BugTrap i Log - jak to odczytać

BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez scigacz1975 w 19 Sty 2012, 17:57

Ponieważ nie znalazłem takiego tematu na forum a wkurza mnie już tłumaczenie nieumiejącym czytać ze zrozumieniem co się podaje w logu, jak to odczytać itp. - postanowiłem poświęcić chwilkę i napisać tego tutka

Po kolei.

Zmodyfikowałeś grę - odpalasz - wyskakuje BugTrap i ZONK! - co dalej?


Ano wchodzimy sobie na dysk c:\ - otwieramy katalog (dla różnych systemów są różne katalogi)

dla systemu windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-SHOC\logs\
dla systemów Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-SHOC\logs\

od razu zaznaczam że lokalizacja logów dla Czystego Nieba (Clear Sky) to:

dla systemu windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-STCS\logs\
dla systemów Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-STCS\logs\

dla Zew Prypeci (Call of Pripyat) to:

dla systemu windows XP - C:\Documents and Settings\All Users\Moje dokumenty\STALKER-Zew Prypeci\logs\
dla systemów Windows Vista/7 - C:\Users\Public\Documents\STALKER-Zew Prypeci\logs\

i znajdujemy plik xray_nazwaużytkownika.log - plik ten otwieramy notatnikiem (notepad), następnie przesuwamy na sam dół\koniec pliku i znajdujemy sekcję:

FATAL ERROR

Na przykladzie :

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression    : false
[error]Function      : ParseFile
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrXMLParser\xrXMLParser.cpp
[error]Line          : 48
[error]Description   : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[text\eng\string_table_fc.xml]


:arrowu: Taką sekcję (a nie całą zawartość loga) wklejamy w CODE w temacie moda jeżeli chcemy zadać pytanie na temat błędu i sposobu jego naprawienia

To by było tyle na temat lokalizacji logów i ich wklejania, oraz gdzie je wklejać.

Teraz jak tego loga odczytać - otóż twórcy gry dali nam bardzo fajne narzędzie sprawdzające poprawność plików gry. I to narzędzie najczęściej od razu powie nam jaki plik (lub jego brak jak w pokazanym :arrowu: przykładzie) powoduje błąd. Otóż linia błędu:

[error]Description : XML file[$game_config$] parsing failed. Can't find include file:[text\eng\string_table_fc.xml mówi nam że silnik gry nie znalazł (Can't find include file:) pliku string_table_fc.xml który (gra nam to podpowiada) powinien się znajdować w \text\eng\

Jeżeli zdarzy nam się błąd

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : out_of_memory_handler
[error]File          : E:\priquel\sources\engine\xrCore\xrDebugNew.cpp
[error]Line          : 323
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Out of memory. Memory request: 4096 K


to patrzymy na ostatnią linię która mówi nam [error]Arguments : Out of memory. Memory request: 4096 K - czyli za mało pamięci - należy zastosować trick z komendą -noprefetch dodaną do skrótu, ewentualnie przeczytać ten temat - plik wymiany - przeczytaj - zazwyczaj po jego zastosowaniu problem znika

w przypadku błędu

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR

[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CInifile::r_section
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xrCore\Xr_ini.cpp
[error]Line          : 342
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : Can't open section 'wpn_ak47_sk5'


gra informuje że jakaś postać (NPC) ma w ekwipunku wyposażenie którego silnik gry nie znajduje w plikach konfiguracyjnych Can't open section 'wpn_ak47_sk5 (nie mogę otworzyć sekcji)

Czytanie logów i ich zrozumienie nie jest trudne - trzeba tylko otworzyć loga i sprawdzić co pisze na końcu - do zrozumienia go wystarczą podstawy j. angielskiego i podstawowa znajomość systemu plików (w każdym programie są pliki i katalogi)


I taka mała ale ważna rada na koniec - szukajka nie boli - szukasz czegoś to wpisz w lewym górnym rogu strony jest SZUKAJ - na pewno coś znajdziesz

Za ten post scigacz1975 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive tomasz4815, SkullDagger, jaro16, Junx, Provski, Gizbarus, kubekpop, walec, utak3r, Fade, smichal74.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 26 Sty 2025, 12:27
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Reklamy Google

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez utak3r w 23 Sty 2012, 23:51

Dzięki wielkie, choć to i tak na marne robota ;) Chyba sobie nie myślisz, że ktoś to przeczyta przed napisaniem zylionowego posta z logiem np. o brakującym wpisie w tablicy stringów? Sad but true... :|
Sooner or later, you will meet the Undertaker...
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2201
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 29 Lis 2024, 23:16
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez scigacz1975 w 24 Sty 2012, 00:08

W sumie to admini mogą dodać link do tego tutka do "żółtej ramki" - może to choć trochę zmniejszy ilość pytań zadawanych z dupy?
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 26 Sty 2025, 12:27
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez MatrixSTR w 24 Sty 2012, 00:17

Dodali info o logu a i tak co chwila trzeba pisać "przeczytaj ramkę u góry"
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 04 Sty 2025, 23:29
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez Wheeljack w 24 Sty 2012, 16:36

Dobrze jest, przynajmniej początkujący modderzy będą mogli się nauczyć.
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1920
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: Dzisiaj, 17:54
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 726

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez r_populik w 28 Sty 2012, 22:51

A ja mam od pewnego czasu kłopot tego typu, że Bug Trap w ogóle nie działa. Z każdym razem, jaki błąd by to nie był, wywala do pulpitu bez uruchomienia bug trapa, a końcówka loga zawsze wygląda tak:
Kod: Zaznacz wszystko
Config-file [c:\documents and settings\all users\dokumenty\stalker-shoc\user.ltx] saved successfully
Destroying Direct3D...
* RM_Dump: textures  : 1
*        :   1: ui\ui_icon_equipment
* RM_Dump: rtargets  : 0
* RM_Dump: rtargetsc : 0
* RM_Dump: vs        : 1
*        :   1: null
* RM_Dump: ps        : 1
*        :   1: null
* RM_Dump: dcl       : 0
* RM_Dump: states    : 1
* RM_Dump: tex_list  : 1
* RM_Dump: matrices  : 0
* RM_Dump: lst_constants: 0
* RM_Dump: v_passes  : 1
* RM_Dump: v_elements: 1
* RM_Dump: v_shaders : 1
refCount:pBaseZB 1
refCount:pBaseRT 1
DeviceREF: 3

Zastanawiam się czy to nie jest wina Comodo Internet Security ? Może blokuje on bug trapa czy co ? Cholernie to niewygodne, bo wszystkich błędów trzeba się domyślać w ciemno.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 22:53

Log jest "obcięty" też tak miałem kilka razy, czasmi tak się zdarza, że przy wychodzeniu z gry gra nie "skończy" zapisywać loga i tak zostaje jak u kolegi wyżej.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: Dzisiaj, 09:31
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez r_populik w 28 Sty 2012, 22:57

Sęk w tym, że u mnie jest tak za każdym razem. Głupia literówka w czymś tam, gdzie normalnie powinno się pokazać, że nie może znaleźć jakiejś tam sekcji, a u mnie w logu nic, zawsze tak jak podałem wyżej.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez Junx w 28 Sty 2012, 23:10

Może wyłącz na chwilę Comodo Internet Security (ale wyłącz net żeby wirus nie wpadł w odwiedziny :E ) i odpal gre i zobacz jak będzie.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: Dzisiaj, 09:31
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez scigacz1975 w 28 Sty 2012, 23:40

Takie obcięte logi lub wcale mam na przeróbce na 1.0004 (oryginalnie mam SoC 1.0006) - tak jakby spawn się nie zgadzał albo dll-e. W tym obciętym logu masz coś o ui_icon_equipment.dds - może plik jest w złym formacie lub wielkości (rozmiar :idea: :?: )
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 26 Sty 2025, 12:27
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez r_populik w 28 Sty 2012, 23:55

Niestety, użycie vanillowego ui_icon_equipments nic nie zmieniło.
Awatar użytkownika
r_populik
Modder

Posty: 789
Dołączenie: 26 Mar 2010, 12:45
Ostatnio był: 29 Wrz 2022, 22:03
Miejscowość: okolice stolicy
Kozaki: 263

Re: BugTrap i Log - jak to odczytać

Postprzez scigacz1975 w 29 Sty 2012, 00:04

A co właściwie robiłeś?
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 26 Sty 2025, 12:27
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 4 gości