Pamiętacie funkcję
jump_to_level z wersji alpha? Niestety, została ona na trwałe usunięta z wersji końcowej. Na szczęście, są inne sposoby na to, aby sobie pozwiedzać lokacje

Potrzebne do tego będzie nam narzędzie
acdc.pl. Niestety, należy sobie znaleźć wersję, która pasuje do posiadanej przez nas nie tylko wersji gry, ale i wersji ewentualnie nałożonego moda. Oczywiście, musimy mieć również zainstalowany interpreter Perla. Jeżeli już go mamy, przystępujemy do pracy. Pokażę to na przykładzie lokacji Prypeć, ale analogicznie przygotowuje się pliki pod każdy level.
1. Wchodzimy do katalogu
gamedata\spawns.
2. Dekompilujemy spawna:
- Kod: Zaznacz wszystko
acdc.pl -d all.spawn
3. wykonujemy kopię zapasową plików:
all.spawn,
alife_l01_escape.ltx i
alife_l11_pripyat.ltx.
4. otwieramy do edycji:
alife_l01_escape.ltx,
alife_l11_pripyat.ltx oraz
alife_l10_radar.ltx.
5. w
alife_l01_escape.ltx odnajdujemy łańcuch:
- Kod: Zaznacz wszystko
section_name = actor
i
WYCINAMY całą sekcję.
6. Wstawiamy ją na początku pliku
alife_l11_pripyat.ltx.
7. W pliku
alife_l10_radar.ltx szukamy sekcji nazwanych:
- Kod: Zaznacz wszystko
section_name = level_changer
Będzie ich kilka, szukamy tej, która ma nadaną nazwę:
- Kod: Zaznacz wszystko
name = exit_to_pripyat_01
8. W sekcji aktora, interesują nas wartości:
- Kod: Zaznacz wszystko
position = -246.726303100586,-24.7932605743408,-134.433868408203
direction = 0.00431653670966625,-1.39625442028046,-0.00068671052576974
game_vertex_id = 4
level_vertex_id = 11713
upd:position = -246.726303100586,-24.7932605743408,-134.433868408203
upd:o_torso = -1.39625442028046,0.00431653670966625,0
Zamieniamy je na analogiczne, znalezione w przejściu
level_changer, ale uwaga - te, oznaczone jako
destination! czyli z tej sekcji:
- Kod: Zaznacz wszystko
; cse_alife_level_changer properties
dest_game_vertex_id = 2269
dest_level_vertex_id = 145458
dest_position = 34.8646354675293,-2.15999984741211,-290.553436279297
dest_direction = -2.49865606747335e-005,1.60740029811859,-1.28936753753806e-005
dest_level_name = L11_Pripyat
dest_graph_point = start_actor_01
W sekcji aktora pola pozycji i kierunku obrotu podajemy dwukrotnie, nie zapomnieć o tym! Parametr
direction można pominąć, nic się nie stanie, ale pomyłka w position, bądź brak zmiany tego parametru w sekcji
upd: spowoduje wylądowanie gdzieś poza mapą, w pustce, gdzie widać tylko niebo

9. Jeżeli nie uśmiecha nam się wylądowanie w Prypeci z wyposażeniem w postaci kurtki, latarki i lornetki...

zaglądamy do podsekcji
[spawn] i ją edytujemy na przykład tak:
- Kod: Zaznacz wszystko
custom_data = <<END
[dont_spawn_character_supplies]
[spawn]
military_outfit
wpn_spas12
wpn_ak74
ammo_5.45x39_fmj = 20
ammo_12x70_buck = 20
wpn_addon_scope
wpn_binoc
wpn_knife
medkit = 10
conserva = 5
detector_simple
device_torch
END
10. Zapisujemy wszystkie pliki i kompilujemy:
- Kod: Zaznacz wszystko
acdc.pl -c all.ltx
Powstanie plik o nazwie
all.spawn.new, zmieniamy mu nazwę na
Prypec.spawn.
11. Uruchamiamy grę. Gdy już pojawi się główne menu, naciskamy klawisz
S. Pojawi się takie oto okno:

Wybieramy nasz nowy plik
Prypec.spawn i... zwiedzamy Prypeć

Oczywiście, o fabule nie mamy co myśleć w większości przypadków - brakuje nam ukończenia poprzednich, wymaganych zadań.
Z każdą kolejną lokacją postępujemy tak samo, pamiętając o tym, że w całym spawnie może istnieć
tylko jedna sekcja
actor. Każdy kolejny produkt nazywamy jako
kolejny_level.spawn i możemy wtedy podróżować po lokacjach bez przeszkód.
Miłych podróży!
Sooner or later, you will meet the Undertaker...