[SDK] Particle

[SDK] Particle

Postprzez WheeljackSPW w 30 Lis 2010, 21:19

Na początek wyjaśnię co to są particle, bo pewnie większość z Was nie wie. Particle są to systemy cząsteczkowe tzn. anomalie, ogniska, mgły, dymy, ogień z luf karabinów itd.
A teraz do roboty. :)
1. Potrzebne będzie
- SDK
- odpowiednie configi (o tym później)

2. SDK
Odpalamy Particle Editor. Aby utworzyć nowy particle effect klikamy na istniejący już PE i kopiujemy za pomoca opcji "Clone". Możesz też utworzyć całkowicie nowy PE (Create>Particle Effect). Teraz sprowadź go do pożądanej postaci, dodając bądź edytując istniejące już akcje.
ImageImage
Podpowiedzi:
- textury nadające się do particla znajdują się w folderze pfx, zaznaczaj je w taki sposób
- textury tego typu w grze są ruchami powietrza (np. nad ogniskiem)
- shadery nadające się do particla znajdują się w "folderze" particles

Zrób powiedzmy 2 różne efekty. Utwórz nowe PG Create>Particle Group, kliknij na Append Effect, teraz dwa razy na name i w okienku które wyskoczy znajdź swój PE.
Image
Czynność powtarzamy tyle razy, aż wczytamy wszystkie utworzone efekty.
Jeżeli wszystko Ci odpowiada zapisujemy: File > Save. Możemy już zamknąć SDK

3. Config
Przechodzimy do O\X-Ray SDK\level_editor\gamedata i kopiujemy plik particles.xr. Wrzucamy go do naszej gamedaty razem z configiem artefaktu/broni/... (w zależności do czego robiliśmy). W configu odszukujemy linijkę
Kod: Zaznacz wszystko
particles         = xxx

i wstawiamy tam ścieżkę do naszego particla. U mnie jest to:
Kod: Zaznacz wszystko
particles         = anomaly2\artefact\tutek

Zapisujemy zmiany, włączamy grę i cieszymy się nowym: particlem.

To by było na tyle, w razie problemów pisać. :)
Utak3r, bij jak coś zje**łem.

Za ten post WheeljackSPW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive zdzicho, k4r00, utak3r.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722

Reklamy Google

Re: [SDK] Particle

Postprzez Junx w 17 Maj 2012, 21:04

A będę pierwszym Kolumbem z złotą łopatą w tym temacie :E

Czy particles.xr z CoP są takie same jak w SoC, chodzi i sam plik. Czy można jakoś "połączyć" dwa różne particles.xr ?

:arrowd: Już znalazłem i poradziłem sobie, masz gola :wódka:
Ostatnio edytowany przez Junx, 17 Maj 2012, 21:17, edytowano w sumie 1 raz
Ryzen 5600x || 32gb DDR4 || RTX 2080 Super
Awatar użytkownika
Junx
Modder

Posty: 2341
Dołączenie: 15 Kwi 2008, 09:39
Ostatnio był: 26 Cze 2024, 16:29
Miejscowość: Na co Ci to :)
Frakcja: Samotnicy
Ulubiona broń: Sniper Rifle SVDm2
Kozaki: 358

Re: [SDK] Particle

Postprzez WheeljackSPW w 17 Maj 2012, 21:07


Za ten post WheeljackSPW otrzymał następujące punkty reputacji:
Positive Junx.
Awatar użytkownika
WheeljackSPW
Administrator

Posty: 1918
Dołączenie: 13 Kwi 2009, 18:52
Ostatnio był: 03 Cze 2024, 10:41
Miejscowość: Fraktal
Ulubiona broń: GP 37
Kozaki: 722


Powróć do Tutoriale

Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość