[Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

[Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Pasza w 17 Gru 2008, 23:13

Dodawanie Burera w Kordonie.

Potrzebny xrSpawner i dobre chęci:)

1.Wypakowujemy plik all.spawn z gamedata
2. Uruchamiamy xrSpawner (dalej nazywany xS)
3. Wybieramy z File>Open> twój plik all.spawn
4.Z lewej mamy okno modeli a z prawej Add>Replace pośrodku Scripts Menu| Zdjęcie

Image

5. Wybieramy Add> monstr> burer_01
6. Z lewej pojawił się model.
7. W okienkach XYZ wpisujemy kolejno: -79 -4 -89. W okienkach poniżej wpisujemy zera. (w id level wybieramy 01_escape)
8. Dajemy save changes(wielki przycisk pod okienkami XYZ
9.Dajemy File> Save i teraz kopiujemy nasz all.spawn do folderu z grą. (gamedata> spawns> i tu wklej)

Teraz odpalamy grę (new game!!!), jeżeli wszystko zrobiliśmy poprawnie to podczas napisu w menu ładowania: CLIENT: Spawning nie wyskoczy BugTrap. Teraz dajemy czadu tam gdzie leży nasz ranny kumpel Tolik (miejsce gdzie są ślepe psy) i stojąc przy tej bramce na mostku obserwujemy spektakl pożerania psów przez burera.

UWAGA!!! Środki bezpieczeństwa jeżeli chcemy się przyjrzeć burerowi z bliska. Traveller Mod v.1.1 i jakaś dobra strzelba.


Kolejna część poradnika...UWAGA! Zanim zaczniesz ten poradnik przeczytaj poprzedni!

Dodawanie pojazdu w Kordonie.


Standardowa procedura uruchomienia xrSpawnera, montujemy all.spawn i zaczynamy.

1. Z menu add replace wchodzimy w transport i wybieramy Niva White lub Niva Green
2. Z lewej pojawia sie nowy spawn.
3. W okienkach XYZ wpisujemy kolejno: -211,14 -18,18 -132,85 i zatwierdzamy save changes. (W okienku levelu dajemy 01_escape)
4. Standard. procedura save'owania all.spawn i odpalamy giere.(new game!!!) [Musimy skopiować all.spawn do gamedata najpierw:)]
5. Nasza Niva stoi teraz za ogniskiem Kordońskiego obozu kotów.

Jakby ktos chciał np. dodać pojazd a nie wie jak zapraszam na PW.

Podziękowanie dla Czaro16

Dodawanie przyjaznego zombie bylegdzie...

Tutorial przygotowałem z myślą o osobach doświadczonych w moddingu, a więc nie podaje szczegółowych opisów jak i co gdzie i jak skopiować, wypakować itd. ZALECA się także poczytać poprzednie poradniki.

Otwieramy xrSpawner.

1.Ładujemy all.spawn
2.W okienku search piszemy "zombie" powinno nam coś znaleść.
3.W okienku edit>add etnity (czy jakoś tak) i w powstałym okienku piszemy góra: zombi dół: zombie
4.Dajemy add
5.Określamy współrzędne (onie teraz nie podam naniescie sobie samiXD)
6.Jeżeli w okienku na dole jest jakiś skrypt usuwamy go.
7.Zapisujemy wynik i kopiujemy all.spawn do gamedata.

Przyjazny zombie...

1.Otwieramy game_relations.ltx i odnajdujemy linijkę z zombim i zmieniamy WSZYSTKIE wartości na 1000 lub 0.
2.Zapisujemy i kopiujemy do gamedata.

Turn on the game and play!!!


Smart Terrain i jego budowa

Wielu z was chciałoby stworzyć jakąś małą społeczność w S.T.A.L.K.E.R. Jest to możliwe za pomocą smart_terrain, narzędzie jedno z wielu w systemie ALife i zarazem jego podstawa. Smart terrain jest potrzebny gdy chcemy by kilkoro lub więcej mutantów nie wyłaziło poza swój teren i żeby trzymały się w kupie. Smart terrain ma swoje podłoże w wielu sktyptach oraz spawnie. Dzisiaj nauczymy się dodawać smart_terrain, jest to baardzo trudne i jeżeli nie widziałeś spawna na oczy nawet się do tego nie zabieraj. Najpierw opremy się na zmodyfikowaniu smart_terrain zgrai psówi dzików w Kordonie, ten smart_terrain jest bardzo prosty.

1.Włącz xrSpawner.
2.Muszisz wyszukać ten smart_terrain z psami (umiesz chyba szkukać w xrSpawner nie?)
3.Znalazłeś/aś? Dobra!No to tak:
Image

widzimy okienko scripts tam mamy:
[smart_terrains]
esc_boars_dogs = true

[spawner]
cond = {+esc_boar_dogs_restrictor}


Następnie true zmieniamy na false, i tak robimy z pozostałymi dog_weak z Kordonu.
Odpal grę i kiedy tam dojdziesz zobaczysz pewnie bijące się dziki i psy. Odp.: zmiana true na false poskutkowała wyłączeniem przyjaźni w stadzie i efekt jest natychmiastowy.

Nowe snorki ze smart_terrain...

Przyszedł czas na najtrudniejszą część poradnika: NOWY SMART_TERRAIN!!!

Najpierw w xrSpawner zespawnuj dwa snorki i jednego np. pseudogiganta(chyba umiesz nie?)

Następnie w Scripts każdego dodaj:

[smart_terrains]
esc_psevdogiants_snorks = true


To by było tyle odpal grę i ciesz się, możesz się też nie cieszyć bo nie zawsze się uda, mi np. udało się po 7 podejściu po przekopaniu masy skryptów...

//Poradnik tylko dla stalker.pl, by Pasza 2009
Ostatnio edytowany przez Pasza 09 Mar 2009, 15:51, edytowano w sumie 6 razy
Pasza


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Reklamy Google

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Vaniol w 18 Gru 2008, 14:56

Fajnie że chcesz pomóc ale nie pisz posta pod postem. Chcesz coś dodać to edytuj pierwszy post.

A wracając do tematu to powiedz jak się ustala współrzędne gdzie ma się pojawić dany obiekt. No i czekamy na kolejne tutoriale. Temat przyklejam.
Image Image
"And if that is not the best fuckin' example, God HimSelf killed his own motherfuckin' son. So let's sing The Death Song Kids" by Marilyn Manson
Awatar użytkownika
Vaniol
Very Important Stalker

Posty: 536
Dołączenie: 21 Lut 2007, 21:50
Ostatnio był: 14 Lut 2022, 00:12
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 11

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Pasza w 18 Gru 2008, 15:10

Ustalanie współrzędnych:

otwieramy konsolę(podczas gry "~") i piszemy rs_stats 1 aby wyłączyć rs_stats 0. OPojawi się z lewej kolumna z małymi białymi napisami. Na samym dole mamy: Current Camera Position (albo coś podobnego :) ) i tam są współrzędne. Najlepiej jest je sobie napisać na kartce. I voilla! Potem nanosimy współrzędne na okienka XYZ.
Pasza


Ostatnio był: 01 Sty 1970, 02:00

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez PrzemoC w 13 Lip 2009, 23:02

Odkopuje wątek, ale nie bez powodu. Uzasadnienie? Chcę wyjaśnień.

Pasza napisał(a):Current Camera Position (albo coś podobnego :) )


Nic takiego tam nie mam.
[IMG=http://img212.imageshack.us/img212/2853/pozycja.th.jpg][/IMG]
Wiem, że chodzi o to zaznaczone na czerwono:
Image
Tylko nie wiem, o które konkretnie. Każda z zależności zmienia się podczas ruchu
myszką, a trochę ich tam jest. Bardzo proszę o pomoc ze strony osób bardziej dośwaidczonych,
bo ja dopiero zaczynam bawić się w modowanie. :wink: Z góry dzięki.
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Dymitr Izotop w 14 Lip 2009, 02:23

Dziwna sprawa, można użyć polecenia rs_stats on i rs_stats off, nie wiem czy jest jakaś różnica między rs_stats 1 i rs_stats 0. Współrzędne powinny być na samym dole:
Image
"mod się robi, oj jak ciężko się robi, o Jezu, Bożesztymój - ale raczej nie powstanie nigdy"
P77
Awatar użytkownika
Dymitr Izotop
Modder

Posty: 105
Dołączenie: 09 Wrz 2008, 21:16
Ostatnio był: 24 Gru 2021, 20:37
Frakcja: Grzech
Ulubiona broń: F1 Grenade
Kozaki: 52

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez The Witcher w 14 Lip 2009, 08:43

Spróbuj w innej rozdzielczości, albo użyj skryptu barina. :wink:
The Witcher
Legenda

Posty: 1175
Dołączenie: 31 Lip 2008, 09:03
Ostatnio był: 24 Cze 2024, 17:10
Ulubiona broń: --
Kozaki: 325

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez MatrixSTR w 14 Lip 2009, 14:28

A masz jakiegoś patcha? Bo też tego nie miałem gdy grałem na czystej wersji a pojawiło sie gdy wgrałem patcha 1.005. Może u Ciebie też sie pojawi gdy go wgrasz
Tylko pamiętaj że jak wgrasz jakiegoś patcha to musisz ściągnąć też Xrspawnera pod ten patch bo inaczej gra Ci sie może nie włączyć
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez PrzemoC w 14 Lip 2009, 15:23

Ok, rozwiązałem problem. Dzięki za radę Witcher, zmiana rozdzielczości z 800x600
do 1024x768 pomogła.
Image
@matrix_strefa14, dzięki za radę, grałem odkąd pamiętam na patchu 1.0005.
Mam XrSpawner Beta 0.13.1 dla 1.0003 i 1.0004, ale ten drugi działa podobno z 1.0005.

Dzięki za szybką odpowiedź.:wink:
"Każde słowo jest jak niepotrzebna plama na ciszy i nicości." -Samuel Beckett
Ale, z drugiej strony, on to powiedział...
Awatar użytkownika
PrzemoC
Beta Tester

Posty: 444
Dołączenie: 31 Sty 2009, 15:27
Ostatnio był: 19 Cze 2022, 12:45
Miejscowość: Everon
Frakcja: Naukowcy
Ulubiona broń: SIP-t M200
Kozaki: 13

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Freeman w 27 Lip 2009, 14:51

Mam pytanie odnośnie tych parametrów w xrSpawne'rze, chodzi mi dokładnie o Vector X, Vector Y, Vector Z - czy zawsze wpisujemy pod nie X=0, Y=0, Z=0 (tak jak podał Pasza w przykładzie) czy bierzemy jakieś konkretne wartości (a jeśli tak to skąd?)i co ważne za co one odpowiadają. Co do koordynatów X,Y,Z to mam pytanie odnośnie ich ustalania, mianowicie po wejściu w grę i wpisaniu rs_stats 1 możemy ustalić miejsce położenia obiektu(to jest dla mnie oczywiste), ale czy istnieje inny program w którym można by ustalić to położenie bez ładowania gry, nie wiem czy SDK to umożliwia. Z tego co sprawdzałem to jest w nim możliwość tworzenia multiplayer,ale czy da się załadować mapkę z singla i tam klikając ustalić koordynaty X,Y,Z ?
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez MatrixSTR w 28 Lip 2009, 00:21

Parametry vector x y z są to kordynaty kierunku to znaczy np. dla samochodu jeden oznacza w którym kierunku ma być ustawiony to znaczy np. na zachód albo na wschód kolejny oznacza przechył boczny to znaczy czy ma stać na lewych kolach lub na prawych, a kolejny jest od tego czy ma stać na przednich kolach czy na przykład na tylnych. Co prawda nie jestem pewien która kordynata jest od którego wychylenia musisz sam sprawdzić. Mam nadzieję że zrozumiałeś o co chodzi bo ciężko to troche wytłumaczyć
Awatar użytkownika
MatrixSTR
Modder

Posty: 1097
Dołączenie: 26 Maj 2009, 23:44
Ostatnio był: 27 Maj 2024, 12:26
Miejscowość: Gdzieś Daleko W Wielkopolsce
Frakcja: Wolność
Ulubiona broń: Vintar BC
Kozaki: 276

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Freeman w 28 Lip 2009, 15:18

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź matrix
Kapuje teraz, czyli dla mutantów parametry Vector X,Y,Z są mniej istotne.
Jak bawiłem się SDK to to o czym mówisz czyli przechył,ustawienie w osi płn-płd było można wybrać ale nie zwróciłem uwagi na to jak mają się do tego te vectory, w xrSpawne'rze tak obrazowo nie jest to pokazane, a efekt widać dopiero po odpaleniu gry.

Jeszcze raz THX
Awatar użytkownika
Freeman
Stalker

Posty: 140
Dołączenie: 23 Lip 2009, 19:17
Ostatnio był: 26 Maj 2010, 20:34
Miejscowość: Terra
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: VLA Special Assault Rifle
Kozaki: 3

Re: [Z Poradnika Paszy] Edycja pliku all.spawn

Postprzez Stalciok* w 27 Wrz 2009, 13:48

Hmm

Mam wersję 1.0003, xr-spawner pod tą wersję- uruchamiam- postępuję zgodnie z tutorialem- najpierw wypakowuję plik all spawn, potem go edytuję- znajduję okienko z burerem- to jest

burer_01- klikam na to i nic- nie pojawia się żaden model- jeśli dobrze zrozumiałem. Kliknąłem na "add" i w lewym oknie wyskakuje mi nazwa burera, więc chyba wykonałem jak trzeba.

Wpisuję koordy- x, y, z. Potem na dole 3 zera- klikam na wielki przycisk zapisz- potem - file- save.

Przenoszę podrobiony plik do spawns- czyli do gamedaty

Odpalam grę- nic się nie wiesza, ani nie wywala mnie- idę do miejsca psów i Tolika i lipa- nie ma żadnego burera.

Ktoś wie, co źle wykonałem ?

Do tego mam pytanie- co oznaczają okienka- obok tego- gdzie jest id- level- obok z prawej i z lewej są okienka i tam też są liczby- jedno to- story ID, a drugie jest nie opisane z liczbą ????
Stalciok*
Stalker

Posty: 72
Dołączenie: 21 Sie 2009, 23:55
Ostatnio był: 23 Gru 2010, 19:07
Frakcja: Monolit
Ulubiona broń: "Tunder" 5.45
Kozaki: 0

Następna

Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość