Forum Stalker.pl • Zobacz temat - Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez tt44 w 15 Lip 2014, 23:00

Aby przywrócić AI rzucania śrubami w anomalię przez stalkerów jak w buildzie 1935 wystarzy dokonać małej zmiany w skrypcie xr_motivator.
Znajdujemy w nim fragment:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
--      if self.object:character_community() == "zombied" then
                local manager = self.object:motivation_action_manager()
                manager:remove_evaluator        (stalker_ids.property_anomaly)
                manager:add_evaluator           (stalker_ids.property_anomaly, property_evaluator_const(false))
--      end
 

I zmieniamy na:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
        if self.object:character_community() == "zombied" then
                local manager = self.object:motivation_action_manager()
                manager:remove_evaluator        (stalker_ids.property_anomaly)
                manager:add_evaluator           (stalker_ids.property_anomaly, property_evaluator_const(false))
        end
 

Za ten post tt44 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Wheeljack, nelson82.
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60

Reklamy Google

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez Yoavek w 16 Lip 2014, 14:21

Gdzie jest niby ta różnica w skrypcie? Bo nie widzę
"Czuję się jak ktoś, z kim nie pozwoliłbym pieprzyć się mojej własnej córce, i jednocześnie jak ktoś, z kim, będąc tą córką, chciałbym się pieprzyć bardziej niż z kimkolwiek innym." ~Marylin Manson
Amerykanie są jak Rosjanki; im więcej ich tłuczesz, tym bardziej cię kochają.~Józef Stalin

Za ten post Yoavek otrzymał następujące punkty reputacji:
Negative tt44.
Awatar użytkownika
Yoavek
Stalker

Posty: 61
Dołączenie: 07 Cze 2014, 16:43
Ostatnio był: 24 Lip 2015, 04:34
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: TRs 301
Kozaki: 2

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez Wheeljack w 16 Lip 2014, 14:36

Usunięcie myślników przed pierwszą i ostatnią linijką, czyli włączenie wyłączonych funkcji. :caleb:
Awatar użytkownika
Wheeljack
Administrator

Posty: 1919
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 11 Wrz 2024, 15:46
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 725

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez tt44 w 16 Lip 2014, 16:07

Ściślej mówiąc przed zmianą skrypt usuwał evaluator dla wszystkich NPC, po zmianie usuwa go tylko dla NPC o frakcji zombi, a dla pozostałych odblokowuje.

Za ten post tt44 otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Pangia.
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez vandr w 20 Lip 2014, 07:59

Ostrożnie z tą funkcją - wczoraj pograłem nieco mając ją odblokowaną i już na Kordonie zacząłem otrzymywać wylot z pustym logiem mniej więcej w tym samym czasie i w jednej okolicy. Wychodzi na to, że jakiś kot chciał rzucić śrubką i coś się wykrzaczyło w skrypcie. Podejrzewam, że gdzieś zabrakło jakieś funkcji. Miałem identyczną sytuację, gdy w ubiegłym roku implementowaliśmy XTreme AI.
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez tt44 w 20 Lip 2014, 20:20

Nigdy jeszcze nie spotkałem się z tym błędem, możliwe, że to wina innej modyfikacji, którą masz dodaną.
Jeśli wiesz o którego NPC konkretnie chodziło, możesz spróbować wyłączyć go spod działania schematu, w ten sposób:
Kod: [ Pobierz ] [ Ukryj ]
        if self.object:character_community() == "zombied" or self.object:profile_name() == "nazwa_npc_powodującego_błąd" then
                local manager = self.object:motivation_action_manager()
                manager:remove_evaluator        (stalker_ids.property_anomaly)
                manager:add_evaluator           (stalker_ids.property_anomaly, property_evaluator_const(false))
        end
 
tt44
Stalker

Posty: 88
Dołączenie: 12 Lut 2013, 19:02
Ostatnio był: 24 Cze 2017, 19:07
Kozaki: 60

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez vandr w 20 Lip 2014, 21:05

Zwracam honor. Log rzeczywiście powodowało coś innego, pierdoła że tak powiem... :facepalm:
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez scigacz1975 w 20 Lip 2014, 21:14

Zdradź co bo w TT2 + AA2 mam jakiesi logi bez zawartości
Awatar użytkownika
scigacz1975
Monolit

Posty: 3243
Dołączenie: 29 Sty 2010, 00:26
Ostatnio był: 12 Wrz 2024, 15:31
Miejscowość: Stalowa Wola
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: --
Kozaki: 926

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez vandr w 20 Lip 2014, 21:19

No, akurat w TT2 logi bez zawartości to jest norma, ale po wczytaniu sejwa wszystko powinno wrócić do normy. U mnie błąd powodował przeportowany z CoPa hud śruby, który nie zgrywał się ze śrubą trzymaną wraz z detektorem (konflikt animacji itp).
TAJAG JUDYN
HAZBAZ
SEKODYN!
vandr
Modder

Posty: 3876
Dołączenie: 21 Lut 2011, 14:18
Ostatnio był: 12 Sie 2024, 20:47
Kozaki: 1747

Re: Odblokowanie używania śrub przez stalkerów

Postprzez PMG w 23 Lut 2015, 01:50

Witam. Wiem, że odkopuję dosyć stary temat, ale uważam, że problemów nie można zostawić bez rozwiązania.

Otóż jestem w trakcie tworzenia własnego moda i postanowiłem dodać funkcję używania śrubek przez stalkerów. Usunąłem myślniki przed i po funkcji, dokładnie tak, jak to zostało pokazane. Jednak przy próbie przejścia na inną lokację, gra zawiesza się. Pozostaje tylko wyjście przez menadżer zadań. A w logu pokazuje się dosyć enigmatyczny (dla mnie przynajmniej ;) ) wpis:

Kod: Zaznacz wszystko
FATAL ERROR
 
[error]Expression    : fatal error
[error]Function      : CScriptEngine::lua_error
[error]File          : E:\stalker\sources\trunk\xr_3da\xrGame\script_engine.cpp
[error]Line          : 73
[error]Description   : <no expression>
[error]Arguments     : LUA error: ...ow of chernobyl\gamedata\scripts\xr_motivator.script:326: attempt to call method 'save' (a nil value)
 

stack trace:


Nie mam pojęcia o co może chodzić. Mój mod nie ingeruje w sztuczną inteligencję NPC, więc sądzę, że ten skrypt nie powinien gryźć się ze zmianami, których dokonałem. A dokonałem ich naprawdę niewiele... Poza moimi zmianami mam również wgranego Mobile Changera by Singapur22 oraz Smartterrain and Waypoints Tools by Dez0wave.

Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
PMG
Redaktor

Posty: 376
Dołączenie: 12 Gru 2010, 10:30
Ostatnio był: 01 Sie 2024, 15:05
Frakcja: Zombie
Ulubiona broń: Viper 5 9x18
Kozaki: 127


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 6 gości