imageshack.us/img34/58/bd2b.jpg ale nadal wyskakuje błąd http://img190.imageshack.us/img190/8759/25015252.jpg pluginy wkleiłem tu http://img19.imageshack.us/img19/2390/bd5b.jpg modele umiem robić jako-tako ale tego zawsze można się lepiej nauczyć, ważniejsze jest to żeby pluginy działały
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 02 Cze 2024, 05:57
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 20 Cze 2009, 14:07

ja zrobiłem tak że wrzuciłem xray_path.ltx i bugtrap.dll do głównego folderu w xray path dałem ścieżkę do sdk tak jak Ty i wszystko chodzi dobrze więc nie wiem co może być innego...
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez zdzicho w 20 Cze 2009, 14:14

przeinstalowałem X-Ray SDK i jeden plugin już działa, ale nadal nie działa xray_material.dlt
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 02 Cze 2024, 05:57
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 20 Cze 2009, 14:24

a do folderu plugins co wrzuciłeś dokładnie? cały folder plugins czy pliki co w nim są czyli Microsoft.VC80.CRT.manifest; msvcm80.dll; msvcp80.dll; msvcr80.dll; xray_export.dlu i xray_material.dlt? bo należy wrzycic tylko te pliki bez tego folderu. na próbe usunąłem ten plik i też tego nie miałem więc chyba w tym jest problem
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez zdzicho w 20 Cze 2009, 15:26

No co Ty, taki głupi to ja nie jestem :wink: wrzuciłem oczywiście zawartość folderu, nie cały folder. Pobrałem nawet inne pluginy z ruskiego forum, i to samo- pierwszy działa, drugi nie

(z góry przepraszam że piszę drugi post pod postem, bo wiem jacy jesteście na to uczuleni) nareszcie się udało! już mówię co i jak: żeby pluginy działały do głównego folderu 3d studio max należy wkleić pliki BugTrap.dll i xray_path.ltx, następnie usunąć folder plugins lub podmienić go na ten z pliku max_pl_2.0.rar, jeśli nie chcecie stracić swoich innych pluginów to po prostu skopiujcie zawartość folderu plugins z pliku max_pl_2.0.rar i wklejcie do folderu plugins w 3d studio max. Następnie uruchamiamy start---> wszystkie programy--->X-Ray SDK--->Map X-drive.
Po tej procedurze pluginy działają na 100%, przynajmniej u mnie

Skoro wiesz że jesteśmy na to uczuleni to po cholerę piszesz post pod postem? - F360
Awatar użytkownika
zdzicho
Modder

Posty: 567
Dołączenie: 19 Cze 2009, 20:02
Ostatnio był: 02 Cze 2024, 05:57
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 500

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez Crew w 01 Lip 2009, 14:05

Używam OGF Viewer i kurde nie mogę oglądać modeli , dlaczego ? :
Image
ASUS ROG Strix G17 R7-6800H/32GB/1TB + 4TB/Win11 RTX3070Ti 240Hz
Awatar użytkownika
Crew
Łowca

Posty: 415
Dołączenie: 22 Lut 2008, 19:11
Ostatnio był: 10 Mar 2024, 11:52
Miejscowość: Wałcz
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 19

Re: [TUTORIAL]Tworzenie modeli ogf

Postprzez MatrixSTR w 01 Lip 2009, 18:24

ja musiałem folder textures z teksturami wrzucić do folderu D:\games\gsc world publishing\s.t.a.l.k.e.r\gamedata\ musisz zrobić nowe foldery żeby mieć taką ścieżke.
zresztą podczas wczytywania modelu powinien wyskoczyć Ci bład w którym pisze nazwa tekstury i ścieżka w której sie ona powinna znajdować
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości