Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez nelson82 w 02 Lis 2013, 11:41

Nie mam czasu i odpowiedniej motywacji, by zapoznać się z programem S.D.K. dzięki któremu można by nieco odświeżyć znaną z wanilii Zonę, ale i bez tego da się co nieco (czytaj, jakiś obiekt) dorzucić do gry.
Opiszę po krótce w jaki sposób za pomocą kilku plików dodać parę obiektów do wioski kotów w Kordonie.

Co by sobie ułatwić zadanie zapodaję gotowca
https://www.sendspace.com/file/3nslqt w formie modyfikacji z pomocą której opiszę temat.

- w folderze config/misc tworzymy plik objekty (przykładowo), który uwzględniamy również w pliku system (patrz na gotowca)
- w tymże pliku tworzymy tzw. konfigi obiektów (spójrz w gotowca)
- mając gotowe konfigi określamy współrzędne miejsca w którym ma pojawić się dodany obiekt - tutaj znajdziemy "moda" do określania współrzędnych
- mając już gotowy konfig tworzymy skrypt objekty (przykładowo) w folderze scripts, a w nim podajemy współrzędne i nazwę (trzymamy się nazw z konfigu) obiektu który chcemy dodać (spójrz - gotowiec)
- wreszcie na sam koniec uwzględniamy ww. skrypt w pliku bind_stalker (scripts) w tej frazie
Kod: Zaznacz wszystko
if self.bCheckStart then
      printf("SET DEFAULT INFOS")      

      if not has_alife_info("storyline_actor_start") and
         (level.name() == "l01_escape")
      then
       objekty.objekty_create()
         self.object:give_info_portion("storyline_actor_start")
         _G.g_start_avi = true
         printf("*AVI* RUN START AVI")         
      end
Po takich zabiegach wraz z rozpoczęciem gry w Zonie pojawią się nowe obiekty.
Zapodaje parę skrinów wykonanych na bazie gotowca
http://up.oblivionlost.pl/images/01290199848017257798.jpg
http://up.oblivionlost.pl/images/45781722919595317981.jpg
http://up.oblivionlost.pl/images/74166879012169110692.jpg

Gotowiec (mod) jest przystosowany dla patcha 1.0004 - dla innych patchy należy edytować linijkę
Kod: Zaznacz wszystko
current_server_entity_version = 6
na current_server_entity_version = 5 (dla patcha 1.0003) lub current_server_entity_version = 7 (1.0005 i 1.0006) w pliku system (config).

Modele obiektów znajdziemy w rozpakowanej grze w folderze meshes, a w nim m.in. podfoldery objects i physics - nowe modele znajdziemy również w niektórych większych modyfikacjach.
Ostatnio edytowany przez nelson82, 07 Lut 2016, 08:55, edytowano w sumie 1 raz
łatwiej już nie będzie

Za ten post nelson82 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive vandr.
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Reklamy Google

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez vandr w 02 Lis 2013, 11:48

Świetna sprawa. Na pewno z tego skorzystam. Pytanko- czy NPC'e będą te obiekty omijać, czy istnieje ryzyko, że po prostu będą przez nie przenikać jak duchy?
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez nelson82 w 02 Lis 2013, 11:53

NPC nie przenika przez obiekt - testowałem ;)
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez vandr w 02 Lis 2013, 13:02

Ogromna flacha dla Ciebie, Piter. Co w przypadku, gdy chcemy edytować inną mapę? I do czego służą:

Kod: Zaznacz wszystko
local level_vertex=
local game_vertex_id=


Wybrałem sobie pozycję przy ognisku, która ma następujące wartości na ekranie w grze:

lvid: 47828
grid: 57
pos: -205.040, -20.134, -143.611
div: -0.998, 0.000, -0.052


Próbuję to zaimplementować w skrypcie analogicznie do gotowych przykładów, tak więc na początek oczywiście
Kod: Zaznacz wszystko
create_objekty_4()
i potem:

Kod: Zaznacz wszystko
function create_objekty_4()
local x= -205.040
local y= -20.134
local z= -143.611


(jeśli jest źle to popraw)

No i dalej nie wiem co wpisać w:

Kod: Zaznacz wszystko
local level_vertex=
local game_vertex_id=


Tutaj natomiast bułka z masłem, bo wystarczy odpowiednią nazwę modelu wrzucić:

Kod: Zaznacz wszystko
alife():create("lavochka",vector():set(x,y,z),level_vertex,game_vertex_id)
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez nelson82 w 02 Lis 2013, 13:20

W local level_vertex= wpisujesz wartość lvid (z moda na współrzędne), a w local game_vertex_id= wartość gvid
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez vandr w 02 Lis 2013, 13:22

Wszystko jasne. Rozumiem, że obiektów nie można przechylić, aby umieścić go na zboczu? Napisz jeszcze proszę co zrobić, aby dodać obiekty na innej mapie. Wystarczy w bind_stalker wpisać pod:

Kod: Zaznacz wszystko
(level.name() == "l01_escape")


np:

Kod: Zaznacz wszystko
(level.name() == "l02_garbage")


?

W ogóle to warto dodać, że trzeba rozpocząć nową grę po dodaniu każdego nowego obiektu i zalecam umieszczać obiekty w miejscach, w których jest mała szansa, że będzie tamtędy przechodził NPC, który wprawdzie nie przeniknie ale nie obejdzie obiektu dookoła.
Ostatnio edytowany przez vandr 02 Lis 2013, 13:42, edytowano w sumie 2 razy
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Dodawanie obiektów z pominięciem SDK

Postprzez nelson82 w 02 Lis 2013, 13:28

Zdaje się, że za kąt nachylenia odpowiada ta linijka
Kod: Zaznacz wszystko
dir: 0.212, 0.000, 0.977
(przykład), ale nigdy z tym nie ekspyrementowałem, więc nie wiem jakie wartości wpisać.

Jeśli chcesz dodać obiekt na innej mapie, po prostu przypisujesz mu współrzędne z danej mapy korzystając z zapodanego moda na określanie współrzędnych.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość