Tutorial pokaże jak odpalić w Cieniu Czarnobyla modele z Czystego Nieba, lub Zewu Prypeci. Nie będę wszystkiego dokładnie opisywał, jest to już we wcześniejszych tutkach.
1. Potrzebne będzie- SDK
- Milkshape
- wypakowana zawartość gry
2. MilkShapeWłączamy Milka i importujemy wybrany model z CS/CoP, ja importuję model Lebiediewa. Przechodzimy do zakładki
Joints (warto zaznaczyć opcję
Show skeleton) i podwójnym kliknięciem zaznaczamy kość na samej górze. Następnie
Tools>Joint Toll, wyskoczy nam okienko. Zaznaczamy opcję
Unlink Joint from the skeleton i wciskamy ok.

Kość, którą wcześniej zaznaczyliśmy oddzieliła się od reszty szkieletu, można ją teraz zaznaczyć i usunąć klawiszem
del. Operację powtarzamy z następną kością (
bip01) i exportujemy model do
.object.
3. SDKWrzuć model, który edytowałeś (ten oryginalny) do folderu z converterem i wykonaj polecenie:
- Kod: Zaznacz wszystko
converter -object nazwa_modelu.ogf
oraz
- Kod: Zaznacz wszystko
converter -bones nazwa_modelu.ogf
Odpalamy w AE model, który przekonvertowaliśmy i sprawdzamy jakie animacje mu przypisano (najczęściej jest to
stalker_animation i
critical_hit_grup_4). Otwieramy teraz model, który uzyskaliśmy w MilkShapie, w
Object zaznaczamy
Make Progressive, w
User Data wpisujemy na przykład:
- Kod: Zaznacz wszystko
#include "models\capture\gilet_mask_damage_low.ltx"
i przypisujemy odpowiednie animacje. Przechodzimy do zakładki
bones, klikamy na
Load i znajdujemy plik
.bones, który wcześniej sconvertowaliśmy. Expotujemy model do
.ogf, wrzucamy w odpowiednie miejsce w gamedacie i cieszymy się modelem z CSa.

Oto efekt:

.