Oczywiście na początek musimy wypakować potrzebne pliki i umieścic je w katalogu gamedata - procedura standardowa jak przy wgrywaniu modów. Więcej na ten temat tutaj:
viewtopic.php?t=624Aby zmienic ilośc artefaktów przy pasie musimy wykonać następujące czynności:
1. W pliku gamedata\config\system.ltx znajdujemy linikę z wpisem
max_belt = 5 //16
i w miejsce 5 wstawiamy ilość artefaktów jaką chcelibyśmy mieć jednocześnie przy pasie. Maksymalnie próbowałem 16, być może można więcej
2. Otwieramy plik gamedata\config\ui\inwentory_new.xml. Odpowiada on za rozłożenie elementów na ekranie ekwipunku. Znajdujemy tam nastepujący fragment:
- Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="645" y="136" width="410" height="60"
cell_width = "60" cell_height="60" rows_num="1" cols_num="5"/>
Odpowiednie wpisy oznaczają:
x i y - współrzedne lewego górnego rogu okienka z artefaktami
width i height - szerokość i wysokość tego okienka
cell_width i cell_height - szerokość i wysokość pojedyńczej komórki w okienku
rows_num i cols_num - liczba wierszy i kolumn (inaczej ile komórek ma byc w poziomie i w pionie)
Przykładowo gdybym chciał 10 artefaktów to moge ustawić wszystko nastepująco:
- Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="645" y="136" width="300" height="100"
cell_width = "60" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="5"/>
Będę wtedy miał 10 artefaktów rozłożone w dwóch wierszach składających się z komórek 60x50 pixeli. Oczywiście przydałobysię tez sobie dopasować pozycję x i y ale to już należy wyliczyc sobie samemu - przy różnej ilości artefaktów rozkłada się inaczej.
3. Na koniec jesli zmieniliśmy położenie lub rozmiar okienka z artefaktami należałoby zmodyfikowac teksturę gamedata\tekstures\ui\ui_inventory2 - szerzej o tym napiszę przy okazji broni.
Kolejna sprawą jest broń. Jesli chcelibysmy uzywać broni innych niz pistolety w slocie 1 to musimy zrobić następująco:
1. Otwieramy plik broni w katalogu gamedata\config\weapons. Kazdej broni w stalkerze odpowiada tam jeden plik. Odwieramy broń która chcemy zmodyfikowac i znajdujemy linijkę z wpisem:
- Kod: Zaznacz wszystko
slot =
Bedzie tam wartość 1 lub 2 (0 dla noża, o tym później). 1 oznacza broń w slocie pistoletowym, 2 w karabinowym. Modyfikujemy wpis odpowiednio do tego jak chcemy umiescić broń (ja ustawiłem to tak że karabiny snajperskie, strzelby i oczywiscie pistolety są w slocie 1, reszta w 2)
2. Niestety sama modyfikacja pliku broni wystarczy tylko w przypadku obrzyna i vipera. Jesli będziemy chceli umiescić inną broń w slocie pistoletowym gra się zawiesi. Powodem są rozmiary broni i slotu pistoletowego - większość broni ma rozmiar większy niż 2x3 pola i stąd ten błąd. Rozwiązania są dwa - zmniejszyć broń albo zwięszyć rozmiar slotu - to drugie moim zdaniem jest znacznie łatwiejsze. W tym celu odnajdujemy znany nam juz plik gamedata\config\ui\inwentory_new.xml. Za konfigurację slotu 1 i 2 będa odpowiadały następujące wpisy:
<dragdrop_pistol x="38" y="118" width="156" height="104"
cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="3"
custom_placement="0"/>
<dragdrop_automatic x="237" y="118" width="312" height="104"
cell_width = "52" cell_height="52" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>
Znaczenie wpisów dokładnie takie samo jak w przypadku artefaktów. Jeśli chcielibysmy umieszczać w slocie 1 snajperki to bedziemy musieli go przerobic tak aby miał rozmiar 6x2 pola - tyle ma Dragunow. Jesli bedziemy wkładac tam mniejsze bronie to wystarczy odpowiednio mniejszy rozmiar.
3. Jesli zmienilismy wielkości slotów i okienka na artefakty to rozjadą nam się obramówki wokół okienek - zawarte w pliku gamedata\tekstures\ui\ui_inventory2 . Jesli ktoś ma trochę zdolności graficznych to może to naprawić, jeśli nie w ostateczności mozna je wykasowac - wtedy okna na pistolety będa bez obramówek - esteci moga marudzić, ale bardzo tragicznie moim zdaniem to nie wyglada.
Na koniec podam przykładowe wpisy w pliku plik inventory_new.xml tak aby w slotach można bylo umiescić 2 bronie i 16 artefaktów:
- Kod: Zaznacz wszystko
<dragdrop_belt x="620" y="118" width="400" height="100"
cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="8"/>
....
<dragdrop_pistol x="5" y="118" width="300" height="100"
cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>
<dragdrop_automatic x="315" y="118" width="300" height="100"
cell_width = "50" cell_height="50" rows_num="2" cols_num="6"
custom_placement="0"/>
Można również umiescić jakąś broń zamiast noża - wyglada to nastepująco:
1. Otwieramy plik gamedata\config\system.ltx i w linijce
- Kod: Zaznacz wszystko
slot_persistent_1 = true ;knife
zmieniamy wartośc true na false.
2. W pliku konfiguracyjnym broni którą chcemy umieścić zamiast noża zmieniamy wartośc slot na 0
3. Odpalamy grę. Jesli podejdziemy do jakiegoś pojemnika (skrzyni, skrytki itp.) i otworzymy ekran wymiany ekwipunku to zobaczymy w swoim ekwipunku nóż. Wkładamy go do pojemnika. W tym momencie pod jedynką nie mamy noża. Jesli w tej chwili weźmiemy bron którą zmodyfikowaliśmy na slot 0 to automatycznie wskoczy ona na miejsce noża i będzie dostępna pod klawiszem 1. Gdybyśmy chceli się jej pozbyć - znowu uzywamy pojemnika, wkładamy do niego bron i zabieramy nóż. Sztuczka działa równiez pod innymi slotami (np. lornetka, pda, detektor itp)
Miłego modowania !!!