Modyfikacja parametrów broni

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Łowca w 31 Maj 2009, 10:09

I co mam w nim zmienić??Sorka,że takie pytania ale dopiero zaczynam.
Awatar użytkownika
Łowca
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 30 Maj 2009, 20:32
Ostatnio był: 12 Cze 2009, 20:07
Miejscowość: Obok reaktora
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Reklamy Google

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez The Witcher w 31 Maj 2009, 10:21

Musisz zmienić linijkę:

Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$         = false|   true|   $fs_root$|      gamedata\


na:

Kod: Zaznacz wszystko
$game_data$         = true|   true|   $fs_root$|      gamedata\


Na przyszłość pamiętaj, że SZUKAJKA nie zabija.
The Witcher
Legenda

Posty: 1176
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 10 Lis 2024, 12:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 329

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Łowca w 31 Maj 2009, 10:31

Zrobiłem jak Powiedziałeś i nadal nic...
Awatar użytkownika
Łowca
Kot

Posty: 7
Dołączenie: 30 Maj 2009, 20:32
Ostatnio był: 12 Cze 2009, 20:07
Miejscowość: Obok reaktora
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 0

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Imbefalasion w 10 Cze 2009, 23:04

A czy zmodyfikowany plik wrzuciłeś do folderu gamedata/config/weapons w głównym folderze gry? Powinno to wyglądać mniej-więcej tak:
Kod: Zaznacz wszystko
X:\Program Files\THQ\S.T.A.L.K.E.R. - Shadow of Chernobyl\gamedata\config\weapons


Tam wrzucasz zmieniony plik, ustawiasz w fsgame.ltx podaną wcześniej linijkę i voila!
http://www.stalkerpbf.jun.pl
"A prawda jest jedna - Polska wiecznie będzie trwać!
I nigdy nie zginie, póki żyjesz Ty i ja
To sprawa honoru, to sprawa życia każdego z nas
I nie ma odwrotu - jesteś z nami lub przeciwko nam!"
Awatar użytkownika
Imbefalasion
Stalker

Posty: 141
Dołączenie: 14 Paź 2007, 19:58
Ostatnio był: 17 Cze 2017, 19:50
Miejscowość: Gdańsk
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 2

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez smok61 w 22 Wrz 2009, 19:06

Mam prośbę do kogoś znającego się na modyfikacji broni. Chodzi mi o kiwanie się celownika na wszystkie strony podczas celowania np. w swd. W niektórych modach kropka celownika jest nieruchoma a w innych lata na boki chociaż nie ruszamy bronią. Próbowałem sam zmieniać parametry w -gamedata\config\weapons\-np. celność. Nic nie pomaga. Proszę o pomoc.
EDIT
Rozwiązałem ten problem. Za kiwanie celownika odpowiedzialny jest plik - gamedata\config\misc\effectors. Nie bawiłem się w szukanie zmian w konkretnych linijkach, tylko skopiowałem plik effectors z Priboja. Oczywiście można porównać oba pliki i zmienić tylko to co trzeba.
Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów.
Stanisław Lem
Awatar użytkownika
smok61
Tropiciel

Posty: 382
Dołączenie: 19 Wrz 2009, 12:36
Ostatnio był: 07 Lut 2018, 19:30
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 75

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Freeman w 10 Paź 2009, 19:13

Nie chciałem zakładać nowego tematu a chodzi mi o modyfikację broni wpn_raging_bull wyciągniętą z Modpack'a, otóż celując z niej na przybliżeniu nie uzyskuje nawet min celności w porównaniu do zwykłego celowania (ponieważ nie widać celu - zasłania model broni), dotyczy to nawet małych dystansów. Może dokładniej podam o co chodzi, przy celowaniu swobodnym wszystko gra, gdy ustawiam przybliżenie to model broni zastawia mi cel - ustawiam muszkę i szczerbinkę w linii i na cel, efektem czego jest celowanie na oślep do celu, który notabene zasłania mi muszka broni. Moje pytanie jest następujące: jakie parametry muszę zamienić by ustawić hud'a na przybliżeniu, tak aby wskazywał dokładnie cel.

P.S Jeżeli ktoś ma dobrze skonfigurowany ten rewolwer to może podesłać plik .ltx odpowiedzialny za ustawienia.
Ostatnio edytowany przez Freeman 13 Lis 2009, 09:42, edytowano w sumie 5 razy
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez BJ Blazkowicz w 10 Paź 2009, 19:42

Freeman: ja bym zrobił to tak że usunął bym zooma z oka naznaczonego, wtedy różnica wynikająca ze złego ustawienia modelu była by niezauważalna.
Image
Voiton laulut soi ainiaan!
Awatar użytkownika
BJ Blazkowicz
Przewodnik

Posty: 977
Dołączenie: 17 Mar 2009, 15:42
Ostatnio był: 10 Gru 2023, 23:39
Miejscowość: Zamek Wolfenstein
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Kora-919
Kozaki: 520

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Freeman w 10 Paź 2009, 19:49

Właśnie zoom chcę zostawić, myślałem nad usunięciem ale nie w tym rzecz, może tak już był ten model ustawiony, jak u Was jest z celowaniem na zoomie?
EDIT: Rozwiązałem problem z celowaniem na zoomie edytując zoom_offset
Zmieniłem wartości z :

Kod: Zaznacz wszystko
zoom_offset      = -0.145,0.045,-0.2


na

Kod: Zaznacz wszystko
zoom_offset      = -0.145082,0.038,-0.2


Jeżeli ktokolwiek będzie miał problem z celowaniem na przybliżeniu, niech zmieni wartości współrzędnych, u mnie model broni zasłaniał cel, zmieniłem wartość Y czyli ustawienie w osi góra-dół (w układzie kartezjańskim).
Pomogło :D
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez utak3r w 14 Lis 2009, 14:37

Mówiąc o broni nie możemy zapomnieć o... amunicji ;) która w Stalkerze ma swoje własne ustawienia, które mocno wpływają na celność, zasięg i siłę rażenia. Parametry te określamy w pliku config\weapons\weapons.ltx.

Podstawowym parametrem, od którego można zacząć, to odległość, z której NPCowie prawie na pewno w nas trafią:

Kod: Zaznacz wszystko
hit_probability_max_dist      = 10;


Oznacza to, że z 10 metrów NPC prawie na pewno w nas trafi. Zwiększając tę wartość, np. do kilkunastu - 20 metrów, znacznie podnosimy realizm gry - z 20 metrów nawet z PMa łatwo się trafia w pozycji stojącej. Dla hardcorów dobrą wartością będzie np. 100 - poziom trudności wzrasta drastycznie.

Następnie mamy dla każdego rodzaju amunicji parametry mówiące o rozrzucie, sile przebicia itp. (są tam również wszystkie inne parametry, jak np. cena za magazynek, pojemność magazynku, odnośnik do definicji spawnera itp.):

Kod: Zaznacz wszystko
[ammo_5.45x39_fmj]:ammo_base
GroupControlSection   = spawn_group
discovery_dependency =
$spawn         = "weapons\ammo\ammo_5.45x39_fmj" ; option for Level Editor
class         = AMMO
cform                   = skeleton
visual                  = weapons\ammo\ammo_545x39_fmj.ogf
description            = enc_weapons1_ammo_ammo-5.45x39-fmj
$prefetch       = 64

cost                = 200

box_size      = 30

inv_name      = ammo-5.45x39-fmj
inv_name_short   = ammo-5.45x39-fmj_s
inv_weight      = .32

inv_grid_width      = 2
inv_grid_height      = 1
inv_grid_x         = 16
inv_grid_y         = 11

k_dist         = 1
k_disp         = 2.10
k_hit         = 1.15
k_impulse      = 1
k_pierce      = 1
impair         = 1
buck_shot      = 1
tracer         = on
wm_size         = 0.05


Najczęściej modyfikowanymi parametrami są k_disp, k_hit i k_pierce.
Image
Awatar użytkownika
utak3r
Modder

Posty: 2200
Dołączenie: 11 Lis 2009, 18:15
Ostatnio był: 31 Lip 2023, 16:01
Miejscowość: Szczecin
Frakcja: Powinność
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 376

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Hssiss w 28 Gru 2009, 06:46

Ile giwer możesz pomieścić w jednej ręce:
hand_dependence = 1

W ilu rękach ma być dana broń:
single_handed = 1


Chciałbym wiedzieć, co poeta miał tu na myśli, choć równie wielce zadowoli mnie odpowiedź na pytanie: Który z tych parametrów należy zmienić by np. SPAS 12 (czy inna strzelba gładkolufowa) znalazł się w slocie na pistolety? (I czy to w ogóle jest możliwe).
By usprawiedliwić taki pomysł powiem, że podoba mi się zdolność "przesada" z CoD MW, a zestaw spas + AKMS/M16/M4 jest bardzo przydatny przy CQB.
Hssiss
Tropiciel

Posty: 229
Dołączenie: 07 Mar 2009, 02:43
Ostatnio był: 08 Gru 2017, 21:38
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 32

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez Wesker w 09 Sty 2010, 00:53

Chciałbym o coś zapytać odnośnie amunicji. Czy istnieje możliwość takiego zmodyfikowania nabojów- dajmy na to- strzałkowych 12x76, aby podczas trafienia pocisk wybuchał, jak np. granaty do granatników podlufowych? I czy taka zmiana mieści się w granicach możliwości przęciętnego zawodnika (czyt.: mnie)?
Awatar użytkownika
Wesker
Stalker

Posty: 68
Dołączenie: 16 Sty 2009, 14:17
Ostatnio był: 06 Lis 2022, 20:15
Miejscowość: Tam, gdzie wrony zawracają
Frakcja: Wojskowi Stalkerzy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 7

Re: [TUTORIAL]Modyfikacja parametrów broni

Postprzez MatrixSTR w 09 Sty 2010, 02:01

weź spróbuj dodać te linijki do odpowiedniej amunicji, nie jestem pewien co prawda czy czasem się czegoś jeszcze nie zmieniało, ale spróbuj, najwyżej jak będziesz miał buga to z loga może zobaczysz w czym jest błąd i sam wpadniesz na to co trzeba jeszcze zrobić
Kod: Zaznacz wszystko
blast         = 1.50
blast_r         = 8
blast_impulse      = 250
;delete
blast_impulse_factor    = 1


frags         = 5
frags_r         = 15
frag_hit      = 0.75
frag_hit_impulse   = 150

hit_type_blast      = explosion
hit_type_frag      = burn

up_throw_factor      = 1.0
;-----------------------------------------------------------------------------------
wm_size                 = 0.1

explode_particles   = explosions\explosion_mobiltank

light_color      = 1.9,1.2,0.5
light_range      = 30.0
light_time       = 1

;ňđŕńńű îň îńęîëęîâ
fragment_speed      = 100      ;ńęîđîńňü îńęîëęîâ (ě/ń)

explode_duration   = 5      ;ďîäîëćčňĺëüíîńňü âçđűâŕ (ń)


;çâóęč
snd_explode = weapons\f1_explode
immunities_sect      = explosive_mobiltank_immunities_sect
;wallmarks
wallmark_section   = explosion_marks
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 30 Paź 2024, 03:50
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

PoprzedniaNastępna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 2 gości