Modyfikacja wyposażenia frakcji

Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez Czaro w 12 Lis 2009, 02:17

Pliki odpowiedzialne za wyposażenie frakcji to character_desc_NAZWAPOZIOMU.xml.
Ich lokalizacja: gamedata -> config -> gameplay

Wpis określający wyposażenie NPC wygląda następująco:
Kod: Zaznacz wszystko
<supplies>
         [spawn] \n
         wpn_pm \n
         ammo_9x18_fmj = 1 \n
         wpn_ak74u \n
         ammo_5.45x39_fmj \n
         device_torch \n
         hand_radio \n
</supplies>

- - -
character_desc_NAZWAFRAKCJI.xml - Te pliki nie są używane przez grę, więc nie ma sensu ich edytować.
- - -
W sekcji <visual>actors\NAZWAFRAKCJI\NAZWAMODELU</visual> można zmienić kombinezony postaci.
- - -
Aby dodać do broni celownik, tłumik bądź granatnik należy dopisać coś takiego:
- wpn_NAZWABRONI = 1, scope - celownik
- wpn_NAZWABRONI = 1, silencer - tłumik
- wpn_NAZWABRONI = 1, grenade_launcher - granatnik

Nie do każdej broni można doczepić owe dodatki!

W tworzenie tutoriala zamieszani byli:
Bartas and Missile
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Czaro
Weteran

Posty: 558
Dołączenie: 18 Wrz 2008, 18:34
Ostatnio był: 15 Mar 2018, 22:14
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Akm 74/2
Kozaki: 24

Reklamy Google

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez zielas w 12 Lut 2012, 22:50

Mam pyt. i prosze o jak najszybsza odp.
mianowicie, gdy sie zedytuje uzbrojenie frakcji to czy sa one widoczne dopiero po ponownym rozpoczeciu gry?

down:
thx
Ostatnio edytowany przez zielas, 12 Lut 2012, 23:11, edytowano w sumie 1 raz
zielas
Kot

Posty: 5
Dołączenie: 30 Paź 2010, 09:31
Ostatnio był: 13 Lut 2012, 17:09
Kozaki: 0

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez WheeljackSPW w 12 Lut 2012, 23:04

Tak.

Za ten post WheeljackSPW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive zielas.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez scigacz1975 w 13 Lut 2012, 00:17

W tutku jest mały ale istotny błąd - chodzi o elementy przyczepne do broni. Granatnik dodajemy jako launcher a nie grenade_launher - na przykładzie:

wpn_ak74 = 1, scope, launcher, silencer \n - czyli wszystkie założone
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez KSU w 16 Cze 2012, 23:16

A ja mam dziwny moim zdaniem problem. Przezbroiłem NPC głównie bronią z arsenal moda wszystko było ok ale przy ratowaniu Krugłowa w konsoli (nie wyleciałem do pulpitu) pojawił się taki log

Kod: Zaznacz wszystko
[error]Expression    : res!=-1
[error]Function      : get_rank
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\ui\Restrictions.cpp
[error]Line          : 34
[error]Description   : cannot find rank for
[error]Arguments     : wpn_sg551_sk1


Krugłow stanoł jak słup soli i nic.. Od razu mówie że broń wpisałem w pliku mp_ranks. Ktoś ma jakiś pomysł?
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez Junx w 16 Cze 2012, 23:20

Niestety, błąd wskazuje na w/w plik, ale skoro go wpisałeś to wpisz pozostałe sekcje, bo może tak być, że wpisałeś to jednej, ale już w drugiej nie i już pluje błędem.
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez KSU w 17 Cze 2012, 15:07

Ha i tu jest taki cyk że wpisałem wszystkie bronie, amunicje itd. jakie dodalem we wszystkie linijki (available_items) w mp_ranks i nic... nie ważne czy ta bron jest normalnie w grze czy nie.. taką samą sytuacje miałem z grozą 5.45 albo trs...

- - -

Ok sam to ogarnąłem. Żeby nie mieć takich problemów jak ja należy broń w mp_ranks wpisywać (oczywiście do każdej rangi) nie jako mp_wpn_NAZWABRONI tylko samą nazwę systemową broni np. wpn_fnc_sk1. A propos mam pytanie odnośnie nowej amunicji przy trupach. Edytowałem pliki death_items_by_levels, death_items_count, death_items_by_communities ale teraz każdy zabity ma przy sobie tę amunicję ale w ilościach churtowych a chodziło mi oto żeby miał ją tylko ten kto ma broń na tę amunicje np. bandyta w dolinie mroku z AKMS i amunicje 7.62x39 i nie 2 tyś. pestek tylko np. 180.

Uwagi moderatora:

Nie pisz posta pod postem. - Wheeljack
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez nelson82 w 17 Cze 2012, 17:05

Też tak kiedyś miałem i o ile mnie pamięć nie myli, nową amunicję musisz jescze uwzględnić w pliku death_generic.ltx (config/misc) aby zlikwidować ten problem.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez KSU w 17 Cze 2012, 21:11

Wielkie dzienki wcześniej nie zauważyłem tego pliku :facepalm: teraz wszystko stało się jasne :D
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez KSU w 24 Cze 2012, 15:14

Nowy problem. Dodałem kilka nowych broni stalkerom i w chwili śmierci, Czachy w magazynach wojskowych któremu dałem PKM z gasuke_weapon_mod pojawia mi się taki piękny bug

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\patch_1_0004\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...w of chernobyl\gamedata\scripts\death_manager.script:139: bad argument #2 to 'random' (interval is empty)


Od razu mówie żę nie edytowałem skryptu death_manager
Siczka na prezydenta!!!!

Sprzedam pancernik Bismarck z kolekcji Hachette do złożenia numery 1-140.
Awatar użytkownika
KSU
Tropiciel

Posty: 204
Dołączenie: 16 Cze 2012, 19:02
Ostatnio był: 07 Paź 2020, 17:18
Miejscowość: Fajniejsza niż Sovieta
Frakcja: Najemnicy
Ulubiona broń: SGI 5k
Kozaki: 25

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez scigacz1975 w 24 Cze 2012, 16:26

To spójrz na linię opisaną w błędzie (najlepiej otwórz ten death_manager w notepad++ to Ci linie pokaże) - bo może się okazać że jest tam coś o przydziale broni, lub co znajdujesz w ciałach.


Edit:
Edytowałeś pliki death_ w config\misc\ ? - Tu może być problem.
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 28 Gru 2022, 19:35
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Modyfikacja wyposażenia frakcji

Postprzez nelson82 w 24 Cze 2012, 16:55

Scigacz1975 słusznie podejrzewa pliki "death" z folderu config/misc. Również miałem tego buga jakieś dwie wiosny temu i powodem było (pamięć mi ostatnio szwankuje, więc wymienię dwa):
- to, że nowej amunicji nie uwzględniłem we wszystkich plikach death_xxx (config/misc)
- albo to, że nie zachowałem tej samej kolejności w poszczególnych plikach, tj. w jednym najpierw dopisałem naboje 7.62x39 mm, a pod nimi 7.62x25 mm, zaś w innym pliku zrobiłem na odwrót.
Sprawdź obie możliwości.

Edit: Sprawdź jeszcze w pliku death_items_count.ltx (określamy w nim ilość znajdowanych fantów w zależności od poziomu trudności na jakim gramy) czy przypadkiem nie namieszałeś czegoś w ilości amunicji dla PKMa, tj. ustalając zakres mogłeś wpisując minimalną ilość ammo od maksymalnej oddzielić kropką, a te wartości powinien dzielić przecinek, przykładowo:
ammo_pkm = 10, 30 (dobrze)
ammo_pkm = 10. 30 (źle)

W każdym razie na 99,9 % przyczyną bugu sa pliki death_xxx. Pozdrawiam.
łatwiej już nie będzie
Awatar użytkownika
nelson82
Łowca

Posty: 505
Dołączenie: 16 Paź 2011, 00:09
Ostatnio był: 13 Paź 2019, 11:44
Ulubiona broń: --
Kozaki: 130

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 3 gości