Ilośc artefaktów oraz broń w slocie na pistolety

Ilośc artefaktów oraz broń w slocie na pistolety

Postprzez Nurek w 08 Mar 2008, 01:33

Oczywiście na początek musimy wypakować potrzebne pliki i umieścic je w katalogu gamedata - procedura standardowa jak przy wgrywaniu modów. Więcej na ten temat tutaj: viewtopic.php?t=624

Aby zmienic ilośc artefaktów przy pasie musimy wykonać następujące czynności:
1. W pliku gamedata\config\system.ltx znajdujemy linikę z wpisem
max_belt = 5 //16
i w miejsce 5 wstawiamy ilość artefaktów jaką chcelibyśmy mieć jednocześnie przy pasie. Maksymalnie próbowałem 16, być może można więcej
2. Otwieramy plik gamedata\config\ui\inwentory_new.xml. Odpowiada on za rozłożenie elementów na ekranie ekwipunku. Znajdujemy tam nastepujący fragment:
Kod: Zaznacz wszystko
    <dragdrop_belt x="645" y="136" width="410" height="60"
      cell_width = "60" cell_height="60" rows_num="1" cols_num="5"/>

Odpowiednie wpisy oznaczają:
x i y - współrzedne lewego górnego rogu okienka z artefaktami
width i height - szerokość i wysokość tego okienka
cell_width i cell_height - szerokość i wysokość pojedyńczej komórki w okienku
rows_num i cols_num - liczba wierszy i kolumn (inaczej ile komórek ma byc w poziomie i w pionie)

Przykładowo gdybym chciał 10 artefaktów to moge ustawić wszystko nastepująco:
Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="645" y="136" width="300" height="100"
            cell_width = "60" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="5"/>

Będę wtedy miał 10 artefaktów rozłożone w dwóch wierszach składających się z komórek 60x50 pixeli. Oczywiście przydałobysię tez sobie dopasować pozycję x i y ale to już należy wyliczyc sobie samemu - przy różnej ilości artefaktów rozkłada się inaczej.

3. Na koniec jesli zmieniliśmy położenie lub rozmiar okienka z artefaktami należałoby zmodyfikowac teksturę gamedata\tekstures\ui\ui_inventory2 - szerzej o tym napiszę przy okazji broni.

Kolejna sprawą jest broń. Jesli chcelibysmy uzywać broni innych niz pistolety w slocie 1 to musimy zrobić następująco:

1. Otwieramy plik broni w katalogu gamedata\config\weapons. Kazdej broni w stalkerze odpowiada tam jeden plik. Odwieramy broń która chcemy zmodyfikowac i znajdujemy linijkę z wpisem:
Kod: Zaznacz wszystko
slot   =

Bedzie tam wartość 1 lub 2 (0 dla noża, o tym później). 1 oznacza broń w slocie pistoletowym, 2 w karabinowym. Modyfikujemy wpis odpowiednio do tego jak chcemy umiescić broń (ja ustawiłem to tak że karabiny snajperskie, strzelby i oczywiscie pistolety są w slocie 1, reszta w 2)
2. Niestety sama modyfikacja pliku broni wystarczy tylko w przypadku obrzyna i vipera. Jesli będziemy chceli umiescić inną broń w slocie pistoletowym gra się zawiesi. Powodem są rozmiary broni i slotu pistoletowego - większość broni ma rozmiar większy niż 2x3 pola i stąd ten błąd. Rozwiązania są dwa - zmniejszyć broń albo zwięszyć rozmiar slotu - to drugie moim zdaniem jest znacznie łatwiejsze. W tym celu odnajdujemy znany nam juz plik gamedata\config\ui\inwentory_new.xml. Za konfigurację slotu 1 i 2 będa odpowiadały następujące wpisy:
<dragdrop_pistol x="38" y="118" width="156" height="104"
cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="3"
custom_placement="0"/>

<dragdrop_automatic x="237" y="118" width="312" height="104"
cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>

Znaczenie wpisów dokładnie takie samo jak w przypadku artefaktów. Jeśli chcielibysmy umieszczać w slocie 1 snajperki to bedziemy musieli go przerobic tak aby miał rozmiar 6x2 pola - tyle ma Dragunow. Jesli bedziemy wkładac tam mniejsze bronie to wystarczy odpowiednio mniejszy rozmiar.

3. Jesli zmienilismy wielkości slotów i okienka na artefakty to rozjadą nam się obramówki wokół okienek - zawarte w pliku gamedata\tekstures\ui\ui_inventory2 . Jesli ktoś ma trochę zdolności graficznych to może to naprawić, jeśli nie w ostateczności mozna je wykasowac - wtedy okna na pistolety będa bez obramówek - esteci moga marudzić, ale bardzo tragicznie moim zdaniem to nie wyglada.

Na koniec podam przykładowe wpisy w pliku plik inventory_new.xml tak aby w slotach można bylo umiescić 2 bronie i 16 artefaktów:

Kod: Zaznacz wszystko
       <dragdrop_belt x="620" y="118" width="400" height="100"
   cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="8"/>

                ....

       <dragdrop_pistol x="5" y="118" width="300" height="100"
                     cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
                     custom_placement="0"/>

       <dragdrop_automatic x="315" y="118" width="300" height="100"
                     cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
                     custom_placement="0"/>



Można również umiescić jakąś broń zamiast noża - wyglada to nastepująco:
1. Otwieramy plik gamedata\config\system.ltx i w linijce
Kod: Zaznacz wszystko
slot_persistent_1  = true      ;knife

zmieniamy wartośc true na false.
2. W pliku konfiguracyjnym broni którą chcemy umieścić zamiast noża zmieniamy wartośc slot na 0
3. Odpalamy grę. Jesli podejdziemy do jakiegoś pojemnika (skrzyni, skrytki itp.) i otworzymy ekran wymiany ekwipunku to zobaczymy w swoim ekwipunku nóż. Wkładamy go do pojemnika. W tym momencie pod jedynką nie mamy noża. Jesli w tej chwili weźmiemy bron którą zmodyfikowaliśmy na slot 0 to automatycznie wskoczy ona na miejsce noża i będzie dostępna pod klawiszem 1. Gdybyśmy chceli się jej pozbyć - znowu uzywamy pojemnika, wkładamy do niego bron i zabieramy nóż. Sztuczka działa równiez pod innymi slotami (np. lornetka, pda, detektor itp)

Miłego modowania !!!
Nurek
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Lut 2008, 14:59
Ostatnio był: 27 Wrz 2023, 22:17
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 1

Reklamy Google

Postprzez fef w 08 Mar 2008, 03:57

Moim zdaniem przydatne info jeżeli nie chcemy zmieniać opcji samej podstawki (wgrywanie całych modów itp.), a zależy nam jedynie na pewnych szczegółach. Myślę, że przydałoby się więcej tego typu porad.
Awatar użytkownika
fef
Stalker

Posty: 80
Dołączenie: 03 Wrz 2007, 23:17
Ostatnio był: 06 Paź 2008, 16:37
Miejscowość: Agropolis
Kozaki: 0

Postprzez Rasalom w 31 Lip 2008, 17:53

...
Niestety wywaliło mi do pulpitu, gdy chciałem zmienić P90 ze slotu na karabiny do slotu na pistolety...
szkoda...
Wait for me dragon,
we'll meet in the sky
by fire
and magic I am sworn
Hell is calling! We cannot be denied
fly to the blackness of the storm
Image
Awatar użytkownika
Rasalom
Kot

Posty: 32
Dołączenie: 29 Kwi 2008, 12:01
Ostatnio był: 06 Lut 2015, 10:06
Kozaki: 0

Postprzez Nurek w 31 Lip 2008, 19:53

Zrobiłeś wszystko jak w tutorialu?
Napisz co masz w tagu <dragdrop pistol>
Nurek
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Lut 2008, 14:59
Ostatnio był: 27 Wrz 2023, 22:17
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 1

Postprzez Nikolay w 04 Sie 2008, 14:36

inwentory_new.xml - takiego czegos nie mam i nie wiem skad wziac. Pomoglby ktos?
Nikolay
Kot

Posty: 3
Dołączenie: 01 Sie 2008, 19:48
Ostatnio był: 20 Sie 2010, 18:55
Miejscowość: Kraków
Frakcja: Samotnicy
Kozaki: 0

Postprzez Nurek w 04 Sie 2008, 17:48

Wszystko jest opisane tu:
http://forum.stalker.pl/viewtopic.php?t=624

Każde kolejne pytanie związane z wypakowywaniem gamedaty będzie nagradzane.
Wiemy dobrze czym... -C17
Nurek
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 09 Lut 2008, 14:59
Ostatnio był: 27 Wrz 2023, 22:17
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: SVUmk2
Kozaki: 1

Re: Ilośc artefaktów oraz broń w slocie na pistolety

Postprzez Pietras w 23 Lut 2010, 23:25

Mnie wywala do pulpitu kiedy chcę włożyć do slota "nożowego" pistolet. Po prostu bach, wywala a logu z błędem ni ma.
Jest gdzieś modyfikator slota z kosą (rows/columns)?

EDIT: Nieaktualne, odkryłem szybko przyczynę bugtrapa. Podzielę się z tymi, którzy mają podobne problemy: Podczas podmiany pamiętajcie, żeby mieć wyciągniętą inną broń. Gra wywali się, jeśli sloty z bronią (1 i 2) będą puste.

Dokładniej: Upuśćcie broń (tą, co ma iść do slota z nożem) wyciągnijcie sobie inną pukawkę (slot 1 lub 2), otwórzcie pojemnik, wrzućcie nóż, zamknijcie pojemnik i podnieście broń (slot = 0). Będzie wówczas bez problemu dostępna pod jedynką. Z wczorajszych testów wynika, że dobrze jest używać na slocie 0 broni, które nie są używane przez inne postacie (unique). Inaczej mają problemy z ich używaniem. Nie wiem jeszcze, czy to nie wina innych modyfikacji (pykam w Priboi Story z Arsenal Modem)
Pietras
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 02 Mar 2009, 01:05
Ostatnio był: 11 Maj 2010, 18:29
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 0


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości