Dodawanie Burera w Kordonie.
Potrzebny xrSpawner i dobre chęci:)
1.Wypakowujemy plik all.spawn z gamedata
2. Uruchamiamy xrSpawner (dalej nazywany xS)
3. Wybieramy z File>Open> twój plik all.spawn
4.Z lewej mamy okno modeli a z prawej Add>Replace pośrodku Scripts Menu| Zdjęcie
5. Wybieramy Add> monstr> burer_01
6. Z lewej pojawił się model.
7. W okienkach XYZ wpisujemy kolejno: -79 -4 -89. W okienkach poniżej wpisujemy zera. (w id level wybieramy 01_escape)
8. Dajemy save changes(wielki przycisk pod okienkami XYZ
9.Dajemy File> Save i teraz kopiujemy nasz all.spawn do folderu z grą. (gamedata> spawns> i tu wklej)
Teraz odpalamy grę (new game!!!), jeżeli wszystko zrobiliśmy poprawnie to podczas napisu w menu ładowania: CLIENT: Spawning nie wyskoczy BugTrap. Teraz dajemy czadu tam gdzie leży nasz ranny kumpel Tolik (miejsce gdzie są ślepe psy) i stojąc przy tej bramce na mostku obserwujemy spektakl pożerania psów przez burera.
UWAGA!!! Środki bezpieczeństwa jeżeli chcemy się przyjrzeć burerowi z bliska. Traveller Mod v.1.1 i jakaś dobra strzelba.
Kolejna część poradnika...UWAGA! Zanim zaczniesz ten poradnik przeczytaj poprzedni!
Dodawanie pojazdu w Kordonie.Standardowa procedura uruchomienia xrSpawnera, montujemy all.spawn i zaczynamy.
1. Z menu add replace wchodzimy w transport i wybieramy Niva White lub Niva Green
2. Z lewej pojawia sie nowy spawn.
3. W okienkach XYZ wpisujemy kolejno: -211,14 -18,18 -132,85 i zatwierdzamy save changes. (W okienku levelu dajemy 01_escape)
4. Standard. procedura save'owania all.spawn i odpalamy giere.(new game!!!) [Musimy skopiować all.spawn do gamedata najpierw:)]
5. Nasza Niva stoi teraz za ogniskiem Kordońskiego obozu kotów.
Jakby ktos chciał np. dodać pojazd a nie wie jak zapraszam na PW.
Podziękowanie dla Czaro16
Dodawanie przyjaznego zombie bylegdzie...Tutorial przygotowałem z myślą o osobach doświadczonych w moddingu, a więc nie podaje szczegółowych opisów jak i co gdzie i jak skopiować, wypakować itd. ZALECA się także poczytać poprzednie poradniki.
Otwieramy xrSpawner.
1.Ładujemy all.spawn
2.W okienku search piszemy "zombie" powinno nam coś znaleść.
3.W okienku edit>add etnity (czy jakoś tak) i w powstałym okienku piszemy góra: zombi dół: zombie
4.Dajemy add
5.Określamy współrzędne (onie teraz nie podam naniescie sobie samiXD)
6.Jeżeli w okienku na dole jest jakiś skrypt usuwamy go.
7.Zapisujemy wynik i kopiujemy all.spawn do gamedata.
Przyjazny zombie... 1.Otwieramy game_relations.ltx i odnajdujemy linijkę z zombim i zmieniamy WSZYSTKIE wartości na 1000 lub 0.
2.Zapisujemy i kopiujemy do gamedata.
Turn on the game and play!!!Smart Terrain i jego budowaWielu z was chciałoby stworzyć jakąś małą społeczność w S.T.A.L.K.E.R. Jest to możliwe za pomocą smart_terrain, narzędzie jedno z wielu w systemie ALife i zarazem jego podstawa. Smart terrain jest potrzebny gdy chcemy by kilkoro lub więcej mutantów nie wyłaziło poza swój teren i żeby trzymały się w kupie. Smart terrain ma swoje podłoże w wielu sktyptach oraz spawnie. Dzisiaj nauczymy się dodawać smart_terrain, jest to baardzo trudne i jeżeli nie widziałeś spawna na oczy nawet się do tego nie zabieraj. Najpierw opremy się na zmodyfikowaniu smart_terrain zgrai psówi dzików w Kordonie, ten smart_terrain jest bardzo prosty.
1.Włącz xrSpawner.
2.Muszisz wyszukać ten smart_terrain z psami (umiesz chyba szkukać w xrSpawner nie?)
3.Znalazłeś/aś? Dobra!No to tak:

widzimy okienko scripts tam mamy:
[smart_terrains]
esc_boars_dogs = true
[spawner]
cond = {+esc_boar_dogs_restrictor}
Następnie true zmieniamy na false, i tak robimy z pozostałymi dog_weak z Kordonu.
Odpal grę i kiedy tam dojdziesz zobaczysz pewnie bijące się dziki i psy. Odp.: zmiana true na false poskutkowała wyłączeniem przyjaźni w stadzie i efekt jest natychmiastowy.
Nowe snorki ze smart_terrain...
Przyszedł czas na najtrudniejszą część poradnika: NOWY SMART_TERRAIN!!!
Najpierw w xrSpawner zespawnuj dwa snorki i jednego np. pseudogiganta(chyba umiesz nie?)
Następnie w Scripts każdego dodaj:
[smart_terrains]
esc_psevdogiants_snorks = true
To by było tyle odpal grę i ciesz się, możesz się też nie cieszyć bo nie zawsze się uda, mi np. udało się po 7 podejściu po przekopaniu masy skryptów...
//Poradnik tylko dla stalker.pl, by Pasza 2009